Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 26 Mar 2010 19:56 408622 1519
  • #31 26 Mar 2010 19:56
    balonika3
    Poziom 36  

    A co powiecie o wymianie żarówek w niektórych autach (choćby laguna II)? Jak wcześniej wspomniano, jest to robione pod ASO, ale taka wymiana ma być możliwa do wykonania na drodze przez przeciętnego kierowcę. Chyba, że niedługo tankować też będziemy w... ASO.

  • Fibaro
  • #32 26 Mar 2010 20:01
    1078231
    Usunięty  
  • #33 26 Mar 2010 20:11
    Usunięty
  • Fibaro
  • #34 26 Mar 2010 20:13
    1078231
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #35 26 Mar 2010 20:33
    1078231
    Usunięty  
  • #36 27 Mar 2010 13:19
    wopor
    Poziom 32  

    witam, jest wsród konstruktorów taki wytrych co zamyka wsie dyskusje na temat nie trafionych rozwiazań "EKOLOGIA", popaprańce z polityki zaraz wydadzą dyrektywy a nie mozna np. wdrazac do badań i opracowań alternatywnych zródeł napedu?, ok jestesmy potrzebni bo nie ma maszyn bezawaryjnych i bez obsługpowych :D , tylko niby mamy wolny rynek a sróbujcie zrobić wymiane czegoś na gwarancji nie w ASO, a niedouki sa wszedzie i wASO i na wolnej przestrzeni działania, ale koledzy pewnie troszku na wyrost sobie mysle zeby stworzyć liste usterek konstrukcyjnych na uzytek mechaników , pewnie wiele zalezy od kraju gdzie sie naprawia te samochody, mam na mysli zasobność portfela własciciela auta, wracając do tematu programowanie w oplach tego pokładowego komputera, pozdrawiam

  • #37 27 Mar 2010 21:21
    T5
    Moderator Samochody

    Audi a6 silnik blb napęd pompy oleju.Vw t5 pompa wody.Vw polo 1.2 3 cylindry łańcuch rozrządu.

  • #39 28 Mar 2010 15:25
    Miand
    Poziom 19  

    Aluminium użyte do klimatyzacji, sezonu nie wytrzymuje. Z drugiej strony jest to płacz matki nad o.....m dzieckiem, to nie tylko kasa dla producentów i serwisów to także dla nas, jest ruch.

  • #40 28 Mar 2010 18:57
    3fazypradu
    Poziom 12  

    A Renaulty i ich immo do którego nawet zrobili kod awaryjnego odpalania żeby do serwisu dojechać i Żeby go skasowali za wszystkie czasy.

  • #41 28 Mar 2010 21:57
    TNT
    Poziom 11  

    Voyager 95'do 99' moduł sterowania wentylatorów, MB A-klasa wadliwe łożyska skrzyni biegów(wyjące skrzynie) oraz przepływomierz zintegrowany z komputerem sterującym (wersje benzynowe 1,4 i 1,6)

  • #42 28 Mar 2010 22:26
    T5
    Moderator Samochody

    Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.

  • #43 08 Kwi 2010 12:21
    tomcio23
    Poziom 9  

    scania 4 zbiornik wyrownawczy wymiana ,haczy o dobry 1 cm o przednia plastikowa sciane grodziowa nie da sie za chiny ludowe go o ten 1 cm przesunac aby go wyjac trzeba cala przednia sciane grodziowa zdemontowac (a tym samym nagrzewnice ,wycieraczki w kabinie CP,wentylator nawiewu,ogrzewanie kabiny jakies 30 srub trudno i ciezko dostepne na dodatek jak upadnie raczej nie do odzyskanie bo wpada pod intercooler nad przednia belke (nie dosiegniecia) bity 1 ,2 dni roboty ,zamiast 3 srub i 4 wezy a wszystko rozbija sie o ten 1 cm

    Dodano po 11 [minuty]:

