Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regeneracja pompy wtryskowej w silniku VW 1.9 TD AAZ

aron20000 21 Mar 2010 22:49 10885 5
  • #1 21 Mar 2010 22:49
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam, czeka mnie regeneracja pompy wtryskowej lub ewentualnie wymiana, w silniku jak w temacie. Silnik nie odpala, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo jest "zasysane", ale widać podczas kręcenia że ucieka niemalże "ciurkiem" gdzieś od spodu pompy. Trudno zlokalizować gdzie dokładnie, w każdym razie gdzieś na dole. Zajmuje się trochę mechaniką, może jeszcze nie zawodowo, ale już chyba raczej nie amatorsko, czy regeneracja pompy jest szczególnie skomplikowaną czynnością, czy warto się tego podjąć. Dodam, że wcześniej nie rozkręcałem pompy, czy z rozkręceniem wiąże się, oprócz ustawienia po tej czynności kąta wtrysku lub dokładnego zaznaczenia pozycji przed rozkręceniem, jakieś dodatkowe czynności na które należałoby zwrócić uwagę przy rozkręcaniu. Czy są jakieś elementy które można w niewłaściwy sposób (lub pozycji) zamontować i które należy zaznaczyć przed rozkręceniem. Może ktoś posiada manuala albo namiar gdzie można coś takiego znaleźć? Do np. czyszczenia nastawnika w TDi jest tego mnóstwo ale do starszych pomp nie mogłem nic znaleźć.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 22 Mar 2010 04:37
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego jeśli zajmujesz się naprawami "nie zawodowo" jak również "nie amatorsko" jak piszesz to weż tą pompe i zawież do warsztatu specjalizującego się w naprawach pomp wtryskowych (tylko takiego). Samemu się za to nie zabieraj ,ponieważ nie masz nawet stołu probierczego do ustawiania pomp wtryskowych ,itd. oraz związanego z naprawą tych pomp doświadczenia (praktyki). Pozdrawiam!

    0
  • #5 22 Mar 2010 19:38
    aron20000
    Poziom 22  

    georgesgr Dzięki za ciekawą instrukcję, jednak dzisiaj po południu wymontowałem pompę i zawiozłem do pompiarza (chwilowy brak czasu na poszerzanie wiedzy). Jutro ma z nią powalczyć i dać znać, czy siadły uszczelnienia, czy może coś więcej. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 22 Mar 2010 19:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie próbuj nawet sam rozkręcać pompy. Ryzyko raz uszkodzenia (niedwracalnego) zespołu wysokiego ciśnienia, a dwa zniszczenia silnika w razie gdybyś zabłądził z naprawą w okolice regulatora obrotów.

    0
  Szukaj w 5mln produktów