Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TOLEDO II - zamknięte tylne drzwi

kleju69 22 Mar 2010 10:09 11047 14
  • #1
    kleju69
    Level 12  
    Szukam pomocy jak otworzyć bez zniszczenia tylne drzwi w Toledo II '99
    Nie mam pewności czy to usterka mechaniczna zamka, czy elektryczna styków w zamku?

    Na forum wiele dowiedziałem się o demontażu drzwi i budowie zamków Golf, Passat, Toledo, ale jak otworzyć drzwi bez usługi fachowców? (Podkreślam fachowców, nie w serwisie)

    Auto jest z fabrycznym centralnym zamkiem z pilota w kluczyku, który ze względu że fakt, że przestał działać jakiś czas temu, został uzupełniony alarmem z ZC i działało wszystko do dziś.

    ZC na pozostałych drzwiach działa OK.
    Co prawda zdarza się zamykanie i natychmiastowe otwarcie innych drzwi, ale niedługo rozbiorę zamek i myślę, że sobie poradzę z krańcówkami, bo łatwo będzie wydobyc zamek przy otwartych drzwiach.

    Natomiast prawy tył pozostaje na stałe zamknięty od środka i od zewnątrz, pomimo podnoszenia się i opadania dźwigni blokady zamka.
    Wszelkie próby z dociskaniem i wypychaniem drzwi z jednoczesnym manipulowaniem obiema klamkami nie dały rezultatu.
    Tapicerkę zdjąłęm, ale niewiele widać, bo wszystko zasłania mechanizm podnoszenia szyby. Myślę, że udałoby mi się zdemontować, ale co dalej?
    Linka do otwierania jest cała.

    Jak stwierdzić, czy to uszkodzenie mechaniczne, czy elektryczne w zamku?
    Czy można go wymontować, jeśli śruby mocujące klamkę i zamek są dostępne po otwarciu drzwi?

    Nie zbywajcie mnie czymś w rodzaju "wujek google", czy "temat wielokrotnie opisany na forum" bo szukam już kilka długich wieczorów i dalej nie wiem jak odkręcić zamek przy zamkniętych drzwiach.

    Pliiiizhelp.
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Skoro przy próbie otwarcia podnosi przycisk, to znaczy, że odpuszcza zapadka deadlock, spróbuj go przytrzymać w górnym położeniu przy otwieraniu
  • #3
    krispol31
    Level 11  
    niestety... po twoim opisie widzę że czeka cię z ciągnięcie tapicerki na zamkniętych drzwiach... najprawdopodobniej pękła sprężynka w zamku mechanicznym... jeśli tego nie robiłeś to zacznij krok po kroku po przeciwnej stronie drzwi śrubka poi śrubce aż się dostaniesz do zamka w którym będziesz musiał pokombinować żeby otworzyć go
  • #4
    kleju69
    Level 12  
    niestety manipulacje z przytrzymaniem przycisku przy otwieraniu nie pomogły.
    czy ktoś może mi wskazać na rysunku ze sławnej już strony

    http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

    która z dzwigni jest do otwierania? chyba, że passat ma inny zamek

    Co prawda zawsze mogę rozebrać i podejrzeć w drugich drzwiach, tylko kiedy znaleźć tyle czasu?
  • Helpful post
    #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Jedyne, najmniej brutalne rozwiązanie to ucięcie ucha zamka przykręconego do tylnego słupka, jak masz już zdjętą tapicerkę z drzwi, to wydłub jeszcze uszczelkę i dostaniesz się jakoś od strony tylnej kanapy
  • #6
    kleju69
    Level 12  
    Dzięki za radę, spróbuję, w kolejny weekend, chyba, że dowiem się czegoś nowego.
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    po zdjeciu tapicerki, wyjmij mechanizm szyb

    niestety nalezy pomanipulowac srubkretem i zniszczyc zamek

    zamek bedzie do wymiany ale reszta cała
  • #8
    kleju69
    Level 12  
    ale gdzie tam grzebać, żeby się otworzył?

    https://obrazki.elektroda.pl/72_1269725386.jpg

    która z tych dźwigni otwiera zamek?
    a jeśli jest uszkodzony w środku? to lipa?
    co się zdarza najczęściej w takich przypadkach? ma ktoś jakieś podejrzenia?
  • #9
    bkia
    Level 15  
    kleju69 wrote:
    ale gdzie tam grzebać, żeby się otworzył?

    https://obrazki.elektroda.pl/72_1269725386.jpg

    która z tych dźwigni otwiera zamek?
    a jeśli jest uszkodzony w środku? to lipa?
    co się zdarza najczęściej w takich przypadkach? ma ktoś jakieś podejrzenia?

