Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jumper 2.2HDi 2008 gaśnie i problem z wolnym obrotami

jaco el. 18 Mar 2010 23:44 23615 32
  • #1 18 Mar 2010 23:44
    jaco el.
    Poziom 10  

    Problem polega na dość dziwnym zachowaniu się silnika a mianowicie, po uruchomieniu po kilku sekundach silnik gaśnie.Po ponownym rozruchu zapala bez problemu chodzi kilka sekund i znów gaśnie,wystarczy dodać gazu i trochę przytrzymać i silnik pracuje,aczkolwiek praca nie jest zbyt równa słyszalne są przerwy w spalaniu.Dodam że wtryski sprawdzone filtr paliwa nowy komputer nie pokazuje błędów.Może miał ktoś podobny przypadek

    0 29
  • #2 19 Mar 2010 20:30
    jurekk55
    Poziom 35  

    Brak błędów to nie wszystko,co mówi ECU o parametrach?

    1
  • #3 19 Mar 2010 21:06
    jaco el.
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi o parametry to tylko ciśnienie na listwie ma wahania,pozostałe wartości w normie,najdziwniejsze to to że ECU nie widzi tego jako błąd.Taka nie równa praca występuje już od dosyć dawna tylko wcześniej silnik nie gasł.Dodam że samochód ma przejechane niecałe 200000tyś wymieniony został EGR bo poprzedni się zatarł i cały zaśniedział,notorycznie problemy są z wiązką silnika.Z tym że ta została naprawiona i przewód po przewodzie sprawdzona.

    1
  • #4 21 Mar 2010 12:43
    jurekk55
    Poziom 35  

    jaco el. napisał:
    Jeśli chodzi o parametry to tylko ciśnienie na listwie ma wahania,pozostałe wartości w normie,najdziwniejsze to to że ECU nie widzi tego jako błąd.


    Brawo,jak byś podał wartość"wahania",a przy okazji sprawdź przelewy.

    3
  • #5 29 Mar 2010 21:48
    jaco el.
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany,przyczyną był zacierający się regulator ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnieni.

    2
  • #6 13 Paź 2011 20:07
    tomas1214
    Poziom 2  

    Witam mam podobny problem posiadam Citroena Jumpera 2.2 Hdi 2008 rok przejechane ma 215000 km strasznie faluje na wolnych obrotach (nierówna praca silnika) kiedy silnik jest zimny odpali pochodzi chwile i zgaśnie podczas jazdy nie ma żadnego problemu jest silny i zrywny ale czasami zwyczajnie problem znika mam na myśli wolne obroty pracuje ładnie 2 max 5 min i odnowa to samo nieważne czy jest zimny czy ciepły na wolnych obrotach bardzo faluje czy to może być wina regulatora ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia czytałem o takich przypadkach a może sterownik fiksuje

    3
  • #7 14 Paź 2011 17:32
    colin555
    Poziom 27  

    wymien regulator cisnienia na pompie + wczytanie

    2
  • #8 29 Maj 2013 20:30
    Szymon_fca
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z obrotami w 2.2HDI 2006 rok Jumper. Lunch nie pokazuje bledow, ale tez wtryskow cisnienia nie pokazuje (nie wiem czemu w 3.0 Jumper nie ma problemu).
    Ale temperature silnika pokazuje -40 stopni a w innej zakladce temeratura powietrza -40 stopni.
    Jednak objawy wskazuja na zawór regulacji cisnienia...
    Spotkał się ktoś z tym już?
    Pozdrawiam

    1
  • #9 30 Maj 2013 09:57
    jarciu_11
    Poziom 20  

    podłącz coś innego lanchem po ewentualnej wymianie zaworu nie zrobisz przyłuczenia pompy.

    0
  • #10 30 Maj 2013 15:00
    jurekk55
    Poziom 35  

    jarciu_11 napisał:

    podłącz coś innego lanchem po ewentualnej wymianie zaworu nie zrobisz przyłuczenia pompy.


    Opowiadaj , ciekawe

    0
  • #12 31 Maj 2013 23:18
    jurekk55
    Poziom 35  

    Coś o uczeniu pompy , opowiadaj

    1
  • #13 02 Cze 2013 22:51
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Teraz robisz sobie jaja czy na serio chcesz sie dowiedzieć o przyuczeniu pompy w 2.2 puma.

    0
  • #14 03 Cze 2013 13:40
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    pewnie sam nie wie , a chciał zabłysnąć
    pompe jak najbardziej trzeba przyuczyć

    Moderowany przez manta:

    No to ja zabłysnę,

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    Ostrzeżenie.
    Błysnąłem?

    0
  • #15 03 Cze 2013 13:43
    autoas
    Poziom 42  

    Jak! do czego przyuczyć?, ja też chcę wiedzieć...jak przyuczyć pompę CR

    0
  • #16 03 Cze 2013 14:04
    trans-serwis
    Poziom 39  

    autoas napisał:
    Jak! do czego przyuczyć?,
    Nie wiem jak przyuczyć pompę w CR, ale wiem do czego. DO roboty.

    0
  • #17 03 Cze 2013 14:52
    autoas
    Poziom 42  

    trans-serwis napisał:
    Nie wiem jak przyuczyć pompę w CR

    Może jednak, bardziej by się zdało przyuczyć "naprawiacza" DO ROBOTY...:D

    0
  • #18 03 Cze 2013 20:55
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    wyłoże jak chłop koniu , robi sie reset ustawień zaworu ciśnienia na pompie a w testerach nazywa sie to "przyuczenie pompy" , w clipie chyba też

    0
  • #19 03 Cze 2013 21:14
    autoas
    Poziom 42  

    Wiesz to z doświadczenia, czy ktoś ci takich głupot naopowiadał...

    0
  • #20 03 Cze 2013 21:19
    trans-serwis
    Poziom 39  

    fjodek napisał:
    a w testerach nazywa sie to "przyuczenie pompy" ,
    W których testerach podaj nazwę oprócz "chyba clipa"

    1
  • #21 04 Cze 2013 06:03
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    delphi , gutamn , jak bede mial czas zobacze jak nazywa sie w boshu
    żaden fajsik z allegro tego nie robi , tak wiec fajsikowcy może dlatego o tym nie wiecie

    0
  • #22 04 Cze 2013 07:53
    autoas
    Poziom 42  

    Łał... ale masz sprzętu legalnego całą kupę, to dlatego taki specjalista jesteś....
    ...
    Muszę zobaczyć co to za sprzęt taki mocny...

    fjodek napisał:
    gutamn

    fjodek napisał:
    boshu

    1
  • #23 04 Cze 2013 09:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    fjodek napisał:
    tak wiec fajsikowcy może dlatego o tym nie wiecie
    Fejsikowcem to chyba ty jesteś. W TEXIE którą posiadam i na której pracuje nazwane jest to "reset parametrów"

    0
  • #24 04 Cze 2013 23:39
    jurekk55
    Poziom 35  

    "reset parametrów" nie dotyczy samej pompy,tylko elementów mających wpływ na dawkę i kąt wtrysku , w kilku sterownikach daje to efekt

    0
  • #25 05 Cze 2013 09:52
    przem27
    Poziom 29  

    W Delphi też nie ma czegoś takiego jak "przyuczenie (reset) pompy" poza tym niech ktoś mi wyjaśni po jaką cholerę miało by to być? albo sterownik reguluje ciśnienie do zadanego albo nie co tu przyuczać(resetować)?

    0
  • #26 05 Cze 2013 11:09
    autoas
    Poziom 42  

    Dajcie już spokój, ktoś "pierdnął" i teraz wszyscy to wąchamy... nie próbujmy tłumaczyć czegoś, czego nie ma...

    0
  • #27 06 Cze 2013 22:59
    jarciu_11
    Poziom 20  

    To pierdnięcie to chyba do mnie sie tyczyło . Pisząc o przyuczeniu pompy miałem na myśli oczywiście zawór regulacji ciśnienia .Ci którzy to robili wiedzą że nic poza czujnikiem tenperatury więcej w niej nie siedzi (oczywiście z elektroniki) Ci którzy przerabiali temat gdy zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym po wymianie zaworu na nowy wiedzą o czym mowa przem27 widać że nigdy nie walczyłeś z 2.2 hdi bądz w 2.3 jtd to twoje delfi jest warte tyle co wtryski które robi.

    widzę że tylko kolega Fjodek wie o czym mowa. Nie wierze że ani kolega Auto as ani trans serwis nigdy nie robili 2.2 hdi .

    1
  • #28 06 Cze 2013 23:10
    przem27
    Poziom 29  

    Oj powojowałem z HDI powojowałem, trafił mi się taki!#@$ i akurat na diagnozę nie narzekam, z JTD tyż ostatnio i fakt tu skromnie, przy czym raczej w warsztatach używa się kilku testerów więc nie bardzo rozumiem osobiste wycieczki?
    Poza tym jaki to ma związek z tematem co robiliśmy a czego nie?
    pozdr

    0
  • #29 06 Cze 2013 23:28
    jarciu_11
    Poziom 20  

    no więc jeżeli miałeś doczynienia z fordowski 2.2 hdi nie wmówisz mi że nie korzystałeś nigdy z adaptacji zaworu (wyżej zwaną adaptacją pompy) równierz 2.3 jtd z iveco adaptacja zaworu + adaptacja przepustnicy. Cała afera zaczeła się od tego że chłopak laczkiem nie widzi cisnienia na listwie więc na pewno nie bedzie w stanie tym sprzętem zrobić jakich kolwiek adaptacji .poleciłem mu podłączyć coś inngo i powstała ta cała afera o coś co niby nie istnieje Pozdrawiam.

    0
  • #30 06 Cze 2013 23:38
    przem27
    Poziom 29  

    No nie, to akurat nie fordowski tylko ten na 2 sprężarkach był, no i oczywiście cała masa na CP1 jeszcze.

    0