Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 09 Cze 2016 08:08 428989 1707
  • #1501 09 Cze 2016 08:08
    pitron
    Poziom 19  

    bearq napisał:
    Jak kogoś stać na nowy samochód to kupuje go a po 2-4 latach oddaje tam gdzie go kupił i bierze drugi. Nie interesuje go czy jest tam olej, czy urwie miskę o krawężnik czy skasuje cały bok przy cofaniu. Wsiada i ma jechać.
    Tak robią osoby które rzeczywiście stać na nowy samochód. Reszta albo wydaje oszczędności swojego życia kupując nowy samochód i jeżdżąc nim przez kolejne 10 lat albo biorą je w kredytach na 10 lat... Pomijam jakiś fanatyków co lubią raz na jakiś czas przejechać się golfem czy polonezem.

    Racja, ale nawet na zachodzie nie każdego stać na nowe auto.
    Z takim podejście i modą na kicz, lot na Marsa jest bardziej w fazie mżeń niż w latach 60.
    Same katastrofy ostatnio, a Baumgartner na spadochronie wylądował prawie z przestrzeni kosmicznej.
    Mam polo 97 1.4 8V auto totalnie bezawaryjne.

  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #1502 13 Cze 2016 23:56
    nanab
    Poziom 27  

    Awaryjność rozruszników fiata w silnikach fire w połączeniu z ich umieszczeniem-zasłonięte z przodu i dołu przez silnik, z góry dolot, z tyłu ścianę grodziową, po bokach alternator i skrzynię biegów. Do tego śruby trzymające rozrusznik są po obu stronach.
    No i jeśli już o fiatach- maluch i klapa silnika otwierana do tyłu. Chyba jedyne uzasadnienie takiej konstrukcji to celowe utrudnienie wszelkich prac wykonywanych przy silniku. Swoją drogą maluch i wpadki jego konstruktorów to temat rzeka.

  • #1503 14 Cze 2016 09:17
    diodabg
    Poziom 29  

    Wszystkie auta z systemem start/stop ktore nadal sa aktywne po otworzeniu maski silnika.
    Powinien ktos wpasc na to ze jezeli otwarta jest maska to silnik powien sie uruchomic i nie bedzie mozliwosci wciagniecia paluszkow przez przypadek gdy silnik sie uruchomi.

  • Sklep HeluKabel
  • #1505 23 Wrz 2016 20:37
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Napęd łańcuchowy rozrządu W204 180 Kompressor, 120kkm i na kołach zęby powyłamywane/ścierane.

  • Pomocny post
    #1506 04 Paź 2016 13:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mega wpadką jest stosowanie w suv ach pokroju x5 xc90 dołączanego napędu tyłu.
    Napęd załącza się gdy koła już buksują przez co naprężenia skrzynki kątowej są ogromne, co jest wynikiem , błyskawicznego zużycia przekładni, której naprawa u Juzia napawanie i nacięcie nowych zębówto 2,5 klocka a w sewisie ASO nowe koła zębate 10 klocków.
    Po drugi po d... dostaje także skrzyni automatyczna.

    I co dalej debilna filozofia zarządzania napędem będzie psuła wsio.
    Przednie koła zrobią ok 1 obrót i wtedy już jest tył spięty, mnie więcej taki kąt oznaczyłem .


    A co poniektórzy marzą o takich taczkach. I kupują nie wiedząc co to jest za g....... .

  • #1507 04 Paź 2016 14:15
    Frost160
    Poziom 14  

    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.



    10k za koła ? To one są z złota zrobione ? Dobrze wiedzieć, sam osobiście jeszcze się nie spotkłame z czymś takim.

  • Pomocny post
    #1508 04 Paź 2016 14:21
    kortyleski
    Poziom 41  

    Range Rover sport i wspomaganie elektryczne na pasku zębatym. Producent nie przewiduje wymiany paska...

  • Pomocny post
    #1509 04 Paź 2016 17:20
    manta
    Poziom 39  

    Strumieniu, X5 ma stały napęd na tył, rozdzielacz łańcuchowy za pomocą silniczka elektrycznego dołącza przód, fakt X-drive potrafi zrobić zwłokę, ale układ jest klasyką mechaniki terenówek. Jedynie zamiast wajchy, mamy servomotorek.
    XC 90 natomiast ciągnie przodem, tył załączany jest haldexem. Jeśli sprawne i zadbane działa, wymieniałem na nowe i ciągnie przy 5% uślizgu przodu. U nas, nikt tego nie serwisuje, dopiero jak się zepsuje to trafia na warsztat. Olej 0,7 litra 120, filterek 50, a w większości mikropompka za prawie 700 zł... No to krzyczymy że to bebe... bo kosztuje he he. Brak wydajności pompki, powoduje właśnie załączanie z opóźnieniem, szarpnięcia, uślizg przy maksymalnym obciążeniu.
    Druga kwestia... to nie są terenówki, najgorsze warunki jakie te auta mają zobaczyć w swoim życiu, to zaśnieżony podjazd pod dom :D

  • #1510 04 Paź 2016 19:12
    ociz
    Moderator Samochody

    manta napisał:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.

