Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pasek rozrządu VW SHARAN 1.9 TDI 110 KM silnik AFN - co ile?

23 Mar 2010 11:49 19105 8
  • Poziom 11  
    Cześć!

    Sharan 1.9tdi AFN (z klimatyzacją automatyczną) aktualny przebieg 215 tys. - dotychczasowe potwierdzone wymiany pasków:
    - pierwsza po 95 tys.
    - druga po 155 tys.

    Czy trzeba go już wymienić - plus dodatkowo rolkę napinającą i rolkę prowadzącą - oraz przy okazji pozostałe dwa (???) paski:
    - jeden od pompy wspomagania kierownicy
    - drugi od alternatora i pompy wody oraz klimatyzacji (wspólny???)

    Czy macie symbole tych części?
    Chciałbym kupić cały komplet - dobrej jakości w dobrej cenie

    Pozdrawiam.
    S.C.
  • Poziom 23  
    pierwszy rozrzad po 100, kolejne co 60. rolki i napinacze w zaleznosci od stanu, teoretycznie dobre jakosciowo co druga wymiane paska ale nigdy nie mozna miec pewnosci ze sie nie posypie np. po 30-40kkm od wymiany...

    paski pomp nie wiem
  • Poziom 11  
    Cześć!

    Dzięki za INFO
    Czy znacie oznaczenia części (pasek rozrządu, rolka napinająca, rolka prowadząca - oraz pozostałych pasków) oraz orientacyjne ceny części oraz robocizny?

    Pozdrawiam.
    S.C.
  • Admin grupy Samochody
    W każdym sklepie motoryzacyjnym będą wiedzieć.Podaj tylko oznaczenie silnika (AFN)
  • Poziom 9  
    mayekk napisał:
    pierwszy rozrzad po 100, kolejne co 60. rolki i napinacze w zaleznosci od stanu, teoretycznie dobre jakosciowo co druga wymiane paska ale nigdy nie mozna miec pewnosci ze sie nie posypie np. po 30-40kkm od wymiany...

    paski pomp nie wiem
    no właśnie dlatego ja jak wymieniam to od razu po całości - czyli kompletny rozrząd ze wszystkimi bokami - to koszt ok. 450 PLN jeżeli chodzi o części -
    wiadomo że posypac sie może nawet nowe - ale prawdopodobienstwo mniejsze -
    a po co dwa razy za ta sama robocizne (rozbieranie) płacić skoro koszt części (kompletnego rozrządu) nie jest straszny
  • Poziom 29  
    pasek dla przykładu GATES 5622XS
    Rolki : SKF VKM11014 i VKM21012
  • Poziom 1  
    Witam!
    Mam takie dodatkowe pytanie. Jak zablokować wał?? Do pompy jest taki "kołek" do zaworów wystarczy jakiś płaskownik, a wał??
  • Admin grupy Samochody
    Paweł ŚLEPER napisał:
    Witam!
    Mam takie dodatkowe pytanie. Jak zablokować wał?? Do pompy jest taki "kołek" do zaworów wystarczy jakiś płaskownik, a wał??
    A wał na znak.Nie ma w tym silniku blokady wału.
  • Poziom 10  
    Kolega mayekk ma racje. jesli robisz długie docinki to należy częściej wymieniac. bo potem szkoda pieniedzy....