Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia do spawarki

08 Sie 2004 14:53 36525 42
  • Poziom 15  
    Czy jeśli połączę równolegle kilka ragulatorów typu LM to uzyskam z tego jeden duży regulator na większe natężenie/// Jak zrobić taki układ na 14V??? Z góry dzięki za pomoc. POZDRAWIAM
  • IGE-XAO
  • Poziom 34  
    Nie łączy się równolegle,a dodaje się tranzystory mocy które efektywnie zwiększają prąd obciążenia.Typowe stabilizatory(zbliżone do 14V) to 15V.Zastosowanie go w 99% będzie bez znaczenia dla dołączonego układu. Przykłady dodania dodatkowych tranzystorów już były podawane.
  • IGE-XAO
  • Poziom 35  
    Witam.
    Podaj jaki prąd wyjściowy Chciałbyś uzyskać.
  • Poziom 15  
    No tak do 15 A, znalazłem schemat z tranzystorem Dowlingtona czy jakoś tam (2N3055), to ma być stabilizator napięcia do motocykla(ładowanie aku+świecenie żaróweczkami:)
  • Poziom 27  
    Do ładowania akumulatora nie używa się stabilizatorów napięcia. Wystarczy zwykły prostownik.
  • Poziom 35  
    Witam.
    Akumulator ładujemy prądem 1/10 pojemności akumulatora (Łładowanie optymalne) chyba nie chcesz powiedzieć że masz w motocyklu akumulator o pojemności 150 Ah.
  • Poziom 24  
    Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika.
    W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika ,
    w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową
    Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy bez obciążenia wynosi ok 100V a z obciązeniem wzrasta do 20V co przecież rozwali akumulator w kilka sekund,
    Nie sądzę aby regulator na tym scalaku+2n3055 wytrzymał.
    Nie wiem jaką masz prądnicę ale posiadam oryginalny schemat takiego regulatora to prądnicy 3-fazowej stosowanej w mniejszych modelach Kawasaki i Suzuki który zreszta znajduje sie na tej stronie.
  • Poziom 27  
    aaa... chyba że chodzi o ładowanie akumulatora z prądnicy - ja myślałem o normalnej ładowarce sieciowej. Tutaj się nie wypowiadam, bo w temacie prądnic/alternatorów specem nie jestem.
  • Poziom 12  
    to wsazystko odbywa się regulacją prądy wzbudzenia:)
    1.Regulujemy napięcie na wzbudzeniu (najczęściej jest to wirnik)
    2.Badamy napięcie na tworniku (stojan)(powinno być 1,2 Un)
    czyli dla 12V jakieś 14,4
    3.Prąd ładowania jest uzależniony od stanu naładowania akumulatora
    4.Dokładamy ogranicznik pradu i już jest typowy regulator do alternatora

    A w sposób jak kolega chce na stabilizatorze chyba raczej nie wyda:(
    A poza tym to nie tylko japońskie sprzęty mają prądnice 3fazową nawet maluch ma 3 Fazy:)
  • Poziom 35  
    Witam.
    Alternatory są prądnicami prądu przemiennego. Na wyjściu dają wyższe napięcie niż napiecie ładowania. Regulacja napiecia i prądu ładowania akumulatora jest realizowana poprzez elektroniczny regulator. W przypadku odłączenia akumulatora podczas pracy silnika zawsze dojdzie do uszkodzenia regulatora.
  • Poziom 15  
    oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
  • Poziom 35  
    witam.
    czmiel co Ty jeste s taki mięki.
    Posiadasz taką maqszyne i stoi ona bezczynnie.
    Szukaj w fan klubach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Ja mientki??? Czasem jeżdżę, ale jak daleko można bez ładowania???Boję się też, że może alt strzelić bez obciążenia, chociaż na razie się nic nie stało...//na razie...

    Pozdrawiam tyż:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Witam.
    Dla ułatwienia rozpoznania. Prądnica ma na tworniku (wirniku) komutator, alternator zaś dwa pierścienie.
  • Poziom 15  
    Jeszcze raz powtarzam: tam jest magneto(obraca się naokoło cewek i jest zanurzone w oleju) i to robi trzy fazy bez komutatora, wzrost napięcia jest liniową funkcją obrotów. (działa podobnie jak dynamo w rowerze) moc tego to 270 W
  • Poziom 35  
    Witam.
    Podaj jaki motor posiadasz. Mam sporo schematów elektrycznych do różnych marek.
  • Poziom 15  
    YAMAHA FZR600 typ 3HE, ja schemat ogólny do niej mam, ale nie mam shematu tego regulatora, dzięki za pamięć !!! :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista elektronik
    A jakby nie dawało wyprostowanego, to:
    - czy można by było z tego ładować akumulator?
    - czy można by było z tego zasilać elektronikę?

    Myślę, że musi być wyprostowane. Jeśli ma cewki nieruchome (brak komutatora, lub
    pierścieni stykowych - raczej tak powinno być przy takiej mocy), a diody prostownika
    są wystarczająco szybkie, to można wprost do niego podłączyć modulator PWM;
    jeśli nie, to trzeba by dodać jakiś filtr - kondensator, dławik - żeby:
    - jeśli są styki, to nie zwiększać iskrzenia, bo szybciej będą się spalać;
    - a jeśli są wolne diody, to nie przepuszczać przez nie prądu szybkozmiennego,
    bo wtedy będą przewodzić w obie strony, i mogą się spalić.

    Generator do modulatora PWM można by zrobić na NE555 (w karcie katalogowej
    bodajże TI jest przykładowy schemat), na wejściu sterującym dać kondensator
    o sporej pojemności, jak napięcie na wyjściu (czyli na akumulatorze) za niskie,
    to kondensator powoli się ładuje i zwiększa się wypełnienie impulsów, jak za
    wysokie, to układ porównujący rozładowuje kondensator (znacznei szybciej);
    układ porównujący można zrobić na TL431 (3-pinowy układ i dwa oporniki).

    Albo zastosować kontroler ładowania akumulatora z wbudowanym PWM...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witaj jest firma w Warszawie zajmująca się naprawą prądnic motocykli oni mają regulatory gotowe , sam kupiłem za niewilką kapustkę,regulator działa o.k ich me www.cyklo.acn.waw.pl pozdrawiam wszystkich motocyklistów
  • Poziom 15  
    nie daje napięcia wyprostowanego, mierzyłem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    trzy wyjścia ma, po jednym na każdą fazę
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    to jest typowy układ, taki jaki jest w większości japońskich motocykli (zwarcie prądnicy domasy pow 14V) i myślę, że powinien działać jak go zbuduję, to napiszę jak działa. Na razie ma tylko problemy z dostaniem tych tyrystorów a z tme nie potwierdzili jeszcze rejestracji.
  • Użytkownik usunął konto