Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 1.9 CDTI 150KM brak mocy a później wyrywa do przodu

bbxb 20 Mar 2010 22:30 125633 48
  • #1 20 Mar 2010 22:30
    bbxb
    Poziom 31  

    Witam,
    mam problem z autem. Miesiąc temu zakupiłem Opla Vectrę C 2006 rok, 1.9 CDTI 150KM. Auto z przebiegiem 166 000 potwierdzonym w książce i VIN. Od pierwszego właściciela, z Polski, bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie. Przed zakupem przeszło rozmaite testy na stacjach diagnostycznych, miernikach lakieru itp. Przed zakupem także jeździł nią ktoś, kto zna się trochę na dieslach i orzekł, że turbina jest w dobrym stanie.
    Jednak od dwóch dni obserwuję ogromny problem. Przejechałem tym autem 2000 kilometrów, od kiedy go użytkuję tankuję tylko na stacjach SHELL paliwo Diesel Extra.
    Problem polega na tym, że jeszcze wczoraj mogłem jechać normalnie przez powiedzmy 50 km, nagle zatrzymałem się na światłach i kiedy chciałem ruszyć ze skrzyżowania to auto nie miało mocy!!! Między 1000 a 2000 obrotów auto bardzo wolno ruszało i dopiero gdzieś przy 2300 obrotów włączała się turbina i nagle wyrywało auto do przodu z ogromną siłą. Dziś ten problem się nasilił i turbina zaczyna pracować gdzieś dopiero od 2800 obrotów a na niższych obrotach niezależnie od biegu [skrzynia 6 biegowa manualna] nie ma w ogóle mocy!!!
    Kiedy nie ma mocy to na desce zapala się kontrolka samochodu z kluczem mechanicznym, kiedy jest moc normalnie to kontrolka gaśnie. Nie mam pojęcia co to może być. Podczas wyprzedzania kiedy redukuję powiedzmy na 4 bieg i naciskam zdecydowanie pedał gazu to auto prawie wcale nie posuwa się do przodu dopiero po kilku sekundach kiedy obroty wzrosną nagle wyrywa mnie do przodu i później przez jakiś czas auto pracuje normalnie, tak jak powinno.
    Auto zadbane, wszystkie płyny uzupełnione. Gasiłem silnik, czekałem aż ostygnie itp i nadal jest to samo. Pod autem nie widać żadnych wycieków, czy to może być wina paliwa??

    Co to może być? Czy jest możliwość naprawy bez wizyty w serwisie?


    Pozdrawiam.

    5 29
  • Pomocny post
    #2 20 Mar 2010 22:35
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    zawór egr

    4
  • #3 20 Mar 2010 23:12
    brandy-p
    Poziom 31  

    Zgadywanie nie ma sensu, bo przyczyn może być kilka (egr, przepływka, klapy zawirowań). Bez diagnostyki (chociaż odczyt błędów) będzie ciężko powiedzieć.

    1
  • #4 21 Mar 2010 07:34
    bbxb
    Poziom 31  

    Przeczytałem na wielu forach, że to może być jakiś przewód podciśnienia.... To prawda?

    4
  • #5 21 Mar 2010 08:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Może być też przewód podciśnienia , ale tak jak pisze Brandy - diagnostyka.

    ps. Brandy - gratulacje!

    2
  • #6 21 Mar 2010 12:01
    bbxb
    Poziom 31  

    I takie np. dziurki w tym przewodzie wyjdą na diagnostyce jakimś komputerowym testerem?

    1
  • Pomocny post
    #7 21 Mar 2010 13:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , na diagnostyce wskaże , ale nie dziurkę w wężyku , tylko związane z tym niedomagania.

    1
  • #8 21 Mar 2010 14:20
    bbxb
    Poziom 31  

    Więc tak, skoro większość takich problemów powoduje pęknięty wężyk to postanowiłem tak wzrokowo zobaczyć, czy gdzieś nie ma dziurki. Niestety, wszystkie przewody wydają się być całe i wydają się dobrze dociskać do końcówek itp. Tylko jeden wężyk jest tak jakby złączony/owinięty czymś metalowym, jakąś opaską itp. Nie wygląda to zbyt profesjonalnie i mam do Was pytanie - czy ktoś przy tym grzebał czy tak jest fabrycznie?
    Auto było serwisowane tylko w ASO i nie wydaje mi się żeby w ASO robili taką lipę jak to co jest na zdjęciu. Jutro z rana udam się do mechanika ale dziś jest niedziela i wszystkie warsztaty nieczynne a każdy dzień postoju auta to stara pieniędzy.
    Chodzi mi o tą srebrną opaskę. która jest na zdjęciu, to fabryczna robota czy ktoś grzebał?

