Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel vectra B 2.0dti dziwne problemy z pompa wtryskowa

tieri 22 Mar 2010 14:32 46662 10
Bosch
  • #1
    tieri
    Level 10  
    Witam

    mam problem z vectra B 2.0 dti. W aucie padl sterownik pompy wtryskowej, sterownik zostal wymieniony i silnik zaczol pracowac ale od czasu do czasu wypadal blad regulacja poczatku wtrysku, odeslalem pompe na reklamacje ale stwierdzono ze wszystko jest ok, zalozylem ja z powrotem ale problem pozostal, doradzano mi regulacje rozrzadu pompa było ciut lepiej ciut gorzej ale problem byl nadal az w koncu po jakims miesiacu silnik wogole przestal reagowac na gaz trudno odpalal a jak juz odpalil chodzil bardzo nierowno. Odeslalem pompe na reklamacje gdzie stwierdzono ze sterownik jest ok rozebrali przy okazji pompe i wymienili jakies uszczelnienia w sekcji zasilajacej (podobno mialy byc odpowiedzialne za to ze czasem wypadal blad regulacji kata wtrysku). Zalozylem pompe a tu bez zmian auto ciezko odpala jak juz odpali to idzie nierowno i nie reaguje na gaz - nie dymi, ale jest ciekawostka jak zalamie przewod zasilajacy w paliwo to silnik zaczyna chodzic rowno i zaczyna reagowac na gaz, probowalem zasilic pompe z beczki z ropa tak zeby wyeliminowac weze filtr paliwa itd., ale to nic nie daje generalnie silnik zachowuje sie tak jakby dostawal malo paliwa a w momencie jak zacisne mu weza ssacego czyli ogranicze mu przeplyw silnik zaczyna pracowac poprawnie

    może ktos sie spotkal z czyms takim ewentualnie wie kto by sie podjal naprawy

    pozdrawiam
    michal
  • Bosch
  • Bosch
  • #3
    darek640
    Level 15  
    A gdzie naprawiałeś pompę i ile zapłaciłeś podejrzewam że zaciera się na przestawiaczu.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    darek640 wrote:
    A gdzie naprawiałeś pompę i ile zapłaciłeś podejrzewam że zaciera się na przestawiaczu.

    Np. "Ekodiesel" w Sochaczewie. Gruntowna naprawa z gwarancją 2,5 kPLN.
  • #5
    tieri
    Level 10  
    dzieki za info zadzwonie zobaczymy co mi powiedza

    pozdrawiam
    michal
  • #6
    cybkryst
    Level 20  
    Witam wszystkich.
    Mam pola vectre taka jak w temacie. Auto miało zaniki mocy. Błędy jakie były to EGR i przepływomierz powietrza. Przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy co sie z tym wiąże musiałem odkręcić przewody od wtryskiwaczy. Po złożeniu wszystkiego auto nie chce odpalić. Wymienione wszystkie przewody na powrocie układ jest szczelny i odpowietrzony. Paliwo dochodzi do wtryskiwaczy ale nie ma ciśnienia, bo jestem w stanie zatkać palcem. Błędów żadnych na tą chwile, parametry podczas rozruchu są takie jak w załączniku. Wiem że te pompy są bardzo awaryjne w tych autach ale czy to jest na pewno pompa? Dodam jeszcze że pompa to Bosch 0470504004
  • #7
    tieri
    Level 10  
    moze ci sie nie odpowietrzyla, jak robilem to pierwszy raz tez mialem takie problemy, potem kupilem sobie reczna pompke paliwa taka z renault( taka gruszka na przewod) montuje ja miedzy filt a pompe za nia daje maly filtr na przewod tak dla bezpieczenstwa i pierwsze zalewam pompe a dopiero potem zaczynam odpowietrzac zazwyczaj podlanczan jeszcze drugi akumulator zeby rozrusznik fajnie krecil
    pozdrawiam
    michal
  • #8
    cybkryst
    Level 20  
    Pompa na pewno nie jest zapowietrzona bo po przelaniu przez nią 2 litrów diesla nie ma prawa juz być w niej powietrza. Zawsze tak robiłem i po paru obrotach silnikiem auto odpalało. Tym bardziej jestem pewien ze nie ma powietrza w pompie bo podczas próby rozruchu paliwo wylewa sie z przewodu powrotnego. Do tego jk popuszczę nakrętkę przy wtryskiwaczu paliwo wycieka znacznym strumieniem z tego przewodu tylko, że nie ma ciśnienia bo palcem powstrzymam ten wypływ paliwa na wtryskiwacz.
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja powiem bez dzwonienia: sprawdź sterownie zaworu wysokiego ciśnienia -
    opel vectra B 2.0dti dziwne problemy z pompa wtryskowa
    Code:
         
    
    1. - łopatkowa pompa przetłaczająca z zaworem regulacyjnym ciśnienia
    2. - czujnik kąta obrotu
    3. - sterownik pompy
    4. - pompa wysokiego ciśnienia z wałkiem rozdzielczym i zaworem wylotowym
    5. - przestawiacz wtrysku z zaworem przestawiacza
    6. - zawór elektromagnetyczny wysokiego ciśnienia

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4437610#4437610,
    Ponadto poczytaj o pompach VP37 i VP44, będziesz wiedział z czym przyszło Ci się mierzyć.
  • #11
    cybkryst
    Level 20  
    Wielkie dzięki robokop i niuniu36 teraz już wiem z czym walczę. Mam tylko nadzieję, że wyjdę z tej walki z twarzą (pewnie brudną i śmierdzącą jak u traktorzysty).