Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 05 Mar 2012 23:24 432328 1707
  • #421 05 Mar 2012 23:24
    Endorphine
    Poziom 10  

    Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3
    Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie...
    No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :)
    wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie przelew..
    alternator w stilo jtd
    itd
    wogole do rana by pisał

  • TermoPasty.pl
  • #422 06 Mar 2012 22:06
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Lancia Delta Integrale 2.0 16v Turbo. Polecam wymianę rozrusznika czy alternatora... Z resztą zrobić cokolwiek w komorze silnika to magia.

  • #423 06 Mar 2012 22:12
    jhosef
    Poziom 16  

    W delcie 2,0 8V chyba jest ten sam rewelacyjny dostęp do altka.

  • #424 08 Mar 2012 16:42
    stachu12345
    Poziom 13  

    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D

  • #425 08 Mar 2012 19:46
    przem27
    Poziom 30  

    stachu12345 napisał:
    Wymiana amortyzatora w cinquecento bez odkręcenia tylnej belki nie wymienisz :D


    A dlaczego? dzisiaj nawet robiliśmy i bez problemu, 20 min i po sprawie.
    pozdr

  • #426 09 Mar 2012 16:14
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Alternator w A 170dci . Moje miłe spojrzenie na tą robotę było do momentu iż okazało się że trzeba silnik opuszczać!

  • TermoPasty.pl
  • #427 09 Mar 2012 17:37
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    A no trzeba, ale nie to jest najgorsze. Najgorsze są te opaski trzymające węże wodne. Samozaciskowe, nijak tam dojść ze szczypcami, żeby je "zluzować"

  • #428 09 Mar 2012 18:04
    jhosef
    Poziom 16  

    hmm, cały smart jeśli chodzi o obsługę :)

  • #429 09 Mar 2012 19:15
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.

  • #430 09 Mar 2012 19:54
    tomek70
    Poziom 20  

    Bardzo niemile wspominam wymianę nagrzewnicy w W210.

  • #431 09 Mar 2012 20:06
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    sandamiano napisał:
    Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
    To trza tak wymieniać aby nie urwać! ;)

  • #432 09 Mar 2012 22:25
    stachu12345
    Poziom 13  

    wymiana alternatora opel omega b 2.5 TDS

  • #433 09 Mar 2012 23:13
    ociz
    Moderator Samochody

    I znowu się zaczyna co kto nie lubi robić i/lub ma z tym tym trudności. Tylko co to ma wspólnego z tematem?
    Idąc tym tokiem rozumowania wyjdzie że jedyne słuszne marki samochodów to jakieś stare produkcji ZSRR itp.


    Tak jak kolega Ociz słusznie zauważył, przypominam, że tutaj piszemy o WPADKACH, np. wymiana żarówki, oleju, a nie np.: wymiana panewek!!! Piszemy o rzeczach, które "często" należy wymieniać/naprawiać a nie o takich, które robi się raz na 10lat! Następne wpisy nie na temat, bądź o tematyce luźnej dyskusji, będą nagradzane w odpowiedni sposób!
    [Z]

  • #434 18 Paź 2012 10:06
    carrot
    Moderator Samochody

    Bezpieczniki pod maską w scenicu II, konstruktor się chyba na głowę zamienił z inną częścią ciała...
    Mnie na warsztacie zajęło godzinę wytarganie tej skrzynki w komfortowych warunkach, co ma zrobić na drodze, w deszczu kierowca, któremu walnął bezpiecznik ?

  • #435 18 Paź 2012 10:56
    robokop
    Moderator Samochody

    To tak jak bezpieczniki świateł w Espace, bodaj 3 generacji - w schowku, tak że nie dość że ich nie widać, to jeszcze nie można sięgnąć palcami. No i w sumie bodaj 5 skrzynek z bezpiecznikami i przekaźnikami, z czego 3 w komorze silnika - w v6 z LPG nie ma jak ich nawet otworzyć.

  • #436 18 Paź 2012 13:14
    Alfred_92
    Poziom 32  

    sandamiano napisał:
    Jak jesteśmy przy VW - zamarzająca odma w silnikach golfa 1.4

    1.3 z lat 80/90 miał to samo

    A tak poza tym usterkowe gaźniki pierburg 2ee, wyrabiający się dolny zawias w drzwiach w golfie II (drzwi opadają i ciężko się zamykają).
    Sterownik silnika x10xe w oplu który np potrafi wyświetlić błąd sondy lambda pomimo że uszkodzony jest przepływomierz. :D (wiem że odczytywanie kodów błędów to nie wszystko, ale inżynierowie z opla chcieli chyba zrobić psikus mechanikom).
    I przede wszystkim wada dyskwalifikująca ople w moich oczach- korozja (szkoda bo poza tym są całkiem znośne), podobnie sprawa ma się w alfie romeo 156 (też szkoda bo bardzo fajnie się tym jeździ. A i skoro o alfach to panewki w silnikach TwinSpark 16v w modelu 156 (podobno silniki z początku produkcji nie posiadały takich skłonności samobójczych).

