Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobieranie papieru NP 6330

09 Sie 2004 17:27 1479 14
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam w kopiarce tej mam prpblem z pobieraniem papieru z kasety nr,1
    Rolki wymienione zgodnie z zaleceniemi (kierunek) od razu dodam ze nie robilem tego 1 raz.... Gdy puszczam kopie papier raz podchodzi di rolki rejestracji i staje w takim miejscu ze rejestracja nie moze pociagnac jej dalej. Drugim razem papier jest tylko lekko wyciagany z kasety i zaciecie
    .kopiarka jest gruntownie wyczyszczona z pylow i kurzu . podmiana sprzegiel elmag. nie daje rozwiazania zastanawiam sie jeszcze nad sprzegielkami mechanicznymi ale niestety nigdy ich nie zmienialem...
    aha kopiarka ma przebieg pionad 820 tys kopii i poza tym wszysko ok Prosze o ewentulane wskazówki na co zwrócic jeszcze uwage
  • Poziom 21  
    Na czujniki. Pisałeś, że kopiarka była gruntownie czyszczona, co mogło spowodować zabrudzenie czujników. Na twoim miejscu przebadałbym wszystkie czujniki na torze przejścia papieru. Inna sprawa to możliwość uszkodzenia kabelków poboru papieru, mogą być naderwane.
  • Poziom 13  
    Czesc wykjmij elektrode rozladowujaca dolna i wtedy wlacz sprawdz czy sie bedzie zatrzymywac moze byc zwarcie na grzebieniu. Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Dociągnij sprężynkę rolki separującej ( większy docisk )
  • Specjalista - kserokopiarki
    witam czujniki sprawdzilem podstawiajac z drugiej kasety to samo z sprzeglem elektromagnetycznym. regulacja sprezynka nie daje rezultatu te same objawy... Mam coraz wiecej watpliwosci co do sprzegielka mechanicznego gdy rękoma obracam w jedna strone rolko obracaja sie natomiast w tym kierunku , w którym rolki powinny stawiac opór moge je obrócic .... i tu prawdopodobnie tkwi caly problem . czy ktoś z was Koledzy wymienial te mechaniczne sprzegielka dodam ze czysczenie i dokladne mycie ich nie zdaje egzaminu
    -----------------------------------------------------------------------------------
    co do el .transferowej - sprawdzalem pozatym papier przechodzi z kasety drugiej i podajnika bocznego zreszta to podstawowe zadanie sprawdzenie czy elektroda nie przebija przy konserwacji....

    -----------------------------------------------------------------------------
    Scalono 2 posty
    j.
  • Poziom 18  
    witam
    przesmaruj sprzęgiełko mechaniczne olejem maszynowym ( tak aby ojej wleciał do środka ) i zobacz co się dzieje
  • Poziom 24  
    Czy na papierze widać ślady ślizgających się rolek (sprawdź pod światło) jeśli tak to mechanika jeśli nie to czujnik ( nie koniecznie sam czujnik może kabelek a może bufor, mały ładuneczek elektrostatyczny z pędzelka jak czyściłeś i padł układzik.)
  • Specjalista - kserokopiarki
    Koledzy! Pisalem ze podstawialem juz czujniki a tu nagle gosc pisze zebym spradzil .....czujniki. SPRAWDZALEM JE PODSTAWIAJC Z DRUGIEJ KASETY SPRAWDZALEM SYGNALY W KODACH SERWISOWYCH I JEST OK.
    Co rady abym nasmarowal sprzegielko- Kolego czy wiesz jak jest zbudowane sprzegielko jednokierunkowe i jakie mma zadanie ? MA STRAWIAC OPÓR I MA UNIEMOZLIWIAC OBRÓT ROLEK W TYM JEDNYM KIERUNKU! wIEC NIE PISZ TU LEPIEJ O SMAROWANIU OLEJ ICH WNĘTRZA. wrecz przeciwnie powinno sie je rozebrac i wyczyscic z do sucha!
    Jesli moge cos zasugerowac...Proponuje otworzyc nowe forum dla kolegów specjalizujacych sie wlasnie w takich radach moze dzial maszyn agrotechnicznych. :o
  • Poziom 21  
    Nie ma się, co unosić, każdy chce coś poradzić, jeden trochę lepiej a drugi trochę gorzej. Lepsze jakiekolwiek rady niż żadne.
    Wracając do sprawy. Pisałeś, że nie pobiera papieru z kasety 1, czyli z kasety 2 nie masz problemów?
    Pisałeś, że wymieniłeś rolki na nowe. Rozumiem, że wymieniałeś je z powodu tego blokowania papieru i nic to nie pomogło. Tak na marginesie, to miałem przypadek, że nowe rolki były do niczego.
    Tak w ogóle, to z tym sprzęgłem jednokierunkowym, to całkiem możliwe. Wprawdzie nic takiego mi się nie zdarzyło w Canonie, ale w toshbie i owszem.
  • Poziom 23  
    Wczoraj "mykałem" lewą kasetę w C6050 , długo się zastanawiałem dlaczego nie działa , tam też są sprzęgła jednokierunkowe w elemencie oznaczonym nr 3 tak jak i w podajnikach ADF z 6030 . Problem z nimi jest następujący - sprzęgło jest ok , wyrabia się ośka na której ono pracuje , najczęściej jest to cała zespolona rolka transportująca papier dalej . Sprawdź po ściągnięciu sprzęgła czy nie jest wytarta ośka na której ono pracuje . Nie pomaga czyszczenie ani smarowanie - jest zbyt duży luz. Pomaga o ile jest możliwość
    przesuniecie sprzęgła o kilka milimetrów i ograniczenie jego ruchu za pomocą podkładki .
  • Poziom 12  
    Prawdopodobnie kolega to sprawdzał, ale dla porządku - problem kasety tj. czy kaseta jest w dobrym stanie (proponuję zamienic z kasetą A3 i spróbować), oraz/ lub prawidłowego ustawienia kasety w korpusie maszyny - przy takim liczniku możliwe jest wypracowanie lub uszkodzenie np. prowadnic - to było przyczyną zatrzymywania papieru w okolicy rolki rejestrującejw 6330 i 3050 przy podobnym przebiegu (z bocznego podajnika było OK).
  • Specjalista - kserokopiarki
    sprawdzalem to tez zamówilem sprzegielko jednokirunkowe podstawie i zobaczymy czy dobrze mysle zdam relacje
  • Poziom 29  
    Miałem taki przypadek - po wymianie sprzęgła zaczęło działać. W szufladzie są metalowe ograniczniki - sprawdź czy one nie utrudniają pracy sprzęgłom i poprawnej pracy papieru. Powodzenia.
  • Poziom 29  
    Gdyby papier jakimś cudem poszedł dalej to czy jest płunny obraz, czy nie ciągnie sprzęgło. Raz tak miałem.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Pobieranie rozwiazane. Po kilkukrotnym rozbieraniu zespolu podmienianiu mechanizmów w koncu sie udalo. Jednak musze wymienic rolki te na metalowj osi widac je jak sie otworzy pokrywe boczna. Sa wyrobione znacznie i papier czasmi sie slizgal na nich wiec nie bylo innego sposobu jak zwiekszyc docisk pomiedzy tymi rolkami a rolkami w pokrywie . dziala zaznaczam ze jest to prowizorka do czasu otrzymania tych rolek i wstawienia ich. temat pobierania zakonczony