Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 09 Jun 2016 08:08 469402 1911
Computer Controls
  • #1501
    pitron
    Level 24  
    bearq wrote:
    Jak kogoś stać na nowy samochód to kupuje go a po 2-4 latach oddaje tam gdzie go kupił i bierze drugi. Nie interesuje go czy jest tam olej, czy urwie miskę o krawężnik czy skasuje cały bok przy cofaniu. Wsiada i ma jechać.
    Tak robią osoby które rzeczywiście stać na nowy samochód. Reszta albo wydaje oszczędności swojego życia kupując nowy samochód i jeżdżąc nim przez kolejne 10 lat albo biorą je w kredytach na 10 lat... Pomijam jakiś fanatyków co lubią raz na jakiś czas przejechać się golfem czy polonezem.

    Racja, ale nawet na zachodzie nie każdego stać na nowe auto.
    Z takim podejście i modą na kicz, lot na Marsa jest bardziej w fazie mżeń niż w latach 60.
    Same katastrofy ostatnio, a Baumgartner na spadochronie wylądował prawie z przestrzeni kosmicznej.
    Mam polo 97 1.4 8V auto totalnie bezawaryjne.
  • Computer Controls
  • Helpful post
    #1502
    nanab
    Level 27  
    Awaryjność rozruszników fiata w silnikach fire w połączeniu z ich umieszczeniem-zasłonięte z przodu i dołu przez silnik, z góry dolot, z tyłu ścianę grodziową, po bokach alternator i skrzynię biegów. Do tego śruby trzymające rozrusznik są po obu stronach.
    No i jeśli już o fiatach- maluch i klapa silnika otwierana do tyłu. Chyba jedyne uzasadnienie takiej konstrukcji to celowe utrudnienie wszelkich prac wykonywanych przy silniku. Swoją drogą maluch i wpadki jego konstruktorów to temat rzeka.
  • #1503
    diodabg
    Level 30  
    Wszystkie auta z systemem start/stop ktore nadal sa aktywne po otworzeniu maski silnika.
    Powinien ktos wpasc na to ze jezeli otwarta jest maska to silnik powien sie uruchomic i nie bedzie mozliwosci wciagniecia paluszkow przez przypadek gdy silnik sie uruchomi.
  • Computer Controls
  • #1504
    actin
    Level 34  
    Dostęp do rozrusznika w Mercedesie C220. Istna tragedia
  • #1505
    Don de Leon
    Level 24  
    Napęd łańcuchowy rozrządu W204 180 Kompressor, 120kkm i na kołach zęby powyłamywane/ścierane.
  • Helpful post
    #1506
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Mega wpadką jest stosowanie w suv ach pokroju x5 xc90 dołączanego napędu tyłu.
    Napęd załącza się gdy koła już buksują przez co naprężenia skrzynki kątowej są ogromne, co jest wynikiem , błyskawicznego zużycia przekładni, której naprawa u Juzia napawanie i nacięcie nowych zębówto 2,5 klocka a w sewisie ASO nowe koła zębate 10 klocków.
    Po drugi po d... dostaje także skrzyni automatyczna.

    I co dalej debilna filozofia zarządzania napędem będzie psuła wsio.
    Przednie koła zrobią ok 1 obrót i wtedy już jest tył spięty, mnie więcej taki kąt oznaczyłem .


    A co poniektórzy marzą o takich taczkach. I kupują nie wiedząc co to jest za g....... .
  • #1507
    Frost160
    Level 14  
    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.



    10k za koła ? To one są z złota zrobione ? Dobrze wiedzieć, sam osobiście jeszcze się nie spotkłame z czymś takim.
  • Helpful post
    #1508
    kortyleski
    Level 43  
    Range Rover sport i wspomaganie elektryczne na pasku zębatym. Producent nie przewiduje wymiany paska...
  • Helpful post
    #1509
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strumieniu, X5 ma stały napęd na tył, rozdzielacz łańcuchowy za pomocą silniczka elektrycznego dołącza przód, fakt X-drive potrafi zrobić zwłokę, ale układ jest klasyką mechaniki terenówek. Jedynie zamiast wajchy, mamy servomotorek.
    XC 90 natomiast ciągnie przodem, tył załączany jest haldexem. Jeśli sprawne i zadbane działa, wymieniałem na nowe i ciągnie przy 5% uślizgu przodu. U nas, nikt tego nie serwisuje, dopiero jak się zepsuje to trafia na warsztat. Olej 0,7 litra 120, filterek 50, a w większości mikropompka za prawie 700 zł... No to krzyczymy że to bebe... bo kosztuje he he. Brak wydajności pompki, powoduje właśnie załączanie z opóźnieniem, szarpnięcia, uślizg przy maksymalnym obciążeniu.
    Druga kwestia... to nie są terenówki, najgorsze warunki jakie te auta mają zobaczyć w swoim życiu, to zaśnieżony podjazd pod dom :D
  • #1510
    ociz
    Moderator of Cars
    manta wrote:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.
  • #1511
    Don de Leon
    Level 24  
    Frost160 wrote:
    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.
    Jeździł na pewno, ale dolne koło, ślizgi dla przykładu są ok. Koszt jednego nastawnika coś koło 3,5 tyś. zł a idą dwa.Dodam jeszcze jakość elementów gumowych od kompresora do przepustnicy, w jednym dziura jak Suwałki. Przebieg ori, salon Polska. Bardziej ten silnik przypomina Fiata niż Mercedesa.
  • Helpful post
    #1512
    andrzej20001
    Level 43  
    ociz wrote:
    manta wrote:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.