    Vectra C 1.9 CDTI 150KM brak mocy a później wyrywa do przodu

    1
  • Pomocny post
    #9 21 Mar 2010 15:25
    bartez844
    Poziom 20  

    kolego węzyki węzykami miałem taki ostatnio przypadek kreciła sie do 2 tys bład czujnika cisnienia spalin nowy czujnik i nic okazało sie zabity pdf udało sie wyczyscic i chodzi jak nowy na probe odkrec i zobacz rure od katalizatora

    4
  • #10 21 Mar 2010 16:26
    brandy-p
    Poziom 31  

    bbxb- zamiast podejść do sprawy fachowo, wolisz rzeźbić (nie mówię o wizualnym sprawdzeniu wężuków, bo to akurat dobrze że sprawdziłeś).
    Jak już tym odpinaniem wszystkiego po kolei, namnożysz tyle błędów, że auto Ci nie odpali to nie zakładaj nowego tematu z pytaniem "dlaczego nie odpala".
    P.S emeryt2- miło i dzięki. :-)

    0
  • Pomocny post
    #11 21 Mar 2010 16:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    zawór egr

    3
  • Pomocny post
    #12 21 Mar 2010 17:07
    wopor
    Poziom 32  

    witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy vaku, i czy regulacja kierownicy jest ok czy lekko się przesuwa, ten wężyk na zdjeciu jest osłoniety termoochronką i jest ok włąsnie on odchodzi od tego zaworu regulacji, a sprawdzeniem tech jest konieczne, powodzenia

    1
  • #13 21 Mar 2010 17:32
    bbxb
    Poziom 31  

    Bardzo dziękuję wszystkim Kolegom, którzy starali mi się pomóc inaczej, niż wysyłając tylko do serwisu i na diagnostykę. Gdybym sobie nie dał rady, to na pewno skorzystałbym z pomocy fachowców. Ale dałem sobie radę dzięki Koledze fuelinyourblood. Otóż w moim przypadku winny jest zawór EGR! Zlokalizowałem ten zawór, odpiąłem go i przy odpiętym zaworze auto chodzi bardzo dobrze, tak jak powinno! Kiedy znowu podepnę zawór to problem powraca, kiedy zawór odepnę auto działa idealnie. Auto ma 166 000 przebiegu i zawór ten nie był wymieniany, więc chyba na to już czas. Jutro pojadę do pracy z odpiętym zaworem [czy coś może się przez to popsuć?] ale we wtorek wymienię zawór na nowy, oryginalny.
    Po odpięciu zaworu i nawet przy ponownym podpięciu świeci mi się kontrolka pod wskaźnikiem poziomu paliwa ale domyślam się, że będzie się ona świecić nawet jak podepnę nowy zawór więc na naprawę tego błędu udam się do mechanika żeby podłączył pod komputer i zrobił pełną diagnozę + kasowanie tego błędu.
    Czy mogę ten zawór wymienić samodzielnie? Czy jest tam coś o czym muszę wiedzieć? Wzrokowo nie wydaje się to zbyt trudne.
    Ile taka wymiana może mnie kosztować w nieautoryzowanej stacji?


    Pozdrawiam.

    3
  • Pomocny post
    #14 21 Mar 2010 18:22
    wopor
    Poziom 32  

    witam, spróbuj go wyczyscić, ten zawór słuzy do recyrkulacji spalin(ekologia teraz na topie :D ) i pewnie sie zciał, a dopiero nabywaj w drodze kupna :D ,powodzenia

    0
  • #15 21 Mar 2010 19:25
    bbxb
    Poziom 31  

    Na allegro ceny oryginału od 400 do 500 zł jeśli dobrze patrzyłem. Zrobię tak jak mówisz, najpierw spróbuję go porządnie wyczyścić.
    Jak i czym to dobrze zrobić?

    2
  • Pomocny post
    #16 22 Mar 2010 09:36
    wopor
    Poziom 32  

    witam, gumowe rekawiczki ja uzywam preparatu Wurta ale pewnie Akra , benz ekstrakcyjna, dobry pędzel , patyczek itp poradzi , powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak na marginesie mam taka vectre własnie 150konną i lubi by ja od czasu do czasu pogonić i do tego uzywam juniora :D ,

