Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I phI 1.4e RN, problem z ogrzewaniem kabiny

23 Mar 2010 16:01 2264 8
  • Poziom 9  
    Witam,
    Niedawno kupiłem samochód jak w temacie, no i po ok. miesiącu w kabinie zrobiło się zimno. Ciepło promieniuje z nawiewów tylko wtedy, gdy dmuchawa jest wyłączona i nie jadę zbyt szybko (poniżej 50 km/h). Gdy przekręcę pokrętło temperatury całkiem w lewo robi się zimno, gdy przekręcę w prawo - czuć ciepło. Wystarczy jednak, że włączę dmuchawę lub przyspieszę, wówczas po kilkunastu sekundach powietrze staje się zimne.

    Przeczytawszy parę tematów związanych z problemem, zmieniłem termostat. Niestety to nie pomogło więc zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy. Kupiłem zamiennik firmy Hart. To niestety też nic nie zmieniło. Cały układ jest też oczywiście odpowietrzony.

    Z ciekawości postanowiłem przepłukać starą nagrzewnicę Valeo. Okazało się, że była całkiem drożna. Owszem wyleciało z niej trochę osadu, ale nie tamował on przepływu wody. Co więcej, przepłukiwałem ją ciepłą wodą z wodociągu i ciężko było ją utrzymać - na całej powierzchni była gorąca.

    Co jeszcze mogło paść, że mam tak zimno w autku?

    Sprawa jest dla mnie o tyle pilna, że niedawno urodził mi się syn i chcemy się wybrać na święta do babci. Niestety, jak będzie zimno w autku, to nigdzie nie pojedziemy :(

    Pozdrawiam,
    Krzysiek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Pytanko - masz może instalację lpg w aucie?
  • Poziom 9  
    Przepraszam, zapomniałem dodać. Nie mam instalacji gazowej.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek
  • Poziom 12  
    Wszystko wskazuje na to że masz niewyregulowaną linkę która otwiera dopływ zimnego powietrza i ciepłego powietrza do kabiny. Spróbuj zdjąć linkę z uchwytu od klapki i ręcznie ją posterować.
  • Poziom 9  
    Na razie spróbowałem tylko odpiąć linkę od panelu sterującego i bezpośrednio nią poruszać - bez efektu.
    Przeglądałem manual serwisowy i nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Można dostać się do uchwytu klapki bez rozbierania całej deski rozdzielczej?
    Przede mną sobota więc trochę więcej czasu, żeby podłubać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    W sobotę odpiąłem cięgno sterowania klapką od dźwigienki klapki i zmieniałem jej położenie ręką - bez zmian.
    Wymacałem też węże i króćce nagrzewnicy (od wewnątrz) - są gorące.
    Jestem w niezłej kropce.
  • Poziom 2  
    moze padl ci zawor otwierajacy obieg do nagrzewnicy
  • Poziom 9  
    chriskostrubiec napisał:
    moze padl ci zawor otwierajacy obieg do nagrzewnicy

    W tym modelu nie ma czegoś takiego - nagrzewnica jest gorąca cały czas. Temperaturę nawiewu reguluje się uchylając klapkę.