Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 31 Sty 2015 14:02 441805 1792
  • #1291
    manta
    Poziom 39  
    toku74 napisał:
    Dorzucę słynny 2,5 TDI V6 VW


    A ja akurat lubię te silniki, bardziej od nich nie udane są 2.0 TFSI
  • Relpol przekaźniki
  • #1292
    toku74
    Poziom 31  
    Pompa też stoi. W zasadzie wszystko w rozrządzie co miało kulki się rozsypało. Ale żeby na raz. Ciekawe. Właści ciel szuka paragonów, a ja jakiegoś "powymiennego" rozrządu. Złożyć i zobaczyć co z głowic zostało.
    A ten silnik to chyba jednak i tak "diabeł". Chleje jak smok. Podobno z dychy nie wychodzi. A to już któraś opinia o nim, że paliwożerny.
  • #1293
    Alfred_92
    Poziom 33  
    toku74 napisał:
    Pompa też stoi. W zasadzie wszystko w rozrządzie co miało kulki się rozsypało. Ale żeby na raz. Ciekawe. Właści ciel szuka paragonów, a ja jakiegoś "powymiennego" rozrządu. Złożyć i zobaczyć co z głowic zostało.
    A ten silnik to chyba jednak i tak "diabeł". Chleje jak smok. Podobno z dychy nie wychodzi. A to już któraś opinia o nim, że paliwożerny.

    No żre żre, ja jeździłem tym 180 konnym w A6 c5 z automatem i faktycznie na trasie może zszedł do 9 litrów, ale kopyto ma zdrowe, taka a6 z tym silnikiem fruwa.
  • #1294
    T5
    Admin grupy Samochody
    toku74 napisał:
    Złożyć i zobaczyć co z głowic zostało.
    Głowicom nic pewnie nie jest- łapki połamane.
  • #1295
    bobytempelton
    Poziom 16  
    @toku74: a kolega robił ten rozrząd akurat w tym aucie czy ktoś inny?? może zbyt ktoś dotrokował pas?? tam jest napinacz hydrauliczny, może dopiął ktoś rolkami i puścił napinacz... różne rzeczy się zdarzają... ja czegoś takiego że 2 rolki naraz się rozsypały z przeciążenia napewno i pas się posnuł nie widziałem... dla mnie zbyt napięty pas był...
  • #1297
    bobytempelton
    Poziom 16  
    I nie zagotował silnika???(ta zatarta pompa).... w sumie ten post to moje zdanie i jest nieistotny ...
  • Relpol przekaźniki
  • #1298
    nanab
    Poziom 27  
    Po zatrzymaniu pompy zniszczenie napędu rozrządu to chyba kwestia sekund, raczej nie miał zbyt dużo czasu żeby się zagotować.
  • #1299
    vag_padło
    Poziom 15  
    Ta rolka z prawej jest metalowa i waży chyba z kilogram, żeby tak się rozsypała to musi tam granat wybuchnąć. Co świadczy o tym jak niskiej jakości są obecne części.
  • #1300
    Macosmail
    Poziom 33  
    To nieprawdopodobne, żeby trzy elementy okazały się wadliwe jednocześnie. Ja zauważyłem, że te napinacze hydrauliczne najczęściej to podróbki. Komplety rozrządu z Alledrogo sprzedawane jako "oryginał" często mają wszystko oryginalne poza tym napinaczem. Kiedyś mi się trafił taki ze startym, ale widocznym logiem HART i łożyskiem rolki no-name (do 1.8T ma jeszcze małą rolkę). Oczywiście nie założyłem.
    Ciężko uwierzyć w słabą jakość takich firm, jak INA, LUK czy SKF (chociaż o tej się słyszy rożne rzeczy) bo te firmy robią "od zawsze" do fabryk dla większości europejskich samochodów.
  • #1301
    toku74
    Poziom 31  
    bobytempelton napisał:
    @toku74: a kolega robił ten rozrząd akurat w tym aucie czy ktoś inny?? może zbyt ktoś dotrokował pas?? tam jest napinacz hydrauliczny, może dopiął ktoś rolkami i puścił napinacz... różne rzeczy się zdarzają... ja czegoś takiego że 2 rolki naraz się rozsypały z przeciążenia napewno i pas się posnuł nie widziałem... dla mnie zbyt napięty pas był...

    No nie, akurat nie ja robiłem. Właściel dzwonił do tego co zmieniał i powiadomił o "wypadku". Następnych telefonów już podobno nie odbiera. Podobno Pan co w serwisie VW pracuje, więc nie sądzę, aby coś skopał przy montażu. Pewnie jakby coś źle zrobił to by sie po miesiącu okazało.
    Oby faktycznie "tylko" łapki poszły.
    Nie zmienia to faktu, że tutaj nie zawinili konstruktorzy auta, a producenci części.
  • #1302
    vag_padło
    Poziom 15  
    kwok napisał:
    Niestety INA coś pierdoli z rolkami.


    jak juz temat troche zboczył
    to ile sie robi na rozrządzie jak jest pół paska ? :D
    Wpadki konstruktorów samochodów.


    zrobione jakies 25 tyś , narazie z włascicielem szukamy rachunków bo zmieniałem to 2 lata temu , ale wydaje mi sie ze była to własnie ina. Rolka napinacza dostała takiego luzu ze przesuwa sie 3-4mm wzdłuż swojego mocowania. To jest właśnie to gówno produkowane w chinach i pakowane pod londynem w łądne pudełka.Widziałem to na własne oczy. Otwierają kontenery , wysypują sie częsci samochodowe , a wielkie firmy pakują w karton.
  • Pomocny post
    #1303
    Macosmail
    Poziom 33  
    No niestety coraz częściej się słyszy, że część na pierwszy montaż, a kupiona poza ASO to dwie różne części pochodzące z różnych fabryk mimo, że tej samej firmy tylko wyglądają podobnie. Tak jest na pewno w przypadku części zawieszenia TRW. Prawdopodobnie produkcja na pierwszy montaż zapewnia im takie dochody i pochłania takie moce produkcyjne, że resztę (bez logo) po prostu zlecają.
    Niestety to bardzo zły trend. Bo teraz to już nie wiadomo co kupować.
  • #1304
    ociz
    Moderator Samochody
    Kilka razy trafiłem na podróbki rolek INA, ale to było widać od razu że coś z nimi nie tak. Nie montowałem ich tylko kazałem w sklepie szukać innych. Po którymś z kolei razie powiedziałem że jak jeszcze raz coś takiego wpadnie moje ręce to już więcej u nich nic nie kupię, podpuściłem też właścicieli innych okolicznych warsztatów. :) Podziałało i więcej tego syfu nie widziałem. Tak więc hurtownie dobrze wiedzą co sprzedają.
  • #1305
    bizon_126
    Poziom 29  
    Właśnie obserwuje jakie badziewie teraz robią ale jak montuje części INA to patrzę na pochodzenie jest
    INA china
    Ina France
    Ina Brazil
    Najbardziej rozbawiają mnie zestawy rozrządu [rolki czy pompy wody] SKF
    Które gorzej szumią od tych co są wymieniane po 100 tys km
    Panowie ale schodzimy całkiem z tematu
  • #1306
    jgajek
    Poziom 12  
    Nie wiem czy było, łapa silnika 1.9tdi golf, seat leon, octavia 2 itp...
    Macie jakiś patent na bezproblemowy demontaż?
    Zawsze można spuścić czynnik z klimy i wyciągnąć rurke.
  • #1307
    Altus_140
    Poziom 23  
    Przekładnia kierownicza bmw e34 i e32 - większość aut z przebiegiem większym niż 300 000 km ma niestety spory luz na kierownicy spowodowany wyrobieniem owej przekładni.W niektórych przypadkach pomagała regulacja.W autach konkurencji : Mercedes/Audi ten problem nie jest tak mocno widoczny.
  • #1309
    Karaczan
    Poziom 39  
    Łożyska amortyzatorów we Fiatach. Lecą jak muchy.
    Teraz wpadli na pomysł uszczelnienia tego wynalazku. Długo nad tym myśleli. Efekt nadal mierny.
    Wlewy płynu do spryskiwaczy we wszystkich nowszych Fiatach. Mniejszego się już nie dało zrobić?!

    Fiat Ducato i jego rodzinka (Boxer,Jumper) za całokształt :D
    Niby dobre auta, mające uznanie, ale trapią je takie pierdoły że głowa mała.
    Woda we wiązkach bo podszybie sknocone, masa łącząca silnik-karoseria, łożyska amorów, jakość końcówek kierowniczych, rolki drzwi bocznych i włącznik informujący o ich otwarciu, zacierające się/korodujące linki zmiany biegów, ręcznego, klamki drzwi bocznych, ograniczniki drzwi, lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej i prowadnice kabli, pękające zawiasy drzwi tylnich, skrzypiące resory...
    Oj długo by wymieniać, a to potrafi się dziać w autach o niedużych przebiegach.
    No i extra pomyślane rozłożenie bezpieczników!
    Np bezpiecznik zapalniczki w komorze silnika.
  • #1310
    ociz
    Moderator Samochody
    Karaczan napisał:
    Fiat Ducato i jego rodzinka (Boxer,Jumper) za całokształt

    Powinieneś dodać o jakim dokładniej modelu piszesz. Jak się domyślam te od 2002r. Bo starsze poza korozją i wiecznie piszczącymi paskami to całkiem udane auta.
  • #1311
    Karaczan
    Poziom 39  
    Oczywiście, zapomniałem.
    Ducato III czyli ZFA250...
    W produkcji od 2006.
    Do dziś ma takie wtopy że hej.
    A kolejny, ten najnowszy ze zmienionymi światłami zapowiada się powtórką z rozrywki...
    Ale przynajmniej teoretycznie wiązki nie powinny tak gnić.
  • #1312
    dabu
    Poziom 32  
    Te od 2006r. A co powiecie o wymianie żarówek w smarcie.
  • #1313
    mad666max
    Poziom 11  
    dabu napisał:
    Te od 2006r. A co powiecie o wymianie żarówek w smarcie.


    A wymiana rozrusznika?
  • #1314
    kybernetes
    Poziom 39  
    Ducato? A nie wspomniałeś jeszcze o Pumie 2.2, gdzie notorycznie pękały tłoki a EGR powinno się wymieniać przy każdym przeglądzie. I mają szczęście, że zrezygnowali z tego fordowskiego nieporozumienia konstruktorskiego - PSA dalej to ciągnie i teraz tłoki co prawda już nie pękają ale za to padają całe silniki - staje wał i turbina bo mielą się łopatki w pompie oleju.
  • #1315
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1316
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  
    ,,aluminiowe zaciski hamulcowe tyl ...
  • #1317
    mad666max
    Poziom 11  
    falubaz1 napisał:
    to tak nawiązując do padających silników to na każdej stronie tego tematu na pierwszym miejscu powinien być taki wielki napis - BLS - wał odchudzony od poprzedników o parę ładnych kilo, korby tak samo, zjebany układ smarowania, panewki z foli aluminiowej :), do tego dpf i porażka jakich mało gotowa. Zakładając że taki motorek został wrzucony do Passata B6 z początku produkcji, to nieszczęsny śmiertelnik, który się na niego zadłużył na xx lat dostaje w nagrodę - zaciski hamulcowe sztuk dwie do wymiany, brak zapłonu= ASO i blokada kolumny, non stop check engine czyli cały osprzęt a na końcu wiązka koło rozrusznika i skrzynka bezp po maską, sprężarka klimy przy odrobinie szczęścia zaleje.... cały układ opiłkami, plastiki rewelacyjnego wykonania i wyrobiona od łokcia tapicerka drzwi kierowcy, zgnita klapa bagażnika. A na koniec i tak w 40 sek zaje... spod biedronki:)


    Dorzucam silnik BMP, wspaniale rozwiązany napęd wałków w misce i pompy oleju, porowata głowica którą chleje płyn aż miło i wyrabiające się gniazda pompowtrysków, parę kwiatków się jeszcze znajdzie...
  • #1318
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    falubaz1 napisał:
    to tak nawiązując do padających silników to na każdej stronie tego tematu na pierwszym miejscu powinien być taki wielki napis - BLS .....

    Powiem Ci tak że u mnie w rodzinie są takie 2 Passaty: BLS oraz BKC. Oba mają już przejechane prawie 300tys z czego połowa przez obecnych właścicieli. Z silnikami nic się nie dzieje. Natomiast znajomy ma BXE i już ma trzeci silnik bo w obu poprzednich korby wyszły bokiem.
    Co do blokady kierownicy i ręcznego to fakt ale taka moda w tym segmencie - ja tam wole zwykły kluczyk i ręczny pod prawą ręką.
    Plus za trwałość zawieszenia w porównaniu do poprzednika.
  • #1319
    diodabg
    Poziom 30  
    1.6hdi urywające się korbowody słyszałem o tym ale myślałem że to mit :-( !
    Wiedziałem że silnik nie nadaje się do naprawy bo był zablokowany ale szczęka mi opadła po zdjęciu głowicy ;-)
    Korba bokiem ne wyszła więc chyba auta na F są lepsze od 'made in Germany' :-)Wpadki konstruktorów samochodów.
  • #1320
    SAWEK101
    Poziom 31  
    A może drugi wał i korba i wędzie hulał, jakiś czas :D, dziwne tłoki są ładne, czyżby wymiana oleju co 30tyś ?, albo brak oleju. W moim motorze 2,2dci jak przyjechał z Francji to stopił się tłok bo wtrysk się zapiekł i pewnie dostał dawkę 5X :D, cóż taki kaprys każdego dci,cdi, hdi, itd, ale wał był nie naruszony.

    Wg, mnie to ni lepsze ni gorsze, ale francuzy znacznie tańsze, wygodniejsze i nie rdzewieją w Renault lakier i podwodzie po 10-12latach jest nadal ok, cały Ford, VW i Skoda bardzo szybko zamieniają się w biedronki, więc ja nie mam się nad czym zastanawiać.