Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 12 Kwi 2010 21:51 423802 1585
  • #62 12 Kwi 2010 21:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #63 12 Kwi 2010 23:18
    carrot
    Moderator Samochody

    W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan

  • #64 14 Kwi 2010 07:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #65 14 Kwi 2010 10:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #66 07 Wrz 2010 04:21
    mikrocb
    Poziom 15  

    Ford Escort 86-90 1,6 - umiejscowienie bagnetu olejowego. Może i nie ma tragedii ale powinien być zakończony troszkę wyżej, rurka prowadząca jest po drodze fabrycznie wygięta i bardzo ciężko pracuje w niej bagnet.
    Poza tym wszystko banalne.


    Tak mi się przypomniało - korek wlewu oleju jest nasadzany a nie przykręcany a dociska go wygłuszenie maski i z czasem wyciera się z niego żółta farba w miejscu tarcia a uszczelka w korku po jakimś czasie przepuszcza i mamy olej na pokrywie i piękną woń w kabinie. Zmiana korka nawet na oryginał nic nie pomaga. Chyba przyspawam wypust na jakiś normalny korek.

    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.

  • Pomocny post
    #67 07 Wrz 2010 08:51
    aras110489
    Poziom 10  

    renault 19 pompka paliwa do ktorej tzreba wyciagnac zbiornik

  • #68 07 Wrz 2010 10:53
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Łańcuch rozrządu a konkretnie jedna z łyżwy go napinające w Vw silniku 1,2 12v montownaym w fabi, polo ibizie itp. Łańcuch potrafi przeskoczyć.

  • #69 07 Wrz 2010 11:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Opel Calibra Vectra A i Omega A(te z pompą paliwa na zewnątrz) - smok paliwa i ten nieszczęsny oring na nim przez który często nierówno pracuje lub wogle nie chce odpalić przy niskim poziomie paliwa w baku bo powietrze ciągnie.
    Przez taką pierdółkę zbiornik wyciągać...

  • #70 08 Wrz 2010 16:25
    lukaszszostakiewicz
    Poziom 12  

    Ford mondeo I i II żeby wyjąć lewy, przedni wahacz a w zasadzie przednią śrubę
    trzeba wyjąć ramę podsilnikową (albo ją pociąć) bo skrzynia biegów przeszkadza.

    Skoda Fabia łożyska przednie (z piastą) wymienia się co najmniej jedno przed
    100tys km mój rekord samochód miał na liczniku 40 tys km. Łańcuch rozrządu po
    45tys km.

    Audi VW modele z aluminiowym przednim zawieszeniem, przy demontażu dolnych,
    tylnych wahaczy brakuje 1mm żeby wyjąć śrubę mocującą wahacz do ramy
    podsilnikowej.

  • #71 09 Wrz 2010 00:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #72 09 Wrz 2010 01:34
    mikrocb
    Poziom 15  

    Cytat:
    mikrocb napisał:
    Ford Escort 86-90 - umiejscowienie bagnetu olejowego.
    Poza tym wszystko banalne.


    Z jakim silnikiem?
    Miałem takiego z 1.4, i wszystko było intuicyjnie umieszczone. ;)




    1,6 CVH na mechanicznym wtrysku, miedzy kolumną przy akumulatorze a kolektorem ssącym schowany tak bardziej pod kolektor. Jak mi się nie zapomni to dorzucę jutro fotkę.

    Fotki dorzucone w pierwotnym poście wyżej.

  • #73 09 Wrz 2010 02:09
    web69
    Poziom 27  

    Może się koledzy nie zgodzą, ale ja stawiam krechę grupie VW za wspaniałe elektrohydrauliczne wspomaganie... Po prostu dosyć mam lamentujących właścicieli fabii i polo. Toyota D4D ledwo 70kkm a ciśnienie na pompie (gaz do dechy) 40MPa i to w yarisie, raf-ce a nawet w avensis. I wogóle wszystkie super nowoczesne auta, złom ledwo dojeździ 150-200 tysięcy km i nie ma opcji coby przepływka, turbina, czy inny czujnik za jedyne 1500zł się nie sypnął... Gdzie jest mó MB123 z przebiegiem prawie miliona kilometrów? Chcę go spowrotem...

  • #74 09 Wrz 2010 07:54
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #75 09 Wrz 2010 09:01
    ekka
    Poziom 17  

    Za Głowną wiązkę elektryczną w Mercedesie Atego dzięki której nie wiesz gdzie i kiedy staniesz bo się przeciera w zwiazku z jej specyficznym zamontowaniem.

  • #76 09 Wrz 2010 09:45
    mosfet
    Poziom 25  

    Skoda Fabia 1:

    Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora
    Przeciekające drzwi
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)
    Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua)
    czujnik świateł stop, krańcówki drzwi..czy w XXI wieku wielka firma VW nie umie zrobić porządnego wyłącznika typu pstryczek-elektryczek?

