Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zetor 5320,za duże ładowanie

scal12 19 Mar 2010 18:52 3758 8
Wago
  • #1
    scal12
    Level 19  
    Witam wszystkich,panowie mam do Was prośbę o pomoc.Kumpel poprosił mnie abym w jego ciągniku Zetor 5320 zmierzył ładowanie i się okazało że wynosi ono od 12 do prawie 18V w zależności od obrotów.I tu się chciałem upewnić czy do wymiany jest tylko regulator napięcia ten pod kierownicą czy i w alternatorze muszę pogrzebać?
    Może ktoś z Was posiada jakiś schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika za co będę wdzięczny.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    adrian1201
    Level 29  
    Raczej regulator ale szczotki też sprawdź
  • Wago
  • #3
    stanleym126
    Level 19  
    Za napięcie ładowania odpowiada tylko regulator napięcia ładowania.Napięcie 18 V rozwali akumulator i popali żarowki.
  • #4
    adrian1201
    Level 29  
    tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się
  • #5
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    adrian1201 napisał:
    Quote:
    tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się

    Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
  • Helpful post
    #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do dzisiaj byłem pewny, że zawieszona/wypalona/zabrudzona* szczotka, spowoduje problemy z brakiem ładowania, bo z przyczyny mechanicznej nie będzie zasilany wirnik. Ale, jak widać, całe życie się człowiek uczy...


    *wstawcie sobie inne określenia niesprawności
  • #8
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Matko tyle pisania a problem oczywisty. Ale nie ważne... na pewno regulator napięcia do wymiany. Dziwi mnie tylko jedno... Ze piszesz że jest on pod kierownicą. Szwagier ma 5340 (to samo tylko z p. napędem) i regulator jest przy alternatorze.
    P.S
    Spalił się kiedyś przy robocie regulator napięcia i zastępczo został założony z malucha. Miał być wymieniony ale jako że chodzi bez zarzutów ostał się już pięć lat.
  • #9
    scal12
    Level 19  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, regulator zamówiony.Tak regulator znajduje się pod kierownicą jest to zewnętrzny regulator z alternatora wychodzą zaciski:B+;R;M i masa.Jeszcze raz dzięki za pomoc i zamykam temat.