Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1,4 ABD 1994 Benzyna w oleju

Dziadolek 21 Mar 2010 20:43 5105 13
  • #1 21 Mar 2010 20:43
    Dziadolek
    Poziom 10  

    Panowie. Krótkie pytanie.
    Oczywiscie czuć paliwo w oleju.
    Sonda sprawna (NOWA). Komp nie pokazuje zadnych błędów.
    Spalanie OK jako silnik 1,4 ABD spala około 8L/100 w trybie mieszanym miasto/trasa. Trasa jednorazowo 13 km w jednym kierunku i po 8 godzinach powrót.

    Pomimo czuć paliwo w oleju jak i w samochodzie.
    Paliwo czuć tylko na postoju lub jadąc 20-40 km/h...

    Wczoraj byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

    1=>> 11
    2=>> 7
    3=>> 11
    4=>> 11

    Czyli drugi ma za słabą kompresje TAK???
    Świece po ogledzinach do wymiany. Są lekko wypalone lecz kolorek mają ładny. (wpadajace biały) co swiadczy o poprawnym spalaniu paliwa.

    Pytanko......
    Silnik do remontu??? Czy można coś jeszcze sprawdzić czy to pierścienie czy głowica.
    Czytałem jescze o tzw teście olejowym. Jeżeli po teście olejowym okazało by się ze nie ma poprawy w cylinderku, to problem z głowicą..????
    Mam w piwnicy kompletną głowice od ABD sprawną. czy można podmienićz tą w aucie...Oczywiście jeśli to pierścienie do "pupa".....

    0 13
  • #2 21 Mar 2010 21:10
    domellus
    Poziom 29  

    test olejowy jak najbardziej można wykonać. Zasadniczo jeśli ciśnienie sprężania wzrośnie to jest to wina pierścieni. Jeśli nie jest to zazwyczaj problem z zaworami - głowicą. Jak na moje oko to różnica ciśnienia jest trochę za duża, ale nie wiem jakie różnice przewiduje producent. Po teście olejowym zapewne wszystko się wyjaśni. Pozdrawiam.

    0
  • #3 22 Mar 2010 10:43
    Dziadolek
    Poziom 10  

    Dzieki kolego za tak obszerne wyjasnienie...
    Byłem dzisiaj u mechanika zrobić próbe olejową.
    No i "pupa'.... ...Po wlaniu kieliszka oleju ciśnienie podskoczyło prawie do 20 bar.... . czyli pierścionki padły...
    Kurcze a miałem cichą nadziję że to jednak głowica.....jednak nadzieja jest matką głupich....

    fakt fatem ze spalanie jest OK co swiadczy o ilości kilometrów zrobionych wzgledem ilości paliwa. 8/100 tryb mieszany to nie jest źle....

    Kolegów dopytuje się i daję im wąchać korek od oleju bo ja już to paliwo czuje wszedzie. Dom praca w sklepie.....
    Fakt jest także taki, że jak po wymianie odlałem troszeczke oleju ( było przelane) to po przejechaniu około 1000 km oleju nie przybyło ani nie ubyło..

    0
  • #4 22 Mar 2010 18:27
    gimak
    Poziom 38  

    Dziadolek napisał:
    Dzieki kolego za tak obszerne wyjasnienie...
    Byłem dzisiaj u mechanika zrobić próbe olejową.
    No i "pupa'.... ...Po wlaniu kieliszka oleju ciśnienie podskoczyło prawie do 20 bar.... . czyli pierścionki padły...

    Kolego nie bądź w gorącej wodzie kąpany. Trzeba było taki sam kieliszek wlać do pozostałych cylindrów i porównać wyniki, przypuszczam że przy takiej ilości wlanego oleju nastąpiło wydatne zmniejszenie się objętości komory spalania i na pozostałych cylindrach byłby wynik podobny.
    Ze smrodem benzyny w oleju, najpierw bym poszukał punktów stycznych z oboma układami. W dawniejszych silnikach taki potencjalny styk to była mechaniczna pompa paliwa (poluzowane membrany i przeciek benzyny wzdłuż sworznia do miski olejowej), w golfie pompa na pewno jest elektryczna więc to odpada, ale może są inne i na ten temat niech wypowiedzą się znawcy golfa.

    0
  • #5 22 Mar 2010 18:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Mar 2010 18:43
    gimak
    Poziom 38  

    Jak będzie mały dopływ benzyny to poziom nie będzie rósł, bo na gorącym silniku benzyna zaraz paruje i przez odmę pary kierowane są do układu dolotowego, ale smrodek zostanie. Może źle myślę.

    0
  • #7 22 Mar 2010 18:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 22 Mar 2010 18:52
    bandi21
    Poziom 29  

    skoro samochód jeździ normalnie,na czterech cylindrach to paliwo nie może dostawać się poprzez pierścienie,musi być inna przyczyna.A może wcale się nie dostaje do oleju?

    0
  • #9 22 Mar 2010 19:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 22 Mar 2010 19:05
    robokop
    Moderator Samochody

    ps3store napisał:
    o co powiesz o smierdzeniu w kabinie jak dolot wciagnie to wydech jest z tylu chyba ze kolega ma nieszczelny i wylatuje mu z pod maski

    Jeśli dostaje dużo za dużo paliwa, to będzie czuć w kabinie, pomimo szczelnego wydechu. Będzie czuć czad, sprawdzone organoleptycznie.

    0
  • #11 22 Mar 2010 19:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Mar 2010 19:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 22 Mar 2010 19:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 22 Mar 2010 23:35
    Dziadolek
    Poziom 10  

    Witam serdecznie Panowie....

    Jestem pod wrażenim ilosci podpowiedzi...

    Więc odpowiem na kilka pytań które Panowie mi zadali.
    1. Oleju nie przybywa (na moje oko.Oleju jest na połowie zagłębienia na bagnecie).
    2. Dziwne ale korek czuć paliwem...
    3. Spalanie i jazda jak na w/w silnik jest Ok.
    4. Sonda NOWA sprawdzałem czesto VAG'iem czy są błędy. BRAK.
    5. Nie złysze nigdzie aby zasysało "lewe" powitrze (podciśnienie/"guma" pod wtryskiem....
    6. Aparat wtryskowy podmieniony. Brak poprawy.
    7. Korek wlewu paliwa. Podmieniony sprawny bez poprawy.
    8. Wydech na 100% szczelny i sprawny katakizator. Sprawdzony miesiąc temu...

    Warto by byo jeszcze sprawdzić co panowie napisali.

    Cytat:
    a moze kolega ma zatkane odpowietrzenie zbiornika paliwa lub moze cos nie tak z filtrem weglowym


    Odpowietrznik. Jak sprawdzić czy jest Ok. Filtr weglowy. Wyczytałem ze to jest w jakimś przednim nadkolu. TAK??? Ale gdzie, pod nadkolem???

    Hmmm.... Widze ze jeśli nie pierścienie to jeszcze może być "milion" przyczyn...
    Napewno musze jeszcze raz jechać na pomiar ciśnienia, lecz kurcze auto bede miał dopiero w piatek. Żona potrzebuje strasznie do pracy....

    Ale Ok. Panowie jeśli po ponownym pomiarze ciśnienia bez próby olejowej, kompresja bedzie w 2-gim cylinderku znacznie mniejsza jak w pozostałych, to pierscionki??? Bo kurcze po tej próbie olejowej to się przestraszyłem jak po przekręceniu stacyjki aż ten olej w komorze spalania rozpryskał/rozpylił się w powietrze po wyjeciu aparatu ciśnieniowego a cisnienie walnęlo aż do 20 bar na wskaźniku....
    Cholera jadąc zapachu paliwa nie czuć kompletnie. Tylko zatrzymując się lub jadąc na dwójce i bardzo wolno. Lub przy chamowaniu i przy predności 30-0 km/h paliwo "wali"

    Dzieki Panowie za pomoc i co o tym jeszcze sądzicie....W silnik już raz zainwesowałem ponad 1300 pln 4 miesiace temu, który mi padł. Po czterach miesiacam pada drugi silnik...Ehhh.....:cry:

    Pozdro...

    0