Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 1,9 dti 1998r nie działa prędkościomierz

fafik50 21 Mar 2010 14:39 4993 3
  • #1 21 Mar 2010 14:39
    fafik50
    Poziom 15  

    Witam
    Nie działa mi prędkościomierz w megane 1,9 dti 1998r. Przekopałem całe forum, zastosowałem się do znalezionych porad a prędkościomierz dalej nie działa jak trzeba. Jak działa to raczej w cieplejsze dni, ostatnio nawet na postoju sporadycznie się podnosi tak do 30 km/h.
    Dotychczas zrobiłem:
    - wymieniłem impulsator (po wymianie działał 1 dzień i przestał. Sprawdzony wiertarką i raz działa raz nie)
    - usunąłem kostkę przy akumulatorze i połączyłem przewody
    - Poszukałem te nieszczęsne masy (znalazłem dwie pod sterownikiem wtrysku) i je wyczyściłem
    - Sprawdziłem czy na wtyczce przy impulsatorze jest + po zapłonie i masa. Niby jest dobrze
    - Zacząłem szukać jak idzie szary kabel od impulsatora. Sprawdziłem przejścia od impulsatora do komputera (przy silniku) do pina 44 (albo 43), pomiędzy impulsatorem a skrzynką bezpieczników(w komorze silnika szary kropkowany przewód) i do zegarów pin 1 czarna wtyczka.
    Wszędzie przejścia są. Do zegarów dochodzą dwa szare przewody. Interesuje mnie dokąd idzie ten drugi (radio?)
    Chciałbym się jeszcze dowiedzieć skąd dokąd i którędy idą te przewody i w jakich wiązkach. Może wymiana tych przewodów by pomogła. Zastanawiam się nad ucięciem i sprawdzeniem wtyczki przy impulsatorze, ale jak by tam nie łączyło to po poruszaniu wtyczką byłby jakiś efekt. Może puścić przewód od impulsatora bezpośrednio do zegarów i czy to zadziała?
    I jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość sprawdzić czy to nie zegary się uszkodziły? Tzn czy mimo tego że licznik nie działa jest możliwość stwierdzić że sygnał dochodzi. Pytam się o to bo mieszkam na prowincji i nie mam skąd załatwić zegarów do sprawdzenia, a kupno w ciemno to jednak za duże ryzyko.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 3
  • #2 23 Sie 2010 23:32
    snozer
    Poziom 17  

    Spróbuj włączyć tryb diagnostyczny licznika i go zresetować.

    Przytrzymaj przycisk od komputera i naraz włącz zapłon - jeśli jest to megan I, jesli jest to megan II to przytrzymaj przycisk od komputera i włącz silnik. Licznik powinien zapalić wszystkie kontrolki i wskaźnik komputera. Liczniki wskazówkowe powinny się kręcić we wszystkie strony. Nie martw się to jest normalne. Wciskając kolejno przycisk od komputera zobaczysz różne głupoty np.: Ile jest w przybliżeniu benzyny w baku. Po wciśnięciu resetu kilometrów powinieneś wyjść z trybu testu i zresetować błędy. W megane II musi być włączony silnik i karta na miejscu by można było wyjść z trybu diagnostycznego. W ostateczności pomaga odłaczenie akumulatora. Ja robiłem tak w megan I i II i nie maiłem problemów nie musiałem wyłączać akumulatora

    0
  • #3 25 Sie 2010 00:04
    fafik50
    Poziom 15  

    Niestety, to jest wersja bez komputera i nie ma trybu diagnostycznego. Ale przycisk od komputera jest.
    Licznik już usprawniłem. Sprawdziłem go dając impulsy z masy na 1 pin czarnej kostki. Przejścia były więc pozostał impulsator. Sprawdziłem ten stary co mi został po wymianie i o dziwo działał ( podłączony do zasilacza i żarówki na tzw pająka) Po zamontowaniu raz chodził, raz nie i nie rozpisując się za dużo okazało się że mam zepsute dwa impulsatory. Jeden nowy ( zamiennik) i stary czasem działający. Zakup używanego rozwiązał sprawę.

    -1
  • #4 25 Sie 2010 00:48
    barubar
    Poziom 26  

    A Juras by z tym zrobił porządek.

    0