Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I phI 1.4e RN, problem z ogrzewaniem kabiny

gb66 23 Mar 2010 16:01 2180 8
  • #1 23 Mar 2010 16:01
    gb66
    Poziom 8  

    Witam,
    Niedawno kupiłem samochód jak w temacie, no i po ok. miesiącu w kabinie zrobiło się zimno. Ciepło promieniuje z nawiewów tylko wtedy, gdy dmuchawa jest wyłączona i nie jadę zbyt szybko (poniżej 50 km/h). Gdy przekręcę pokrętło temperatury całkiem w lewo robi się zimno, gdy przekręcę w prawo - czuć ciepło. Wystarczy jednak, że włączę dmuchawę lub przyspieszę, wówczas po kilkunastu sekundach powietrze staje się zimne.

    Przeczytawszy parę tematów związanych z problemem, zmieniłem termostat. Niestety to nie pomogło więc zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy. Kupiłem zamiennik firmy Hart. To niestety też nic nie zmieniło. Cały układ jest też oczywiście odpowietrzony.

    Z ciekawości postanowiłem przepłukać starą nagrzewnicę Valeo. Okazało się, że była całkiem drożna. Owszem wyleciało z niej trochę osadu, ale nie tamował on przepływu wody. Co więcej, przepłukiwałem ją ciepłą wodą z wodociągu i ciężko było ją utrzymać - na całej powierzchni była gorąca.

    Co jeszcze mogło paść, że mam tak zimno w autku?

    Sprawa jest dla mnie o tyle pilna, że niedawno urodził mi się syn i chcemy się wybrać na święta do babci. Niestety, jak będzie zimno w autku, to nigdzie nie pojedziemy :(

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    0 8
  • #2 23 Mar 2010 19:10
    mossa125125
    Poziom 12  

    Pytanko - masz może instalację lpg w aucie?

    0
  • #3 24 Mar 2010 00:29
    gb66
    Poziom 8  

    Przepraszam, zapomniałem dodać. Nie mam instalacji gazowej.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    0
  • #4 24 Mar 2010 16:23
    mossa125125
    Poziom 12  

    Wszystko wskazuje na to że masz niewyregulowaną linkę która otwiera dopływ zimnego powietrza i ciepłego powietrza do kabiny. Spróbuj zdjąć linkę z uchwytu od klapki i ręcznie ją posterować.

    0
  • #5 27 Mar 2010 00:38
    gb66
    Poziom 8  

    Na razie spróbowałem tylko odpiąć linkę od panelu sterującego i bezpośrednio nią poruszać - bez efektu.
    Przeglądałem manual serwisowy i nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Można dostać się do uchwytu klapki bez rozbierania całej deski rozdzielczej?
    Przede mną sobota więc trochę więcej czasu, żeby podłubać.

    0
  • #6 27 Mar 2010 12:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Mar 2010 12:45
    gb66
    Poziom 8  

    W sobotę odpiąłem cięgno sterowania klapką od dźwigienki klapki i zmieniałem jej położenie ręką - bez zmian.
    Wymacałem też węże i króćce nagrzewnicy (od wewnątrz) - są gorące.
    Jestem w niezłej kropce.

    0
  • #8 30 Mar 2010 15:44
    chriskostrubiec
    Poziom 2  

    moze padl ci zawor otwierajacy obieg do nagrzewnicy

    1
  • #9 30 Mar 2010 15:57
    gb66
    Poziom 8  

    chriskostrubiec napisał:
    moze padl ci zawor otwierajacy obieg do nagrzewnicy

    W tym modelu nie ma czegoś takiego - nagrzewnica jest gorąca cały czas. Temperaturę nawiewu reguluje się uchylając klapkę.

    0