Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Carisma 1,6i 16v problem z gazem.

waldek12345 22 Mar 2010 23:35 4979 7
  • #1
    waldek12345
    Level 10  
    Witam mam problem z instalacją gazu w Mitsubishi Carisma 1.6 GL 16V 1998 rok typ silnika to 4G92 .Mianowicie samochodzik na benzynie śmiga super (po wczytaniu danych z komputera samochodu normalnie przełancza się na gaz i pracuje na wolnych obrotach jeżeli wcisnę pedał gazu do oporu to strasznie przerywa i utrzymuje obroty w granicach 2000 jeżeli natomiast będę dodawał gazu pulsacyjnie to potrafi wejść na maxa i pracuje równo np.4500 obr.)może jeszcze dodam że podczas kilku prób któregoś razu usłyszałem pyknięcie przekażnika i wtedy pracował normalnie na gazie . Instalacja gazu to NECAM sekwencja .Gdzie mam szukać przyczyny i jak to mogę sprawdzić (czy to może być wina parownika czy całego mieszalnika a może silniczka krokowego w mieszalniku).Proszę o jakieś sugestie i pomoc z góry dzięki Waldi.
  • #2
    dino777
    Level 26  
    może za słaby reduktor do tego auta?? i nie wydoli
  • Helpful post
    #3
    romek_pl
    Level 11  
    z tego co zrozumiałem to masz 3 generacje a nie sekwencje czy tak czy ow ak nie jest to parownik zaczołbym od przeczyszczenia rozdzielacza w którym jest silnik krokowy
  • #4
    dino777
    Level 26  
    jest napisane sekwencja w poście czyli sekwencja
  • #5
    stjack
    Level 2  
    Kiedy nastąpiła usterka, tj czy silnik miał w ogóle okazje poprawnie pracować po założeniu gazu?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    waldek12345
    Level 10  
    Posiadam ten samochód prawie dwa lata i do tej pory było wszystko ok. Czyli bardzo ładnie się przełanczał na gaz i nie było różnicy w jeżdzie benzyna gaz , moc była taka sama ,silnik pracował równo.Przed świętami zakupiłem silniczek krokowy do rozdzielacza , po wymianie oczywiście zresetowałem komputery i zacząłem naukę pracy silnika (czyli odpalenie i praca na wolnych obrotach do uzyskania pełnej temperatury następnie włączenie wszelkich odbiorników i odczekałem jeszcze 10 min.)Tak podobno wygląda nauka pracy silnika w Carismie następnie przełączylem go na gaz i zacząłem naukę pracy na gazie.W tej chwili silnik normalnie pracuje na wolnych obrotach lecz przy dodawaniu gazu zaczyna bardzo nierówno pracować do 1800 obr. , powyżej tych obrotów pracuje już normalnie.Muszę jeszcze spróbować wymienić oringi w rozdzielaczu muszę rówież kupić manometr i sprawdzić ciśnienia w parowniku oraz rozdzielaczu , jeżeli to nie pomoże będę próbował wymienić cewki oraz przewody wysokiego napięcia . Jeżeli przychodzi Ci coś do głowy aby sprawdzić to napisz .Oczywiście gaz był zakładany fabrycznie w Holandii i było to w 2002 roku , także jest zamontowany profesjonalnie.Teraz dopiero doszedłem że to nie jest jednak sekwencja , a co do naprawy u mechaników do jest rozbój w biały dzień gdyż za wymianę oringów w rozdzielaczu wołają 480 zł. i nie ma gwarancji że będzie dobrze (oczywiście dzwoniłem do firmy która zajmuje się holendrami natomiast u mnie gdzie mieszkam nie ma gazownika który by się za tą instalację zabrał). Sorki że się tak rozpisałem ale chciałem jak najszerzej przedstawić problem i go opisać.
  • #8
    waldek12345
    Level 10  
    Wymienione membrany w parowniku i wszystko wróciło do normy , zostało mi tylko dokładnie wyregulować ciśnienia .