Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tachograf 1318 (prawdopodobnie) czujnik, sygnały

19 Mar 2010 20:27 3682 10
  • Level 39  
    pytanie do fachowców z dziedziny bo ten co ma firmę TACHOGRAFY-SERWIS raczej nim nie jest, nie powiem skąd, ale w każdym razie jedyny w najbliższej okolicy i niestety jestem zdany na siebie (chociaż nie chcę grzebać tam gdzie są plomby) bo fachura naprawił na 50km i nie uznaje reklamacji więc pozostaje mi naprawić samemu i pojechać do niego po plomby
    pytania:
    1 jakie jest napięcie zas czujnika? (mam 6,2V)
    2 jakie są poziomy impulsów z czujnika? (pomiar na tacho z podłączonym czujnikiem-jeden 0,06V/1,12V drugi 1,11V/0,96V)
    dodam że wskazówka podskakuje co około 15s czyli tacho nie czuje czujnika i tacho było podłączane na stole u FACHOWCA i podobno chodziło czyli zakładam że jest sprawne
    Podziękowania z góry
  • TespolTespol
  • Level 39  
    Widzę że nikt nie może mi pomóc ale i tak dzięki za chęci
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 14  
    Nigdy nie mierzyłem tych napięć bo od sopawdzania mam LTT. Teoretycznie powinno tam być około 5V . Może napisł byś jakie masz objawy usterki i jaki to tachograf. Jezeli twierdzisz że tacho jest sprawne to zostaje tylko instalacja i czujnik inpulsów, Ale żeby to sprawdzić konieczne jest usunięciem plomb, a związane z tym jest później legalizacja.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam nie przeczytałem tematu. najprostrzą metodą sprawdzenia jest podłaczenie nowego kabla i inpulsatora jeżeli wskazówka przestanie skakać oznaczać to bbędze ze to właściwa droga.
  • Level 39  
    dzięki za odzew
    kabel jest nowy tzn założony przez magika od tachografów a impulsator - nie mam pewności bo inny kierowca był przy tej naprawie i mówi że gość go wymieniał ale jeśli tak było to na pewno nie zamontował nowego i dlatego chcę wiedzieć co z niego ma wychodzić żeby mieć pewność że to właśnie impulsator jest winny
    jeśli chodzi o plomby i legalizację to nie ma problemu - jak naprawię to pojadę tam żeby to zrobił - nie chcę mu już płacić po 1000PLN za nieskuteczną naprawę
    jutro postaram się odczytać dokładnie jaki jest typ tacho i impulsatora
    pozdrowienia
  • Level 39  
    odczytałem typ tacho - Mannesmann VDO typ 1318.27
    ponawiam pytanie o napięcie impulsów i napięcie zas impulsatora
    dzięki
  • Helpful post
    Level 14  
    sprawa bardzo prosta
    albo czujnik w skrzynii biegów
    alo wiązka
    to że te rzeczy były wymieniane nic nie znaczy gdyz wiazki się często przecieraja a czujniki sa z podruby i czesto nawet jednego dnia nie działaja
    najproscie podłącz na chwile inny czujnik i jak przestanie skakac to mamy wine czujnika a jak dalej skacze to wiazka proste
    W razie w smiało pytaj
    a jezeli ktos nie odpisuje tzn ze nie siedzi 24h przy komputerze
  • Level 39  
    wiązkę przedzwoniłem i jest ok
    czujnik podstawiłem drugi, wskazówka przestała skakać ale i tak tacho nie działa
    pomierzyłem czy są impulsy i tu sprawa ma się inaczej bo na jednym jest permanentne 5V a na drugim blisko 0V (tu mi pasuje że impulsy mają wysokość około 5V) ale że nie ma zmian to drugi czujnik też uwalony tzn nie impulsuje
    jutro mam mieć nowy to założę i podzielę się wrażeniami
    jeszcze tylko dla pewności zapytam: czy czujnik jest na hallotronie czy indukcyjny?
    dzięki i pozdrawiam
  • Level 14  
    dzisiaj ci nie odpowiem musze spytać kolegi który się zajmuje tachografami.
    ale wydaje mi się że do tego tacho stosuje się halotrony
  • Level 21  
    Absolutnie nie masz racji lub tylko po części, ponieważ owszem stosuje się hallotrony ale też i nadajniki indukcyjne. Napisz nam Kolego w jakim samochodzie masz zamontowane to tacho i który rok, wtedy postaram się coś podpowiedzieć.
    Pozdrawiam
  • Level 39  
    ależ nie ma powodu do kłótni - wiem że czujniki są indukcyjne i na hallu a pytam bo chcę mieć absolutną pewność że jest uwalony właśnie czujnik
    tachograf - Mannesmann VDO typ 1318.27
    auto - IVECO 100E18 chyba 2002r
    na czujniku który był założony było LT 109 209 2019
  • Level 39  
    nowy impulsator pomógł
    dzięki wszystkim za zainteresowanie