  • #1511 04 Paź 2016 23:06
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Frost160 napisał:
    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.
    Jeździł na pewno, ale dolne koło, ślizgi dla przykładu są ok. Koszt jednego nastawnika coś koło 3,5 tyś. zł a idą dwa.Dodam jeszcze jakość elementów gumowych od kompresora do przepustnicy, w jednym dziura jak Suwałki. Przebieg ori, salon Polska. Bardziej ten silnik przypomina Fiata niż Mercedesa.

  • Pomocny post
    #1512 05 Paź 2016 09:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    ociz napisał:
    manta napisał:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.

    Parę lat temu widziałem zimą wyciagane 3 takie m.in.x5, z jednego rowu ŁANCUCHEM przez ten rów poczciwą starą Fronterą. Kolesiowi w x mało wory nie wyskoczyły tak leciał przez rów. Koleś z Opla spokojnie zwinął łańcuch walnał do kufra i pojechała dalej. Frontera nawet nie jękła.

  • #1513 05 Paź 2016 18:53
    manta
    Poziom 39  

    Największa wada X5 to masa, sam czasami bawię się Trooperem, to taki protoplasta frotki, 2,6 litra wystarczy do zabawy :D Mla trapi ta sama przypadłość, najbardziej zadziwiła mnie G-classa, na fajnych oponkach utknąłem na środku zaoranego pola i to przy pełnych blokadach mostów... Tropek przeleciał górą tylko na tylnym napędzie.

  • Pomocny post
    #1514 05 Paź 2016 23:31
    Damnian
    Poziom 34  

    Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było zastosować belkę wleczoną i klasyczne sprężyny ? wiadomo miejsce w bagażniku, ale peknięcie drążka reakcyjnego jest dosyć niebezpieczne z załadowanym bagażnikiem i serwis jedynie z specjalistycznych zakładach.

  • Pomocny post
    #1515 26 Paź 2016 11:07
    Emil19911991
    Poziom 14  

    Skoda Octavia I 1,6, Golf 4, i inne ze skrzynią 02k - przy około 200k luzują się i obrywają nity mocujące koło zębate do dyfra. W efekcie nity fruwające w skrzyni wybijają dziurę w obudowie skrzyni i wycieka olej. Są już nawet gotowe zestawy naprawcze ze śrubami z nakrętkami do naprawy tej wady.

  • #1516 05 Lis 2016 00:36
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #1517 12 Mar 2017 22:35
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Odpłw wody z podszybia Opel Meriva I gen. woda leje się centralnie na mechanizm wycieraczek....
    Po zimie dzieje się tutaj prawdziwy dramat.
    Wpadki konstruktorów samochodów.

  • #1518 28 Kwi 2017 18:10
    Megawe
    Poziom 29  

    Hyundai H1 - skrzynia biegów, kilka dłuższych tras autostradą i 5 bieg zmielony. Cena sprzęgła przeraża.
    Iveco Daily 35 - tak samo skrzynia tu siadają łozyska. Przyciski w drzwiach od opuszczania szyb po kilku użyciach rozsypują się. Tylna wiązka przeciera się w peszlu.
    Auta te po 2000 roku powinny wozić połowę dopuszczonego ładunku.

  • #1519 30 Kwi 2017 03:01
    Karaczan
    Poziom 39  

    Hit.
    Alfa Romeo Giulia. Fabryczna podkładka pod przednią tablicę rejestracyjną potrafi ogłupiać przednie czujniki parkowania :D

  • #1520 30 Kwi 2017 07:02
    psooya
    Poziom 37  

    Toyota 1NR 1.33 100KM. 40kkm 4 remonty w ASO. Silnik stukal na zimnym a tuleje byly porysowane jak po 350kkm. Ostatnia naprawa i ponad 15kkm jest niby ok. Szkoda że nie zrobili akcji serwisowej na ten zlom wypuszczony od 2010 a obecnie wycofali sie na rzecz 1.5

  • #1521 18 Cze 2018 06:16
    Megawe
    Poziom 29  

    Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .

  • #1522 18 Cze 2018 06:25
    ociz
    Moderator Samochody

    To nie jest wpadka konstruktora, tylko tego co bezmyślnie pchał lewarek tam gdzie nie powinien.

  • #1523 18 Cze 2018 15:30
    forest1600
    Poziom 10  

    Najlepsze jest to, że opisane tutaj "wpadki" to celowe działania, żeby zarobić na serwisie, oczywiście nie wszystko, ale większość.

  • #1525 18 Cze 2018 18:58
    kkknc
    Poziom 42  

    Nie tańsza opcja. Skręcanie kosztuje więcej nakładu pracy, narzędzi, no i same śruby. To sporo mniej wydanej kasy na samym początku. A w końcu to tanie auto.

  • #1527 20 Cze 2018 15:19
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Mocowanie akumulatora Kia Venga. Płacą debilom za to ???? Za projektowanie takich "patentów"?

  • #1528 20 Cze 2018 22:42
    Alfred_92
    Poziom 32  

    bizon_126 napisał:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.

  • #1529 20 Cze 2018 23:05
    bizon_126
    Poziom 29  

    Alfred_92 napisał:
    bizon_126 napisał:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.

    W corsie B akumulator nie przeszkadza np. dp demontażu skrzyni biegów

  • #1530 08 Lip 2018 18:23
    K3
    Poziom 22  

    mateuszTYGRYS napisał:
    hyundai veloster, i30 czujniki cisnienia powietrza w kołach..


    A co to za wpadka? Normalny czujnik TPMS, taki sam jak w wielu innych autach.