Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 27 Gru 2019 10:40 451756 1864
  • #1801
    karwo
    Poziom 24  
    Homo_toxicus napisał:
    Niemieckie samochody grzeją w zimie BARDZO DOBRZE. Włoskie i koreańskie grzeją tak, żeby rękawiczki nie zamarzły.

    Akurat mam i włoskie i koreańskie w stajni - jak stary syfiasty płyn i pozatykane kanały każdy będzie kiepsko grzał a jak jeszcze magicy od gazu robią cudowne wcinki do reduktora dodatkowo są problemy. Zmieniaj z rozrządem pompy wody i wymieniaj płyn i będzie OK, a jak chcesz żeby było cieplutko zanim wsiądziesz to Webasto :)
  • TermopastyTermopasty
  • #1802
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    ociz napisał:
    Mój obecny Mercedes i poprzedni Ford, oba benzyniaki. Wskaźnik temperatury wstaje i ciepło się dopiero zaczyna robić jak przejdę min 10km.

    Albo masz cos z termostatem ,albo nie masz benzyny tylko dizle z uszkodzonym podgrzewaczem płynu.!!!!!
  • #1803
    ociz
    Moderator Samochody
    Nie, to po prostu silniki z dużą sprawnością i wolno się nagrzewają. Mój służbowy diesel się szybciej grzeje, ale to kupa złomu co ledwo się toczy i dużo pali.
  • TermopastyTermopasty
  • #1806
    forest1600
    Poziom 14  
    Golf 4 1.6 SR 2 kilometry i leci ciepłe powietrze z nawiewów.
  • #1808
    andrzej20001
    Poziom 43  
    W golfie 2 miałem po 1,5km ciepło. Ale nowy grzejnik i termostat.
  • #1809
    kkknc
    Poziom 43  
  • #1810
    Homo_toxicus
    Poziom 20  
    I O TO CHODZIŁO !!!! Temperatura dyskusji poskoczyła tak, że wszystkim zrobiło się cieplej :-). Ale będę się upierał przy swoim !!! Stare OPLE ASTRY "3" eksploatowane w mojej firmie - grzeją jak "wściekłe" - nowiuśkie Fiaty i KIA-nki - grzeją tak, że na szczęście zima jest lekka w naszym regionie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ociz napisał:
    Nie, to po prostu silniki z dużą sprawnością i wolno się nagrzewają. Mój służbowy diesel się szybciej grzeje, ale to kupa złomu co ledwo się toczy i dużo pali.


    A mógłby Szanowny Pan Kolega uchylić rąbka tajemnicy czego NIE KUPOWAĆ? ;-)
  • #1811
    ociz
    Moderator Samochody
    To Ci raczej nie grozi, bo to stare Berlingo z wolnossącym 1.9D. W sumie bardzo praktyczne i niezawodne auto, ale diesel bez turbiny to porażka.
  • #1813
    bizon_126
    Poziom 29  
    ociz napisał:
    stare Berlingo z wolnossącym 1.9D. W sumie bardzo praktyczne i niezawodne auto, ale diesel bez turbiny to porażka

    Silnik idioto odporny
    jak na licznik wskakuje 4 to można powiedzieć że silnik dotarty i ma chęci na więcej,
    odpala w każdej temperaturze
    nie jest wymagający odnośnie jakości oleju/paliwa i odpalania/gaszenia 50 razy dziennie
  • #1814
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ja zauważyłem że nowe kie hyundaje z klimatronikiem chyba mają taki program co nie ma opcji HI tylko ZAWSZE jest Temperatura wylotu powietrza jest kontrolowana i nie przekroczy ok 30'C.


    Aż przejdę się do garażu i zobaczę czy jest HI i LO czy tylko temperatura. Nigdy nie korzystałem z HI bo jak ustawię 22 - 23 °C to utrzymuje idealnie. Na początku tylko mnie trochę denerwowało samoczynne zmiany kierunków (myślałem że się coś psuje).
  • #1815
    piachu1994
    Poziom 35  
    Homo_toxicus napisał:
    Stare OPLE ASTRY "3" eksploatowane w mojej firmie - grzeją jak "wściekłe"

    No to coś od siebie dorzucę.
    Astra F po wymianie termostatu (silnik 1.4 8V) na ten z Lanosa (temperatura otwarcia 88) to nie możesz wziąć ogrzewania na max temperaturę, bo się po prostu ugotujesz :D
    Szczegół, że to auto kuzyna, kolejny szczegół, że wskazówka w ogóle nie wstawała, i przez dwa lata wentylator chłodnicy może się załączył dwa razy - ale jak jego były mechanik mówił - tak ma być :D
  • #1816
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ja zauważyłem że nowe kie hyundaje z klimatronikiem chyba mają taki program co nie ma opcji HI tylko ZAWSZE jest Temperatura wylotu powietrza jest kontrolowana i nie przekroczy ok 30'C.

    Opowiedz wszystkim jak to zauważyłeś ? Byłem przed chwilą w garażu, patrzę i oczom nie wierzę, jest LO, jest i HI, więc jak to zauważyłeś że tego nie ma ?
    I jeszcze jedno - jeżeli na wyświetlaczu podana jest jakaś wartość temperatury to nie oznacza że na wylocie taka ma być. Oznacza że taka ma być wewnątrz auta, a z kratek wylotowych może lecieć powietrze o temp 70 °C.
  • #1817
    Jarzabek666
    Poziom 32  
    Aleksander_01 napisał:
    lecieć powietrze o temp 70 °C.


    Albo i niżej wszystko jest uzależnione od czujników temp. zewnętrznej i temp. w aucie.
  • #1818
    carrot
    Moderator Samochody
    Generalnie ogrzewanie w samochodach jest wystarczające, tyle, że w benzynowych, zagazowanych sporo cieczy leci przez reduktor, a nie przez nagrzewnicę, natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie
  • #1819
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Aleksander_01 napisał:
    Opowiedz wszystkim jak to zauważyłeś ? Byłem przed chwilą w garażu, patrzę i oczom nie wierzę, jest LO, jest i HI


    Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem.
  • #1820
    tzok
    Moderator Samochody
    carrot napisał:
    natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone
    Nie każdy diesel ma elektryczny dogrzewasz... żaden którego miałem, nie miał takowego.
  • #1821
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    carrot napisał:
    natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie


    ALe to podstawa przy jakimkolwiek serwisie auta, a jak gość narzeka na długie nagrzewanie to pierwsze kroki idą w kierunku poboru prądu po zapaleniu silnika. I albo jest 20A albo 90A.
  • #1822
    karwo
    Poziom 24  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    carrot napisał:
    natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie

    ALe to podstawa przy jakimkolwiek serwisie auta, a jak gość narzeka na długie nagrzewanie to pierwsze kroki idą w kierunku poboru prądu po zapaleniu silnika. I albo jest 20A albo 90A.

    Znajomy w Volvo miał tak że wszystkie świece w podgrzewaczu płynu były OK a nie grzały. Winny był akumulator, który sterownik uznał za nie sprawny i nie wysterowywał przekaźnika podgrzewacza. Po wymianie akumulatora na nowy wszystko działa jak trzeba.
  • #1823
    robokop
    Moderator Samochody
    carrot napisał:
    Generalnie ogrzewanie w samochodach jest wystarczające, tyle, że w benzynowych, zagazowanych sporo cieczy leci przez reduktor, a nie przez nagrzewnicę, natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie

    Tyle że moi panowie, nagrzewnica jako grzejnik ma moc >1,5-2kW, a te podgrzewacze elektryczne cieczy spotykane w dieslach mają w porywach pewnie w okolicach 300W - czyli tyle co nic, biorąc pod uwagę rozpływ ciepła.
  • #1824
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Strumien swiadomosci swia napisał:


    Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem.


    Jakoś tak niewyraźnie piszesz, ale sens chyba jest taki -
    jeżeli wybierzesz jakąś temp. oprócz LO lub HI i włączysz automatykę to układ stara się jak najszybciej osiągnąć zadane nastawy. Przykład : w samochodzie jest 19°C, nastawa na 24°C po wciśnięciu automatyki układ ustawia wentylator na duże obroty, klapy otwierają się na max. Po czasie gdy temp. zbliża się do zadanej wentylator kręci coraz wolniej a z nadmuchów leci chłodniejsze powietrze niż na początku. Gdy osiągnie zadaną temp wentylator kręci się około 20% nominału, a z kratek wentylacyjnych leci ciut cieplejsze lub ciut zimniejsze powietrze oraz automatycznie zmieniany jest kierunek nawiewu.
    Gdy w takim stanie weźmiesz na HI lub LO to automatyka się samoczynnie wyłącza. Byłoby nie logicznie max i automatyka. W pozycji HI lub LO mogę dowolnie ustawić moc wentylatora, i prawdę mówiąc nie znam samochodu aby było inaczej.
    Już chyba wiem o co ci chodzi. Są takie układy gdzie na maxa układ chodzi wyłącznie wtedy gdy kierunek wylotu jest ustawiony na szybę, i właśnie takie coś jest w koreańcach i japońcach.
  • #1825
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    robokop napisał:
    te podgrzewacze elektryczne cieczy spotykane w dieslach mają w porywach pewnie w okolicach 300W
    Wpadki konstruktorów samochodów.

    4 świeczki na każdej 14,1 V, ładowanie na akumulatorze 14,5V , pomiary na wolnych obrotach, na wyższych nic się nie zmienia. 908W.

    Z opiekaczami jest łatwiej bo każdy ma opisaną moc.
  • #1826
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Typowe pytanie klienta dlaczego mu klima non stop działa , ano Panie jak dmucha na szybę w górę to działa. Paaanie ale dioda nie swieci ,to popsute . Paanie musi działac z automatu jak odejście na 2 krąg w tutku..
    Edukacja ciągle trwa. :)
  • #1827
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    To już dużo lepszym pomysłem jest "farelka" jak w VW passacie 6 lub w megankach. Tam daje około 600 - 700 W no i ciepłe (powiedzmy letnie) powietrze leci od razu z nawiewów.
  • #1828
    tzok
    Moderator Samochody
    andrzej20001 napisał:
    Typowe pytanie klienta dlaczego mu klima non stop działa , ano Panie jak dmucha na szybę w górę to działa. Paaanie ale dioda nie swieci ,to popsute .
    ...ale przyznasz, że mało logiczne. W grupie VAG jak klima działa to kontrolka świeci (lub nie świeci, jeśli masz ECON), ale jak klikniesz AC lub ECON (w zależności od panelu) to możesz klimę wyłączyć. W nowszych masz osobny przycisk do odmrażania szyby (nawiew na szybę + AC), a normalny przycisk sterowania nawiewem robi to co ma robić czyli tylko włącza nawiew na szybę nie zmieniając ustawienia klimy.
  • #1829
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Akurat logika to w tym jest.
    Wchodzisz rano do samochodu i nie myślisz co i jak tylko zapodajesz na szybę a tu z automatu załącza się klima. Gdy jedziesz (konstruktor, informatyk przyjął że silnik ma już swoją temp. a szyba jest już przejrzysta) i wtedy tylko ty decydujesz co chcesz zapuścić do sieci.

    W mercach jest znowu na odwrót - klima jest standardowo załączona non stop, a przyciskiem możesz ją wyłączyć. Polacy nie rozumieją tego, twierdząc że więcej wtedy pali, ale luksus kosztuje.