Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat TDI 99 nie zapala - miga kontrolka

basilio2 20 Mar 2010 20:19 4994 9
  • #1 20 Mar 2010 20:19
    basilio2
    Poziom 10  

    Witam koledzy!
    Mam problem z autkiem Seat 1999r. 1,9 TDI. Mianowice dzis po podjechaniu na parking wyłączyłem swoją Ibizę (silnik ALH 99r - przejsciowka) i już jej po chwili nie zapaliłem.
    Zaczeła migac kontrolka swiec zarowych i jednoczesnie slychac tykanie w pompie paliwa.
    Pierwsza rzecza jaką zrobiłem po odholowaniu do domu sprawdzilem przekaznik 109. wszystko jest ok, pozniej sprawdzilem zawor 109 na pompie (po podlaczeniu na stale napiecia z akku zaskakuje jak powinien i jednoczenie slycha kolejny zaworek na pompie ktory chwilke rytmicznie tyka tak jakby wszystko bylo w porzadku.
    niestety po przekreceniu kluczyka zaczyna znow tykac pompa i nie odpala silnik.

    Sprawdzilem stacyjke - jest ok, immobilizer tez jest w porzadku, bo po przekreceniu klucza na chwile zapala sie kontrolka - test zgodnosci klucza i gasnie (wiec powinno grac)

    Niestety auto nie odpala.

    Ciekawa rzecza jest rowniez fakt, ze nie ma komunikacji ze sterownikiem auta jak tak tyka pompa, natomiast po podlaczeniu na stale napiecia na zawor 109 i przekreceniu kluczyka transmisja jest i odczytuje bledy:
    17946; 18027; 00668; 18008; 17978

    Interesuje mnie blad niskiego napiecia 18008, bo wydaje mi sie, ze cos jest z napieciem bo skoro po podlaczeniu z drugiej strony napiecia mam komunikacje z kompem to cos w tym jest.

    I teraz pytanko, gdzie moze byc zanizone napiecie od stacyjki az do sterowania pompa i zaworami na niej?

    Zaznacze ze raczej wszystkie kostki posprawdzałem.

    I jeszcze jedno pytanko, za co odpowiada przekaznik na ktorym widnieje nr 405?
    Dziekuje za odpowiedzi - Tomek

    Dodam jeszcze że po informacji we wczesniejszym poscie o zmianę na nowy przekaznika 109 - zmieniłem (tydzien byl spokoj - odpalała od strzalu) a teraz znow lipa i zmiana kolejnego przekaznika nic nie daje.
    Po podaniu napiecia od strony zaworka 109 na pompie odczytuje bledy 18008; 17978.
    Juz na serio stracilem rachube wiec prosze o konstruktywne podpowiedzi - Tomek

    Aha i jeszcze pytanko (duzo mam niejasnosci) czy jesli mam w aucie sterownik 038906018EE to da się zalozyc taki sam lub z inna koncówka literowa i powinno chodzic? - z tego co wiem to immo mam w liczniku więc?

  • #2 20 Mar 2010 20:43
    Remik71
    Poziom 24  

    Inny komp z pewnością będzie chodził w tym aucie, oczywiście po zaadoptowaniu (17, 10, 00 read i save). Dziwne to, że piszesz o sprawności przekaźnika 109 jeśli podajesz zasilanie "od tyłu" od elektrozaworu i dopiero wówczas ECU rusza - komunikuje się. Sprawdź, czy ECU wystawia po zapłonie masę na sterownie 109-tki.

  • #3 20 Mar 2010 21:40
    basilio2
    Poziom 10  

    No wlasnie problem jest tego typu, że wysterowanie do przekaznika 109 jest, przekaznik zaskakuje i wtedy dzieją sie te dziwne rzeczy. Natomiast jesli fizycznie zrobie na tym przekazniku zworke i przepuszcze 30 dalej to dostep do ecu jest, pompa zachowuje sie ok (odsluchowo zaworki i napiecie na zaworze 109), jesli zas wlacze w tym czasie stacyjke (jak mam zworke na przekazniku 109) to dostep interfejsu do komputera zostanie zerwany a kontrolka swiec i zawory na pompie dostaja drgawek.
    Ciekawe jest jeszcze to, ze jesli auto zostawie wyłączone i postoi jakis czas (czasami 2 godziny, czasami 2 dni) to znow zachowuje sie przez pewien czas ok, czyli zapali a po jakims czasie jazdy i wylaczeniu silnika znow go nie odpalę) i tak wkolo.
    Co o tym myslicie?

  • #4 21 Mar 2010 06:34
    Sztomel
    Poziom 34  

    Skasuj błędy, które się pojawiły u Ciebie Vagiem (błędy świadczą o problemach z zasilaniem po "15" i "30", zasilaniem N109, kłopotach z immobiliserem, czujnikiem obrotów wału G28 oraz przekaźnikiem podgrzewania świec żarowych), z pewnością niektóre z nich spowodowane zostały następstwami sprawdzania przyczyn niemożności uruchomienia silnika, podaj te, które się pojawią ponownie po skasowaniu. Nie widzę natomiast błędu związanego z podpięciem N109 na "krótko" a powinien się takowy błąd pojawić.

  • #5 21 Mar 2010 08:24
    T5
    Moderator Samochody

    Bezpieczniki i masy sprawne?

  • #6 21 Mar 2010 08:49
    basilio2
    Poziom 10  

    Bezpieczniki sprawne. - i te przy akku i pod kolumna kierownicy.
    Masa na silniku jest sprawdzona - rozrusznik kreci bez problemu, na podszybiu tez. Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem.
    Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala?
    Co myslicie - co jeszcze sprawdzic?

  • #7 21 Mar 2010 08:52
    T5
    Moderator Samochody

    A masz jakiś alarm(nie fabryczny)

  • #8 21 Mar 2010 08:52
    Sztomel
    Poziom 34  

    basilio2 napisał:
    Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem.
    Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala?
    Co myslicie - co jeszcze sprawdzic?


    Masę na skrzyni biegów - odkręć kabel masowy, który idzie do skrzyni z aku i przeczyść, co jeszcze sprawdzić - błędy z Vaga, które się ponownie zapisały - podaj je.
    Przy próbie nieudanego rozruchu silnika przypatrz się czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce - jeśli będzie się zapalać to sprawdź próbnikiem czy do N109 dochodzi wtedy 12V oraz zobacz na pozycję klapy gaszącej (w tym celu zdejmij wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR - przy kolektorze ssącym - ma być ustawiona poziomo).

  • #9 04 Cze 2015 11:34
    ShiNji
    Poziom 1  

    Podpinam się do problemu
    Te same objawy mrugajaca kontrolka świec żarowych i dodatkowo tykający zawór na pompie w tempie kontrolki. Przekaźnik 109 wymieniony samochód odpalił 3-4 razy i znowu to samo

  • #10 25 Cze 2015 22:26
    karolkordel
    Poziom 1  

    Klemy na akumulatorze wyczyścić a najlepiej uciąć od kabla i przykręcić nowe.
    Jeżeli kabel wchodzący w klemę ma trochę zielonego koloru to tam jest problem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME