Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1,4 MPI opinie

tfx85 23 Mar 2010 10:35 65068 12
  • #1
    tfx85
    Level 10  
    Witam.

    Przeszukując auta do zakupu oglądałem wiele modeli aut w cenie do 15000PLN.
    Niestety większość mimo zapewnień o dobrym stanie okazywało się fikcją.
    Znalazłem Fabię 1,4MPI + gaz, w naprawdę dobrej kondycji, niestety z 2001r. Cena za auto 13000PLN. Pytanie brzmi czy warto się skusić na to auto, (w sensie jak z solidnością wykonania? Korozja?) Auto regularnie serwisowane, czy lepiej szukać dalej? Pozdrawiam

    Jeszcze jedno, jedyny mankament poza tym że auto używane ;) jaki dostrzegam to istnienie bąbli na uszczelkach drzwi, w okolicy lusterek... ale to chyba nie problem ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Karolo MPower
    Level 30  
    Korozja juz będzie dawała o sobie znać jak są bąble gdziekolwiek.
    Ten silnik jest taki sobie ogólnie, często czytałem w Internecie na forach samochodowych o wyciekach oleju z niego i awariach pompy wody.

    Opinie na temat LPG w tym motorku są jak najbardziej dobre i warto zagazować go, bo sprawuje sie dobrze.

    Jechałem fabią 1.9 sdi i ten silnik jest w porządku ale nie o tym mowa. Te samochody mają straszne zawieszenie ( kumpla nowa fabria po 70 tyś km miała tak rozregotane zawieszenie jak Audi A4 po 220 tyś i to bez przesady... ). Zwróć na to szczególną uwagę. Jakość materiałów użytych w środku jest niezła w końcu to VAG.
  • #3
    tfx85
    Level 10  
    Korozja nie występuje na żadnym metalowym elemencie nadwozia. Jedynie na jakby osobnym elemencie pokrytym warstwą gumy, stanowiącym zewnętrzną uszczelkę szyb bocznych. Takie delikatne bąble. Niestety jako użytkownik astry f, zwracam na to uwagę... ;) faktycznie to auto jest słabo zabezpieczone przed korozją?

    Pozdrawiam
  • #4
    Marcuch
    Level 2  
    Co wy ludzie piszecie? Ja posiadam własnie taką Fabie z tym silnikiem. Korozja jest wogóle obca temu autu!! Jest świetnie zabezpieczone przed korozją. Pali w jeździe mieszanej ok 9L Lpg. Śilnik jest czeskiej konstrukcji i bardzo żywotny, moja ma przejechane 280 tys. km. Ma jeszcze oryginalną pompe wodną! Autko ma jeszcze jeden wielki plus gdyż nie posiada paska rozrządu tylko łańcuszek który wymienia sie srednio co 150tys. km lub gdy zacznie hałasować. POLECAM TO Autko
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jan_man
    Level 14  
    jak chodzi o blachę to jest nawet bardzo dobrze - niestety części bardzo drogie.
    psjue sie najczeęściej:
    1 czujnik skrętu
    2 pompa paliwa
    3 zawieszenie -silentblocki od razu wymien na nieoryginalne twardsze
    4 wysiadają łożyska (drożysko wielkie)
    5 elektryka paląsię niewiedzieć czemu zarówko mijania po lewej stronie
    6 mizerna i zle położona wiązka elektryczna w komorze silnika
    chyba drogie w utrzymaniu a i spalanie wieksze niz byc powinno
  • #8
    bat0191
    Level 10  
    Co ty wiesz o tym aucie?!!
    Jak zależy Ci na tanim autku rodzinnym to tylko fabia.
    Ciekawe gdzie tak tanie org. części dostaniesz, a o zamiennikach dobrej jakości nie mówiąc.
    A rozrząd to potęga tego auta, nie jest to auto do sportu, a przy tym jest "debilo odporne" poprzez łańcuszek, a ciekawe ile wytrzyma Ci w Audi kupionym od jakiegoś niemca 10 tyś. razy bite i klepane, a po zimie rdza wychodzi.
  • #9
    jan_man
    Level 14  
    bat0191 jeśli pytasz mnie to ---troszkę wiem na temat fabii--jeżdżę od 2000 roku tym autem sprawuje się nieźle ale te części co wymieniłem - naprawiam sam i też szukam zamienników - jest ich jednak mało
  • #11
    szybki3003
    Level 1  
    Jak wyłączyć kontrolkę zapięcia pasów bezpieczeństwa,oczywiście pasy są zapięte a kontrolka nadal się świeci?
  • #12
    tfx85
    Level 10  
    Niestety nie posiadam takiej kontrolki, natomiast faktycznie auto całkiem wporządku, jedyny mankament to pozycja za kierownicą, mając 202 cm, stara astra oferowała więcej w tej materii ;)
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    szybki3003 wrote:
    Jak wyłączyć kontrolkę zapięcia pasów bezpieczeństwa,oczywiście pasy są zapięte a kontrolka nadal się świeci?
    Zapnij pas pasażera, nawet jeśli go (pasażera) nie ma - może wysiadł czujnik w jego siedzeniu. Mógł też paść styk w zapięciu pasa.