Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II - podłączenie alarmu do centralnego zamka

09 Sie 2004 10:17 7733 15
  • Poziom 10  
    Mam problem z podłaczeniem alarmu (silicon ultimate ARS +) pod fabryczny centralny zamek. Probuje sie podpiac pod centralny w przewody wychodzace z drzwi kierowcy. Wybadałem metodą prob i bledów ze jeden z nich (pomaranczowy) sluzy do otwierania - sterowanie masa. Niestety nie moge wybadać ktory przewod sluzy do zamykania. Moze ktos pomoze i podpowie jak to podlaczyc?
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    A niejest to sterowanie jednoprzewodowe podanie i zanik masy
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 27  
    Przetnij ten przewod, to cz sie zamknie, dalej chyba poradzisz. Trzeba to zrobic na przekazniku, podanie masy na przekaznik powoduje rozwarcie stykow i zamkniecie cz
  • Poziom 10  
    Niestety sterowanie masa i zanikiem masy nie dziala. Jest mozliwosc sterowania jedynie otwieraniem na tym przewodzie przez podanie masy. Zamykanie przez podanie plusa tez nie dziala - powoduje to uszkodzenie silownika :( (czesci odpowiedzialnej za sygnalizacje czy drzwi otwarte czy nie). Podlaczylem sterowanie silnikiem przez dodatkowy sterownik centralnego ale z kolei nie dziala otwieranie z orginalnego kluczyka centralnego (z alarmu ok) i zamykanie wszystkich zamków przez zamkniecie jednego z wewnątrz (sterowanie masterem). Potrzebny jest pewnie jeszcze uklad ktory zamienia sterowanie silnikiem podawane z centralki oryginalnego centralnego zamka na sterowanie minusem ktore wywola zamkniecie przez dodatkowy sterownik. Moze ma ktos pomysl jak to zrobic????
  • Spec od samochodów
    A nie sprawdzales przypadkiem przy otwartych drzwiach jest tam sterowanie dwuprzewodowe podawanie masy
  • Poziom 10  
    Raczej nie, spawdzane przy wcisnietym zamku, tak ze mozna bylo otwierac i zamykac przyciskiem.
  • Poziom 20  
    prawdopodobnie jest tam sterowanie c.z. wraz z wył. drzwi .sterowanie napięciem .możesz powrócić do zamka fabrycznego a dodatkowo założyć siłownik sterowany z alarmu.poprzez przekazniki oczywiście

  • Poziom 27  
    cytat:" Niestety sterowanie masa i zanikiem masy nie dziala. Jest mozliwosc sterowania jedynie otwieraniem na tym przewodzie przez podanie masy"- a przecinałeś ten przewód???
  • Poziom 10  
    Przecinac nie przecinalem ale odpinalem na kostce ktora idzie do orginalnego modulu sterujacego zamkiem.
  • Poziom 13  
    a w tym module nie ma podlaczenia pod alarm ja mam podobny problem w oplu kadecie i nie moge znalesc centralki dzisiaj sie bede wpinal w silownik master w dziwaich zobacze czy mi sie uda.ile przewodów idzie z silownika?w twoich dzwiach?
  • Poziom 10  
    Z silownika wychodzi 6 przewodow a silownik jest zintegrowany z zamkiem. U mnie modul do centralnego jest w jednej skrzynce ze sterowaniem cala elektronika samochodu (skrzynka nazywa sie to bsi).
  • Spec od samochodów
    T znajdzic przewody na wyjscie wysokopradowe i przez przekazniki podaj napiecie tylko w tym czasie musisz sie odpiac od sterownika
  • Poziom 13  
    wejdz w przekazniki bsi centralnego zamka

    to samo peugeoty

    wierz mi chodzi
  • Poziom 10  
    A mozna troszke jasniej co oznacza wejscie w przekazniki od zamka w bsi??
  • Poziom 15  
    czesc panowie mialem podobny problem z centralnym w mercedesie vito
    rozwiazalem go w ten sposob ze dolozylem sterownik i silownik w drzwiach kierowcy i dzaila i z orginalnego klucza jak i z pilota od alarmu
    po czasie dowiedzialem sie ze jest na to patent
    trzeba zwieraz dwa pezrwody perzez diody ale niestey nic wiecj na ten temat nie wiem jak mi sie trafi jeszcze jeden vitoto to dokladnie sprawdze ktore przewody
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Może komuś się przyda. Ostatnio zakładałem taki sterownik i faktycznie nie jest łatwo. Co do sterowania steruje się masami. Ja osobiście darowałem sobie bsi i wpinałem się bezpośrednio w drzwiach kierowcy. Problem który napotkałem był tylko taki ze faktycznie jak się poda masę na otwieranie to otwiera ale już nie zamyka. Po odcięciu przewodów sterujących od siłownika nadal analogicznie. Idea działania jest w sumie prosta. Na tych przewodach masa jest cały czas. ja Odciąłem przewód zamykania ale zostawiłem do otwierania. dwa przekaźniki i po sprawie. podłączenie polega na tym ze o ile mój przedmówca już to zaznaczył impulsy tylko otwierają auto. wiec kabel otwierania podłączamy (puszczamy) przez NC przekaźnika a impuls zamykania podłączamy na oba przekaźniki. drugi jest zapięty na NO miedzy masę a przewód zamykania wcześniej odcięty. Chodzi o to ze aby c.z. się zamknął podanie impulsu zamykania nie wystarczy. Kabelek otwarcia musi być na stałe zwarty do masy ale na 1s rozłączony dokładnie w chwili gdy podajemy impuls zamknięcia. Bez tego podawanie masy na zamykanie nic nie da. Nie ma tam żadnego zmienny napięciowego sterowania czy zanikającej masy. Trzeba wysterować impulsami ale w odpowiedniej kolejności.

    Pozdrawiam