Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 14 Wrz 2014 21:40 432388 1707
  • Pomocny post
    #1141 14 Wrz 2014 21:40
    dabu
    Poziom 31  

    To i może Alfa romeo 156 2.4 16v gdzie trzeba do wymiany filtra oleju odkręcić katalizator od kolektora wydechowego.

  • TermoPasty.pl
  • #1142 14 Wrz 2014 22:15
    vodiczka
    Poziom 43  

    Czytam, czytam i widzę, że część "wpadek" wynika z niewiedzy "fachowców" jak dostać się do danego elementu :D

  • #1143 15 Wrz 2014 11:01
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #1144 15 Wrz 2014 15:19
    carrot
    Moderator Samochody

    Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy

  • #1145 15 Wrz 2014 15:23
    dwa litry
    Poziom 7  

    Wiązki elektryczne fordów z początku lat 90- "żywy" przykład biodegadacji. Szkoda, bo znam auta w ślicznym stanie ale po wymianie "żył" a kupę poszło na żyletki dzięki wiązkom..

  • #1146 15 Wrz 2014 18:18
    dabu
    Poziom 31  

    Vodiczka może bys wymyślił sposób na ten filtr w alfie :lol:

  • #1147 15 Wrz 2014 18:39
    swiercm
    Moderator na urlopie...

    carrot napisał:
    Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy


    Kropek MKII (Punciak 2 2001 8V). Z prawą stroną wymiana żarówki w miarę bezproblemowa, ale wyjąć osłony wewnętrzne z lewej strony, gdzie wszystko jest tak ciasno spasowane, powoduje wzrost ciśnienia, zwłaszcza w trakcie nocnej podróży.

    Druga sprawa. By dostać się do mechanizmu wycieraczek, trzeba plastikową osłoną pod szybą odkleić od szyby by je wyjąć bezproblemowo. Potem ze złożeniem, może być problem, bo już nie będzie się trzymać tak, jak trzeba. W ogóle, te układy wycieraczek, stawiają mnóstwo do życzenia. Czasem potrafi się ukręcić metalowy sworzeń trzymający ramię. O tulejach nie wspomnę. Trzeba to zrobić sposobem, bo bez tego, wycieraczka lubi poskakać po szybie przedniej.
    Konstruktorzy tutaj się nie popisali w ogóle.

    Kolejna kwestia. Wymontowanie czujnika temperatury z tylnej części korpusu silnika - bez specjalnych przedłużek - szans nie ma. Sam czujnik, tak beznadziejnie zrobiony, że bardzo często pęka plastikowa obudowa pod wpływem wysokiej temperatury, powodując i wyciek płynu chłodniczego i problemy z odpowiednim ciśnieniem w układzie chłodzenia. Dojścia do niego wizualnie w ogóle nie ma. Trzeba na wyczucie sprawdzać jej stan, pompując prawym wężem do chodzącym do chłodnicy.
    Często z tego powodu użytkownicy nie potrafią dobrze odpowietrzyć układu i nie mają prawidłowego chłodzenia silnika oraz ogrzewania w kabinie.

    Następna sprawa. Strzelające ograniczniki w drzwiach. Nie tylko w Punciaku to jest znane. W Seicento także. Po prostu przy otwieraniu, wszyscy pod blokiem słyszą, że drzwi są zamykane/otwierane.

  • TermoPasty.pl
  • #1148 16 Wrz 2014 09:34
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Strzelające ograniczniki w drzwiach

    Musiałem kupić klientowi szybę boczną, po prostu zamykałem drzwi gdy była opuszczona (fiat bravo)

  • #1149 16 Wrz 2014 16:37
    nanab
    Poziom 27  

    swiercm napisał:
    Strzelające ograniczniki w drzwiach.

    Miałem to w vectrze, nie wiem jak we fiacie, ale w oplach problem rozwiązuje wymiana plastikowej tulejki za 5zł.

  • #1150 16 Wrz 2014 16:48
    swiercm
    Moderator na urlopie...

    nanab napisał:
    swiercm napisał:
    Strzelające ograniczniki w drzwiach.

    Miałem to w vectrze, nie wiem jak we fiacie, ale w oplach problem rozwiązuje wymiana plastikowej tulejki za 5zł.


    Tutaj prawdopodobnie także, ale skoro temat jest o wpadkach konstruktorów, o wspomniałem o tym. Nie ma znaczenia, jaki rocznik był Fiata, bo i w nowym z salonu i w starszym problem występował tak samo.
    Dla kogoś kto kupuje autko z nikłą techniczną wiedzą, taka wymiana nie jest łatwa do zrealizowania.

  • #1151 16 Wrz 2014 17:27
    Loker
    Poziom 38  

    Honda Civic VII (być może inne modele Hondy też) - wymiana żarówek postojowych.
    1. Skręć koło.
    2. Odepnij spinki nadkola (połowa oczywiście się połamie i trzeba je przebić na drugą stronę na chama)
    3. Odchyl nadkole, sięgnij ręką w głąb i namacaj żarówkę....

    Wspaniała sprawa - szczególnie w trasie ;)

  • #1152 16 Wrz 2014 17:45
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    carrot napisał:
    Strzelające ograniczniki w drzwiach


    Jako ciekawostka, ostatnio miałem okazję grzebać przy Hummerze H1 i tam producent nieźle sobie poradził z tym tematem - w roli ogranicznika kawał pasa materiałowego z dodatkowymi przeszyciami ;) Mocowanie boczka drzwi też majstersztyk - blachowkręty i rzepy. Co mniej ciekawe, wszystkie śruby mocujące drzwi są chyba z plasteliny - obrabiają się przy kontakcie ze zwykłym, dobrze dopasowanym kluczem lub śrubokrętem.