  • #437 18 Paź 2012 17:10
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    carrot napisał:
    walnął bezpiecznik


    Pocieszę Cię, megane II też tak ma :D

    A odwrócone są aby się nie utopiły :D

    Dla użytkownika są tylko te w kabinie, do reszty palcy wkładać nie ma.

  • #438 18 Paź 2012 20:13
    jurekk55
    Poziom 35  

    Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę:
    Velsatis moduł parktronika
    Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika
    Megane II moduł UPC
    Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny
    Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi
    Konstrukcja układu dolotu EGR w Oplu CDTi 150 KM i klap zmiennej geometrii dolotu
    Procedura automatycznego wypalania filtra cząstek stałych (DPF) , użytkowanych w cyklu miejskim
    Sposób chłodzenia spalin w silnikach diesla Peugeot po 2006 roku
    Sposób kontroli ilości paliwa w układzie wypalania FAP -Citroen

  • #439 18 Paź 2012 20:19
    gacopiesz
    Poziom 18  

    Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ:
    nieszczelne podszybie,
    wiązki drzwi tylnych,,
    przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu,
    egry w puma 2.2 forda w owym modelu,
    pękające zawiasy drzwi tylnych,
    rezystory dmuchawy,
    mechanizm wycieraczek,
    zalewane lampy przednie (nie działa korektor),
    pękające/przecierające się przewody klimatyzacji,
    skrzynie biegów i ich łożyska,
    masy karoseria-silnik,
    mechanizmy koła zapasowego,
    pękające tłoki (puma),
    instalacja elektryczna rozpadająca się w rękach,
    złe układanie wiązek elektrycznych,
    utlenianie masy tylnych lamp,
    zalewane rozruszniki (3.0),
    zacieranie się regulatora ciśnienia paliwa (puma),
    kostki stacyjki,
    kopuły amortyzatorów,

    - po prostu dramat na kółkach

  • #440 18 Paź 2012 21:28
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Dostęp do rozrusznika w matizie, masakra. Innym przykładem może być ciągnik international 955 gdzie do wymiany jednego kabla od lampy trzeba było zdjąć kabinę.

  • Pomocny post
    #441 18 Paź 2012 23:54
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #442 19 Paź 2012 21:34
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, sie kolega belcho napracował :D , ja rozumiem by uzytkownik nie grzebał w układach bezpieczeństwa jazdy, ale obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?, jak pobierałem nauki to wykładowcy zawsze podkreslali że dobrze zaprojektowany mechanizm to taki który przetrwa zaprogramowaną liczbę czasu pracy wykazując 100% wartości uzytkowej a po tym złomowanie, mozna dyskutować czy to ma sens?! bo nowe modele mają być LEPSZE a dawno już temu powiedziano ŻE LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO,ale jak nie umiemy bez instrukcji zamknąć okna dachowego i yapiszony pogubiły się :D i woda się leje na łeb i z boiska robi się łowisko na pstrągi to chcemy przyjaznych samochodów ?.

  • #443 20 Paź 2012 12:33
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    obsługowe uszkodzenie!!! żarówka? bezpiecznik?

    W współczesnych samochodach kierowca ma otworzyć maskę aby dolać płyn do spryskiwaczy i to wszystko, żarówka bezpiecznik to czynności zarezerwowane dla serwisu

  • #444 20 Paź 2012 20:01
    Bartek890130
    Poziom 13  

    Modus wymiana żarówki świateł mijania :)

  • #445 20 Paź 2012 20:07
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To to było już, ale w tych po lifcie już można wymienić bez problemu.

  • #446 20 Paź 2012 20:12
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.

  • #447 20 Paź 2012 20:30
    bizon_126
    Poziom 29  

    belcho99 napisał:
    Pomysłowe szpilki kół z lewym i prawym gwintem ford transit nie jeden wulkanizator z jednej strony wszystkie pourywał

    Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Śruby zawieszenia Ford-wymiana 2 amortyzatorów trzeba liczyć dniówkę bo się urywają dlatego że kładą zwykłe 5,8

  • #448 20 Paź 2012 21:11
    tomekhart
    Poziom 2  

    bizon_126
    napisał: Typowy objaw braku myślenia wulkanizatora
    Jestem oponiarzem z 15-nią praktyką w zawodzie. Kiedyś robiłem kilka takich fordów,
    ale wystarczyło zobaczyć kawałek gwintu za nakrętką i było wiadomo jaki gwint.
    Więc nie pisz (typowych objawów myślenia u wulkanizatorów)
    Bo zapewne w Twoim zawodzie znajdzie się ktoś z objawem braku myślenia.
    Pozdro

  • #450 20 Paź 2012 23:38
    jurek91
    Poziom 20  

    Sporo zabawy jest z wymianą żarówek mijania w stilo 1.9 jtd 155 km :D