    Parę lat temu widziałem zimą wyciagane 3 takie m.in.x5, z jednego rowu ŁANCUCHEM przez ten rów poczciwą starą Fronterą. Kolesiowi w x mało wory nie wyskoczyły tak leciał przez rów. Koleś z Opla spokojnie zwinął łańcuch walnał do kufra i pojechała dalej. Frontera nawet nie jękła.
  • #1513
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Największa wada X5 to masa, sam czasami bawię się Trooperem, to taki protoplasta frotki, 2,6 litra wystarczy do zabawy :D Mla trapi ta sama przypadłość, najbardziej zadziwiła mnie G-classa, na fajnych oponkach utknąłem na środku zaoranego pola i to przy pełnych blokadach mostów... Tropek przeleciał górą tylko na tylnym napędzie.
  • Helpful post
    #1514
    Damnian
    Level 34  
    Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było zastosować belkę wleczoną i klasyczne sprężyny ? wiadomo miejsce w bagażniku, ale peknięcie drążka reakcyjnego jest dosyć niebezpieczne z załadowanym bagażnikiem i serwis jedynie z specjalistycznych zakładach.
  • Helpful post
    #1515
    Emil19911991
    Level 14  
    Skoda Octavia I 1,6, Golf 4, i inne ze skrzynią 02k - przy około 200k luzują się i obrywają nity mocujące koło zębate do dyfra. W efekcie nity fruwające w skrzyni wybijają dziurę w obudowie skrzyni i wycieka olej. Są już nawet gotowe zestawy naprawcze ze śrubami z nakrętkami do naprawy tej wady.
  • #1516
    Anonymous
    Anonymous  
  • #1517
    Alfred_92
    Level 33  
    Odpłw wody z podszybia Opel Meriva I gen. woda leje się centralnie na mechanizm wycieraczek....
    Po zimie dzieje się tutaj prawdziwy dramat.
    Wpadki konstruktorów samochodów.
  • #1518
    Megawe
    Level 34  
    Hyundai H1 - skrzynia biegów, kilka dłuższych tras autostradą i 5 bieg zmielony. Cena sprzęgła przeraża.
    Iveco Daily 35 - tak samo skrzynia tu siadają łozyska. Przyciski w drzwiach od opuszczania szyb po kilku użyciach rozsypują się. Tylna wiązka przeciera się w peszlu.
    Auta te po 2000 roku powinny wozić połowę dopuszczonego ładunku.
  • #1519
    Karaczan
    Level 41  
    Hit.
    Alfa Romeo Giulia. Fabryczna podkładka pod przednią tablicę rejestracyjną potrafi ogłupiać przednie czujniki parkowania :D
  • #1521
    Megawe
    Level 34  
    Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
  • #1522
    ociz
    Moderator of Cars
    To nie jest wpadka konstruktora, tylko tego co bezmyślnie pchał lewarek tam gdzie nie powinien.
  • #1523
    forest1600
    Level 18  
    Najlepsze jest to, że opisane tutaj "wpadki" to celowe działania, żeby zarobić na serwisie, oczywiście nie wszystko, ale większość.
  • #1525
    kkknc
    Level 43  
    Nie tańsza opcja. Skręcanie kosztuje więcej nakładu pracy, narzędzi, no i same śruby. To sporo mniej wydanej kasy na samym początku. A w końcu to tanie auto.
  • #1527
    andrzej20001
    Level 43  
    Mocowanie akumulatora Kia Venga. Płacą debilom za to ???? Za projektowanie takich "patentów"?
  • #1528
    Alfred_92
    Level 33  
    bizon_126 wrote:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.
  • #1529
    bizon_126
    Level 31  
    Alfred_92 wrote:
    bizon_126 wrote:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.

    W corsie B akumulator nie przeszkadza np. dp demontażu skrzyni biegów
  • #1530
    K3
    Level 28  
    mateuszTYGRYS wrote:
    hyundai veloster, i30 czujniki cisnienia powietrza w kołach..


    A co to za wpadka? Normalny czujnik TPMS, taki sam jak w wielu innych autach.