Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO FH12 wymieniono silnik problem z imobilajzerem

22 Mar 2010 19:03 4841 4
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Volvo FH12 rok 2000 posiada imobilajzer i zatarł się motor. Zamontowano drugi motor z 2001 roku. Pierwszy motor ma kasetę D12C460EC96 a drugi D12C460EC99.
    Ten drugi motor ma najpewniej kasetę z obsługą imobilajzera. Oczywiście niezgodność kodu imobilajzera blokuje silnik i nie zapala. (rozrusznik kręci. podłączenia prawidłowe, jedyny kod błędu to "niepoprawny tajny kod imobilajzera".
    Zamiana kaset nie wchodzi w grę bo młodszy silnik ma inne pompowtryski (stary silnik ma Lukas z cewką z boku, nowy ma te cienkie piezoelekyryczne). Kasety z kabiny od imobilajzera o nowszego silnika nie dostanę bo na szrocie te silniki przyszły luzem z Holandii tylko z kasetami przy silniku.
    Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś z Panów rozwiązywał taką sytuację i jak można ten temat ugryźć. Nadmienię iż w serwisie ten temat jest mało znany a rozwiązanie jakie mi przedstawiono, kosztowało by prawie tyle co silnik.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 13  
    Witam
    Masz problem, niestety Volvo dobrze zabezpiecza swoje "produkty",jeżeli nie masz szans na immo + stacyjka z kluczem od "nowego" silnika, to jedynym wyjściem jest zakup sterownika silnika, bez immo, pasującego do typu nowych wtrysków. Nie polecam innych kombinacji, osobiście widziałem auto, które po "odblokowaniu" immo przejechało równo 1000 Km i zdechło na środku miasta, niestety w Rumunii ;)
    Szukaj sterownika!
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Oczywiście tak jak wspominasz, sytuacja patowa, ale rozwiązałem ją w inny sposób.
    Przełożyłem wtryskiwacze z poprzedniego silnika i gniazda obsady wtrysku bo otwory w głowicy są identyczne, oraz podłączyłem sterownik od tego starego silnika.
    Moce silników były takie same, mam nadzieję, że komory spalania też. Silnik odpalił i pracuje poprawnie, nie słychać ani nie widać niepokojących zjawisk. Pójdzie po świętach w trasę.
    Za okazanie zainteresowania dziękuję i zamykam temat.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Stary Brat napisał:
    Volvo FH12 rok 2000 posiada imobilajzer i zatarł się motor. Zamontowano drugi motor z 2001 roku. Pierwszy motor ma kasetę D12C460EC96 a drugi D12C460EC99.
    Ten drugi motor ma najpewniej kasetę z obsługą imobilajzera. Oczywiście niezgodność kodu imobilajzera blokuje silnik i nie zapala. (rozrusznik kręci. podłączenia prawidłowe, jedyny kod błędu to "niepoprawny tajny kod imobilajzera".
    Zamiana kaset nie wchodzi w grę bo młodszy silnik ma inne pompowtryski (stary silnik ma Lukas z cewką z boku, nowy ma te cienkie piezoelekyryczne). Kasety z kabiny od imobilajzera o nowszego silnika nie dostanę bo na szrocie te silniki przyszły luzem z Holandii tylko z kasetami przy silniku.
    Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś z Panów rozwiązywał taką sytuację i jak można ten temat ugryźć. Nadmienię iż w serwisie ten temat jest mało znany a rozwiązanie jakie mi przedstawiono, kosztowało by prawie tyle co silnik.



    Witam i pozdrawiam Starego brata , Nie wiem czy warto odgrzewac ten temat ale przypomniało mi się ,że kiedyś podczas naszej rozmowy nadmieniłeś ten temat o immo . Jestem od niedawna na tym forum i jak miałeś problem z tym immo to mnie jeszcze tu nie było . Postanowiłem co nieco napisac dla innych z podobnym problemem .Stary brat wspomina o servisie volvo (jak się spotkamy to chętnie się dowiem gdzie ten serwis się znajduje) . Po przeczytaniu tego posta i całej złożoności problemu rozwiązanie było banalnie proste i dziwię się , że serwis volvo nic nie doradził ( może nie chciał :D ) . Znając możliwości i wiedzę Starego Brata nic dziwnego , że autko odpaliło nawet bez pomocy serwisu .Ja by ze swojej strony doradził w ten sposób nie twierdzę ,że najlepszy no ale mniej czasochłonny , a zaoszczędzony czas wykorzystac na powiedzmy jakiegoś grilka :D . załączam PrtSc z mojego kompa to powinno wszysto wyjaśnic , dodam tylko że serwis volvo z kompetentną osobą był w stanie w przeciągu godzinki czasu rozwjązac problem bo dysponuje odpowiednimi narzędziami do tego . Pozdrawiam wszystkich serdecznie a w szczególności Starego Brata--- miko.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Miko 34 - nie mogę aż tak mocno narzekać na nasze serwisy, bo też wspominali mi o przeprogramowaniu kasety na program bez obsługi imobilajzera i powinno palić, ale nie robili jeszcze takiego zabiegu i nie byli pewni czy się da, a kasa za to niemała. Drugą sprawą to było dostarczenie dla nich pełnej dokumentacji pochodzenia wymienianego silnika (VIN i tp.) a na szrocie jak się kupuje motor, to oni uważają to za część i żadnego papieru dodatkowego nie dostaniesz. Może w Angli jest to normalne, ale być może Szwedzi uważają Polaków za złodziei i mają swoje obostrzenia.
    P.s - nie podawaj tak kawy na ławe bo niektórzy mogą się nią zakrztusić.