Witam,
Posiadam w Chevrolecie Aveo alarm DEST DOG 30. W tamtym roku zakupiłem sobie do niego moduł domykania dwóch szyb firmy MAXICAR ( numer modułu MDS-186B-2 ).
Prosiłbym o pomoc w jego podłączeniu bądź chociaż przetłumaczenie fachowo schematu załączonego wraz z modułem.
W załączeniu zeskanowany schemat podłączenia w języku angielskim.
Wielkie dzięki za radę Tak zrobię.
Ale prosiłbym i tak o przetłumaczenie tego schematu. Szczególnie chodzi mi o te dwa zdania zawarte w ramkach. Nie chcę czegoś zepsuć przy podłączaniu.
Na pewno jest tu fachowiec który potrafi dokładnie przetłumaczyć mi ten schemat.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Niestety po podłączeniu upaliły się dwie ścieżki w urządzeniu domykania szyb. Naprawię je ale nadal nie wiem co źle podłączyłem.
A podłączyłem tak:
Pomarańczowy - plus z centralnego ( impuls w chwili zamknięcia z pilota )
żółty - nie podłączony
brązowy - kluczykowy 15
czerwony ze złączką połączyłem z czerwono/czarnym ze złączką
czarny ze złączką pozostał pusty
czerwony - stały plus 30
czarny - stała masa 31
Następnie przeciąłem kabel wychodzący z przełącznika szyb ( wyjście plusa na szybę - szyba sterowana jest plusem )
Biały kabel podłączyłem do kabla wychodzącego z przełącznika po przecięciu, a żółto/biały ( niestety u mnie jest z nim problem - mam dwa żółte , a nie jeden żółto biały ) podłączyłem do przeciętego kabla idącego bezpośrednio do szyby.
W momencie zamykania szyby z przycisku szyba się zamyka. Z otwieraniem także nie było problemu. Po zamknięciu z pilota szyba się zamknęła.
I tu zaczął się problem.
Podłączyłem drugą szybę analogicznie jak pierwszą. Wpiąłem się w układ drugiej szyby. Po sprawdzeniu wydawało się , że wszystko jest oki. Szyby się zamknęły w momencie zamknięcia autka z pilota.
Niestety gdy otworzyłem drzwi i spróbowałem otworzyć ponownie szybę z włącznika okazało się , że szyba pasażera nie chce się otworzyć. Dopiero po połączeniu kabla od szyby oryginalnie zaczęła działać. Zacząłem podejrzewać , że uległ uszkodzeniu domykacz szyb. Okazało się , że przepaliły się dwie ścieżki w domykaczu.
Gdzie popełniłem błąd ????
Bardzo proszę o pomoc
EDIT:
Po naprawie uszkodzonych ścieżek na płytce urządzenia, powstał inny problem.
W chwili zamknięcia drzwi z centralnego szyba od strony kierowcy zaczyna się zamykać podnosi się ok. 10 cm i staje. Następnie podnosi się szyba od strony pasażera - 10 centymetrów w górę i stop.
Dlaczego szyby nie zamykają się do końca ???
Czy naprawdę , żaden z fachowców na tym forum nie jest mi wstanie pomóc ????
Z góry dziękuję osobie , która zainteresuje się moim problemem i coś poradzi.
Zalozylem sobie taki sam modul tylko ze powinien zamykac 4 szyby. Problem mam taki ze po podlaczeniu wszystkich kabli do masy,pod stale 12V i pod dodatni impuls centralnego zamka tak jak pokazuje schemat, moduł po zamknieciu samochodu nie zamyka zadnej szyby tylko kilka razy cos w nim pyka. Sprawdzalem wszystkie kable czy sa dobrze podlaczone i nie znalazlem nic co moglem zle podlaczyc.
Po tym pykaniu modulu wynika na to ze dostaje on impuls o zamknieciu drzwi tylko ze nie przesyla napiecia pod szyby zeby sie zamknely.
Moze byc wina to ze modul i i el. szyby sa podlaczone pod ten sam kabel stalego napiecia 12V?
A dobrze podłączyłeś wyjścia na szyby ze sterownika ??
Szyby sterowane masz masą czy plusem ??? U mnie w Aveo jest masa stała i sterowanie plusem , ale w niektórych modelach aut jest odwrotnie.
Dodatkowo ja już wiem czemu uszkodziłem wcześniej swój sterownik. Za pierwszym razem gdy go podłączałem nie przeciąłem kabli wychodzących na szybę tylko wpiąłem się w nie co spowodowało upalenie kilku ścieżek w sterowniku.
Kupiłem drugi sterownik , podłączyłem jak trzeba i wszystko działa.
Jak coś to pisz , postaram się pomóc.
Opisze jak mam podpiety modul wg. tego schematu jak wyzej:
Przecielem kabel odpowiadajacy za podnoszenie szyby do gory (w momencie podnoszenia szyby pojawia sie w nim plus) podlaczylem zólty kabel do kabla ktory idzie bezposrednio do sterowania szyba (przyciski podnoszenia - opuszczania szyby) a zólto-zielony kabel do kabla ktory idzie do silnika podnoszenia szyby:
Reszta szyb jest w taki sam sposob podlaczona.
Kabel ACC podlaczylem pod stacyjke
Do centralnego zamka podlaczylem pomaranczowy kabel (podpinalem go w kostce w miejsce gdzie po dotknieciu probnikiem wszystkie drzwi sie zamykaja):
Czerwono-czarny kabel polaczylem z czarnym (jak podpinalem czerwony to palil mi sie bezpiecznik wiec tach chyba powinno byc)
Czerwony kablel 12v podpiolem pod zasilanie stale
Czarny kablel podpiolem pod mase
Na zdjeciu jest widoczne tylko polaczenie kabla czerwonego zasilajacego El. szyby i Modulu z kablem podlaczonym pod stale 12V.
Czarny kablel podpiolem pod mase.
Szyby mam sterowane plusem.
Ja tez własnie kupilem juz drugi modu bo tak samo podpiolem jak Ty no i teraz nie chcialbym zebym znowu go spalic..
Jak beda potrzebne lepszej jakosci zdjecia to sie bardziej postaram teraz zrobilem takie na szybkiego bo bateria aparatu mi wysiadala
Kupiłem taki modulik i mam do niego schemacik z opisem PL i na moim schemaciuku przy podłączaniu do centralnego zamka (lub alarmu) mam: pomarańczowy (-) żółty (+) !!? Wasz schemat po angielsku ma biegunowości odwrotne. Sam teraz nie wiem jak podłączyć żeby nie skopać modułu.
Pomaranczowy (-) musisz podlaczyc do centralnego lub alarmu jezeli ten wlasnie centralny zamek bądz alarm jest wyzwalany plusem ( musisz sprawdzic miernikiem czy masz wyzwalany plusem czy minusem) a jezeli centralny lub alarm jest wyzwalany gdy pojawi sie (-) to podlączasz zolty (+) kabel.
Ja probowalem na rozne sposoby podlaczyc pod swoj centralny zamek ale tak czy tak nie zadzialalo. Niby modul zaczynal 'pykac' ale szyby sie nie domykaly z zaleznosci ktory kabelek podlaczylem do centralnego roznilo sie ilosca 'pykniec' jak dobrze pamietam to przez jeden kabelek bylo 8 a w drugim tylko 4 szkoda tylko ze szyby sie nie ruszaly
sorry ze tak dlugo nie odpowadalem na Twojego maile ale jakis czas bylem zajety teraz bede szybciej odpowiadal postaram sie Ci pomoc