Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zła praca silnika na wolnych obrotach, silnik gaśnie saab 9-

piotrbry 21 Mar 2010 18:24 13615 10
  • #1 21 Mar 2010 18:24
    piotrbry
    Poziom 2  

    Mam problem z silnikiem saab 9-3 2001 rok produkcji silnik 2,0 T benzyna. Od pewnego czasu silnik na wolnych obrotach gaśnie, ale w momencie uruchomienia silnika wszystko jest ok. Dopiero jak zaczynam jechać, to np. w momencie dojazdu do skrzyzowania kiedy wcisnę sprzęgło to wolne obroty spadną tak nisko, że w bardzo wielu przypadkach samochud gaśnie. Dzieje się tak zaróno kiedy jadę na benzynie i na gazie. Ogólnie wygląda to , że na wolncyh obrotach silnik faluje, a niekiedy gaśnie, innym znów razem spadają obroty do 300, 400 i odbija spowrotem na 900 i jest ok. Wymieniłem już turbosprężarkę, przepustnicę alternator, wszystkie wężyki , wszystkie czujniki związane z ciśnieniem , alumulator, przepływomierz. Jeszcze jedna sprawa zapala się kontrolka chek engin, ale w momencie kiedy przekroczę prędkość 90 km/h. Nie wiem co jeszcze mozna wymienić i gdzie jest problem. Serwis Saaba w Bydgoszczy też nie wie.

    2 10
  • #2 21 Mar 2010 20:19
    artek_80
    Poziom 8  

    Auto ma moc ???
    Sprawdziłeś czy katalizator nie jest zapchany ??
    Jakie błędy wyszły po podłączeniu pod komputer w serwisie???

    3
  • #3 23 Mar 2010 22:12
    piotrbry
    Poziom 2  

    nie sprawdzałem katalizatora, na komputerze wchodzą błędy związane z przepustnicą p1561 brak zasilania przepustnicy, ale jest kompletna nowa już trzecia wymieniona i wszystkie czujniki z nią związane i nic, alternator nowy i też nic juz nie wiem co i w serwisie też nie wiedzą

    0
  • #4 18 Cze 2010 22:28
    andy076
    Poziom 16  

    zdemontuj oslone ze sprzezyny przepustnicy (linka gazu na lpmektorze ssacym) i zobacz czy tam sie nie przestawilo
    moze warto tez podstawic czujnik polowenia walu
    powodzonka

    0
  • #5 18 Cze 2010 23:16
    marekpal
    Poziom 11  

    a przepustnica jest elektryczna?? jak tak sprawdź pedał gazu może być uszkodzony!i czy przepustnica była skalibrowana po założeniu!!

    0
  • #6 02 Sie 2010 17:11
    usiek8
    Poziom 1  

    Witam, czy udało się znalezc usterkę? Mam identyczne objawy w swoim 93 LPT 02r... i również nie mogę zlokalizowac przyczyny:|

    Pozdrawiam

    0
  • #7 06 Wrz 2010 13:27
    maddarek
    Poziom 1  

    Witam.
    Miałem taki sam objaw w moim 9-5 2LT 98r.
    Pojechałem do mechanika w Lublinie, a on wymienił mi regulator obrotów 300zł. i po sprawie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 05 Sie 2013 13:33
    wylye
    Poziom 9  

    Wprawdzie temat stary, piszę mimo to, ponieważ mam podobny problem w Vectrze C z silnikiem Z20NET a więc w "dawcy" SAABA 9-3, 2,0T (B207X)

    Wymieniłem:
    Wszystkie świece, cewki, czujnik temp wody, MAF i Jonowy moduł zapłonowy "Ion module" oraz przepustnica (nówka)
    Serwisowałem 3krotnie klimę w 3 różnych warsztatach - nie widzą błędów
    Serwisowałem auto w 2, różnych ASO, - nie widzą błędów
    Zregenerowałem kpl alternator, (regul, komutator, łożyska. ładowanie jest OK)
    Poprawiłem wszystkie przejścia + oraz - (były spadki napięć na zaciskach przewodów, łącznie rzędu ok 0,5V - usunięte)

    Problem z gaśnięciem na wolnych obr nasila się nadal podczas upałów, i występuje w szczególności (prawie) zawsze, kiedy w upalne dni włączam klimę. Jedyne parametry które udaje się odczytać jako "malfunctions" - to opis "mieszanka uboga, mieszanka bogata"

    Zacząłem więc w bezradności wymieniać "po kolei" czujnki
    W desperacji Idę teraz w kierunku wymiany MAP i dodatkowo czujnika połżenia wału korb.
    Czy ktoś z kolegów ma jakieś sugestie?

    0
  • #9 13 Sty 2015 19:00
    robcio258
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam taki sam problem w Saabie 9-5 2.0T 2005 rok. Moze komus udalo sie zwalczyc ta usterke lub moglby cos podpowiedziec ??

    1
  • #10 13 Sty 2015 22:26
    wylye
    Poziom 9  

    Temat, w moim przypadku został "rozpracowany" szczegóły znajdziesz tu Link prześledź wszystko poczynając od tego wpisu. Generalnie problem leży w rozrządzie. Jednak po ustawieniu na NIBY oryginalnych blokadach KM-6362 które sprowadziłem z USA - okazało się, że silnik nadal, na wolnych chodzi "kwadratowo" Dopiero po zastosowaniu opisanego w linku wyżej zmniejszenia "overlapu" - silnik zaczął pracować na wolnych "fabrycznie" - oba wałki należy przestawić "ku sobie" o 1mm

    4
  • #11 14 Sty 2015 12:14
    robcio258
    Poziom 2  

    ok dzieki w piatek napomknę o tym mechanikowi.

    3