Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz '99 lmpka ABS świeci się - kodów usterek brak...

22 Mar 2010 14:02 5364 6
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich. Problem jak w temacie. Od pewnego czasu lampka sygnalizacyjna ABS w tym samochodziku zapalała się. Wystarczyło wyłączenie stacyjki i późniejsze włączenie i jakiś czas był spokój. Aktualnie od paru dni lampka świeci się w sposób ciągły - podłączyłem tester (Salus) - "kodów usterek brak".
    Przy podglądzie parametrów bieżących zastanowiła mnie jedna rzecz wykazał napięcie akumulatora 2 V...sprawdziłem na wtyczce do sterownika, napięcia zasilania są, bezpieczniki sprawne, poziom płynu hamulcowego w zbiorniku w normie...Macie jakieś inne pomysły? Problem sterownika?

    Pozdrawiam.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Być może czujnik ABSu świruje, należałoby go zlokalizować i wymienić. Ewentualnie uszkodzeniu uległ przewód idący do tego czujnika.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 19  
    Zazwyczaj w autach przełamują się przewody od czujnika ABS z prawej strony auta o tego ,że prawe koło z reguły ma gorsze warunki do jazdy (pobocza, dziury, itd).
    Dziwne ,że tester nie wykazał błędów co świadczy,że tester jest do kitu, lub osoba obsługująca go nie bardzo umie go obsługiwać.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.
  • Poziom 35  
    skoro błedów nie ma, to czujniki sa dobre?

    sprawdz czy czasem koła zebate nie sa pekniete i co mówia wartosci zmierzone?
  • Poziom 16  
    jurekk55 napisał:
    Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.



    Tester raczej umiem obsługiwać :-); czujniki kół chyba raczej sprawne, choć jeszcze raz zrobię próbę drogową - poprzednia (za co przepraszam, że nie poinformowałem) wykazała sygnały prędkości wszystkich kół równe (pojeżdżę jeszcze po dziurach).

    Zainteresował mnie ten wątek z przekaźnikiem głównym w EBCM - jest tam coś takiego nadbudowa na sterowniku taka jakaś mała - wydawało mi się, że przekaźnik tam się nie zmieści - a i dostęp do tego cuda dla tego co ojca i matkę zabił...jak zresztą do większości rzeczy w komorze silnikowej tego autka...
  • Poziom 16  
    Witam ponownie po długiej nieobecności...
    Lampka kontrolna ABS-u a to się zapalała, a to gasła - tester nie odczytywał usterki - w jednym z poprzednich postów wspominałem, że przy podglądzie parametrów bieżących napięcie zasilania było 2 V. "jurrek55" miał nosa - dzisiaj jeszcze raz podszedłem do tematu, na początek skrzynka bezpieczników i w użyciu lampka kontrolna za 3,50 z marketu... okazało się, że poruszając bezpiecznikiem 50 A obwodu zasilania silnika pompy napięcie raz jest raz nie ma. Częściowy demontaż skrzynki - czyszczenie styków oraz lekko przygrzanego bezpiecznika i wszystko śmiga jak ta la la...Pozdrawiam i zamykam temat.