Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zetor 5320,za duże ładowanie

19 Mar 2010 18:52 3470 8
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich,panowie mam do Was prośbę o pomoc.Kumpel poprosił mnie abym w jego ciągniku Zetor 5320 zmierzył ładowanie i się okazało że wynosi ono od 12 do prawie 18V w zależności od obrotów.I tu się chciałem upewnić czy do wymiany jest tylko regulator napięcia ten pod kierownicą czy i w alternatorze muszę pogrzebać?
    Może ktoś z Was posiada jakiś schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika za co będę wdzięczny.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Raczej regulator ale szczotki też sprawdź
  • Poziom 19  
    Za napięcie ładowania odpowiada tylko regulator napięcia ładowania.Napięcie 18 V rozwali akumulator i popali żarowki.
  • Poziom 29  
    tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się
  • Poziom 35  
    adrian1201 napisał:
    Cytat:
    tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się

    Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do dzisiaj byłem pewny, że zawieszona/wypalona/zabrudzona* szczotka, spowoduje problemy z brakiem ładowania, bo z przyczyny mechanicznej nie będzie zasilany wirnik. Ale, jak widać, całe życie się człowiek uczy...


    *wstawcie sobie inne określenia niesprawności
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Matko tyle pisania a problem oczywisty. Ale nie ważne... na pewno regulator napięcia do wymiany. Dziwi mnie tylko jedno... Ze piszesz że jest on pod kierownicą. Szwagier ma 5340 (to samo tylko z p. napędem) i regulator jest przy alternatorze.
    P.S
    Spalił się kiedyś przy robocie regulator napięcia i zastępczo został założony z malucha. Miał być wymieniony ale jako że chodzi bez zarzutów ostał się już pięć lat.
  • Poziom 19  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, regulator zamówiony.Tak regulator znajduje się pod kierownicą jest to zewnętrzny regulator z alternatora wychodzą zaciski:B+;R;M i masa.Jeszcze raz dzięki za pomoc i zamykam temat.