    0
  • Pomocny post
    #17 06 Kwi 2010 16:25
    ddmochu
    Poziom 1  

    Witam!
    Mam ten sam model vectry (około 60tys przejechane) silnika i ten sam problem.
    Jeździłem dość długo na pomarańczowej lampce serwisowej, samochód miał lekkiego 'muła' po wyczyszczeniu przez mechanika autko zaczęło się identycznie zachowywać do 2300 obr/min zero reakcji potem normalne przyspieszenie, po zatrzymaniu i starcie potrafiło zadławić silnik. Diagnoza 'zawór EPG' koszt wg niego to okolo 700pln na allegro widziałem nówki za 500pln. Dodam jeszcze ze w warsztacie zaślepili ten zawór dla sprawdzenia gdzie leży wina no i padło na niego.
    Widać z opisów to jest slaby punkt naszych samochodów, na pewno duży wpływ na to ma jakość paliwa na stacjach to g.. co do niego leja robi ten bajzel.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #18 07 Kwi 2010 08:41
    jfalkows
    Poziom 12  

    Witam,

    Gratuluje rozwiązania problemu, na przekór niektórym "ekspertom".
    Ja mam inny silnik, ale dodam do tematu, że u mnie udało się ten zawór całkiem wyłączyć w bardzo prosty sposób, u Ciebie komputer może krzyczeć, że coś zepsute, ale może jest sposób żeby to obejść.
    Zastanów się nad tym, może się ktoś wypowie, kto zna ten silnik.

    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #19 04 Maj 2010 11:43
    gregx77
    Poziom 13  

    jfalkows napisał:
    Witam,

    Gratuluje rozwiązania problemu, na przekór niektórym "ekspertom".
    Ja mam inny silnik, ale dodam do tematu, że u mnie udało się ten zawór całkiem wyłączyć w bardzo prosty sposób, u Ciebie komputer może krzyczeć, że coś zepsute, ale może jest sposób żeby to obejść.
    Zastanów się nad tym, może się ktoś wypowie, kto zna ten silnik.

    Pozdrawiam


    Masz inny silnik i inne auto prawdopodobnie bo w Viki C jeśli odłączysz bądź zaślepisz EGR-a (nie wiem co Ty zrobiłeś) to komputer wywali błęda od razu

    1
  • #20 20 Mar 2011 22:20
    bbxb
    Poziom 31  

    mialem uszkodzony egr.
    po wymianie an nowy oryginalny wszystko smiga super.

    1
  • Pomocny post
    #21 21 Mar 2011 20:08
    kolba39
    Poziom 10  

    witam ,, w praktyce w większości spotkałem się z zapiekaniem się tego zaworu najlepiej jest spróbować go wyczyścić , 500 zł na drodze nie leży a rezultat bardzo możliwy

    2
  • Pomocny post
    #22 21 Kwi 2011 12:13
    bazaauto
    Poziom 12  

    Mam podobny przypadek p0400 po wyczyszczeniu EGR i przepustnicy dalej ten sam problem,więc kalibruje przepływkę problem ustał ale auto dostało muła więc może zapchany wydech i zbyt dużo gazów spalinowych jest wtłaczane do kolektora ssącego.Nadmienię że to vectra1.9 150 KM 2006r.

    2
  • Pomocny post
    #23 21 Kwi 2011 18:50
    jurekk55
    Poziom 35  

    Jeżeli nie czytałeś Techem-możliwe że nie wyświetliło ci wszystkich kodów błędu.

    0
  • Pomocny post
    #24 23 Kwi 2011 07:41
    bastianp
    Poziom 2  

    Hej witam wszystkich fachowców i posiadaczy vectry c.

    Już od dłuższego czasu przeglądam fora związane właśnie z problemem braku mocy w niskim zakresie obrotów dopiero przy około 3tys obr. silnik dostaje meeega kopa. w zasadzie nie bardzo wiem co to może być. przeczytałem coś o tych klapkach które znajdują się pod listwą i świecami żarowymi w kolektorze dolotowym wydawało mi się że ta 'szyna' sterująca była spadnięta więc ją wcisnąłem spowrotem ale efektu żadnego to nie dało. Więc myśląc logicznie albo DPF ? albo EGR? ... Ale gdyby to był DPF to przecież wraz z rosnącymi obrotami rośnie też ciśnienie w wydechu co powodowało by raczej problem w drugą strone.

    Silnik 1.9 CDTI 150KM rok 2005. Około 162tys km Niestety nie wywala żadnych błędów ani klucza ani check'a
    Pozdro i świątecznie ;p

    0
  • Pomocny post
    #25 23 Kwi 2011 16:54
    bazaauto
    Poziom 12  

    Jeśli myślę logicznie to zanieczyszczony DPF spowoduje wzrost ciśnienia spalin co za tym idzie wtłaczanie ich do kolektora przez EGR ,zamulenie silnika i ograniczenie doładowania .Zawór EGR reguluje na podstawie różnic przepływomierza przez uchylanie zaworów bo są tam 2 połączone sprężyną a impulsy PWM wypychają rdzeń cewki programowo,gazy pod większym niż zwykle ciśnieniem wtłaczane są do kolektora ssącego dusząc silnik.Więc mam pytanie jakie ma być ciśnienie między turbo a DPF na biegu jałowym i na innych obrotach?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dla jurekk55 czytałem CDIF2 wer 5.0 po CAN-ie wiec jeśli jest lampka check engine lub klucz to jest błąd, zastanawia mnie temperatura spalin prawie 700 stopni C

    2
  • Pomocny post
    #26 23 Kwi 2011 17:06
    jurekk55
    Poziom 35  

    bazaauto napisał:


    #Dla jurekk55 czytałem CDIF2 wer 5.0 po CAN-ie wiec jeśli jest lampka check engine lub klucz to jest błąd,

    ##zastanawia mnie temperatura spalin prawie 700 stopni C


    #Tylko jeden błąd ??Sprawdź dokładnie.
    ## kiedy wypalany DPF??

    0
  • Pomocny post
    #27 24 Kwi 2011 10:13
    bastianp
    Poziom 2  

    bazaauto Jeśli auto muli na niskich to jak może dostawać kopa na wysokich gdy łyka spaliny do dolotu... ? nie realne

    0
  • Pomocny post
    #28 30 Paź 2011 15:16
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS 110kw / 2005r. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu brak mocy !, auto bardzo powoli przyspiesza, na kompie błąd "nieszczelność układu dolotowego". Pytanie moje czy przyczyną braku mocy może być problem z kanałami wirowymi bo listwa sterująca spadła a z pierwszego kanału przy wciśniętym pedale gazu wylatują gazy !

    0
  • Pomocny post
    #29 09 Gru 2011 14:37
    KCLO3
    Poziom 10  

    Witam, jestem nowy na tym forum i sporo wiem, to nie znaczy "mamo chwalą nas wy mnie a ja was". Vectra 1,9 cdti 150KM, FIAT M-jet, SAAB 9-3 te same silniki i bolączki. Nie wliczając okresu w których w/w auta nie posiadały DPF i klap zawirowania. Dzięki tej pseudo ekologii bez przerwy auta się psują, przełączając się w tryb awaryjny no i zatruwają zamiast leczyć naturę. Do rzeczy, samo czyszczenie EGR-u niewiele pomoże. Trzeba wyczyścić przepustnicę. TERAZ EGR. Po rozkręceniu 4 śrub na gwiazdki mamy w ręku 2 części. Najważniejsza to ta z wtyczką, czyli elektromagnes. Właśnie na środku wtyczki wiercimy otwór fi 4mm i po kilku sek. dotykamy metalu [wiercimy grub. plastiku], następnie prętem stal. dorniczkiem wybijamy "bebechy" 2sz sprężynki, tulejka no i bolec. Wszystko czyścimy drobnym papierem wodnym, ma lekko chodzić. Montujemy, a wystający bolec musi lekko i sprężyście pracować w obie str. i w stanie spoczynku musi wystawać ok.6mm.
    Jednak aby to wszystko zadziałało sam elektromagnes MUSI BYĆ SPRAWNY [łatwo spr. prądem].

    Powyższa praca ; czas 0k.1godz. przy kawie.
    Wywiercony otwór w plastiku maskuje się czym kto chce kołek plast., guma do żucia czym kto chce.

    Dodano po 36 [minuty]

    Jeszcze jedno nie dopisałem w poprzednim poście że wywaliłem komputerowo i fizycznie DPF. Mam święty spokój. Czy jadę 10km tylko w mieście a nawet 5.
    Po prostu jakby fabryka nigdy tego ustrojstwa nie montowała. Klapy wirowe niestety mam [choć działają]. Zawór EGR i klapy wirowe również można usunąć.

    5
  • Pomocny post
    #30 28 Gru 2011 16:29
    MagicUK
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!

    Mam Saaba 93 1.9 tid 150km. Moj problem polega na tym, ze brakuje mi mocy w przedziale 1000 do 2200 ale przy tym stracilem wspomaganie kierownicy.
    Ostatnio zrobilem trase 1600km wspomaganie siadlo na trasie. Jakos dojechalem do celu no i auto powedrowalo do serwisu. W serwisie uslyszalem ze komputer wylaczyl wspomaganie bo komputer szuka czujnika ktorego nie ma i nie bylo. Komputer zostal przeprogramowany olej i filtr oleju zmieniony. Kolejna trasa 1000km na trasie 0 problemow. Nastepnego dnia ruszam i odczuwam brak mocy w zakresie 1000 do 2200 dopiero jak turbina zaczyna pracowac jest odczuwalny "kop". Po jakis nastepnych 100km wspomaganie znowu wysiadlo!

    Jakis sugestie? Auto idzie do serwisu ale nie chce zeby ze mnie zdarli kase wiec chce sie dowiedziec co i jak.

    0