Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napisanie programu generującego losowe liczby

Itcheb 22 Mar 2010 11:06 1680 5
  • #1 22 Mar 2010 11:06
    Itcheb
    Poziom 2  

Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć, jak można napisać prosty program, który generował by losowo liczby w formacie xxxx-xxxx-THV3-SDP.
    Zrobiłem gre i chciałbym ją w jakiś sposób zabezpieczyć. Zrobiłem system rejestracji ale wciąż brakuje mi losowo generowanych kodów.
    Dobrze by było gdyby program wysłał na maila wygenerowany kod, żebym wiedział jaki został użyty.
    Proszę o pomoc, jestem całkiem zielony w tych sprawach.

1 5
  • #2 22 Mar 2010 11:29
    chudybyk
    Poziom 27  

Witam!
    Byłeś w stanie napisać grę, ale nie potrafisz wygenerować liczb losowych? Co w tym trudnego? Oprócz użycia funkcji random(). ;-)
    Pozdrawiam!

-1
  • #3 22 Mar 2010 12:15
    arnoldziq
    Moderator Programowanie

W twoim przypadku, losowe liczby to nie jest rozwiązanie. Każdy może sobie "wylosować" takie liczby i twoje zabezpieczenie traci sens.
    Musisz się zastanowić nad jakimś sposobem kodowania, ze zmienną formą kodu, tak aby kolejne kody zawierały odmienne liczby/litery, ale odkodowane zawierały dokładnie tę samą informację.

Można to zrobić w dość prosty sposób :
    - Uznajmy, że używasz liter.
    - Masz 26 liter (nie liczymy raczej polskich znaków).
    - Losujesz liczbę pomiędzy 1 i 26 - to będzie twój klucz.
    - Do ciągu znaków wstawiasz literę odpowiadającą wylosowanej liczbie.
    - Następnie swój kod, np. słowo 'LICENCJA', kodujesz dodając lub odejmując od każdej litery z kodowanym słowie tę wylosowaną liczbę i wstawiasz odpowiadającą jej literę zamiast oryginalnej.
    - Jeżeli suma liczb przekroczy 26, podajesz literę na pozycji modulo 26.
    - W przypadku odejmowania, jeżeli przekroczysz 1, odliczasz dalej od 26 w dół.