Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 09 Jun 2016 08:08 466756 1910
Texa Poland
  • #1501
    pitron
    Level 23  
    bearq wrote:
    Jak kogoś stać na nowy samochód to kupuje go a po 2-4 latach oddaje tam gdzie go kupił i bierze drugi. Nie interesuje go czy jest tam olej, czy urwie miskę o krawężnik czy skasuje cały bok przy cofaniu. Wsiada i ma jechać.
    Tak robią osoby które rzeczywiście stać na nowy samochód. Reszta albo wydaje oszczędności swojego życia kupując nowy samochód i jeżdżąc nim przez kolejne 10 lat albo biorą je w kredytach na 10 lat... Pomijam jakiś fanatyków co lubią raz na jakiś czas przejechać się golfem czy polonezem.

    Racja, ale nawet na zachodzie nie każdego stać na nowe auto.
    Z takim podejście i modą na kicz, lot na Marsa jest bardziej w fazie mżeń niż w latach 60.
    Same katastrofy ostatnio, a Baumgartner na spadochronie wylądował prawie z przestrzeni kosmicznej.
    Mam polo 97 1.4 8V auto totalnie bezawaryjne.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #1502
    nanab
    Level 27  
    Awaryjność rozruszników fiata w silnikach fire w połączeniu z ich umieszczeniem-zasłonięte z przodu i dołu przez silnik, z góry dolot, z tyłu ścianę grodziową, po bokach alternator i skrzynię biegów. Do tego śruby trzymające rozrusznik są po obu stronach.
    No i jeśli już o fiatach- maluch i klapa silnika otwierana do tyłu. Chyba jedyne uzasadnienie takiej konstrukcji to celowe utrudnienie wszelkich prac wykonywanych przy silniku. Swoją drogą maluch i wpadki jego konstruktorów to temat rzeka.
  • #1503
    diodabg
    Level 30  
    Wszystkie auta z systemem start/stop ktore nadal sa aktywne po otworzeniu maski silnika.
    Powinien ktos wpasc na to ze jezeli otwarta jest maska to silnik powien sie uruchomic i nie bedzie mozliwosci wciagniecia paluszkow przez przypadek gdy silnik sie uruchomi.
  • #1504
    actin
    Level 34  
    Dostęp do rozrusznika w Mercedesie C220. Istna tragedia
  • #1505
    Don de Leon
    Level 24  
    Napęd łańcuchowy rozrządu W204 180 Kompressor, 120kkm i na kołach zęby powyłamywane/ścierane.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #1506
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Mega wpadką jest stosowanie w suv ach pokroju x5 xc90 dołączanego napędu tyłu.
    Napęd załącza się gdy koła już buksują przez co naprężenia skrzynki kątowej są ogromne, co jest wynikiem , błyskawicznego zużycia przekładni, której naprawa u Juzia napawanie i nacięcie nowych zębówto 2,5 klocka a w sewisie ASO nowe koła zębate 10 klocków.
    Po drugi po d... dostaje także skrzyni automatyczna.

    I co dalej debilna filozofia zarządzania napędem będzie psuła wsio.
    Przednie koła zrobią ok 1 obrót i wtedy już jest tył spięty, mnie więcej taki kąt oznaczyłem .


    A co poniektórzy marzą o takich taczkach. I kupują nie wiedząc co to jest za g....... .
  • #1507
    Frost160
    Level 14  
    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.



    10k za koła ? To one są z złota zrobione ? Dobrze wiedzieć, sam osobiście jeszcze się nie spotkłame z czymś takim.
  • Helpful post
    #1508
    kortyleski
    Level 43  
    Range Rover sport i wspomaganie elektryczne na pasku zębatym. Producent nie przewiduje wymiany paska...
  • Helpful post
    #1509
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strumieniu, X5 ma stały napęd na tył, rozdzielacz łańcuchowy za pomocą silniczka elektrycznego dołącza przód, fakt X-drive potrafi zrobić zwłokę, ale układ jest klasyką mechaniki terenówek. Jedynie zamiast wajchy, mamy servomotorek.
    XC 90 natomiast ciągnie przodem, tył załączany jest haldexem. Jeśli sprawne i zadbane działa, wymieniałem na nowe i ciągnie przy 5% uślizgu przodu. U nas, nikt tego nie serwisuje, dopiero jak się zepsuje to trafia na warsztat. Olej 0,7 litra 120, filterek 50, a w większości mikropompka za prawie 700 zł... No to krzyczymy że to bebe... bo kosztuje he he. Brak wydajności pompki, powoduje właśnie załączanie z opóźnieniem, szarpnięcia, uślizg przy maksymalnym obciążeniu.
    Druga kwestia... to nie są terenówki, najgorsze warunki jakie te auta mają zobaczyć w swoim życiu, to zaśnieżony podjazd pod dom :D
  • #1510
    ociz
    Moderator of Cars
    manta wrote:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.
  • #1511
    Don de Leon
    Level 24  
    Frost160 wrote:
    Don de Leon pewny jesteś przebiegu ? Szkok, to może z luznym łanuchem ktoś jezdził.
    Jeździł na pewno, ale dolne koło, ślizgi dla przykładu są ok. Koszt jednego nastawnika coś koło 3,5 tyś. zł a idą dwa.Dodam jeszcze jakość elementów gumowych od kompresora do przepustnicy, w jednym dziura jak Suwałki. Przebieg ori, salon Polska. Bardziej ten silnik przypomina Fiata niż Mercedesa.
  • Helpful post
    #1512
    andrzej20001
    Level 43  
    ociz wrote:
    manta wrote:
    to nie są terenówki

    Dokładnie. SUV to auto dla kobiety na dojazdy do pracy i/lub na zakupy.

    Parę lat temu widziałem zimą wyciagane 3 takie m.in.x5, z jednego rowu ŁANCUCHEM przez ten rów poczciwą starą Fronterą. Kolesiowi w x mało wory nie wyskoczyły tak leciał przez rów. Koleś z Opla spokojnie zwinął łańcuch walnał do kufra i pojechała dalej. Frontera nawet nie jękła.
  • #1513
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Największa wada X5 to masa, sam czasami bawię się Trooperem, to taki protoplasta frotki, 2,6 litra wystarczy do zabawy :D Mla trapi ta sama przypadłość, najbardziej zadziwiła mnie G-classa, na fajnych oponkach utknąłem na środku zaoranego pola i to przy pełnych blokadach mostów... Tropek przeleciał górą tylko na tylnym napędzie.
  • Helpful post
    #1514
    Damnian
    Level 34  
    Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było zastosować belkę wleczoną i klasyczne sprężyny ? wiadomo miejsce w bagażniku, ale peknięcie drążka reakcyjnego jest dosyć niebezpieczne z załadowanym bagażnikiem i serwis jedynie z specjalistycznych zakładach.
  • Helpful post
    #1515
    Emil19911991
    Level 14  
    Skoda Octavia I 1,6, Golf 4, i inne ze skrzynią 02k - przy około 200k luzują się i obrywają nity mocujące koło zębate do dyfra. W efekcie nity fruwające w skrzyni wybijają dziurę w obudowie skrzyni i wycieka olej. Są już nawet gotowe zestawy naprawcze ze śrubami z nakrętkami do naprawy tej wady.
  • #1516
    User removed account
    User removed account  
  • #1517
    Alfred_92
    Level 33  
    Odpłw wody z podszybia Opel Meriva I gen. woda leje się centralnie na mechanizm wycieraczek....
    Po zimie dzieje się tutaj prawdziwy dramat.
    Wpadki konstruktorów samochodów.
  • #1518
    Megawe
    Level 34  
    Hyundai H1 - skrzynia biegów, kilka dłuższych tras autostradą i 5 bieg zmielony. Cena sprzęgła przeraża.
    Iveco Daily 35 - tak samo skrzynia tu siadają łozyska. Przyciski w drzwiach od opuszczania szyb po kilku użyciach rozsypują się. Tylna wiązka przeciera się w peszlu.
    Auta te po 2000 roku powinny wozić połowę dopuszczonego ładunku.
  • #1519
    Karaczan
    Level 41  
    Hit.
    Alfa Romeo Giulia. Fabryczna podkładka pod przednią tablicę rejestracyjną potrafi ogłupiać przednie czujniki parkowania :D
  • #1521
    Megawe
    Level 34  
    Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
  • #1522
    ociz
    Moderator of Cars
    To nie jest wpadka konstruktora, tylko tego co bezmyślnie pchał lewarek tam gdzie nie powinien.
  • #1523
    forest1600
    Level 17  
    Najlepsze jest to, że opisane tutaj "wpadki" to celowe działania, żeby zarobić na serwisie, oczywiście nie wszystko, ale większość.
  • #1525
    kkknc
    Level 43  
    Nie tańsza opcja. Skręcanie kosztuje więcej nakładu pracy, narzędzi, no i same śruby. To sporo mniej wydanej kasy na samym początku. A w końcu to tanie auto.
  • #1527
    andrzej20001
    Level 43  
    Mocowanie akumulatora Kia Venga. Płacą debilom za to ???? Za projektowanie takich "patentów"?
  • #1528
    Alfred_92
    Level 33  
    bizon_126 wrote:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.
  • #1529
    bizon_126
    Level 30  
    Alfred_92 wrote:
    bizon_126 wrote:
    Dacia duster pas przedni zgrzewany do podłożnic podobnie jak podstawa akumulatora-> przypadek?

    Połowa auto nawet z lat 90tych tak ma- przykład to moja Corsa B. Tak jak przedmówca mówi- chodzi o koszt.

    W corsie B akumulator nie przeszkadza np. dp demontażu skrzyni biegów
  • #1530
    K3
    Level 27  
    mateuszTYGRYS wrote:
    hyundai veloster, i30 czujniki cisnienia powietrza w kołach..


    A co to za wpadka? Normalny czujnik TPMS, taki sam jak w wielu innych autach.