Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 02 Paź 2011 19:05 432298 1707
  • #271 02 Paź 2011 19:05
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, urlop się skończył i czas do roboty, łeeeee, po dyskusjach przy fajnie grzejacym słoneczku :D ,pare przemyśleń, trzeba chyba uzmysłowić sobie kiedy nastapi kres kreacji konstruktorów obecnej koncepcji samochodu, wszystko wskazuje na wyeliminowanie kierowcy-użytkownika jako element najbardziej zawodny, żywotność samochodu na góra 10lat ,przebieg jako że naprawa bedzie nieopłacalna powinien oscylować w okolicy 200kkm ,już pokazuja się modele sam z niby bezobługowymi skrzyniami, klejone silniki elektronika która po około 10latach sama się dezinterguje , a koledzy się czepiacie :D że ..........., jak te koncepcje wejdą w życie to śmierć głodowa mechaników, bo nawet kitu się z okien się teraz nie poje :D , od lat 80 władze w firmach samochodowych przejeli ksiegowi ma być szybko, tanio, ŁADNIE wygladać i przypominać fotel leniwiec najlepiej z masażerem :D , a mnie Qrna fi się marzy pełna współpraca konstruktor-technolog-serwis, mechanicy -rzemieślnicy czujacy ból żle pracujących mechanizmów a przy tym pasjonaci tego co robią, co zastapi satysfakcje trudu trudnej diagnozy i udanej naprawy dumy z tego że inni nie dali rady :D, ale do tego jest potrzebna wiedza i praktyka a tu zonk w szkolnictwie technicznym samych tylko menadżerów szkolą :D , więcej użyteczności niż wydumanej doskonałości, takim przykładem słynne koło dwumasowe a nie wystracza tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skretnych ale po co jak leszcze klijenci zapłacą 2000zł za koło a nie np.400 za tarcze ,dzieki koledzy za dopiski konstruktywne na poście a proponuje by stworzyć liste najlepszych konstrukcyjnie dopracowanych podzespołów samochodu , (marka lub producent) od silników po napęd ,hamulce ,zawieszenia, elektryke ,wyposażenie wnetrz audio itd, podawajcie przykłady postaram się to zebrać w kupe :D, pozdrawiam i powodzenia.

  • TermoPasty.pl
  • #273 02 Paź 2011 19:55
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    wopor napisał:
    ... a proponuje by stworzyć liste najlepszych konstrukcyjnie dopracowanych podzespołów samochodu , (marka lub producent) od silników po napęd ,hamulce ,zawieszenia, elektryke ,wyposażenie wnetrz audio itd, podawajcie przykłady postaram się to zebrać w kupe :D, pozdrawiam i powodzenia.


    Bardzo prosze, będę pierwszym który przyłoży do tego rękę :D Moim zdaniem ...

    - Ford Focus - zawieszenie, brak tam wielowahaczy a jak ładnie jedzie.
    - Mercedesy które zostały wypuszczone przed dekadą lat '90 XXw. czyli wszelkie 190, 124, 123 - Za silniki diesla, toć to prawdziwa poezja. Najtrwalszy na cztery baniaki, ale i te z pięcioma cylindrami spokojnie dawały radę.
    - Alfa Romeo, Lancia z widlastymi silnikami benzynowymi Busso. Pomijając małą wadę konstrukcyjną w silnikach 12 zaworowych i pierwszej serii 24 zaworowych w Lanci, jaką była padająca pompa oleju silnik potrafi w sobie rozkochać niejednego amatora szybkiej jazdy (mruczy obłędnie). Należy dodać że pompy padały tylko w tych jednostach w których nie było pionowego aparatu zapłonowego na prawej głowicy:D.
    - Lancia Delta Integrale 2,0TB za trakcje i silnik.
    - Nagłośnienie BOSSE montowane na przykład w makaronach, no może oprócz AR 159 gdzie moim zdaniem producent dał tam ciała.


    (EDIT) No kurde wolniejszy byłem z tymi Mercedesami ...

  • #274 02 Paź 2011 19:57
    merolPL
    Poziom 27  

    T5 napisał:
    Mercedes 124 2.5 diesel

    Piękno w swojej prostocie. Mechanika jest niezawodna, silnik marzenie, może nie jest najmocniejszy ale za to wytrzymały. Pod względem elektroniki jest deczko gorzej. Często przepalają się wentylatory dmuchawy i różne przekaźniki.

  • #275 02 Paź 2011 20:16
    T5
    Admin grupy Samochody

    merolPL napisał:
    Piękno w swojej prostocie. Mechanika jest niezawodna, silnik marzenie,
    I oto chodzi-resztę można "wybaczyć".Przychodzisz,grzejesz.palisz.jedziesz.

