Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 05 Mar 2012 23:24 463423 1910
  • #421
    Endorphine
    Level 10  
    Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3
    Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie...
    No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :)
    wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie przelew..
    alternator w stilo jtd
    itd
    wogole do rana by pisał
  • Multimetr Fluke
  • #422
    kwrobert17
    Level 13  
    Lancia Delta Integrale 2.0 16v Turbo. Polecam wymianę rozrusznika czy alternatora... Z resztą zrobić cokolwiek w komorze silnika to magia.
  • #423
    jhosef
    Level 16  
    W delcie 2,0 8V chyba jest ten sam rewelacyjny dostęp do altka.
  • #424
    stachu12345
    Level 13  
    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D
  • #425
    przem27
    Level 30  
    stachu12345 wrote:
    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D


    A dlaczego? dzisiaj nawet robiliśmy i bez problemu, 20 min i po sprawie.
    pozdr
  • Multimetr Fluke
  • #426
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Alternator w A 170dci . Moje miłe spojrzenie na tą robotę było do momentu iż okazało się że trzeba silnik opuszczać!
  • #427
    Dziarski Hank
    Level 31  
    A no trzeba, ale nie to jest najgorsze. Najgorsze są te opaski trzymające węże wodne. Samozaciskowe, nijak tam dojść ze szczypcami, żeby je "zluzować"
  • #428
    jhosef
    Level 16  
    hmm, cały smart jeśli chodzi o obsługę :)
  • #429
    sandamiano
    Level 29  
    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
  • #430
    tomek70
    Level 21  
    Bardzo niemile wspominam wymianę nagrzewnicy w W210.
  • #431
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    sandamiano wrote:
    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
    To trza tak wymieniać aby nie urwać! ;)
  • #432
    stachu12345
    Level 13  
    wymiana alternatora opel omega b 2.5 TDS
  • #433
    ociz
    Moderator of Cars
    I znowu się zaczyna co kto nie lubi robić i/lub ma z tym tym trudności. Tylko co to ma wspólnego z tematem?
    Idąc tym tokiem rozumowania wyjdzie że jedyne słuszne marki samochodów to jakieś stare produkcji ZSRR itp.


    Tak jak kolega Ociz słusznie zauważył, przypominam, że tutaj piszemy o WPADKACH, np. wymiana żarówki, oleju, a nie np.: wymiana panewek!!! Piszemy o rzeczach, które "często" należy wymieniać/naprawiać a nie o takich, które robi się raz na 10lat! Następne wpisy nie na temat, bądź o tematyce luźnej dyskusji, będą nagradzane w odpowiedni sposób!
    [Z]
  • #434
    carrot
    Moderator of Cars
    Bezpieczniki pod maską w scenicu II, konstruktor się chyba na głowę zamienił z inną częścią ciała...
    Mnie na warsztacie zajęło godzinę wytarganie tej skrzynki w komfortowych warunkach, co ma zrobić na drodze, w deszczu kierowca, któremu walnął bezpiecznik ?
  • #435
    robokop
    Moderator of Cars
    To tak jak bezpieczniki świateł w Espace, bodaj 3 generacji - w schowku, tak że nie dość że ich nie widać, to jeszcze nie można sięgnąć palcami. No i w sumie bodaj 5 skrzynek z bezpiecznikami i przekaźnikami, z czego 3 w komorze silnika - w v6 z LPG nie ma jak ich nawet otworzyć.
  • #436
    Alfred_92
    Level 33  
    sandamiano wrote:
    Jak jesteśmy przy VW - zamarzająca odma w silnikach golfa 1.4

    1.3 z lat 80/90 miał to samo

    A tak poza tym usterkowe gaźniki pierburg 2ee, wyrabiający się dolny zawias w drzwiach w golfie II (drzwi opadają i ciężko się zamykają).
    Sterownik silnika x10xe w oplu który np potrafi wyświetlić błąd sondy lambda pomimo że uszkodzony jest przepływomierz. :D (wiem że odczytywanie kodów błędów to nie wszystko, ale inżynierowie z opla chcieli chyba zrobić psikus mechanikom).
    I przede wszystkim wada dyskwalifikująca ople w moich oczach- korozja (szkoda bo poza tym są całkiem znośne), podobnie sprawa ma się w alfie romeo 156 (też szkoda bo bardzo fajnie się tym jeździ. A i skoro o alfach to panewki w silnikach TwinSpark 16v w modelu 156 (podobno silniki z początku produkcji nie posiadały takich skłonności samobójczych).
  • #437
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    carrot wrote:
    walnął bezpiecznik


    Pocieszę Cię, megane II też tak ma :D

    A odwrócone są aby się nie utopiły :D

    Dla użytkownika są tylko te w kabinie, do reszty palcy wkładać nie ma.
  • #438
    jurekk55
    Level 36  
    Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę:
    Velsatis moduł parktronika
    Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika
    Megane II moduł UPC
    Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny
    Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi
    Konstrukcja układu dolotu EGR w Oplu CDTi 150 KM i klap zmiennej geometrii dolotu
    Procedura automatycznego wypalania filtra cząstek stałych (DPF) , użytkowanych w cyklu miejskim
    Sposób chłodzenia spalin w silnikach diesla Peugeot po 2006 roku
    Sposób kontroli ilości paliwa w układzie wypalania FAP -Citroen
  • #439
    gacopiesz
    Level 18  
    Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ:
    nieszczelne podszybie,
    wiązki drzwi tylnych,,
    przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu,
    egry w puma 2.2 forda w owym modelu,
    pękające zawiasy drzwi tylnych,
    rezystory dmuchawy,
    mechanizm wycieraczek,
    zalewane lampy przednie (nie działa korektor),
    pękające/przecierające się przewody klimatyzacji,
    skrzynie biegów i ich łożyska,
    masy karoseria-silnik,
    mechanizmy koła zapasowego,
    pękające tłoki (puma),
    instalacja elektryczna rozpadająca się w rękach,
    złe układanie wiązek elektrycznych,
    utlenianie masy tylnych lamp,
    zalewane rozruszniki (3.0),
    zacieranie się regulatora ciśnienia paliwa (puma),
    kostki stacyjki,
    kopuły amortyzatorów,

    - po prostu dramat na kółkach
  • #440
    blazej.1994
    Level 24  
    Dostęp do rozrusznika w matizie, masakra. Innym przykładem może być ciągnik international 955 gdzie do wymiany jednego kabla od lampy trzeba było zdjąć kabinę.
  • Helpful post
    #441
    User removed account
    User removed account  
  • #442
    wopor
    Level 32  
    Witam, sie kolega belcho napracował :D , ja rozumiem by uzytkownik nie grzebał w układach bezpieczeństwa jazdy, ale obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?, jak pobierałem nauki to wykładowcy zawsze podkreslali że dobrze zaprojektowany mechanizm to taki który przetrwa zaprogramowaną liczbę czasu pracy wykazując 100% wartości uzytkowej a po tym złomowanie, mozna dyskutować czy to ma sens?! bo nowe modele mają być LEPSZE a dawno już temu powiedziano ŻE LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO,ale jak nie umiemy bez instrukcji zamknąć okna dachowego i yapiszony pogubiły się :D i woda się leje na łeb i z boiska robi się łowisko na pstrągi to chcemy przyjaznych samochodów ?.
  • #443
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?

    W współczesnych samochodach kierowca ma otworzyć maskę aby dolać płyn do spryskiwaczy i to wszystko, żarówka bezpiecznik to czynności zarezerwowane dla serwisu
  • #444
    Bartek890130
    Level 13  
    Modus wymiana żarówki świateł mijania :)
  • #445
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To to było już, ale w tych po lifcie już można wymienić bez problemu.
  • #446
    Dziarski Hank
    Level 31  
    Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.
  • #447
    bizon_126
    Level 30  
    belcho99 wrote:
    Pomysłowe szpilki kół z lewym i prawym gwintem ford transit nie jeden wulkanizator z jednej strony wszystkie pourywał

    Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Śruby zawieszenia Ford-wymiana 2 amortyzatorów trzeba liczyć dniówkę bo się urywają dlatego że kładą zwykłe 5,8
  • #448
    tomekhart
    Level 2  
    bizon_126
    napisał: Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Jestem oponiarzem z 15-nią praktyką w zawodzie. Kiedyś robiłem kilka takich fordów,
    ale wystarczyło zobaczyć kawałek gwintu za nakrętką i było wiadomo jaki gwint.
    Więc nie pisz (typowych objawów myślenia u wulkanizatorów)
    Bo zapewne w Twoim zawodzie znajdzie się ktoś z objawem braku myślenia.
    Pozdro
  • #450
    jurek91
    Level 20  
    Sporo zabawy jest z wymianą żarówek mijania w stilo 1.9 jtd 155 km :D