  • #77 09 Wrz 2010 13:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #78 10 Wrz 2010 18:13
    mikrocb
    Poziom 15  

    mosfet napisał:
    Skoda Fabia 1:
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)


    Które żarówki zapytam tak z ciekawości bo nie znam tematu?

  • Pomocny post
    #79 10 Wrz 2010 18:49
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Reflektorowe.

  • #80 10 Wrz 2010 22:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #81 11 Wrz 2010 19:45
    mareczek222
    Poziom 13  

    VW Polo Cordoba , Ibiza za zamarzające zamki drzwi i powtórzę za kimś - za skrzynie biegów.

  • #82 12 Wrz 2010 12:16
    magarski
    Poziom 12  

    Seat Toledo II, cholernie parujące reflektory przednie. Przychodzi jesien - cały reflektor przedni mokry.

  • #83 12 Wrz 2010 18:30
    Megawe
    Poziom 29  

    Pompa oleju w silniku DJ5 Peugeot Boxer.
    Zębatka napędzająca i wałek są robione oddzielnie, połączenie jest na wcisk co powoduje że pęka zębatka między zębami.

  • #84 16 Wrz 2010 09:42
    mosfet
    Poziom 25  

    mikrocb napisał:
    mosfet napisał:
    Skoda Fabia 1:
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)


    Które żarówki zapytam tak z ciekawości bo nie znam tematu?



    oho! Podniosłem swój niewyparzony jęzor na święty VA group. Spotka mnie kara.
    Spieszę z wyjaśnieniem, chodzi o żarówki przednich reflektorów, przepalające się ponoć pod wpływem przepięć od pompy wspomagania. ASO wstawia krótką wiązkę drutu o nieco większej rezystancji. Proszę poczytać na forach poświęconych skodzie.

    W seacie Cordoba Sedan (superwagen) w deszczowe/wilgotne dni tyle światła zachodzą parą. Myślałem, że to tylko mój ojciec miał pecha..ale widziałem na mieście kilka sztuk z tym felerem, więc coś chłopakom nie wyszło.. oj ja niedobry, toż to znowu VAG.... :(

  • #85 16 Wrz 2010 11:53
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Paranoją jest dla mnie pakowanie plastikowych miarek oleju, na dodatek wyprofilowanych w każdą możliwą stronę...

    Nie wiem czy to są czy będą wpadki, nie miałem z tym do czynienia i nie zagłębiałem się w tych konstrukcjach, ale obawiam się tych nowinek jak systemy parkowania w pasacie czy wykrywanie pieszych w volvo... Jak dla mnie zbyt duża ingerencja w podstawowe systemy, a niech jakiś sterownik zwariuje i nagle zahamuje na drodze albo skręci kołami, nie mówię już o rozleniwianiu człowieka i "eliminowaniu" jego roli w samochodzie.

  • #86 16 Wrz 2010 13:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #87 16 Wrz 2010 13:54
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ten sam problem jest w Uno - trzeba żurawia zapuszczać ręką.

  • #88 16 Wrz 2010 15:10
    mikrocb
    Poziom 15  

    Cytat:
    Zgadzam się z opinią dotyczącą wyżej wymienionych systemów. To już zbyt duże zaufanie powierzone elektronice.

    Co do "nienormalnych pomysłów" - Opel Corsa A, wersja poliftingowa z rocznika 1991. Spróbujcie zamontowac tam po ludzku głośniki z przodu. ;)

    Żeby tego dokonac trzeba zdjąc ich kratki, które mają szerokośc ok. 5-6 cm. Pod nimi trzeba zdemontowac kratki nawiewów i włożyc przez nie głośnik. Trzeba też zdjąc schowek po prawej stronie. Wszystko to jednak na nic, ponieważ dziura na głośnik ma ok. 5-6 cm średnicy i nie jest okręgiem. Dodatkowo nie ma jak wkręcic śrub, ponieważ brak dostępu. :D

    Od strony kierowcy dodatkowo przeszkadza rura nawiewu, i nie ma jak włożyc głośnika, który jest stosunkowo mały (10 cm)



    Nie wiem jak tam w całości wygląda boczek drzwi (czy jest miejsce) ale prościej byłoby właśnie tam zamodelować głośnik nisko/średniotonowy z maskownicą a w miejscu starych nad nawiewami dać wysokotonowe pod starymi maskownicami. Chyba, że chodzi o zachowanie oryginalnego wyglądu to pozostaje rozbiórka deski bo nieprzykręcony nie będzie dobrze grał.

  • #89 16 Wrz 2010 16:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #90 22 Wrz 2010 20:49
    wopor
    Poziom 32  

    witam, stan wiązki silnikowej w mercedesie 500 z lat 90, czegoś takiego nie widziałem wsie przewody gołe bez izolacji a nie było toto polane żadnymi chemikaliami, jak chciałem kupić całą wiąche silnikową to nie dodostania ze wzgledu na stan innych ,podobne objawy, pozdrawiam