Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 05 Mar 2012 23:24 450562 1864
  • #421
    Endorphine
    Poziom 10  
    Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3
    Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie...
    No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :)
    wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie przelew..
    alternator w stilo jtd
    itd
    wogole do rana by pisał
  • Texa PolandTexa Poland
  • #422
    kwrobert17
    Poziom 13  
    Lancia Delta Integrale 2.0 16v Turbo. Polecam wymianę rozrusznika czy alternatora... Z resztą zrobić cokolwiek w komorze silnika to magia.
  • #423
    jhosef
    Poziom 16  
    W delcie 2,0 8V chyba jest ten sam rewelacyjny dostęp do altka.
  • #424
    stachu12345
    Poziom 13  
    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D
  • #425
    przem27
    Poziom 30  
    stachu12345 napisał:
    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D


    A dlaczego? dzisiaj nawet robiliśmy i bez problemu, 20 min i po sprawie.
    pozdr
  • Texa PolandTexa Poland
  • #426
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  
    Alternator w A 170dci . Moje miłe spojrzenie na tą robotę było do momentu iż okazało się że trzeba silnik opuszczać!
  • #427
    Dziarski Hank
    Poziom 29  
    A no trzeba, ale nie to jest najgorsze. Najgorsze są te opaski trzymające węże wodne. Samozaciskowe, nijak tam dojść ze szczypcami, żeby je "zluzować"
  • #428
    jhosef
    Poziom 16  
    hmm, cały smart jeśli chodzi o obsługę :)
  • #429
    sandamiano
    Poziom 29  
    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
  • #430
    tomek70
    Poziom 20  
    Bardzo niemile wspominam wymianę nagrzewnicy w W210.
  • #431
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  
    sandamiano napisał:
    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
    To trza tak wymieniać aby nie urwać! ;)
  • #432
    stachu12345
    Poziom 13  
    wymiana alternatora opel omega b 2.5 TDS
  • #433
    ociz
    Moderator Samochody
    I znowu się zaczyna co kto nie lubi robić i/lub ma z tym tym trudności. Tylko co to ma wspólnego z tematem?
    Idąc tym tokiem rozumowania wyjdzie że jedyne słuszne marki samochodów to jakieś stare produkcji ZSRR itp.


    Tak jak kolega Ociz słusznie zauważył, przypominam, że tutaj piszemy o WPADKACH, np. wymiana żarówki, oleju, a nie np.: wymiana panewek!!! Piszemy o rzeczach, które "często" należy wymieniać/naprawiać a nie o takich, które robi się raz na 10lat! Następne wpisy nie na temat, bądź o tematyce luźnej dyskusji, będą nagradzane w odpowiedni sposób!
    [Z]
  • #434
    carrot
    Moderator Samochody
    Bezpieczniki pod maską w scenicu II, konstruktor się chyba na głowę zamienił z inną częścią ciała...
    Mnie na warsztacie zajęło godzinę wytarganie tej skrzynki w komfortowych warunkach, co ma zrobić na drodze, w deszczu kierowca, któremu walnął bezpiecznik ?
  • #435
    robokop
    Moderator Samochody
    To tak jak bezpieczniki świateł w Espace, bodaj 3 generacji - w schowku, tak że nie dość że ich nie widać, to jeszcze nie można sięgnąć palcami. No i w sumie bodaj 5 skrzynek z bezpiecznikami i przekaźnikami, z czego 3 w komorze silnika - w v6 z LPG nie ma jak ich nawet otworzyć.
  • #436
    Alfred_92
    Poziom 32  
    sandamiano napisał:
    Jak jesteśmy przy VW - zamarzająca odma w silnikach golfa 1.4

    1.3 z lat 80/90 miał to samo

    A tak poza tym usterkowe gaźniki pierburg 2ee, wyrabiający się dolny zawias w drzwiach w golfie II (drzwi opadają i ciężko się zamykają).
    Sterownik silnika x10xe w oplu który np potrafi wyświetlić błąd sondy lambda pomimo że uszkodzony jest przepływomierz. :D (wiem że odczytywanie kodów błędów to nie wszystko, ale inżynierowie z opla chcieli chyba zrobić psikus mechanikom).
    I przede wszystkim wada dyskwalifikująca ople w moich oczach- korozja (szkoda bo poza tym są całkiem znośne), podobnie sprawa ma się w alfie romeo 156 (też szkoda bo bardzo fajnie się tym jeździ. A i skoro o alfach to panewki w silnikach TwinSpark 16v w modelu 156 (podobno silniki z początku produkcji nie posiadały takich skłonności samobójczych).
  • #437
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    carrot napisał:
    walnął bezpiecznik


    Pocieszę Cię, megane II też tak ma :D

    A odwrócone są aby się nie utopiły :D

    Dla użytkownika są tylko te w kabinie, do reszty palcy wkładać nie ma.
  • #438
    jurekk55
    Poziom 36  
    Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę:
    Velsatis moduł parktronika
    Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika
    Megane II moduł UPC
    Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny
    Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi
    Konstrukcja układu dolotu EGR w Oplu CDTi 150 KM i klap zmiennej geometrii dolotu
    Procedura automatycznego wypalania filtra cząstek stałych (DPF) , użytkowanych w cyklu miejskim
    Sposób chłodzenia spalin w silnikach diesla Peugeot po 2006 roku
    Sposób kontroli ilości paliwa w układzie wypalania FAP -Citroen
  • #439
    gacopiesz
    Poziom 18  
    Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ:
    nieszczelne podszybie,
    wiązki drzwi tylnych,,
    przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu,
    egry w puma 2.2 forda w owym modelu,
    pękające zawiasy drzwi tylnych,
    rezystory dmuchawy,
    mechanizm wycieraczek,
    zalewane lampy przednie (nie działa korektor),
    pękające/przecierające się przewody klimatyzacji,
    skrzynie biegów i ich łożyska,
    masy karoseria-silnik,
    mechanizmy koła zapasowego,
    pękające tłoki (puma),
    instalacja elektryczna rozpadająca się w rękach,
    złe układanie wiązek elektrycznych,
    utlenianie masy tylnych lamp,
    zalewane rozruszniki (3.0),
    zacieranie się regulatora ciśnienia paliwa (puma),
    kostki stacyjki,
    kopuły amortyzatorów,

    - po prostu dramat na kółkach
  • #440
    blazej.1994
    Poziom 24  
    Dostęp do rozrusznika w matizie, masakra. Innym przykładem może być ciągnik international 955 gdzie do wymiany jednego kabla od lampy trzeba było zdjąć kabinę.
  • Pomocny post
    #441
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #442
    wopor
    Poziom 32  
    Witam, sie kolega belcho napracował :D , ja rozumiem by uzytkownik nie grzebał w układach bezpieczeństwa jazdy, ale obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?, jak pobierałem nauki to wykładowcy zawsze podkreslali że dobrze zaprojektowany mechanizm to taki który przetrwa zaprogramowaną liczbę czasu pracy wykazując 100% wartości uzytkowej a po tym złomowanie, mozna dyskutować czy to ma sens?! bo nowe modele mają być LEPSZE a dawno już temu powiedziano ŻE LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO,ale jak nie umiemy bez instrukcji zamknąć okna dachowego i yapiszony pogubiły się :D i woda się leje na łeb i z boiska robi się łowisko na pstrągi to chcemy przyjaznych samochodów ?.
  • #443
    carrot
    Moderator Samochody
    Cytat:
    obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?

    W współczesnych samochodach kierowca ma otworzyć maskę aby dolać płyn do spryskiwaczy i to wszystko, żarówka bezpiecznik to czynności zarezerwowane dla serwisu
  • #444
    Bartek890130
    Poziom 13  
    Modus wymiana żarówki świateł mijania :)
  • #445
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To to było już, ale w tych po lifcie już można wymienić bez problemu.
  • #446
    Dziarski Hank
    Poziom 29  
    Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.
  • #447
    bizon_126
    Poziom 29  
    belcho99 napisał:
    Pomysłowe szpilki kół z lewym i prawym gwintem ford transit nie jeden wulkanizator z jednej strony wszystkie pourywał

    Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Śruby zawieszenia Ford-wymiana 2 amortyzatorów trzeba liczyć dniówkę bo się urywają dlatego że kładą zwykłe 5,8
  • #448
    tomekhart
    Poziom 2  
    bizon_126
    napisał: Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Jestem oponiarzem z 15-nią praktyką w zawodzie. Kiedyś robiłem kilka takich fordów,
    ale wystarczyło zobaczyć kawałek gwintu za nakrętką i było wiadomo jaki gwint.
    Więc nie pisz (typowych objawów myślenia u wulkanizatorów)
    Bo zapewne w Twoim zawodzie znajdzie się ktoś z objawem braku myślenia.
    Pozdro
  • #450
    jurek91
    Poziom 20  
    Sporo zabawy jest z wymianą żarówek mijania w stilo 1.9 jtd 155 km :D