Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 23 Aug 2011 20:48 464344 1910
Tespol
  • Tespol
  • Helpful post
    #212
    ociz
    Moderator of Cars
    slider2002, ja od 6 lat jeżdżę rowerem i nic w nim nie robiłem poza pompowaniem kół i smarowaniem łańcucha, co nie znaczy że jest sprawny, w dłuższą trasę ani trudny teren już bym się nim nie wybrał...
  • Helpful post
    #213
    djswirek
    Level 21  
    To może dołożę motor 2.0dtl z Opla, padający EGR no i pompa w której zaciera się nastawnik i pali sterownik
  • #214
    galernik79
    Level 15  
    robokop wrote:
    BO widzieli się już rano - w warsztacie. Nie miałem z nimi nigdy do czynienia, ale każdy posiadacz Alfy jakiego spotkałem klął ja na czym świat stoi.



    Inni posiadacze ALF twierdzą, że wolą pchać swoją alfę niż jeździć VW
  • #215
    wopor
    Level 32  
    Witam, dzieki kol robokop za wiedze :D dot, alf, też nie miałem doczynienia z tą marką ale słyszałem że wyjęcie np. altka to masakra, pozdrawiam.
  • Tespol
  • #216
    rsjg
    Level 12  
    Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"...

    Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka pilota dynks z przyciskiem do otwierania i zamykania drzwi. Porażka.
  • Helpful post
    #217
    alpha01
    Level 21  
    Panowie wymiana łańcuchów rozrządu w 2.2 dth zamontowanym we Fronterze II.Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
  • #218
    robert_d_g
    Level 22  
    alpha01 wrote:
    Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
    W Audi tez się znajdzie takie rozwiązanie, bo projektowanie aut by ich obsługa eksploatacyjna była prosta jest koszmarnie nieekonomiczne ;-)
  • Helpful post
    #219
    decybel91
    Level 41  
    rsjg wrote:
    Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"...

    Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka pilota dynks z przyciskiem do otwierania i zamykania drzwi. Porażka.



    Citroen Berlingo 1.9d na pompie Lucasa rok 2000.
    W kwietniu licznik zatrzymał się na 999.999KM, bez remontu silnika czy pompy, w jednych rękach od początku. Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik. Zima, lato jeździł. Skończył na drzewie.
  • #220
    User removed account
    User removed account  
  • #221
    toku74
    Level 31  
    galernik79 wrote:
    robokop wrote:
    BO widzieli się już rano - w warsztacie. Nie miałem z nimi nigdy do czynienia, ale każdy posiadacz Alfy jakiego spotkałem klął ja na czym świat stoi.



    Inni posiadacze ALF twierdzą, że wolą pchać swoją alfę niż jeździć VW

    A ja i tak wolę poużywać na fajnej szatynce, a nie popatrzeć na zaj.... blondynkę.
    A co do Alf to:
    dzwoni kolega z Niemców i mówi, że silnik stanął i nawet rozrusznik nie ma siły przekręcić. Myślę, pasek pękł, ale na telefon nie naprawię. Laweta i auto do Polski. Co się okazało? Zatarta sprężarka klimy.
    Wiem zaraz powiedzą że Alfa nie produkuje sprężarek, ale ja mówię: to dlaczego szajs montują. Jeszcze wiele "dziwnych" rzeczy się w niej popsuło. Potem właściciel latał, żeby sprzedać. Jak sprzedał, to on, cała rodzina jego /razem ze szwagrami/ a i ja przy okazji dwa dni "do tyłu chodzili".
  • Helpful post
    #222
    ociz
    Moderator of Cars
    Już to gdzieś pokazywałem a w sumie pasuje do tematu.
    Toyota Hiace, mróz aż zęby dzwonią, słońce świeci jak szalone a śnieg z dachu się roztapia i zamarza z powrotem w alternatorze.
    Wpadki konstruktorów samochodów.
  • #223
    alpha01
    Level 21  
    robert_d_g wrote:
    alpha01 wrote:
    Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
    W Audi tez się znajdzie takie rozwiązanie, bo projektowanie aut by ich obsługa eksploatacyjna była prosta jest koszmarnie nieekonomiczne ;-)


    Nie mów mi kolego że Opel frontera to szczyt myśli technicznej.szczególnie sterowanie podciśnieniowe załączania przedniej osi.Co brał ten który to wymyślił?
  • #224
    fake_nick
    Level 18  
    filtr oleju w suzuki grand vitara ddis jest tak umiejscowiony ze trzeba miec reke złamaną w 3 miejscach , albo rozebrac całą lewą strone pod machą
  • #225
    bizon_126
    Level 30  
    Z ciekawie umiejscowionych rzeczy mogę dodać alternator w polonezie 1,9D żeby go wydłubać musisz odkręcić filtr oleju lub chłodnicę do wyboru-auto z początku lat 90-tych gdzie komputerów na taką skalę nie było
    Co do alternatora to odporny na polskie warunki ale musiałem wyjmować bo były rowy na pierścieniach...
  • #226
    robert_d_g
    Level 22  
    alpha01 wrote:
    Nie mów mi kolego że Opel frontera to szczyt myśli technicznej
    Wcale tak nie sądze, każde auto ma swoje dobre i złe strony, jednakże auto obecnie projektuje sie w taki sposób aby serwisy nie pracowąły za darmo, tylko np aby wymiana górnego wahacza w zawieszeniu kosztowała 500zł zamiast 50zł bo trzeba demontować całą belke ;-)
  • #227
    ociz
    Moderator of Cars
    robert_d_g wrote:
    auto obecnie projektuje sie w taki sposób aby serwisy nie pracowąły za darmo, tylko np aby wymiana górnego wahacza w zawieszeniu kosztowała 500zł zamiast 50zł bo trzeba demontować całą belke

    To nie tak, projektuje się tak żeby jak najszybciej schodziło z montażem w fabryce bo nie ważna jakość tylko ilość.
  • #228
    tqmeh
    Level 19  
    Jak było to do kosza .....

    A8 D3 4,2 PB, w 2 letnim aucie zatarły się wycieraczki, po 100 paru tys łożyska tył do wymiany. Ponadto po 120 tys wytarły się łopatki na pompie wody - motor zagotowany.

    Silniki VW Audi 3,0 padające wtryski, 3,3 TDI to samo co w 2,5V - skarbonka
    VW Audi 2,0 TDI imbus napędu pompy + wałki, doszło do tego że przekładają ludzie dół z 1,9

    Alfa 156 raz do roku za-wiecha do remontu
  • Helpful post
    #229
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    djswirek wrote:
    To może dołożę motor 2.0dtl z Opla, padający EGR no i pompa w której zaciera się nastawnik i pali sterownik
    + uszczelnienia na wtryskach (czarne paliwo w zbiorniku)
  • #230
    andexp
    Level 20  
    W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9.
    W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za korozję śrub regulacji geometrii.
    Renault Espace I za całokształt (na szczęście II i III nie miałem "przyjemności naprawiać).
  • Helpful post
    #232
    decybel91
    Level 41  
    andexp wrote:
    W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9.
    W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za korozję śrub regulacji geometrii.
    Renault Espace I za całokształt (na szczęście II i III nie miałem "przyjemności naprawiać).


    Zapraszam do robienia wiązek w Fiatach Ducato, Peugeocie Boxerze i tym 3. Citroenie.Ledwo 3 latka i trzeba a całą instalacje prowadzić. O Iveco nawet nie wspomę.
  • #233
    ociz
    Moderator of Cars
    No nie wiem czy coś pobije po względem tandetności przewodów elektrycznych Lublina.
  • #235
    ancus
    Level 17  
    Dodam do listy silniki GM z lat 90-tych montowane w oplach 8 zaworowe 1.2 1.4 1.6 1.8, oraz te same silniki w lanosach, nexii 1.4 1.5 za umiejscowienie termostatu...aby go wymienić trzeba zdzierać pasek rozrządu, koło pasowe wałka rozrządu aby odchylić obudowę paska i dostać się do termostatu:!:
  • #236
    ociz
    Moderator of Cars
    W 1.8 nie trzeba, po za tym zdjąć tam rozrząd to parę minut roboty, jak już o termostatach to gorzej np zdejmować pompę wspomagania z pozapiekanymi śrubami w starych VW, i jeszcze cieknie po łapach.
  • #237
    przem27
    Level 30  
    Wymiana alternatora w Lagunie jedynce 2.2TD Nobla bym dał konstruktorom...
  • #238
    domex32
    Moderator of Cars
    Wymiana bezpiecznika swiateł pozycyjnych, drogowych, mijania. Renault Kangoo 2008 rok.

    2,5H 150 zł w serwisie.

    Wek idzie idzie akumulator, jego podstawa, sterownik silnika, pierwsza skrzynka bezpiecznikowa, drugą trzeba rozebrać, wywalić na lewą stronę i ot ukazują się bezpieczniki.

    A no i oczywiście oświetlenie tablicy rejestracyjnej, które gnije średnio co półtora roku, bo to przez nie dowiedziałem się gdzie są i jak wymienić te cholerne bezpieczniki.
  • Helpful post
    #239
    wojtekryba
    Level 32  
    Pegeot 307 za umiejscowienie fiiltra powietrza :-)
  • Helpful post
    #240
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    wojtekryba wrote:
    Pegeot 307 za umiejscowienie fiiltra powietrza

    No a wymień w nim turbo... :not: