Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
FotowoltaikaFotowoltaika
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 23 Sie 2011 20:48 446173 1842
  • #211
    Hucul
    Poziom 39  
    Alfa 33 i 164 bardzo fajne i mało awaryjne ;)
  • FotowoltaikaFotowoltaika
  • Pomocny post
    #212
    ociz
    Moderator Samochody
    slider2002, ja od 6 lat jeżdżę rowerem i nic w nim nie robiłem poza pompowaniem kół i smarowaniem łańcucha, co nie znaczy że jest sprawny, w dłuższą trasę ani trudny teren już bym się nim nie wybrał...
  • Pomocny post
    #213
    djswirek
    Poziom 21  
    To może dołożę motor 2.0dtl z Opla, padający EGR no i pompa w której zaciera się nastawnik i pali sterownik
  • #214
    galernik79
    Poziom 14  
    robokop napisał:
    BO widzieli się już rano - w warsztacie. Nie miałem z nimi nigdy do czynienia, ale każdy posiadacz Alfy jakiego spotkałem klął ja na czym świat stoi.



    Inni posiadacze ALF twierdzą, że wolą pchać swoją alfę niż jeździć VW
  • #215
    wopor
    Poziom 32  
    Witam, dzieki kol robokop za wiedze :D dot, alf, też nie miałem doczynienia z tą marką ale słyszałem że wyjęcie np. altka to masakra, pozdrawiam.
  • FotowoltaikaFotowoltaika
  • #216
    rsjg
    Poziom 12  
    Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"...

    Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka pilota dynks z przyciskiem do otwierania i zamykania drzwi. Porażka.
  • Pomocny post
    #217
    alpha01
    Poziom 21  
    Panowie wymiana łańcuchów rozrządu w 2.2 dth zamontowanym we Fronterze II.Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
  • #218
    robert_d_g
    Poziom 22  
    alpha01 napisał:
    Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
    W Audi tez się znajdzie takie rozwiązanie, bo projektowanie aut by ich obsługa eksploatacyjna była prosta jest koszmarnie nieekonomiczne ;-)
  • Pomocny post
    #219
    decybel91
    Poziom 39  
    rsjg napisał:
    Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"...

    Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka pilota dynks z przyciskiem do otwierania i zamykania drzwi. Porażka.



    Citroen Berlingo 1.9d na pompie Lucasa rok 2000.
    W kwietniu licznik zatrzymał się na 999.999KM, bez remontu silnika czy pompy, w jednych rękach od początku. Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik. Zima, lato jeździł. Skończył na drzewie.
  • #220
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #221
    toku74
    Poziom 31  
    galernik79 napisał:
    robokop napisał:
    BO widzieli się już rano - w warsztacie. Nie miałem z nimi nigdy do czynienia, ale każdy posiadacz Alfy jakiego spotkałem klął ja na czym świat stoi.



    Inni posiadacze ALF twierdzą, że wolą pchać swoją alfę niż jeździć VW

    A ja i tak wolę poużywać na fajnej szatynce, a nie popatrzeć na zaj.... blondynkę.
    A co do Alf to:
    dzwoni kolega z Niemców i mówi, że silnik stanął i nawet rozrusznik nie ma siły przekręcić. Myślę, pasek pękł, ale na telefon nie naprawię. Laweta i auto do Polski. Co się okazało? Zatarta sprężarka klimy.
    Wiem zaraz powiedzą że Alfa nie produkuje sprężarek, ale ja mówię: to dlaczego szajs montują. Jeszcze wiele "dziwnych" rzeczy się w niej popsuło. Potem właściciel latał, żeby sprzedać. Jak sprzedał, to on, cała rodzina jego /razem ze szwagrami/ a i ja przy okazji dwa dni "do tyłu chodzili".
  • Pomocny post
    #222
    ociz
    Moderator Samochody
    Już to gdzieś pokazywałem a w sumie pasuje do tematu.
    Toyota Hiace, mróz aż zęby dzwonią, słońce świeci jak szalone a śnieg z dachu się roztapia i zamarza z powrotem w alternatorze.
    Wpadki konstruktorów samochodów.
  • #223
    alpha01
    Poziom 21  
    robert_d_g napisał:
    alpha01 napisał:
    Do ściągnięcia miski olejowej należy zdemontować przednią oś.
    W Audi tez się znajdzie takie rozwiązanie, bo projektowanie aut by ich obsługa eksploatacyjna była prosta jest koszmarnie nieekonomiczne ;-)


    Nie mów mi kolego że Opel frontera to szczyt myśli technicznej.szczególnie sterowanie podciśnieniowe załączania przedniej osi.Co brał ten który to wymyślił?
  • FotowoltaikaFotowoltaika
  • #224
    fake_nick
    Poziom 17  
    filtr oleju w suzuki grand vitara ddis jest tak umiejscowiony ze trzeba miec reke złamaną w 3 miejscach , albo rozebrac całą lewą strone pod machą
  • #225
    bizon_126
    Poziom 29  
    Z ciekawie umiejscowionych rzeczy mogę dodać alternator w polonezie 1,9D żeby go wydłubać musisz odkręcić filtr oleju lub chłodnicę do wyboru-auto z początku lat 90-tych gdzie komputerów na taką skalę nie było
    Co do alternatora to odporny na polskie warunki ale musiałem wyjmować bo były rowy na pierścieniach...
  • #226
    robert_d_g
    Poziom 22  
    alpha01 napisał:
    Nie mów mi kolego że Opel frontera to szczyt myśli technicznej
    Wcale tak nie sądze, każde auto ma swoje dobre i złe strony, jednakże auto obecnie projektuje sie w taki sposób aby serwisy nie pracowąły za darmo, tylko np aby wymiana górnego wahacza w zawieszeniu kosztowała 500zł zamiast 50zł bo trzeba demontować całą belke ;-)
  • #227
    ociz
    Moderator Samochody
    robert_d_g napisał:
    auto obecnie projektuje sie w taki sposób aby serwisy nie pracowąły za darmo, tylko np aby wymiana górnego wahacza w zawieszeniu kosztowała 500zł zamiast 50zł bo trzeba demontować całą belke

    To nie tak, projektuje się tak żeby jak najszybciej schodziło z montażem w fabryce bo nie ważna jakość tylko ilość.
  • #228
    tqmeh
    Poziom 19  
    Jak było to do kosza .....

    A8 D3 4,2 PB, w 2 letnim aucie zatarły się wycieraczki, po 100 paru tys łożyska tył do wymiany. Ponadto po 120 tys wytarły się łopatki na pompie wody - motor zagotowany.

    Silniki VW Audi 3,0 padające wtryski, 3,3 TDI to samo co w 2,5V - skarbonka
    VW Audi 2,0 TDI imbus napędu pompy + wałki, doszło do tego że przekładają ludzie dół z 1,9

    Alfa 156 raz do roku za-wiecha do remontu
  • Pomocny post
    #229
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    djswirek napisał:
    To może dołożę motor 2.0dtl z Opla, padający EGR no i pompa w której zaciera się nastawnik i pali sterownik
    + uszczelnienia na wtryskach (czarne paliwo w zbiorniku)
  • #230
    andexp
    Poziom 19  
    W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9.
    W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za korozję śrub regulacji geometrii.
    Renault Espace I za całokształt (na szczęście II i III nie miałem "przyjemności naprawiać).
  • Pomocny post
    #232
    decybel91
    Poziom 39  
    andexp napisał:
    W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9.
    W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za korozję śrub regulacji geometrii.
    Renault Espace I za całokształt (na szczęście II i III nie miałem "przyjemności naprawiać).


    Zapraszam do robienia wiązek w Fiatach Ducato, Peugeocie Boxerze i tym 3. Citroenie.Ledwo 3 latka i trzeba a całą instalacje prowadzić. O Iveco nawet nie wspomę.
  • #233
    ociz
    Moderator Samochody
    No nie wiem czy coś pobije po względem tandetności przewodów elektrycznych Lublina.
  • #235
    ancus
    Poziom 17  
    Dodam do listy silniki GM z lat 90-tych montowane w oplach 8 zaworowe 1.2 1.4 1.6 1.8, oraz te same silniki w lanosach, nexii 1.4 1.5 za umiejscowienie termostatu...aby go wymienić trzeba zdzierać pasek rozrządu, koło pasowe wałka rozrządu aby odchylić obudowę paska i dostać się do termostatu:!:
  • #236
    ociz
    Moderator Samochody
    W 1.8 nie trzeba, po za tym zdjąć tam rozrząd to parę minut roboty, jak już o termostatach to gorzej np zdejmować pompę wspomagania z pozapiekanymi śrubami w starych VW, i jeszcze cieknie po łapach.
  • #237
    przem27
    Poziom 30  
    Wymiana alternatora w Lagunie jedynce 2.2TD Nobla bym dał konstruktorom...
  • #238
    domex32
    Moderator Samochody
    Wymiana bezpiecznika swiateł pozycyjnych, drogowych, mijania. Renault Kangoo 2008 rok.

    2,5H 150 zł w serwisie.

    Wek idzie idzie akumulator, jego podstawa, sterownik silnika, pierwsza skrzynka bezpiecznikowa, drugą trzeba rozebrać, wywalić na lewą stronę i ot ukazują się bezpieczniki.

    A no i oczywiście oświetlenie tablicy rejestracyjnej, które gnije średnio co półtora roku, bo to przez nie dowiedziałem się gdzie są i jak wymienić te cholerne bezpieczniki.
  • Pomocny post
    #239
    wojtekryba
    Poziom 32  
    Pegeot 307 za umiejscowienie fiiltra powietrza :-)
  • Pomocny post
    #240
    zeimp
    Moderator na urlopie...
    wojtekryba napisał:
    Pegeot 307 za umiejscowienie fiiltra powietrza

    No a wymień w nim turbo... :not: