Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 1.9 CDTI 150KM brak mocy a później wyrywa do przodu

bbxb 28 Gru 2011 22:01 130370 49
  • Pomocny post
    #31 28 Gru 2011 22:01
    KCLO3
    Poziom 10  

    Cześć. Twój SAAB 9-3 150KM i moja CROMA 150KM te same silniki [fiatowskie] tyczy też VECTRA C CDTI , signum i te same podwozia, czyli części. Wspomaganie jest w Twoim aucie elektryczno-hydrauliczne. Spr. poziom oleju w zbiorniczku ; jedna całość z pompą. Stojąc na wprost silnika, widać zbiornik[biała butla] na dole końca silnika z niebieską nakrętką. [Olej do wspomagania np.elf.] W lato na myjni miałem kaprys i wymyłem pod ciśnieniem silnik. Po uruchomieniu silnika przestało działać wspomaganie. Gdzieś musiała woda " zrobić swoje". Koło domu maska w górę i grzebanie w okolicy owej pompy i całej mokrej elektryki. Bez rezultatu. Postał na słońcu 2 godz., wszystko wyschło i wspomaganie wróciło. Być może u Ciebie podobny problem. Wsadż rękę i pogrzeb w tych kablach , nadwyrężony, przerwany?
    To tyle na temat wspom. i tylko moje sugestie. Na temat silnika dużo więcej Ci podpowiem: 1.-DPF[o ile go masz] jest sprawny, bo gdyby nie to komp. wywala checka i auto przechodzi w tryb awaryjny i.....wszędzie dojedziesz a nawet rozpędzisz sam. do prawie 100/h ale żadne wyprzedzania - brak mocy.[Jak pisałem w poprzednim poście DPF usunąłem i mam spokój.]
    2.więcej jak prawdopodobne masz niesprawny zawór EGR. Spróbuj tak jak pisałem sam go zregenerować. Oczywiście czyszczenie przepustnicy OBOWIĄZKOWE.Gdy pozostawisz zatkane kanały to EGR nie spełni swojej roli. Wyczyść czujnik ciśnienia doładowania.[czarna kostka umocowana 1wkrętem do kolektora dolot.] Gdy ją wyjmiesz i dawno nie była czyszczona[lub nigdy] cały będzie zaklajstrowany. Pędzelek, WD40, penetrol, bęzyna ekstr.- delikatnie aż się wyłoni taki żółty[ruchomy] na boki języczek pomiarowy skł.spalin. Gdy go złamiesz to cała kostka szmelc. ja już miałem parę razy regenerowany EGR.i różnie bywało z tymi obrotami aż w końcu kupiłem nowy EGR wszystko zrobiłem tak jak tu opisuję i zamontowałem pomiędzy EGR a kolektor oryginalną zmodyfikowaną przez FIATA uszczelkę z tymi 4-ma otworkami. kupiłem we fiacie za 18zł. nr. uszczelki;-- 55225287. Wszystkie bolączki minęły. Jazda to teraz przyjemność. Już od dołu b.ładnie się wkręca. Nareszcie"czuć" te 150KM.

  • Texa Poland
  • Pomocny post
    #32 29 Gru 2011 09:01
    MagicUK
    Poziom 10  

    Wlasnie wrocilem z serwisu. Wspomaganie zostalo wylaczone przez komputer. Podobno komputer szuka jakiegos czujnika ktorego nie ma i nie bylo! :/ Co do braku mocy to sklaniaja sie ku filtrowi czastek stalych! Koszt... masakra!!! :(

