Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 23 Mar 2010 18:53 470872 1911
Buderus
  • #331
    adresfizyczny
    Level 16  
    Przemo9826 wrote:
    Panowie, a ile razy łacina z ust leciała gdy chcieliście otworzyć maskę w focusie? :D

    To dopiero pomysł nie udany :D


    Heh no ok w fokusie przynajmniej nie ma klamki w środku.
    Gorzej ma ten gościu z filmiku z poniższego linku :D (filmik stary było już tutaj o nim na forum)

    http://www.youtube.com/watch?v=BWdIs7-yRAU
  • Buderus
  • #332
    ociz
    Moderator of Cars
    adresfizyczny wrote:
    Gorzej ma ten gościu z filmiku z poniższego linku

    Tak samo raz próbowałem w BMW E34 otwierać. :oops:
    Denerwuje mnie jeszcze skrzynia biegów w Toyota Hiace 99r. Często jak redukuje z piątki na czwórkę to wsteczny zahaczę i jest zgrzyt.
  • #333
    adresfizyczny
    Level 16  
    ociz wrote:
    Ja pisałem o wadzie fabrycznej - brak zabezpieczenia przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego, a nie o zużytych synchronizatorach czy nie właściwym oleju.


    Tak szczerze mówiąc to nie jeżdziłem tym samochodem więc nie wiem jaki jest na przykład skok lewarka zmiany biegów. Domyślam się jednak że trzeba się przyzwyczaić i wypracować "pozytywną i dokładną" technikę zmiany biegów i będzie dobrze. Można by tutaj dyskutować czy brak tego zabezpieczenia jest wadą fabryczną.

    Kolega Angry zapsioczył na skrzynie Fiata której synchronizatory nie chcą rozpędzić poszczególnych kół zembatych 1 i 2 biegu kiedy auto porusza się z deko szybciej. Domyślam się że sytuacja ma miejsce kiedy np. na drodze publicznej wleczesz się np. za ciągnikiem rolniczy, na trójce lub czwórce i nagle chcesz pokazać potęgę Fiata wbijając o jeden lub dwa biegi niżej żeby podczas wyprzedzania zrobić prędkość nadświetlną w poniżej 5,7 sekundy. Moim zdaniem nie jest to żaden defekt skrzyni, a czy wada fabryczna ? Wiele aut, których konstrukcja przypada na lata '90 XXw. tak ma. Tutaj był by dobry selespeed :D
    Pozdrawiam
  • #334
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    No to drugi już przypadek! VW T5 2005r. i brak nawiewu (dmuchawa pod deską rozdzielczą). Otóż, to, że szczotki w tymże silniczku się szybko zużywają - każdy szanujący się mechanior wie, ale, już drugi raz temat przerabiam i ten sam problem!!! Otóż, pod fotelem kierowcy jest dodatkowy akumulator z "odpowietrzeniem" (rureczką), którą to "nadmiar" ma spływać pod podwozie. Wszystko fajnie pięknie, ale niestety, wiązki, które pod tymże fotelem się znajdują, plus regulacja fotela przód/tył, powodują, że ten "odpływ" pęka, a co za tym idzie elektrolit kapie bezpośrednio na wiązkę elektryczną przeżerając ją "na wylot" (grozi spaleniem pojazdu)... Dojście do zlokalizowanie usterki jest cholernie ciężko, ponieważ posiadam wszystkie dostępne schematy i SĄ MYLNE (!). Pisałem bezpośrednio do niemiec do VW i przysłali mi pełną dokumentację po VIN i o dziwo nie pasuje do auta (auto w 100% oryginał) dlatego to tutaj opisuje. Gdyby ktoś potrzebował info - służę pomocą w tej kwestii ;) Usunięcie tejże usterki jest trudne z powodu niewiarygodnie ciężkiego demontażu "podłogi" (masakra). Znalezienie przewodu zasilającego nawiew, w tych wiązkach, to też nie lada wyczyn - tak tam ciasno... A wystarczyło by nie stosować akumulatora z drenażem, lub lepsze zabezpieczenie luźnych wiązek. Robiłem to już drugi raz i w obydwu przypadkach mocowanie wiązek, idt. było identyczne - tak więc "głupia wpadka". Głupota, a kosztuje dwa dni pracy..!
  • #335
    wopor
    Level 32  
    Witam, kol zeimp dlatego nabyłem po wielu szukaniach w drodze kupna a nie zaboru mienia :D VW t3 z silniczkiem 1,6D , prostym jak rowerek Bobas :D , praca przy nim jest jak powrót do żródła młodzieńczej miłości :D , wsio proste spójne, logiczne, nastawione na bezproblemowe naprawianie ( np. mozliwość wyjęcia silnika na desce :D bez spec podnosnika, dopuszczane przez producenta- info z instrukcji fabrycznej VW),pozdrawiam
  • #336
    ociz
    Moderator of Cars
    Tylko że T3 nie jedzie i dużo pali. :) Ja miałem takiego 1,7D to już znacznie lepiej się jechało niż z 1,6 ale jak mi w nim głowica trzasnęła to już nie było wesoło i trzeba było spawać bo brak na rynku wtórnym.
  • #337
    wopor
    Level 32  
    Kol ocis mnie już nie zależy na biciu rekordu szybkości jazdy T3, a czy pali dużo? ostatnio jak go prowadziłem spalił 6,5 l na 100, pewnie szału nie ma ale cóż oldtaimery tak mają przy 100% zgodności z orginałem a jakie zakupy się w to zmieszczą :D, a w kwestii formalnej elektroda nie pozwala wiecej jak 3x dać pomógł więc dzięki wopora tylko dla kolegów za pisanie , pozdrawiam
  • #338
    kamazz
    Level 14  
    Co myślicie na temat wymiany pompy wody w Santa Fe 2,0crdi? Też się jakiś inżynier(księgowy) popisał inwencją twórczą.
  • #339
    toku74
    Level 31  
    Ciekawym pomysłem /zwłaszcza do zarobienia kasy przez warsztat/ popisali się Włosi montując silnik 2.0 20V w Bravach i Bravo. Tam dopiero pompę wody wymień.
  • Buderus
  • #340
    Don de Leon
    Level 24  
    Szybka, łatwa i przyjemna robótka - tylna tulejka wahacza przedniego grupa VW/Audi (aluminiowa ławka), dopóki pół starej śruby nie zostanie połamane w korpusie.
  • #341
    Dziarski Hank
    Level 34  
    Silnik 2.2 diesel montowany w w202 i w210 - Sławna pompa rotacyjna Lucas'a.
  • Helpful post
    #342
    colin555
    Level 27  
    klapy nagrzewnicy w 407
  • #343
    wopor
    Level 32  
    To kol colin dorzuce jeszcze wymiana w tym pugu filtra pyłkowego , może nie masakra ale klęczki i wąchanie podłogi :D by to badziewie załozyć.
  • #344
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    wopor wrote:
    dorzuce jeszcze wymiana w tym pugu filtra pyłkowego

    Tiaaaa, a w Mitsubishi Qutlander to że niby fajnie się wymienia :D ?
  • #345
    kkknc
    Level 43  
    No panowie a co powiecie na wymianę paska rozrządu w Fiacie Coupe z silnikiem 2.0l 20V.
    Filtr przeciw pyłkowy w fiacie Ducato MK3 i jego pochodnych „Francuzach”.
  • Helpful post
    #346
    rafaxdenver
    Level 11  
    No a np. wymiana teleskopu Napinacza paska Osprzętu w Audi A8 V6 2,5 TDI, albo sprzęgło w Volvo S80 2,5 TD(Trzeba Belkę przednią opuszczać cały silnik na niej jest osadzony i tak stoi sobie bez belki na podnośniku do skrzyń, a nie jest taki lekki... Bez dobrego sprzętu to kicha) Brawo dla inżynierów-księgowych :D
  • #347
    saron22
    Trucks specialist
    a co powiecie na uszczelke pokrywy zaworow dostepna tylko razem z pokrywa jak np w Golf 4 TDI??
  • #348
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    saron22 wrote:

    a co powiecie na uszczelke pokrywy zaworow dostepna tylko razem z pokrywa jak np w Golf 4 TDI??

    A jaka to wpadka? Przecież to nawet fajny pomysł, jeśli zachowuje się odpowiedni moment dokręcania!!! Zbyt mocne dokręcenie powoduje właśnie przecieki później...
  • #349
    saron22
    Trucks specialist
    No taka wpadka ze aby wymienic uszczelke trzeba zakupic cala pokrywe z uszczelka za ponad 6 stowek.
  • #350
    jans4700
    Level 11  
    http://www.mercedesdefects.com/2008/04/wire-harness-defect.html -o jest odpowiedz dla kolegi -wopor-temat doskonale znany w krajach o wiekszej sile nabywczej...kogo u nas bylo stac na S-klasy-Tylko bandytow i Kler oczywiscie...
    pozdrowienia

    Sorry-temat dotyczyl postu z dnia 22/09/2010 kolegi-woron-odnosnie wiazki MB-500! W tym samym artykule tez " niezly kwiatek"-dotyczacy wypasionego MB GL450 za 65000$

    Z zapamietanych "cudakow" konstrukcyjnych wloski silnik VM 2,5 TD-m/innymi montowany w Alfach,Voyagerach !To dopiero jajca....poszperajcie w googlach
    pod tytulem "wynalazek jakich malo"-gwarantowany niezly ubaw!
    pozdrawiam
  • #351
    vodiczka
    Level 43  
    Narzekacie koledzy na wpadki a conajmniej w 50% przypadków jest to celowe działanie producenta aby zachęcić do wymiany pojazdów na nowe zamiast ich naprawy a konieczne naprawy realizować w serwisach fabrycznych wyposażonych w odpowiedni sprzęt. W pozostałych niedogodności wynikają z koniecznosci upchania elementów w małej objętości.
    Jak wspomnę swojego starego Wartburga gdzie wokół silnika i skrzyni było dużo miejsca a elementy nadwozia odkręcało się w kilka minut łza się w oku kręci.
  • #352
    ociz
    Moderator of Cars
    Marka Mercedes po prostu przestała istnieć w połowie lat 90.
  • #353
    T5
    Admin of Cars group
    Dzisiaj robiłem A8 4.2 TDI z 2006r.To się dopiero popisali inżyniery.Napęd pompy WODY brany z pompy oleju poprzez sześciokąt 6mm i długości 0k 5cm.Oczywiście zrobiony na" okrągło"po 250tyś.km.No i demontaż tej pompy.To było chyba projektowane nie w wolsburgu tylko w polskim burdelu po hucznej imprezie.Tragedia.No i wymiana części za 2.50 euro która trwa cały dzień.
  • #354
    Wojtek 700
    Level 10  
    audi s8 3.0 wadliwy komputer wyskakują błędne informacje gigantyczne spalanie gigantyczne spalanie klekot zaworów
  • #355
    wojtekryba
    Level 32  
    ociz wrote:
    Marka Mercedes po prostu przestała istnieć w połowie lat 90.


    Nie tylko mercedes.
    Powiedział bym wszystkie.:-(

    Dodano po 2 [minuty]:

    T5 wrote:
    Dzisiaj robiłem A8 4.2 TDI z 2006r.To się dopiero popisali inżyniery.Napęd pompy WODY brany z pompy oleju poprzez sześciokąt 6mm i długości 0k 5cm.Oczywiście zrobiony na" okrągło"po 250tyś.km.No i demontaż tej pompy.To było chyba projektowane nie w wolsburgu tylko w polskim burdelu po hucznej imprezie.Tragedia.No i wymiana części za 2.50 euro która trwa cały dzień.


    A nie miałeś jeszcze zatartego silnika po takiej usterce ?
  • #356
    T5
    Admin of Cars group
    Miałem kilka passatów 2.0 tdi kilka audi 2,0 tdi.Ale tu z pompy oleju idzie napęd na pompę wody.Dobrze że klijent wie że to auto to gów... i jak coś to dzwoni i konsultuje.Mogło to się skończyć porządnym przegrzaniem i w najgorszym przypadku pęknięciem głowic lub bloku.Wymiana uszczelki pod głowicą w tym modelu zaczynamy od demontażu silnika ze skrzynią,odłaczeniem skrzyni od silnika dopiero mamy dostęp do rozrządu-tragedia.
  • Helpful post
    #357
    wojtekryba
    Level 32  
    Obecnie żaden z konstruktorów nie patrzy pod kątem napraw.
    Tylko żeby upchać wszystko w "pięknej" stylowo budzie.

    Dodam : świece w lexusie rs330.

    Powiedziałem że 3 wymienię za darmo a 3 następne za 500 :-)
  • #359
    wopor
    Level 32  
    Jak gdzięś pisałem ruskie Zis 5 wygrały wojne bo były proste jak struna w fortepianie, ale instalacja w tych mesiach z eko izolacją to skandal i niebezpieczeństwo.
  • #360
    wojtekryba
    Level 32  
    Bawię się również skuterami.

    Po 1 roku eksploatacji u jednego pacjenta pojawił się problem z elektryką.

    Znalazłem brak przewodności na jednym z kabli ale ?????

    Nie udało mi się go zesztukować.

    Co odciąłem 1cm żeby polutować to mi się "zielone" sypało.

    Musiałem rozgrzebać całość i wymienić od a do z :-(