Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyśpieszenie pracy w excel

Witeq 22 Mar 2010 17:30 2745 4
  • #1 22 Mar 2010 17:30
    Witeq
    Poziom 8  

    Witam

    Mam mały problem z excelem. Mam wizję tylko nie wiem jak ją wprowadzić w życie - patrz załącznik. Chciałem trochę przyśpieszyć swoją pracę i wymyśliłem sobie że użyję do tego VBA ale nie wiem co dalej z tym zrobić. Mam tylko podstawową wiedzę jak na początkującego samouka przystało. NIe mam aż tyle czasu aby się wdrożyć - najpierw uruchomić a później przy wolnej chwili uczyć się dalej. Do rzeczy:
    Po kliknięcie na nowy stan pojawi mi się okienko do wypełniania - proste.
    po wpisaniu pustych miejsc chcę aby automatycznie wszystko przeniosło się do nowego arkusza który się stowrzy.
    Opis komurek:
    data wprowadzania - h14
    Ilości - kolejno od h15 do h19
    uwagi - można się domyśleć
    przedział czasowy - a3 i b3
    ilośc deklarowana - w komurkach e3 do e6
    Jeszcze jedna sprawa - nazwę nowego arkusza chciałem aby była taka jak data wprowadzania. Nowy arkusz ma byc pierwszy - to już mam, kończe przez kliknięcie "gotowe" i przechodze do tego arkusza. Liczę na Waszą pomoc - raz już prosiłem i się udało :).
    I jeszcze jedno - wstyd się przyznać ale nie wiem jak minąc to co teraz zrobiłem - jak chcę jeszcze jeden arkusz wstawić to wszystko się sypie - excel uparcie wrzuca mi arkusz kolejny. Mijam to poprzez ponowne uruchomienie pliku.

    0 4
  • #3 22 Mar 2010 18:45
    Witeq
    Poziom 8  

    Dżyszla napisał:
    Proponuję na początek porobic kilka podstawowych czynności z nagrywaniem makra - można sporo się nauczyć ;)


    Dzieki - tak wlaśnie doszedłem do tego co mam - tylko nie bardzo wiem co dalej

    0
  • Pomocny post
    #4 22 Mar 2010 21:02
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Moim zdaniem wychodzisz z błędnego założenia. Sugeruję kolejność:
    1. Kliknięcie przycisku w arkuszu otwiera formularz (i nic więcej).
    2. Wypełnienie formularza przez użytkownika. Koniecznie zablokuj kontynuowanie bez wypełnienia kluczowych pól. Po wypełnieniu formularza można pobrać wartości potrzebne do przede wszystkim nadania nazwy wstawianego, nowego arkusza.
    3. Zasadnicza procedura pod przyciskiem formularza (nie w module standardowym).
    -wstawienie nowego arkusza (przez kopiowanie najprościej)
    -zmiana nazwy
    -przypisanie komórkom wartości z pól formularza. Tu wskazane jest nadanie nazw (txtData, txtIlosc, txtUwagi itd), żeby łatwiej się orientować.

    podpowiedź:
    Każdy wstawiony makrem arkusz staje się aktywnym. Czyli

    Code:
    Sheets("22-03-2010").Copy Before:=Sheets(1)
    
    ActiveSheet.Name = "bla" 'nazwa pobrana z pola UserForm

    wstawia arkusz (kopia) i zmienia jego nazwę.

    Dżyszla napisał:
    Proponuję na początek porobic kilka podstawowych czynności z nagrywaniem makra - można sporo się nauczyć ;)
    Warto uwagę kolegi wziąć do serca. Nagrywaj pojedyncze czynności, analizuj, upraszczaj i dokładaj do swojej procedury.

    0
  • #5 23 Mar 2010 16:29
    Witeq
    Poziom 8  

    Dzięki panowie - doszedłem jak to zrobić - potrzeba matką ....., ale jeszcze raz dzięki

    0