  • Texa Poland
  • Pomocny post
    #33 29 Gru 2011 15:05
    KCLO3
    Poziom 10  

    Co do wspomagania to już nie wypowiadam się.[moje sugestie opisałem]
    Posłuchaj mojej rady: Serwisy proponują zawsze wymianę na nowe. [W Twoim wypadku DPF- jest barrrdzo drogi o czym już wiesz. Skoro komp. serwisowy wykazał zapchany filtr, powiedzmy ok.80% zaproponuj im wypalenie komputerem. Podłączą CI laptopa, z programem, uruchomią silnik i zaczyna się proces wypalania sadzy.
    Silnik wejdzie na b.duże obroty i po ok.15- 20min. obroty spadną i na komput. wyświetli się napis " proces przebiegł poprawnie. Zostało ok.15% sadzy, tyle co po wyjściu z fabryki.[ Opisałem w miarę dokładnie bo sam to przechodziłem] z tym że jak pisałem u mnie gdy był zapchany DPF to AUTO było bardzo słabe i świeciła kontrolka check. Po tym zabiegu dostał "kopa" ale nie na długo. Właśnie wtedy postanowiłem usunąć filtr. Zrobili mi to profesjonalnie. Zmiana programu , filtr na swoim miejscu ze wszystkimi podłączeniami zewnętrznymi- ale w środku pusty.
    Nie do odróżnienia - nawet sadza zostawiona ok.15%. Chodzi o euro 4 [wyjazd do berlina ] 3-cia opcja są firmy które czyszczą płuczą środek, czyli te trójkątne porcelanki [serce DPF] i za parę stów rzekomo filtr jak nowy. Ja zapłaciłem 1650zł za usunięcie i nie żałuję. Zrób jak uważasz ale zanim podejmiesz jakąś decyzję najpierw wypał go w serwisie ;koszt mały ok.50-70zł ale nie wiem na jak długo, chociaż będziesz miał pewność czy to filtrDPF. Co do usunięcia jest b.dobra firma która to robi w krajach skandynawskich, prawie we wszystkich dużych miastach u nas w kraju z główną siedzibą w krakowie. Ja to robiłem w szczecinie.

  • Pomocny post
    #34 29 Gru 2011 16:29
    MagicUK
    Poziom 10  

    Jestem po kolejnej wizycie w serwisie. Diagnoza byla sluszna DPF zapchany beda czyscic a i wypalac jak to nie pomoze to niestety wymiana na nowy :(
    Co do wspomagania to okazalo sie ze to "troszke" powazniejszy problem :( Przekladnia do wymiany wzery rdzy!!! Problem bo moj Saab to anglik i gdzie tu w Polsce dostac przekladnie do ang Saaba?! Pozostaje regeneracja! :(

  • #35 29 Gru 2011 19:04
    KCLO3
    Poziom 10  

    Ponownie witam. Rzeczywiście o SAABA anglika w kraju trudno ale weż poprawkę na to iż dużo anglików i nie tylko sprowadzanych jest na części . Na ALLEGRO kupisz b.dużo części do fiata CROM 1,9 110KW 150KM [120KM] to samo. VECTRA C 1,9 CDTI. Przekładnie, kolumny, co chcesz [ używki z rozbiórek] Twój SAAB i auta które wymieniłem były montowane na wspólnym podwoziu. Części tyle że można składać całe auta. Zwłaszcza CROMA.
    Napisz jak sobie poradziłeś

    Dodano po 18 [minuty]:

    wszedłem przed chwilą na allegro i wpisałem SAAB 9-3 wyświetliło dużo maglownic [przekładni]. od 350 do 600 z regeneracją. nawet nie otwierałem str. z oplem i cromą bo tego jeszcze więcej by było.

  • #36 30 Gru 2011 13:11
    MagicUK
    Poziom 10  

    Witam ponownie.
    Zawor DPF wyczyszczony i dziala wszystko OK. Co do magla to udalo mi sie dostac jeden na allegro calkiem tanio (80 pln!). Pytanie na kiedy bedzie. Dziekuje wszystkim za pomoc. :)

    Dodano po 4 [godziny] 11 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie czy ktos wiec czy obie awarie moga byc powiazane?

  • #37 01 Sty 2012 20:28
    KCLO3
    Poziom 10  

    Witam, wnioskuję że "odkażanie " DPF niewiele pomogło. EGR[jak opisałem], czujnik ciśnienia doładowania, [też opisałem] i pozostał overboost czyli zaworek elektromagnetyczny znajdujący się na przednim pasie,który kieruje zmienną pracą łopatek turbiny. Sprawdż te cienkie przewody gumowe które od niego odchodzą, czy nie są gdzieś przetarte a zwłaszcza na kolankach. Ja jednak obstawiam EGR.

  • Pomocny post
    #38 17 Cze 2012 19:31
    email2cz
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie ale możliwie że cewka jest w nim uszkodzona, jak podam prąd z akumulatora na dwa piny cewki to cewka powinna zadziałać??

  • Pomocny post
    #39 28 Sie 2012 09:39
    czarag
    Poziom 11  

    email2cz napisał:
    Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie ale możliwie że cewka jest w nim uszkodzona, jak podam prąd z akumulatora na dwa piny cewki to cewka powinna zadziałać??

    Problem rozwiązany czy nie ?

  • Pomocny post
    #40 01 Wrz 2012 18:26
    email2cz
    Poziom 2  

    okazało się że ktoś usunął środek z filtra cząstek stałych bez wcześniejszego wykasowania PDF ze sterownika silnika, po dokonaniu tego zabiegu już wszystko elegancko chodzi i niema błędów:)

  • Pomocny post
    #41 13 Lut 2013 12:22
    snoorki
    Poziom 1  

    Witam,
    Mam Vectre C CDTi 150 KM 2005 rok. Przebieg 220000 sprowadziłem ją z Niemiec serwisowana z rąk prywatnych. Problemem jest brak mocy w całym przedziale obrotów, maksymalnie kręci się do 3300 obrotów/min. zarówno przy zapalonej kontrolce serwisowej jak również gdy się nie pali. Ogólnie samochód rozpędza się w żółwim tempie tak jakby miał z 40 KM. Przypuszczam że to EGR lub PDF ale martwi mnie jeszcze turbina. Wężyki podciśnieniowe wyglądają OK. Przeszukując forum nie znalazłem podobnych objawów.

  • Pomocny post
    #42 13 Lut 2013 12:32
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A pomysł ,pojechania na diagnostykę, nie zaświtał Ci? To może do wróżki...

  • Pomocny post
    #43 15 Lut 2013 23:19
    msepl
    Poziom 25  

    Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje.

    Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?

  • Pomocny post
    #44 16 Lut 2013 11:44
    kubas10
    Poziom 25  

    Ja jak przerabiałem ten temat to otworzył się EGR, rozwaliły się klapy i zatkał się DPF. Po wymianie w/w elementów regeneracja testerem i jeździ.

  • Pomocny post
    #45 16 Lut 2013 22:16
    msepl
    Poziom 25  

    Czyli nadal ekologicznie niszczysz sobie silnik.

  • Pomocny post
    #46 02 Gru 2013 11:12
    kramerek76
    Poziom 9  

    witam.
    Podobny problem do tych powyżej pojawił się w mojej Cromie 1.9 multi 150 koni.
    Podczas jazdy nagle auto przestało jechać. Zupełnie nie słucha pedału gazu, dopiero po dłuższej chwili po przekroczeniu 3.5 tyś dostaje kopa. Innym razem nie przekracza 3300 obr. Wystartować z miejsca graniczy z cudem, dopiero jak dodam gazu to przy ok 4000 tyś obr zaczyna się zbierać. Natomiast dzisiaj rano nie chciał odpalić dopiero po kilku próbach, kiedy zaraz po przekręceniu kluczyka wciskałem pedał gazu to odpalił. Po podpięciu do kompa pojawił się uszkodzony przepływomierz. teoretycznie po odpięciu wtyczki auto powinno działać normalnie ale nic takiego się nie stało.Proszę o podpowiedź co jeszcze może być przyczyną takiej awarii. Takie cuda działy się wcześniej w Peugeot 307 HDI. Okazało się że rozleciał się katalizator. Po usunięciu tego ustrojstwa auto jeździ jak należy. Czy coś takiego może być w Cromie?
    Proszę o poradę
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #47 15 Maj 2016 21:39
    Pietrucha32
    Poziom 2  

    Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj.
    Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie
    jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2. Brakowalo mocy i włączał się tryba awaryjny auta z kluczykiem, błąd siłownika przepustnicy. 3. Auto na rozgrzanym silniku poszarpywało i nie reagowało na pedał gazu. Poszperałem na różnych forach, pytałem mechanikow, kolegów w pracy. Auto naprawiłem sam i działa do tej pory, ma kopa, błąd sam sie wykasował po kilkunastokrotnym odpaleniu auta. Jest wszystko ok juz jakieś 3 miesiące.

    Zakupiłem formułe do diesla firmy STP, która czyści układ paliwowy.
    Pojeździłem troche i wymieniłem zasyfiony filtr paliwa, dodam że całkiem nie dawno filtr był wymieniany. Auto odżyło troche.

    Zauważyłem, że przepływomierz jest obluzowany , a opaski są do wymiany.
    Wymieniłem 2 opaski i dobrze docisnąłem przepływomierz.
    Okazało sie również, że przewody podciśnienia są popękanie i sparciałe.
    Nie znalazłem takiego kształtu w sklepie, z wyjmowanym kolankiem, więc zakupiłem przewody podcisnienia proste. Podgrzałem lekko opalarka i wcisnąłem je w odpowiednie miejsca zakładając dodatkowo malutkie opaski zaciskowe.
    Odkręciłem czujnik ciśnienia doładowania z kolektora był strasznie zasyfiony,
    (jedni czyszczą, drudzy wymieniają, ja wymieniłem na zamiennik 140zł, nowy
    BOSCHA 250zl).
    Wreszcie najważniejsze. Zdemontowałem przepustnice oraz zawór EGR.
    Co tam nie było, masakra. Zakupiłem preparat do czyszczenia nagaru, spalin itd.
    Wyczyściłem przepustnice na błysk. Ale przepustnica jest montowana układem sterujacym do dołu, więc układ ten zasyfiony jest często olejem, tak samo jak wtyczka. Oddałem ją koledze elektronikowi i umył mi całą płytke sterująca jakims specyfikiem, a wtyczkę popryskał KONTAKT60. Tym Kontaktem popryskalem wszystkie wtyczki, od przepływomierza, egr, czujnika ciśnienia doładowania itd. No i na końcu zająlem sie EGRem . Odkręciłem częśc mechaniczna od zaworu. Umyłem ją tym środkiem co myłem przepustnice.
    Wiele osób myje i zagląda do części mechanicznej. Mi podpowiedział kolega jak zrobić elektrozawór. A mianowicie. Wiercimy otwór fi 4 w plastikowej obudowie.
    Tuż przy wejściu na wtyczke. Wybijamy powoli trzpień odpowiedzialny za zamykanie i otwieranie zaworu. Czyścimy w środku oraz sam trzpień najdrobniejszym papierkiem. Pryskamy KONTAKTEM60. Czekamy aż odparuje.
    Składamy wszystko w całość. Ja otwór fi 4 zakleiłem poxyliną, można silikonem np. Dodatkowo zakupiłem komplet nowych uszczelek do przepustnicy oraz EGR z tym, że dokupiłem jeszcze zaślepkę , ale nie całkowitą, tylko z 3ema otworami.

    Wszystko zamontowałem w aucie. Posprawdzałem, czy wszystko jest na swoim miejscu i odpaliłem auto. Pochodziło z 5 minut i pojechałem wypróbować.
    Samochód dostał nowe życie i aż chce sie jeździć. Odzyskał moc.
    W przyszłości rozbiorę kolektor dolotowy. Ponoć jest jeszcze lepszy efekt.
    Patrzyłem latarka i tez jest tam nie za ciekawie. Ale to może zrobię przy następnym czyszczeniu EGR i PRZEPUSTNICY.

    Mam nadzieje, że chociaż jednej osobie pomogłem. Dzięki

  • Pomocny post
    #48 16 Maj 2016 08:50
    czarag
    Poziom 11  

    Wszystko co zrobiłeś i co piszesz jest na forach Vectra https://forum.vectraklub.pl/..
    Większość rzeźbi i kombinuje. Trochę poprawi tu, trochę tam i oczekuje cudów.
    A ty zrobiłeś to bardzo kompleksowo i pomysłowo - też tak staram się robić podobnie, bo ileż razy można poprawiać i rozbierać.
    Generalnie pracowicie, oszczędnie i rozsądnie wyczyściłeś prawie cały układ dolotowy pozbywając się problemu. Podobnie radzę każdemu.
    Gratuluję wykonanej pracy i dzięki za podzielenie się w ten sposób bardzo przydatną informacją - ku potomnych.
    Pozdro

  • Pomocny post
    #49 16 Maj 2016 11:01
    Pietrucha32
    Poziom 2  

    Dzięki za te słowa. Powiem tak, niby wszystko jest na forach a i tak ciągle ktoś wyszukuje co to za problem z tym brakiem mocy. Ja tez na początku sie denerwowałem, kombinowalem co to może być. Niby wiadomo, że EGR i przepustnica. Proste. Lecz nie koniecznie proste. Czasem błacha sprawa ma znaczenie. Tak jak np, z tym przepływomierzem. Wystarczy, że sie obluzuje, zassie
    lewe powietrze i bedą problemy. Przewody podciśnienia tez maja znaczenie. Czyszczenie u mechanika dawało efekty na krótko. Bo raz czysciłem u mechanika i egr i przepustnice. Dało efekt na krótko i trzeba było zapłacić. Zebrałem wiadomości przeważnie z internetu, troche od kolegów. Poświęciłem troche czasu na to wszystko i sie udało, mam nadzieje, że na długo. Nie jestem osobą, która czerpie informacje od kogoś , a sama nie daje nic w zamian. Dlatego postanowiłem opisać swój przypadek na tym forum. Nie gwarantuje, że każdemu to pomoże, ale warto zacząc od tych rzeczy co ja zrobiłem. A w ostateczności wydawać kase na mechaników czy NOWE cześći.
    Od razu zaznaczam, że do poważnych rzeczy nie pcham rąk. Bo można gorzej zaszkodzic niz pomóc. Ale np, ostatnio wymieniłem łaczniki stabilizatora. Jest dobry filmik na you tube. Ktos powie, że błacha sprawa. Może i tak, ale jak sie robi to samemu i pierwszy raz, to ma sie frajde, ze cos tam sie umie zrobic i że nie trzeba ze wszystkim latac do mechanika. Zakupiłem sobie tez książke NAPRAWIAM SAM, do Opla i tez jest sporo informacji o aucie. Także polecam wszystkim w ramach możliwosci zajmowac sie swoim autem samemu, a jak grubsza sprawa to wtedy diagnostyka i mechanik, który sie zna. Pozdrawiam

  • #50 22 Sty 2019 14:59
    staryjarek
    Poziom 1  

    Miałem to samo walczylem z tym ze 2 miesiące czyscilem egr itp i nic zdobylem program do wypalania dpf i poszło ale to nie załatwia na dłuższa metę jeżeli jeździsz tylko po miescie. Dpf wyrzucilem i jak ręką odjąć rakieta nie samochod olej jest o wiele czysciejszy i nie rośnie w silniku. Bylem na diagnostyce spalin i przeszedł na 5.Jezdze Vectra c 150 od 2007 rok produkcji 2005 dpf zdjęty w 2007 baja autko. Syn kupił Astrę i bylo to samo tylko dłużej po jeździł na dpf przez to gówno bym mial wypadek autostradzie wtrakcie wyprzedzania sporej kolumny aut stracił moc i dupa tryb awaryjny i ja mu wgas a on nic. Pozdrowienia