  • TermoPasty.pl
  • #276 02 Paź 2011 20:42
    ociz
    Moderator Samochody

    merolPL napisał:
    Pod względem elektroniki jest deczko gorzej

    To chyba trafiłeś jakiś trefny egzemplarz. Tam jedynie styki bezpieczników czasem śniedzieją jak ktoś skrzynki nie domknie. :)

  • #277 03 Paź 2011 08:51
    carrot
    Moderator Samochody

    W mercedesach psuła się kostka stacyjki, nie działał nadmuch, trzeba było lekko cofnąć kluczyk, ale w sumie była to taka pierdoła, że nikomu nie chciało się tego naprawiać.

  • #278 03 Paź 2011 19:03
    jurekk55
    Poziom 35  

    Nieproszone potrafiły naoliwić buty kierowcy

  • Pomocny post
    #280 03 Paź 2011 21:56
    bandi21
    Poziom 29  

    ford focus ma przecież wielowachacze z tyłu i to się własnie psuje kolego adresfizyczny

  • #281 04 Paź 2011 09:53
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Moje BMW E34 2.0 24v 21 lat i gdyby nie próba sforsowania małego jeziora przez brata szaleńca to nawet do elektroniki nie musiałbym zaglądać. Poza tym wspomniane już przez kogoś Audi 100 za całokształt.

  • Pomocny post
    #282 05 Paź 2011 21:43
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Opel Vectra A.

    Za wygodę,bezawaryjność i podzespoły faktycznie jak się to mówiło "Niemieckie"

    ps. rocznik 1990,C16nz,300.000 km. zawiszenie,skrzynia nie ruszane (wierzcie mi)
    gdyby nie balcha była by wieczna.

    No może moduł zapłonowy w delco remy i czasami problem w ECU dwupłytowym.

  • #284 07 Paź 2011 18:42
    ociz
    Moderator Samochody

    To akurat standard w USA że wszystkie nie amerykańskie samochody są be.

  • Pomocny post
    #285 07 Paź 2011 19:04
    carrot
    Moderator Samochody

    Ten szrot 2,0TDI przebił nawet słynną 2,5V6
    Ale tak z innej beczki: kiedyś dwusuw miał być tani, prosty i niezawodny, problem polegał na emisji spalin i kulturze pracy, zaczęto więc wymyślać sposoby na poprawienie tych bolączek, pompa oleju, mechaniczna pompa powietrza dolotowego itd. Próbowano obudować prosty jak budowa cepa silnik setką psującego się osprzętu, żeby tylko zaczął działać jak należy, na szczęście te pomysły konstruktorzy porzucili. Teraz robi się to samo z dieslami: te wszystkie chłodzone cieczą egr z termostatem, do tego z 10 serwomechanizmów sterujących rozmaitymi klapami zamykającymi to i owo, do tego oczywiście podwójna ilość stosownych czujników, i to niestety wszystko się psuje i nie jest tanie w naprawie.
    Niestety przeciętny kierowca nie zdaje sobie z tego sprawy, kupuje takie techniczne "arcydzieło", na początku jest zachwycony, bo pali 5l ropy na 100km, nie klekocze i w ogóle rewelacja, ale potem beczy, bo pompowtrysk kosztował 1500, potem poleciała klapa za 800, a teraz trzeba wybulić 3000 na dwumas....

    Tak, wiem, że zaraz ktoś powie, że są normy emisji spalin Euro-x i samochody muszą je spełniać, tylko, że za chwilę KE uchwali normę Euro 12x, która nakazuje, żeby pojazdy z rury wydechowej s...y bursztynem

  • #286 07 Paź 2011 20:26
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, te normy to wymysł nic innego nie przychodzi mi sensownego do głowy, taki jeden wcale nie zaduży wybuch wulkanu np. Św.heleny w USA wyemitował tyle trucizn że człowiek dopiero ma szansę go prześcignąć, ja od paru lat śledzę te różne eko nowinki i krew jaśnista mnie zalewa te różne fapy srapy ergi i inne piergi moim zdaniem służa li tylko producentą dla poprawy zysku, wtrysk bezpośredni to mała rewelka ale pompowtryski to przekombinowana innowacja a dwumas to archaik , dodatkowy element niczemu niesłużący , kol carrot ale jak mądrze mondrują się :D w tedy w serwisach i leszcz klient łyka to bez popitki :D , pozdrawiam.

  • #287 07 Paź 2011 20:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Dwumas być musi, inaczej delikatne skrzynki biegów by padały jak muchy przy takich momentach obrotowych.

  • #289 07 Paź 2011 22:09
    carrot
    Moderator Samochody

    Nigdy w życiu nie naprawiałem hybrydy (i nie zamierzam, bo się na tym nie znam*), ale ciekaw jestem jaki jest koszt wymiany akumulatorów w takim np. Priusie, po powiedzmy 3 latach eksploatacji
    *Jestem autoryzowanym serwisantem Silcona, i wiem ile kosztują baterie do ups-a, takiego powiedzmy 5KVA

  • #290 07 Paź 2011 23:25
    wojtekryba
    Poziom 32  

    To tak jak z telefonem komórkowym :-)))

    Koszt baterii przewyższa wartość całości :)

    Czyli ??

    Trzeba wymienić na nowe :-)

  • #291 07 Paź 2011 23:42
    wopor
    Poziom 32  

    Kol ocis co ma moment obrotowy do dwumasy? skoro jego podstawowe zadanie to eliminacja drgań skretnych od i do silnika z napedu, niby miał zmniejszyć mase elementu sprzegła co miała wpłynąć na żywotność skrzyni, pierdoły i tyle, a co niby robiła tarcza z tłumikiem drgań skretnych? wmawiają nam różne rzeczy i po 20latach "udoskonaleń" w konstrukcji samochodów dalej trzeba wymyślać nowe pseudo wynalazki bo czym się chwalić w reklamach, sam parkuje, zmienia biegi, grzeje,chłodzi, niby taki wojownik :D uliczny a gwożdzik w oponie i stoi .Rosjanie pokonali niemiecką armie bo ich maszyny były proste,łatwe w naprawie a niemieckie choć mocno zaawansowane technicznie i bijace na głowe rosyjskie zdechły na stepach kazachstanu.

  • #292 08 Paź 2011 07:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz racje Wopor , nasza generacja posługiwała się topornymi ale solidnymi urządzeniami.
    Może nie adekwatny przykład - miałem ostatnie do "naprawy" odkurzacz z końca lat 70-tych, "Zelmer" na wymianę szczotek / wcześniej wymieniono łożyska/ - wierzcie lub nie jeżeli jesteście ateistami , jeszcze to chodziło i pracuje!

    ps. z tą armią rosyjską , to Ci wyszło!!!

  • #294 08 Paź 2011 10:33
    carrot
    Moderator Samochody

    Piter, mówisz i masz ;)
    Subarak 2,5 turbo ode mnie z hali, słabo widać ale to na drewnianym klocku to tłok :)
    Wpadki konstruktorów samochodów.

  • #295 08 Paź 2011 13:47
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kolego carrot a co tak zżarło tego tłoka :D , toc piszą że te bokserki są niby takie trwałe.

  • #296 08 Paź 2011 13:55
    excray
    Poziom 39  

    Skoda octavia 2010 i nie tylko octavia. Wycieraczki co 2 raz zatrzaskują się. Skutkuje to tym że po wyłączeniu i zamknięciu auta często wycieraczki zostają w niezatrzaśniętej pozycji i wystarczy je pociągnąć do góry aby zdemontować pióra. Złodzieje i wandale mają dzięki temu trochę radości.

  • #297 08 Paź 2011 15:02
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kolego wopor z ta rosyjska armia to tak do konca sie nie zgodze. Niemcow pokonala zima, podobnie jak wielkiego Napoleona. Oni po prostu nie byli na nia przygotowani pod zadnym wzgledem bo zadne z nich nie bral w ogole pod uwage tak dlugiej walki. Wszystko mialo pojsc szybko i sprawnie. Oczywiscie z cala reszta o ktorej piszesz jak najbardziej sie zgadzam.

  • #298 08 Paź 2011 15:23
    merolPL
    Poziom 27  

    Kolego saron22. Piszesz, że Niemcy nie były przygotowane do takiej walki. I tu się z tobą nie zgodzę. Pamiętasz jak wyglądały niemieckie mundury? Nie miały dawać żadnej ochrony, miały być eleganckie. Czołgi były nowoczesne, ale to właśnie ta nowoczesność ich zgubiła (więcej rzeczy może się zepsuć). Co do Rosjan, to miało być u nich dużo i prosto. I jak widać w trudnych warunkach zwyciężyła prostota.

  • #299 08 Paź 2011 18:49
    esteban123
    Poziom 20  

    Jeśli o dobrych konstrukcjach.....VW LT pierwszej generacji z 6 garowym motorem,jeden raz nie chciał zapalić bo się przewód na pompę urwał..

  • #300 08 Paź 2011 20:02
    carrot
    Moderator Samochody

    @wopor, urwało mu "uszy" w których normalnie pracuje sworzeń, reszty destrukcji dokonała korba, która tez na tym trochę ucierpiała ;)
    Konstruktorzy przesadzili trochę z mocą tego silnika, wolnossący ma 165kM, uturbiony o 100 więcej.
    Silniki Subaru nie są tak cudowne, jak się w ogólnych opiniach słyszy, standardem jest zapieczony pierścień zgarniający, bo debil konstruktor go zablokował (chyba jedyny na tym świecie 4T silnik z takim rozwiązaniem)
    Ważne, że generalnie subaru jeździ i nie sprawia problemów, w dodatku te silniki generują fajny dźwięk, choć osobiście wolę rzędowe 5cyl, np stare Audi, mniam :)