Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jumper 2.2HDi 2008 gaśnie i problem z wolnym obrotami

18 Mar 2010 23:44 27023 32
  • Poziom 10  
    Problem polega na dość dziwnym zachowaniu się silnika a mianowicie, po uruchomieniu po kilku sekundach silnik gaśnie.Po ponownym rozruchu zapala bez problemu chodzi kilka sekund i znów gaśnie,wystarczy dodać gazu i trochę przytrzymać i silnik pracuje,aczkolwiek praca nie jest zbyt równa słyszalne są przerwy w spalaniu.Dodam że wtryski sprawdzone filtr paliwa nowy komputer nie pokazuje błędów.Może miał ktoś podobny przypadek
  • Poziom 35  
    Brak błędów to nie wszystko,co mówi ECU o parametrach?
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o parametry to tylko ciśnienie na listwie ma wahania,pozostałe wartości w normie,najdziwniejsze to to że ECU nie widzi tego jako błąd.Taka nie równa praca występuje już od dosyć dawna tylko wcześniej silnik nie gasł.Dodam że samochód ma przejechane niecałe 200000tyś wymieniony został EGR bo poprzedni się zatarł i cały zaśniedział,notorycznie problemy są z wiązką silnika.Z tym że ta została naprawiona i przewód po przewodzie sprawdzona.
  • Poziom 35  
    jaco el. napisał:
    Jeśli chodzi o parametry to tylko ciśnienie na listwie ma wahania,pozostałe wartości w normie,najdziwniejsze to to że ECU nie widzi tego jako błąd.


    Brawo,jak byś podał wartość"wahania",a przy okazji sprawdź przelewy.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany,przyczyną był zacierający się regulator ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnieni.
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem posiadam Citroena Jumpera 2.2 Hdi 2008 rok przejechane ma 215000 km strasznie faluje na wolnych obrotach (nierówna praca silnika) kiedy silnik jest zimny odpali pochodzi chwile i zgaśnie podczas jazdy nie ma żadnego problemu jest silny i zrywny ale czasami zwyczajnie problem znika mam na myśli wolne obroty pracuje ładnie 2 max 5 min i odnowa to samo nieważne czy jest zimny czy ciepły na wolnych obrotach bardzo faluje czy to może być wina regulatora ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia czytałem o takich przypadkach a może sterownik fiksuje
  • Poziom 27  
    wymien regulator cisnienia na pompie + wczytanie
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z obrotami w 2.2HDI 2006 rok Jumper. Lunch nie pokazuje bledow, ale tez wtryskow cisnienia nie pokazuje (nie wiem czemu w 3.0 Jumper nie ma problemu).
    Ale temperature silnika pokazuje -40 stopni a w innej zakladce temeratura powietrza -40 stopni.
    Jednak objawy wskazuja na zawór regulacji cisnienia...
    Spotkał się ktoś z tym już?
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    podłącz coś innego lanchem po ewentualnej wymianie zaworu nie zrobisz przyłuczenia pompy.
  • Poziom 35  
    jarciu_11 napisał:

    podłącz coś innego lanchem po ewentualnej wymianie zaworu nie zrobisz przyłuczenia pompy.


    Opowiadaj , ciekawe
  • Poziom 20  
    Teraz robisz sobie jaja czy na serio chcesz sie dowiedzieć o przyuczeniu pompy w 2.2 puma.
  • Użytkownik obserwowany
    pewnie sam nie wie , a chciał zabłysnąć
    pompe jak najbardziej trzeba przyuczyć

    Moderowany przez manta:

    No to ja zabłysnę,

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    Ostrzeżenie.
    Błysnąłem?

  • Poziom 42  
    Jak! do czego przyuczyć?, ja też chcę wiedzieć...jak przyuczyć pompę CR
  • Poziom 39  
    autoas napisał:
    Jak! do czego przyuczyć?,
    Nie wiem jak przyuczyć pompę w CR, ale wiem do czego. DO roboty.
  • Poziom 42  
    trans-serwis napisał:
    Nie wiem jak przyuczyć pompę w CR

    Może jednak, bardziej by się zdało przyuczyć "naprawiacza" DO ROBOTY...:D
  • Użytkownik obserwowany
    wyłoże jak chłop koniu , robi sie reset ustawień zaworu ciśnienia na pompie a w testerach nazywa sie to "przyuczenie pompy" , w clipie chyba też
  • Poziom 42  
    Wiesz to z doświadczenia, czy ktoś ci takich głupot naopowiadał...
  • Poziom 39  
    fjodek napisał:
    a w testerach nazywa sie to "przyuczenie pompy" ,
    W których testerach podaj nazwę oprócz "chyba clipa"
  • Użytkownik obserwowany
    delphi , gutamn , jak bede mial czas zobacze jak nazywa sie w boshu
    żaden fajsik z allegro tego nie robi , tak wiec fajsikowcy może dlatego o tym nie wiecie
  • Poziom 42  
    Łał... ale masz sprzętu legalnego całą kupę, to dlatego taki specjalista jesteś....
    ...
    Muszę zobaczyć co to za sprzęt taki mocny...
    fjodek napisał:
    gutamn

    fjodek napisał:
    boshu
  • Poziom 39  
    fjodek napisał:
    tak wiec fajsikowcy może dlatego o tym nie wiecie
    Fejsikowcem to chyba ty jesteś. W TEXIE którą posiadam i na której pracuje nazwane jest to "reset parametrów"
  • Poziom 35  
    "reset parametrów" nie dotyczy samej pompy,tylko elementów mających wpływ na dawkę i kąt wtrysku , w kilku sterownikach daje to efekt
  • Poziom 30  
    W Delphi też nie ma czegoś takiego jak "przyuczenie (reset) pompy" poza tym niech ktoś mi wyjaśni po jaką cholerę miało by to być? albo sterownik reguluje ciśnienie do zadanego albo nie co tu przyuczać(resetować)?
  • Poziom 42  
    Dajcie już spokój, ktoś "pierdnął" i teraz wszyscy to wąchamy... nie próbujmy tłumaczyć czegoś, czego nie ma...
  • Poziom 20  
    To pierdnięcie to chyba do mnie sie tyczyło . Pisząc o przyuczeniu pompy miałem na myśli oczywiście zawór regulacji ciśnienia .Ci którzy to robili wiedzą że nic poza czujnikiem tenperatury więcej w niej nie siedzi (oczywiście z elektroniki) Ci którzy przerabiali temat gdy zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym po wymianie zaworu na nowy wiedzą o czym mowa przem27 widać że nigdy nie walczyłeś z 2.2 hdi bądz w 2.3 jtd to twoje delfi jest warte tyle co wtryski które robi.

    widzę że tylko kolega Fjodek wie o czym mowa. Nie wierze że ani kolega Auto as ani trans serwis nigdy nie robili 2.2 hdi .
  • Poziom 30  
    Oj powojowałem z HDI powojowałem, trafił mi się taki!#@$ i akurat na diagnozę nie narzekam, z JTD tyż ostatnio i fakt tu skromnie, przy czym raczej w warsztatach używa się kilku testerów więc nie bardzo rozumiem osobiste wycieczki?
    Poza tym jaki to ma związek z tematem co robiliśmy a czego nie?
    pozdr
  • Poziom 20  
    no więc jeżeli miałeś doczynienia z fordowski 2.2 hdi nie wmówisz mi że nie korzystałeś nigdy z adaptacji zaworu (wyżej zwaną adaptacją pompy) równierz 2.3 jtd z iveco adaptacja zaworu + adaptacja przepustnicy. Cała afera zaczeła się od tego że chłopak laczkiem nie widzi cisnienia na listwie więc na pewno nie bedzie w stanie tym sprzętem zrobić jakich kolwiek adaptacji .poleciłem mu podłączyć coś inngo i powstała ta cała afera o coś co niby nie istnieje Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    No nie, to akurat nie fordowski tylko ten na 2 sprężarkach był, no i oczywiście cała masa na CP1 jeszcze.