    +badziewene tylne mosty w scaniach ,dobrze ze przynajmniej ceny czesci zamiennych do nich sa w normalnych cenach.(i mozna w miare za normalne pieniadze go wyremontowac 6 tys lacznie z nowa obudowa wkladu-sama obudowa 3 tys))a nie jak wklad do mostu man 25 tys zlotych (o zgrozo),wybierak do skrzyni biegow man lo2 (8.136-8.150) kawalek blachy z bolcem wszystko miesci sie w dloni za 3200zl

  • #44 08 Kwi 2010 13:37
    766630
    Usunięty  
  • #45 08 Kwi 2010 14:07
    carrot
    Moderator Samochody

    W fordach jest tylko dziura w podłodze na gumową przelotkę kabli, więc nie ma wątpliwości, że trzeba targać bak.
    Ale ostatnio klient poszedł mi na rękę, jak padła pompa w camaro, i zobaczył, że trzeba zwalić całe tylne zawieszenie z dyfrem, żeby wyjąć zbiornik, to zdecydował się na wycięcie dziury w podłodze bagażnika :)

  • #46 08 Kwi 2010 15:20
    robokop
    Moderator Samochody

    carrot napisał:
    .
    Ale ostatnio klient poszedł mi na rękę, jak padła pompa w camaro, i zobaczył, że trzeba zwalić całe tylne zawieszenie z dyfrem, żeby wyjąć zbiornik, to zdecydował się na wycięcie dziury w podłodze bagażnika :)

    Trzeźwy był???

  • #47 08 Kwi 2010 20:00
    wopor
    Poziom 32  

    witam, pewnie był trzezwy ino konstruktor miał wziete :D , tylko po kiego grzyba maja autocada lub inne programy projektowe, skoro dawniej na pierwszym roku studiów uczono geometrii wykreslnej by mozna było przestrzenie takie rzeczy projektowac?, wymiana żarówki to wkońcu bezpieczeństwo i jak nie ma mechanika na trasie to co? mandacik?, uwazam ze obecne konstrukcje samochodów jak ktos juz napisał wczesniej technologicznie opracowują ksiegowi, a kiedyś był taki przedmiot technologia napraw samochodów i stylista+konstruktor+technolog tworzyli proptotyp +konstruktor+stylista+technolog tworzono100 egzempalrzy do badań+konstruktor+technolog +ksiegowy i dopiero do produkcji, nie twierdze ze były to lepsze samochody ale bardziej przyjazne do obsługi, miały to coś co spowodowało ze zacząłem zabawe z motoryzacją, pozdrawiam

  • #48 08 Kwi 2010 21:12
    stomat
    Specjalista elektryk

    Filozofia żarówek jest taka sama jak np. paska rozrządu. Masz wymienić żarówki na przeglądzie po iluś tam kilometrach bez względu na to czy się pali czy nie a nie jeździć aż przepali się w trasie. Oczywiście w ASO. Tylko w krajach w których pali się światła cały czas trzeba by to robić kilkakrotnie częściej ale to już inny temat.

  • #49 08 Kwi 2010 21:54
    minus87
    Poziom 14  

    Nie wiem czy można to zaliczyć do wpadek ale muszę napisać VW golf III silnik 1.8 benzyna i 75km przecież to połowa lat 90-tych i robili 16V po 110km słaby silnik duze spalnie i spore opłaty za pojemność a przebieg wcale nie wiekszy bo każdy nim ma prawa nogę głeboko. Fakt ze 1.6 75km sie chowa ale 1.8 choćby te 90km zostawi w tyle.