    Witam nic nie psuj zobacz po drugiej w którym miejscu jest przełącznik od blokowania drzwi i spróbuj odblokować drutem, musisz odpowiednio go wygiąć.
    Kupiłem kiedyś Toledo i tylko drzwi kierowcy się otwierały.
    Zrobisz to bez problemu.
    Podejrzewam że klamka zewnętrzna się zablokowała bądź popsuła, a wewnętrzna jest zablokowana przed dziećmi.
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Niestety za kazdym razem w takim przypadku, a robiłem to już w passacie, skodzie superb, ibizie i paru innych, kończyło sie na uszkodzeniu zamka i jego wymianie.
  • #12
    kleju69
    Level 12  
    enauto - dzięki za świetny rysunek

    czy przetłumaczysz opis "odbijak - 2krotny ruch=otwarcie drzwi"?
    pytam dlatego, że przed zablokowaniem drzwi otwierału się właśnie za drugim pociągnięciem klamki.
    Normalnie przecież otwieramy na 1 raz, skąd w opisie "2krotny ruch=otwarcie drzwi"
    Martwi mnie jeszcze jedno. Mam jeszcze jedne drzwi, które otwieraja się na 2razy.
    Czy to znaczy kolejna zabawę z otwieraniem zablokowanych drzwi?
  • #13
    enauto
    Level 29  
    kleju69 wrote:


    Auto jest z fabrycznym centralnym zamkiem z pilota w kluczyku, który ze względu że fakt, że przestał działać jakiś czas temu, został uzupełniony alarmem z ZC i działało wszystko do dziś.

    ZC na pozostałych drzwiach działa OK.
    Co prawda zdarza się zamykanie i natychmiastowe otwarcie innych drzwi, ale niedługo rozbiorę zamek i myślę, że sobie poradzę z krańcówkami, bo łatwo będzie wydobyc zamek przy otwartych drzwiach.

    Natomiast prawy tył pozostaje na stałe zamknięty od środka i od zewnątrz, pomimo podnoszenia się i opadania dźwigni blokady zamka.
    Wszelkie próby z dociskaniem i wypychaniem drzwi z jednoczesnym manipulowaniem obiema klamkami nie dały rezultatu.
    Tapicerkę zdjąłęm, ale niewiele widać, bo wszystko zasłania mechanizm podnoszenia szyby. Myślę, że udałoby mi się zdemontować, ale co dalej?
    Linka do otwierania jest cała.

    Jak stwierdzić, czy to uszkodzenie mechaniczne, czy elektryczne w zamku?
    Czy można go wymontować, jeśli śruby mocujące klamkę i zamek są dostępne po otwarciu drzwi?

    Myślę, że spowodowane jest to "naprawą" skutku a nie przyczyny. Podłącz jakiś porządny sprzęt, zdiagnozuj centralny, nie tylko błędy, łącznie z zamkami we wszystkich drzwiach i klapie bagażnika (sprawdzasz w blokach pomiarowych), napraw zamki, dobierz właściwie czas impulsów z alarmu i powinno być dobrze. Podwójne pociągnięcie za klamkę normalnie jest potrzebne do otwarcia drzwi zaryglowanych.
  • #14
    grzesiex16
    Level 14  
    kleju69 wrote:
    Mam jeszcze jedne drzwi, które otwieraja się na 2razy.
    Czy to znaczy kolejna zabawę z otwieraniem zablokowanych drzwi?


    Aby otworzyć drzwi klamką zewnętrzna musisz ją pociągnąć dwukrotnie? Jeśli tak, to pomoże regulacja długości linki klamka zewnętrzna <-> mechanizm zamka.
  • #15
    kleju69
    Level 12  
    Niestety odłożyłem na dłużej tę sprawę i już nigdy się nie dowiem, auto rozbite.
    Temat zamykam i dziękuję za zaangażowanie.