    Wpadki konstruktorów samochodów.

  • #1153 16 Wrz 2014 18:12
    manta
    Poziom 39  

    Standard w nowszych amerykańcach, mustang 2011 silnik Hemi, świeca o części gwintowanej dwa razy dłuższej niż normalna nie do wykręcenia po przebiegu 8 tys mil, całość 40 000 mil, a w czasie jazdy trzeszczy jak trabant na każdym wyboju, środek wygląda jak poskładany przez pijanego żółtka z przypadkowych elementów, skóra na fotelach, chyba z najstarszego bizona w usa :D Wymiana świec, zakończyła się zdjęciem prawej głowicy :cry:

  • #1154 16 Wrz 2014 19:26
    Macosmail
    Poziom 33  

    Najlepsze ograniczniki drzwi są w grupie VAG, chociaż w najnowszych modelach już i na tym oszczędzono..

  • #1156 16 Wrz 2014 20:28
    profesjonalista55
    Poziom 15  

    Dziarski Hank napisał:
    carrot napisał:
    Strzelające ograniczniki w drzwiach


    Jako ciekawostka, ostatnio miałem okazję grzebać przy Hummerze H1 i tam producent nieźle sobie poradził z tym tematem - w roli ogranicznika kawał pas

    Wpadki konstruktorów samochodów.


    Wrangler jest lepiej zrobiony :)

  • #1157 16 Wrz 2014 21:10
    esteban123
    Poziom 20  

    Z ostatnich akcji - demontaż miski VW LT 2.5 TDi, wszystkie śruby bez problemu ale do dwóch ostatnich dostęp po demontażu skrzyni i koła zamachowego.

  • #1158 16 Wrz 2014 21:29
    karolas123
    Poziom 20  

    esteban123 to sie darmo narobiłeś kolego, bo bez problemu da sie wytargać miske bez wyżej wymienionych czynnosci.

  • #1159 16 Wrz 2014 21:41
    esteban123
    Poziom 20  

    Nie widziałem innej możliwości dobrania się do tych dwóch śrubek nad belką, jesli jest inna możliwość to podpowiedz,przyda się na przyszłość :)

  • #1163 16 Wrz 2014 23:06
    esteban123
    Poziom 20  

    W końcu nasz zawód to nie nauka ścisła....jak kiedyś,gdzieś,ktoś mi powiedział ;)

  • #1164 16 Wrz 2014 23:33
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    swiercm napisał:

    Kropek MKII (Punciak 2 2001 8V). Z prawą stroną wymiana żarówki w miarę bezproblemowa, ale wyjąć osłony wewnętrzne z lewej strony, gdzie wszystko jest tak ciasno spasowane, powoduje wzrost ciśnienia, zwłaszcza w trakcie nocnej podróży.
    .




    następnym razem odkręć sobie sobie lampę i "cofnij" trzy śrubki :)

  • #1165 17 Wrz 2014 07:58
    tqmeh
    Poziom 19  

    esteban123 napisał:
    Z ostatnich akcji - demontaż miski VW LT 2.5 TDi, wszystkie śruby bez problemu ale do dwóch ostatnich dostęp po demontażu skrzyni i koła zamachowego.


    Może podobnie jest w tym LT jak w audi z motorem 2,5 tdi tzn zamach ma 2 wyfrezowania przygotowane do odkręcenia tych właśnie śrub.

    Galloper 2,5 TD przegrzewa się silnik, po zamontowaniu dodatkowego wentylatora załączanego oddzielnie lub przez skromną automatykę śmiga aż miło.

  • #1166 17 Wrz 2014 08:07
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #1167 17 Wrz 2014 08:41
    carrot
    Moderator Samochody

    Można zrobić bezproblemową wymianę żarówek, patrz volvo czy przejściowy model mondeo, wyciągasz 2 blaszki i masz całą lampę w rękach, trzeba tylko chcieć.
    georgesgr Czy jak masz w samochodzie xenony, to masz wozić zapasową D1s ? i jeszcze przetwornicę na wszelki wypadek ;)

  • #1168 17 Wrz 2014 09:49
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #1169 17 Wrz 2014 21:00
    wopor
    Poziom 32  

    Koledzy to już Qrna fi jak nie ma przepisu to nie wiadomo co robić? a gdzie zdrowy rozsadek i to że po ciemku trudno trudno jechać to nikt nie pisze tylko że policja mandat wlepi, kiedyś w cenie był człowiek renesansu a teraz według prognoz 1-2% ludzi bedzie wiedziało o co chodzi w technice a reszta to tylko użytkownicy guzikowcy (tu naciśnij) , naprawy a po co kup nowe bo 70-80% nowego urządzenia koszt tej naprawy, nie ma to sensu ale jednorazówki opanują świat , ale do czasu jak matka ziemia nieżdzierży tego marnotrawstwa energii i surowców i były gady są ssaki to może ptaki lub owady :D

  • #1170 22 Wrz 2014 20:27
    polaff
    Poziom 7  

    Ford Mondeo MK4 wymiana żarówek przednich reflektorów wymaga (oczywiście) wymontowania reflektora - jednak jego demontaż wymaga dwuosobowej załogi - jeden wyciaga na siłe reflektor - drugi odgina zderzak.