  • #50 08 Kwi 2010 22:17
    Usunięty
  • #51 10 Kwi 2010 18:03
    sputnik1
    Poziom 16  

    A wymiana filtrów kabinowych w niektórych modelach?, niby nic podstawowa eksploatacja a jednak niekiedy to dopiero zagadka. A jak się już rozbierze to albo coś pęknie, odpadnie a przy składaniu najnormalniej przeskoczy jakiś gwint albo puści uszczelnienie.
    Ale standart praktycznie w większości nowych modeli to padający prędzej czy później (ale raczej prędzej) mechanizm zamykania i otwierania obiegu wewnętrznego powietrza w kabinie, zazwyczaj silniczek wartości około kilkunastu złotych zintegrowany jest nierozłącznie z mechanizmem który łącznie kosztuje kilkaset złotych itd.

  • #52 10 Kwi 2010 21:17
    stanleym126
    Poziom 19  

    wopor napisał:
    witam, mercedes vito, toć on koroduje od samego patrzenia na niego

    Sprinter taki sam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mercedes C i E klasa , silniki 2,2 diesel z pompą Lucasa zamiast Boscha

  • #53 11 Kwi 2010 15:00
    sarman

    Poziom 2  

    Fiat Punto II 1.2
    alternator - regularnie pękająca obudowa - jest nisko i nieosłonięty - jak jest rozgrzany to wystarczy zimna woda z kałuży i pęka

  • #54 11 Kwi 2010 16:55
    bandi21
    Poziom 29  

    Punto I ma to samo,Siena też,Yaris też .Po prostu włoskie alternatory, co ciekawe wszystkie te auta mają je w tym samym miejscu.Punto II ma ciekawy sterownik silnika,wielkości pudełka od zapałek i do tego psuje się na potęgę.

  • #55 11 Kwi 2010 17:12
    bizon_126
    Poziom 28  

    Ja bym wyróżnił fiata cc 700 za całokształt a w szczególności gaźnik aisana
    (od patrzenia na ten gaźnik robi się niedobrze)

  • #56 11 Kwi 2010 17:24
    Megawe
    Poziom 28  

    Skrzynie biegów, które mają wybierak na samym dole i tędy olej cieknie a uszczelnienie montowane jest od środka skrzyni.
    Alternatory pękają ponieważ cały stojan wchodzi w obudowę aluminiową.
    Aluminium jak się utlenia to powstają napręzenia.

  • #57 11 Kwi 2010 18:02
    wopor
    Poziom 32  

    witam, mam na warsztacie mercedesa Vito, wyłącznik zespolony pod kierownicą chyba juz 3 zakładam, 2x zamiennik a teraz orginał, zamienniki po230zł a orginał 750zł :D , pierwszy orginalny padł po 130kkm, sprzedawca powiedział ze rocznie sprzedaja 30szt, sposób sciagania głowicy w tym vito 2,3td niby prosty silnik ale po kiego grzyba trzeba rozkuwać łańcuch by ja ściagnąć jak mozna by ślizgi napinacza zrobic przykrecane, bo udarowym ściagaczem brak miejsca by wycisnąć te dwa bolce, wykręcenie nakretek komór spalania , musze dać do kolegi który na frezarce ze spec-głowica przecina je frezem i wydłubuje , potem poprawia gwint i nowe te nakretki a wszystko poto by zplanowac głowice , to dopiero sie niemieckie inż popisali , powodzenia

  • #58 11 Kwi 2010 18:09
    Usunięty
  • #60 12 Kwi 2010 21:41
    Kagetora
    Poziom 16  

    a

    Cytat:
    Szczególnie proszę o rozwikłanie tajemnicy "tych" alternatorów


    Bardzo proszę. Kolega wyraźnie napisał iż w odróżnieniu od innych alternatorów, posiadają one obudowę okrywającą szczelnie cały stojan. Powoduje to powstawanie pęknięć obudowy lub przecieranie uzwojenia spowodowane "pęcznieniem" stojana :)

    Cytat:
    to wiedzą nawet najstarsi posiadacze 126p...

    ...ci najstarsi to alternatorów w 126p raczej nie oglądali...

    a co do wpadek to wysunął bym kandydaturę wszelkiej maści pompowanych i niwelowanych układów zawieszenia, u nas czyli na bezdrożach to kompletna pomyłka

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME