Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zipp Quantum Gasnie i nie ma odpowiedniej mocy

kondixxx 21 Mar 2010 21:43 7982 17
  • #1 21 Mar 2010 21:43
    kondixxx
    Poziom 8  

    Witam
    Mam podobny problem jak tutaj wczesniej opisywali inni a mianowicie
    gdy jade na poczatku jest prawie ze dobrze lecz po przejechaniu np 1-2 km
    zaczyna byc slabszy i to mozna powiedziec ze czym dalej jedzie tym slabszy az wkoncu gasnie. gdy go chce odpalic zaraz jak zgasnie ma maly problem i nie chce musi chyba ostygnac troche a i jeszcze jak jest nagrzany to poprostu jak stoi to tez gasnie ;/ jeszcze jedno chcialem dopisac ze to 2 suw i gdy sie to stalo to modul mialem zablokowany gdy zmienilem u mechanika to chwilowo bylo dobrze lecz jeszcze wracajac od niego znowu jest to samo ;/ na poczatku myslalem ze jak gasnie to podkrece mu obroty ale to nic prawie nie daje ...
    juz nie mam pojecia co to moze byc jesli ktos mial podobny przypadek to jak moze niech napisze co zrobil Very Happy
    mozecie odpisac tutaj lub na gg 586545
    z gory dzieki ;p

    0 17
  • #2 22 Mar 2010 13:15
    helena33
    Poziom 27  

    Może być świeca, po rozgrzaniu traci iskrę. Za mała pojemność gaźnika również, albo jak jest możliwość podgięcia blaszki do poziomu paliwa g gaźniku to to zrób, tak by był większy poziom paliwa. Uszkodzony przewód podciśnieniowy może powodować zmniejszenie częstotliwości otwierania zaworu paliwa w zbiorniku co też może powodować brak paliwa w gaźniku, za bogaty skład mieszanki również taki da efekt uboczny jaki wystąpił w Twoim motorku. W najgorszym przypadku co tez jest możliwe że przyciera się tłok i staje w cylindrze po rozgrzaniu, to sprawdzisz przez okienko wydechowe w cylindrze, uszkodzony tłok może mieć rysy. A paliwo świeże? Z odpowiednim olejem? Stare paliwo jest masakryczne dla małych średnic tłoków jakie są w skuterach.

    0
  • #3 22 Mar 2010 16:32
    kondixxx
    Poziom 8  

    a ty co sadzisz ze naprawdopodobniejszym problemem co jest? a jak dokladniej sprawdzic to z tym tlokiem? bo nie znam sie zabardzo na tym

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze czy drogi taki tłok i bardzo skomplikowana jest jego wymiana?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha jeszcze jedno bo niekiedy jak sie jedzie i tak jest to slychac jakby cos piszczalo wiec moze to jest z tym tlokiem chociaz mam nadzieje ze nie to . Ale to raz na lo hoho ile slychac i to chwile wiec moze to nie to ;p

    0
  • #4 22 Mar 2010 19:01
    helena33
    Poziom 27  

    Wcześniej napisałes że paliwo nie jest za świerze, karencja na mieszanke wynosi 2 miesiące ( zależy z jakim olejem) zmień paliwo najpierw, jak nie przyniesie skutku żadnego ustaw poziom paliwa w gazniku i wyczyść go dokładnie. Bo moim zdaniem najprawdopodobniej jest to właśnie wina paliwa i gażnika. Tłok bez rozbierania silnika możesz sprawdzić w najprostrzy sposób odkręcając kolano tłumika od cylindra, w oknie wydechowym cylindra widać tłok, jak będzią rysy na nim pionowe to już będziesz wiedział że go łapie po rozgrzaniu, a to jest skutek starego paliwa lub lewego powietrza ( lewe powietrze wykluczam bo nie piszesz żeby chodził na podwyższonych obrotach).
    Piszczenie w silniku hmm.... to może być wszystko :) jak nie posłucha tego mechanik to ja też nie zgadne jak nie posłucham. Mogą być to łóżyska, rolki, pasek... itd.
    Tłok zobacz w sklepie internetowym, jak wpiszesz w google nazwe skutera to otrzymasz wiele wyników, napewno znajdziesz coś. Wymiana nie jest skomplikowana dla kogoś kto to robił, więc nie wiem co Ci powiedzieć.... wszystkie oslony, zdemontować silnik z ramy, odkręcić szpile cylindra, sfożeń jest zabezpieczony sygerem, wyciska sie sfożeń, zakłada nowy tłok strzałka do wydechu, zabezpiecza sfożeń sygerem, pierścienie mają zamki i trzeba odpowiednio je załóżyć, przy zakładaniu cylindra pierścionki trzeba ścisnąć żeby nie połamać ich, skręcić szpile cylindra na krzyż ( kluczem dynanometrycznym) i skladac reszte po kolei.

    0
  • #5 22 Mar 2010 20:24
    kondixxx
    Poziom 8  

    Aha ale paliwo na 100% nie mialo 2 miesiecy ;d
    Sprobuje cos jeszcze zobaczyc bo tak sie nie da jezdzic ;p a mozliwe ze tez trzeba ustawic zeby wiecej powietrza dostawal? ;p a i jeszcze jedno jak sprawdzic chlodzenie ? bo moze cos z tym bd nie tak ;/

    0
  • #6 22 Mar 2010 20:44
    helena33
    Poziom 27  

    N ajpierw wykręć świece i zobacz na jaki kolor wypala świece. Dopiero będziemy rozmawiać o składzie mieszanki paliwowo powietrznej.
    Chłodzenie ? Masz chłodnice ? :D Cylinder jest chłodzony powietrzem więc za wiele nie ma co sprawdzać, jedyne co możesz sprawdzić to czy nie jest cały w błocie i tyle. A powietrza jak będzie miał za dużo w skladzie mieszanki paliwowo powietrznej to tym bardziej będzie puchł tłok i sie zatrze. W tym wszystkim bardziej chodzi o olej w paliwie do smarowania podzespołów silnika(w końcu to dwu sów) o szczelność silnika żeby nie łapał lewego powietrza, takie sprawy z powietrzem, nie żadno zwiększanie powietrza do silnika, powietrze nie smaruje podzespołów silnika tylko olej rozcienczony w paliwie. Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i trzeba dodać że cylinder chłodzony powietrzem z zewnątrz, nie wewnątrz.
    Kolega ma jakieś podstawowe pojęcie o mechanice ?? Bo jak nie to naprawde szkoda szarpania sie kolego, lepiej odżałować grosza i dać komuś kto sie zna. Pozdrawiam

    0
  • #7 22 Mar 2010 23:06
    kondixxx
    Poziom 8  

    Nie znam sie zabardzo na mechanice (takiej powazniejszej) a chcialbym to naprawic jak najszybciej poniewaz zaczyna sie sezon :D Sprawdze ta swiece czy jest ok czy nie a bo do 2 suwow to mozna lac troche oleju do benzyny ale ile to sie lalo tego na 1l benzyny ile oleju? ja wiem wlasnie ze wazne jest smarowanie i chce zeby bylo dobre ;p

    0
  • #8 22 Mar 2010 23:25
    helena33
    Poziom 27  

    Proponuje zamknąć temat. Kolega nie ma najmniejszego pojęcia o swoim skuterze bez obrazy. A to że my tu będziemy się pocić i tak chyba nic nie da, a skuter prędzej czy pózniej wyląduje albo u kogoś kto się zna, albo na szrocie (skoro nie wiesz ile oleju do benzyny, czy może osobny zbiornik na ilej). Masakra

    0
  • #9 23 Mar 2010 06:18
    mulek
    Poziom 26  

    Witam, w quantumach jest osobny zbiornik na olej, ale czasami potrafi zepsuć się pompa oleju tudzież jej napęd. Najłatwiej sprawdzić smarowanie ściągając wężyk z idący od pompy oleju do gaźnika na pracującym silniku. Pojawiające się kropelki oleju będą świadczyć o prawidłowym smarowaniu.

    0
  • #10 23 Mar 2010 10:32
    kondixxx
    Poziom 8  

    Helena teraz to przesadziles w 100% gdzie mam zbiornik oleju itp to wiem !! ale nie pamietam ile sie lalo oleju do benzyny bo mozna tez troszeczke dolewac dla lepszego smarowania ! ;p

    0
  • #11 25 Mar 2010 08:17
    zylax4
    Poziom 16  

    No tak można dolewać ale później pytanie dlaczego nie odpala. Zbiorniczek jest skonstruowany prawidłowo i tyle oleju ma pobierać. Może kolego źle go dotarłeś tzn. przegrzałeś go i teraz przy pewnej temperaturze zaczynają się problemy. Ja bym sprawdził to smarowanie.

    0
  • #12 25 Mar 2010 13:56
    chudy911
    Poziom 14  

    Witam,na 100% przytarty silnik a mimo że jest zbiornik na olej nie zaszkodzi dolewać olej bezpośrednio do paliwa.

    0
  • #13 25 Mar 2010 19:02
    kondixxx
    Poziom 8  

    No skoro przytarty to co musze zrobic? ;/

    1
  • #14 25 Mar 2010 19:24
    helena33
    Poziom 27  

    Jak przytarty to zdejmij cylinder i zobacz czy jeszcze sie nadaje ( jeśli ma nalot z tłoka to możesz go usunąć drobnym papierkiem ściernym, ja tą czynnosć nazywam "palcówa" :) wiadomo dlaczego :) ) jeśli ma głęgokie rysy w głąb to niestety albo będzie miał z nowym tłokie niższe sprężanie niż powinien, albo będzie dobrze i po jakimś czasie nagar wypełni rysy :) . Jak zmienić tłok to chyba wiesz, przed zakupem tłoka zmierz średnice starego, albo najlepiej średnice cylindra wewnątrz.

    No chyba że jeszcze pojezdzisz na tym tłoku (w sumie nawet nie wiem czy na 100% jest zatarty)
    Druga sprawa sprawdz to smarowanie z pompki dozownika, zrób tak jak pisał kolega "mulek".

    0
  • #15 25 Mar 2010 19:47
    kondixxx
    Poziom 8  

    Jeszcze jedno drobne pyt da sie jakos chociaz chwilowo zrobic zeby dalo sie jechac troszke dalej i nie przygasal itp? bo musze do servisu dojechac bo jest jeszcze na gwarancji i sam nie bd grzebal przy nim. A moze wiecie jezeli jest na gwarancji to wymienia za free? xd

    Dodano po 4 [minuty]:

    No ale nie wiem czy jest przytarty kumple jezdzili na maksie na dotarciu i wgl ja na poczatku jezdzilem tak jak trzeba dopiero potem zaczalem przyspieszac i im nic sie nie dzialo a mi by sie zatarl? cos mi sie nie wydaje chociaz juz sam nie wiem... to sprawdzac mam wgl ta swiece? poziom paliwa w gazniku i powietrza itp?

    0
  • #16 25 Mar 2010 19:55
    helena33
    Poziom 27  

    Jak jest na gwarancji to sam nie rób, jedz powoli i dojedziesz do serwisu. albo najwyżej zatankuj go paliwem z olejem, może coś poskutkuje.
    Co do wymiany za fry to musisz udowodnić serwisowi ze spierdzieliła się pompka dozująca olej co spowodowalo uszkodzenie silnika. Jak bedzie trzeba pojedz z ojcem jak nie jesteś pełnoletni i trzeba ich postraszyć sądem. Pozdro :)

    0
  • #17 25 Mar 2010 19:59
    kondixxx
    Poziom 8  

    Ej helena to sprawdzac wgl z ta swieca itp czy nie? bo jutro dopiero jade po skuter i nie wiem czy mam cos patrzec z tym czy odrazu do servisu? bo wiekszosc pisala ze to np swieca malo powietrza lub cos z paliwem w gazniku a jedna osoba napisala ze przytarty to sam juz nie wiem ;p

    0
  • #18 25 Mar 2010 20:02
    39006
    Użytkownik usunął konto