Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwna praca układu chłodzącego w Lagunie

krywoj 19 Mar 2010 10:26 2229 3
  • #1 19 Mar 2010 10:26
    krywoj
    Poziom 13  

    Witam kolegów i koleżanki jak się trafią...Moje pytanie dotyczy zacnego chociaż w leciech podeszłego auta jakim jest RENAULT LAGUNA I 1,8 90Km 8V z roku 1994. Ostatnio zauważyłem dziwną wielce przypadłość. Najpierw spadł poziom płynu chłodzącego więc go uzupełniłem, po kilku dniach jadąc do pracy, zatrzymałem się w delikatnym korku poruszając się na jedynce/dwójce zauważyłem że wentylator załączył się później niż zwykle jako że temperatury obecnie są ledwo dodatnie nie włączałem nagrzewnicy całkowicie, kiedy uruchomiłem ją na maksa dobiegł mnie ledwo ciepły podmuch... ( kto wie jak wygląda zegar temperatury w tym aucie postaram się opisać - włączył się na ostatniej kresce o normalnych odstępach przed pierwszą kreską gdzie pojawiają się one zagęszczone). Po chwilce jednak temperatura przekroczyła tą ostatnią szeroką kreskę raźno zmierzając do strefy alarmowej i..... pracujący wentylator obniżył temperaturę do roboczej.... po chwili z nawiewu dała się odczuć zdecydowanie wyższa temperatura, a przy kolejnym uruchamianiu wentylator załączył się wcześniej niż przy pierwszym razie. Ciepełko raźno sobie przez kratki harcowało i nic nie wzbudzało podejrzeń.... Dziś stało się dokładnie tak samo, - otwiera się normalnie termostat (jak mi się wydaje), marne ciepło nawet przy max nastawach nagrzewnicy, wyższa temperatura uruchomienia wentylatora, temperatura spada, ciepełko wpada do kabiny, następne uruchamianie wentylatora w normie... Brak przypuszczeń co to być może ale że koledzy bardziej doświadczeni tedy pytam cototo? :)

    0 3
  • #2 19 Mar 2010 10:45
    fafaik
    Poziom 12  

    nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę

    0
  • #3 19 Mar 2010 12:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Mar 2010 12:52
    krywoj
    Poziom 13  

    rbiesiada napisał:
    Zaiste, myśl mnie taka uderza że płyn ci się ucieczką przy termostatcie gdzieś salwuje. Jako żywo racje ma brat nasz fafaik że vacum w ten ci sposób powstał w układzie i figle sławetne ci płata. Rada ma prosta, kiedy silnik żarem już bucha odkręć waść korek naczynia wodnego, by duch figlarny wolnym z tamtąd uszedł uszedł. A miejsce jego z nowa wodą zapełnij :D


    :)
    Azaliż czy prawym by było iżby zerknąć okiem ciekawem na miejsce pewne które w nagrzewnice moc swa przekazuje i je także szkodnika jednego na wszelki wypadek nieco pokręcić aż ciecz jakowaś pójdzie?? Coby więcej układ ów szutnik jeden rabanu nie czynił? Jako rzekłeś takoż zrobię, na litość serc braci się zdając dokonam tego czynu w nadziei iż rumak stalowy Laguną zwany nieco zdrowszy będzie...
    :)

    1