Witam
Nie działa mi prędkościomierz w megane 1,9 dti 1998r. Przekopałem całe forum, zastosowałem się do znalezionych porad a prędkościomierz dalej nie działa jak trzeba. Jak działa to raczej w cieplejsze dni, ostatnio nawet na postoju sporadycznie się podnosi tak do 30 km/h.
Dotychczas zrobiłem:
- wymieniłem impulsator (po wymianie działał 1 dzień i przestał. Sprawdzony wiertarką i raz działa raz nie)
- usunąłem kostkę przy akumulatorze i połączyłem przewody
- Poszukałem te nieszczęsne masy (znalazłem dwie pod sterownikiem wtrysku) i je wyczyściłem
- Sprawdziłem czy na wtyczce przy impulsatorze jest + po zapłonie i masa. Niby jest dobrze
- Zacząłem szukać jak idzie szary kabel od impulsatora. Sprawdziłem przejścia od impulsatora do komputera (przy silniku) do pina 44 (albo 43), pomiędzy impulsatorem a skrzynką bezpieczników(w komorze silnika szary kropkowany przewód) i do zegarów pin 1 czarna wtyczka.
Wszędzie przejścia są. Do zegarów dochodzą dwa szare przewody. Interesuje mnie dokąd idzie ten drugi (radio?)
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć skąd dokąd i którędy idą te przewody i w jakich wiązkach. Może wymiana tych przewodów by pomogła. Zastanawiam się nad ucięciem i sprawdzeniem wtyczki przy impulsatorze, ale jak by tam nie łączyło to po poruszaniu wtyczką byłby jakiś efekt. Może puścić przewód od impulsatora bezpośrednio do zegarów i czy to zadziała?
I jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość sprawdzić czy to nie zegary się uszkodziły? Tzn czy mimo tego że licznik nie działa jest możliwość stwierdzić że sygnał dochodzi. Pytam się o to bo mieszkam na prowincji i nie mam skąd załatwić zegarów do sprawdzenia, a kupno w ciemno to jednak za duże ryzyko.
Z góry dziękuję za pomoc.
Nie działa mi prędkościomierz w megane 1,9 dti 1998r. Przekopałem całe forum, zastosowałem się do znalezionych porad a prędkościomierz dalej nie działa jak trzeba. Jak działa to raczej w cieplejsze dni, ostatnio nawet na postoju sporadycznie się podnosi tak do 30 km/h.
Dotychczas zrobiłem:
- wymieniłem impulsator (po wymianie działał 1 dzień i przestał. Sprawdzony wiertarką i raz działa raz nie)
- usunąłem kostkę przy akumulatorze i połączyłem przewody
- Poszukałem te nieszczęsne masy (znalazłem dwie pod sterownikiem wtrysku) i je wyczyściłem
- Sprawdziłem czy na wtyczce przy impulsatorze jest + po zapłonie i masa. Niby jest dobrze
- Zacząłem szukać jak idzie szary kabel od impulsatora. Sprawdziłem przejścia od impulsatora do komputera (przy silniku) do pina 44 (albo 43), pomiędzy impulsatorem a skrzynką bezpieczników(w komorze silnika szary kropkowany przewód) i do zegarów pin 1 czarna wtyczka.
Wszędzie przejścia są. Do zegarów dochodzą dwa szare przewody. Interesuje mnie dokąd idzie ten drugi (radio?)
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć skąd dokąd i którędy idą te przewody i w jakich wiązkach. Może wymiana tych przewodów by pomogła. Zastanawiam się nad ucięciem i sprawdzeniem wtyczki przy impulsatorze, ale jak by tam nie łączyło to po poruszaniu wtyczką byłby jakiś efekt. Może puścić przewód od impulsatora bezpośrednio do zegarów i czy to zadziała?
I jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość sprawdzić czy to nie zegary się uszkodziły? Tzn czy mimo tego że licznik nie działa jest możliwość stwierdzić że sygnał dochodzi. Pytam się o to bo mieszkam na prowincji i nie mam skąd załatwić zegarów do sprawdzenia, a kupno w ciemno to jednak za duże ryzyko.
Z góry dziękuję za pomoc.