Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 2.3 16V 1997r. klimatyzacja manual problem

22 Mar 2010 20:13 5505 11
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z klimatyzacją - opis auta jak w temacie.

    Klima była nabijana jakiś czas temu, ale sprężarka nie zawsze chciała się załączyć, domyślam się, że to przez niską temperaturę zewnętrzną.

    Teraz kiedy jest cieplej, sprężarka załącza się za każdym razem kiedy ją manualnie włączę, ale niestety nie chłodzi.

    Słychać syczenie z klapek nawiewu, powietrzem dmucha, ale niechłodnym.

    Czyżby Panowie z serwisu klimy nabili zły czynnik chłodzący, albo w ogóle?


    Skoro sprężarka się załącza,to mechaniczno - elektrycznie jest wszystko w porządku, problem... bo nie chłodzi, co może być?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Prawdopodobnie brak czynnika chłodzącego, przy właczeniu manualnym pokrętło ogrzewania musi być na zero,
  • Poziom 9  
    Aha, no to pewnie Pan od nabijania klimy i Mnie nabił.

    Podjadę jutro do niego i zobaczę jego reakcję, niech jeszcze raz robi, w końcu 170zł wykasował. Dziękuję za wskazówkę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Miałeś rację kolego, nie było gazu.

    Okazało się, że mam nieszczelny układ i to co nabili, przez zimę uciekło...

    Jest jakaś mikro dziurka.

    Szpece wpuścili jakiś świecący żel, ustalili gdzie nieszczelne.

    I w środę jadę na lutowanie i nabicie klimy.

    Zobaczymy jak będzie dalej chodzić i chłodzić.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    No i nadal jest problem z tą klimą Sprężarka zalączyla się na chwilę, to teraz nagle elektrycznie coś jest nie tak. Byłem u szpeców i stwierdzili, że nie ma sygnału z komputera na włącznik klimy i nie podaje napięcia na sprężarkę, stąd problem z jej załączeniem. Na krótko jak ją włączyli to chodzi. Chcą wykonać jakiś patent niby na przekaźnikach i takich tam elementach bym mógł załączać klimę.

    Co można zrobić, bo gorąco, a oni zaśpiewali 600zł za taki manewr, to chyba trochę dużo...
  • Poziom 35  
    Skoro to klima manualna to z żadnego komputera nie ma żadnego napięcia na wyłącznik. Albo się nie znają albo walą ściemę. Skoro włączyła się na chwilę to może teraz jest za duże ciśnienie i presostat wyłącza w chwilę po załączeniu (od wzrostu ciśnienia). Za każdym razem załącza się na chwilę czy tylko raz i więcej nie chce ?
  • Poziom 9  
    No ja się na tym za bardzo nie znam, ale z mowy ciała tego gościa i jak zacząłem go wypytywać głębiej to zaczął się mieszać w zeznaniach. Mechanik ze Mnie rewelacyjny to nie jest,ale podobno psycholog dobry. Co zatem może być przyczyną, że klima nie startuje, skoro: jest nowy gaz, układ szczelny, prestostat sprawdzili, sprężarka na krótko chodzi i chłodzi, a nie załącza się. Może jakiś przekaźnik jest uwalony czy coś?

    Może ktoś coś podpowiem, byłbym wdzięczny.

    Dodano po 16 [minuty]:

    NIe odpowiedziałem na Twoje pytanie. Facet ktory nabijał mi klimę twierdzi, że zaraz po nabiciu włączyła się na chwilę, a później już nie chciała zaskoczyć, dodam, iż po zalączeniu klimy, czyli włączeniu nawiewu i wciśnięciu AC, podobno nie idzie napięcie na sprężarkę, czyli coś po drodze się uwaliło..
  • Poziom 15  
    Nie wiem jak tam w Galaxy z silnikiem 2,3, ale w 1,9 jest moduł który obsługuje klimatyzację i wentylatory (u mnie jest przed akumulatorem) zobacz wtyczki czy nie zaśniedziałe, no i oczywiście bezpieczniki. Przerabiałem to samo w Golfie III, z tym że tam opary cieczy chłodzącej całkowicie "załatwiły" mi moduł.
  • Poziom 9  
    No dobrze, popatrzę gdzie są kostki, złączki i w jakim są stanie... może akurat się uda. Najśmiejszniejsze jest to, że szpece od klimy chętnie ją nabiją, odgrzybią, itd... a jak się tylko pojawi drobny problem, to już nikt się na niczym nie zna i pozostawiają człowieka samemu sobie. Czy po podłączeniu pod dobrego kompa, pokazałoby jaka jest może usterka?

    A może ktoś wie, gdzie dokładnie w galaxy znajduje się taki moduł?
  • Poziom 35  
    Z tym problemem to musisz szukać elektryka a nie klimiarza. To prawda że chętnie zrobią najprostsze czynności, najlepiej podłączyć pod stację, wcisnąć guzik i skasować, ale np. wymiana osuszacza to już nie lada problem.
  • Poziom 2  
    witam i pozdrawiam!!!
    Mam równiez problem z klimą ręczną wFordzie Galaxy99.Też jest nabita świeżo i chwilami działa.Po chwili się wyłancza .Po jakimś czasie znowu się włancza i znowu chwilę działa.
    Mechanik twierdzi,że ma za duże ciśnienie.Doradza wymianę samochodu.
    Proszę o waszą radę i pomoc
  • Poziom 14  
    Co do załączania się na chwilę i od razu rozłączania to przyczyną może być złużycie sprzęgiełka w kompresorze. Odkręć tarczkę i wyjmij podkładkę regulacyjną jedną lub 2. Przy okazji można obejrzeć powierzchnię koła sprężarki i tarczki jeśli mocno wydarte to całe sprzęgło do wymiany. Inna przyczyna to może być twożenie się podciśnienia po stronie niskociśnieniowej układu ale bez zegarów tego nie sprawdzisz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli chodzi o wysokie ciśnienie to albo wentylator nie chodzi albo filtr osuszający zatkany lub zawór rozprężny zacięty. to ostatnie występuje rzadko!!!