Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NETIA LLU kilka niejasności i kilka pytań

dannyr 20 Mar 2010 16:19 18546 7
  • #1 20 Mar 2010 16:19
    dannyr
    Poziom 15  

    Witam,
    Trochę się pogubiłem z tym LLU Netii na liniach TP (szczególnie co z telefonem stacjonarnym). Mam nadzieję, że ktoś się orientuje....

    Zacznę od sprawdzenia dostępności sposobu świadczenia usług przez Netię na TP:

    Internet dostępny na LLU (czyli ten lepszy)? Natomiast telefon (wyłącznie na linii TP).
    Jak rozumiem, LLU to, w pełni Netia jest dostawcą internetu?

    Telefon i internet w pakiecie : LLU(i)+LLU(t): Usługa dostępna - LLU2 (numer routingowy C4270) Maksymalna prędkość ściągania (Mbit/s): 15
    Tylko telefon : WLR: Usługa dostępna wyłącznie na linii TP
    Tylko internet : LLU: Usługa dostępna - LLU1 Maksymalna prędkość ściągania (Mbit/s): 15
    OneOffice : BSA(i)+WLR(t): Usługa dostępna. Numer routingowy C4268
    Usługi mobilne : Netia Mobile: Usługa dostępna
    IPTV : IPTV: Usługa niedostępna
    Internet over Ethernet: IoE: Usługa niedostępna

    Mam jeszcze kilka istotnych pytań.
    Obecnie mam telefon w TP i internet również (Neostrada). Kiedyś miałem Netię i się zraziłem, ale ponoć obecne (LLU) to inna bajka. Zamierzam wkrótce podpisać umowę z Netią na telefon+internet, ale właśnie zdałem sobie z czegoś sprawę.....Jeśli wezmę pakiet (telefon+internet) to będę miał telefon stacjonarny działający za pomocą internetu!!??I jeśli pada łącze to nie mam też telefonu?
    Czy do usługi na LLU (tel.+net) powinienem lub nawet muszę mieć router od Netii czy mogę mieć własny telefon i modem Thomsona?(Na infolinii Netii zero wzmianki o tym), a wydaje mi się, że jeśli punkt pierwszy to prawda (telefon domowy-A'la internetowy) to musiałbym mieć specjalny router..?
    Dalej, jeśli zostawiłbym telefon w TP (jeśli telefon od Netii ma być A'la internetowy to jakoś średnio widzę ten pomysł), a wziął tylko w Netii internet, to rozumiem, że będzie to usługa świadczona na zasadzie LLU?
    Proszę o wyjaśnienie ponieważ 22.03 ma być Przedstawiciel Netii u mnie, a oni jak wiadomo niewiele wiedzą ,a sprzedać chcą wszystko:)

    1 7
  • #2 20 Mar 2010 17:49
    Oineh
    Poziom 20  

    Podaj dokładną odległość od centrali to wówczas będzie wiadomo jaka prędkość internetu będzie dostępna w Twojej lokalizacji.
    Telefon na LLU jest Voip ale w chwili obecnej usługa internetowa i telefoniczna jest rozdzielona i możesz posiadać swoje urządzenie.
    Możesz również pozostawić telefon w TP a w Netii zakupić internet.
    Technologia LLU w Netii to dobra usługa w przystępnej cenie.
    Podłączenie nie trwa krótko ponieważ Netia czeka dość długo na akceptacje TP, przy łączu aktywnym 14 dni roboczych, przy nieaktywnym 22 dni.
    Radziłbym jednak kontakt z infolinią, nie liczyłbym na PH.

    0
  • #3 21 Mar 2010 01:33
    dannyr
    Poziom 15  

    Witam,
    "Oineh" Kontaktowałem się z infolinią,a dokładniej..Infolinia ze mną:)Ich poziom kompetencji pozostawia wiele do życzenia..Więc myślę, że Pan "PH" będzie podobnie poinformowany. Miałem kiedyś Netię i to dziadostwo straszne było (na linii TP), ale kuszą strasznie ofertą!!I ponoć LLU to lepsza jakościowo oferta.
    Piszesz, że telefon i net to oddzielne usługi i mogę mieć swoje urządzenia (w porządku), ale jak będzie awaria internetu (właśnie internetu czy telefonu i internetu), to będę miał telefon??Czytałem wiele opinii, że ludzie po miesiącu nawet nie mają internetu i telefonu (jak sądzę to zasługa posiadania telefonu "nie tradycyjnego", na kablu telefonicznym, tylko Voip).
    Czy jak piszesz owe "rozdzielenie" powoduje faktyczne rozdzielenie?Jak padnie net to telefon będzie działał?Jeśli jednak telefon jest "internetowy"??
    Pozostając w TP (telefon) chociaż telefon będzie zawsze:)Choć oferta Netii na telefon to bajka, i internet również niczego sobie.
    Jeśli chodzi o centralkę nie znam odległości.

    0
  • #4 23 Mar 2010 15:35
    dannyr
    Poziom 15  

    Witam,
    Podpisałem umowę na (tel.+internet): Taryfa Non Stop (59zł)+ 4Mb/s (49zł). Teraz mam nadzieję, że mnie podłączą z nieznaczną przerwą w dostawie (max. 5 dni). Usługa LLU. Natomiast przestrzegam przed konsultantami (jak sądzę firma zewnętrzna- Laska powiedziała ,że za 59 zł jest gadanie bez ograniczeń na stacjonarne + 120 min na komórki), okazało się że brak jakichkolwiek połączeń na komórki!!.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 23 Mar 2010 20:26
    Oineh
    Poziom 20  

    14 dni czeka Netia na akceptację ze strony tepsy. Jak już tepsa prześle parametry techniczne to max 24 h i wszystko powinno być już podpięte. Więc nie licz że to będzie 5 dni. I w przypadku LLU to raczej nie ma co liczyć że tepsa się pośpieszy...

    0
  • #6 24 Mar 2010 15:33
    dannyr
    Poziom 15  

    Chyba nie myślisz, że nie myślę?? Max 5 dni bez netu i telefonu w tym przypadku mam na myśli..A dokładniej....Umowa podpisana 22.03.2010 z Netia, Tp (neostrada) do 04.05.2010. Więc ponad miesiąc (Netia ma czas na rezygnację z neo w moim imieniu i w ogóle na działanie). Więc mam nadzieję, że max 09.05.2010 będę w Netii.

    0
  • #8 26 Cze 2010 15:32
    dannyr
    Poziom 15  

    Witam,
    Więc z przejściem z TP do Netii nie było najmniejszych problemów. Tzn. Do 4 maja miałem telefon i internet w TP, w dniu 05 maja dostałem wiadomośc od Netii, że już mam aktywowane usługi (niestety nie miałem kompa, padł mi HDD, więc dopiero aktywowałem net po 15-20 dniach), telefon był od 05-06 maja w Netii.
    Wszystko w porządku. Net trzyma 4Mb/s (codziennie) sprawdzam, ping: ok.16 ms. Telefon działa (tutaj troszkę dziwnie, czasami trzeszczy przed połączeniem, ale jakość rozmów dobra), poza jedną awarią (3h bez telefonu, w TP nie miało to miejsca przez 15 lat). I jeszcze jeden minus, mam (w TP też miałem) identyfikację numeru CLIP i niestety w dniu przejścia do Netii wyświetlają mi się 2 linie z tym samym numerem jak ktoś dzwoni. W Netii nie wiedzą dlaczego.Podsumowując BOK w Netii działa szybko (nie tak jak kiedyś), nie ma problemów z połączeniem w ciągu 5 min, Rozmawiam z konsultantem. Net działa bez zarzutu i ogólnie jestem zadowolony z usługi. Oby tak dalej...Wówczas z cenami Netii mogą liczyć na masę klientów.
    Temat uznaję za zamknięty.

    0