Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 12 Apr 2010 21:51 466756 1910
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #62
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #63
    carrot
    Moderator of Cars
    W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
  • #64
    User removed account
    User removed account  
  • #65
    User removed account
    User removed account  
  • #66
    mikrocb
    Level 15  
    Ford Escort 86-90 1,6 - umiejscowienie bagnetu olejowego. Może i nie ma tragedii ale powinien być zakończony troszkę wyżej, rurka prowadząca jest po drodze fabrycznie wygięta i bardzo ciężko pracuje w niej bagnet.
    Poza tym wszystko banalne.


    Tak mi się przypomniało - korek wlewu oleju jest nasadzany a nie przykręcany a dociska go wygłuszenie maski i z czasem wyciera się z niego żółta farba w miejscu tarcia a uszczelka w korku po jakimś czasie przepuszcza i mamy olej na pokrywie i piękną woń w kabinie. Zmiana korka nawet na oryginał nic nie pomaga. Chyba przyspawam wypust na jakiś normalny korek.

    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.
  • Helpful post
    #67
    aras110489
    Level 11  
    renault 19 pompka paliwa do ktorej tzreba wyciagnac zbiornik
  • #68
    sokarsg-1
    Level 11  
    Łańcuch rozrządu a konkretnie jedna z łyżwy go napinające w Vw silniku 1,2 12v montownaym w fabi, polo ibizie itp. Łańcuch potrafi przeskoczyć.
  • #69
    ociz
    Moderator of Cars
    Opel Calibra Vectra A i Omega A(te z pompą paliwa na zewnątrz) - smok paliwa i ten nieszczęsny oring na nim przez który często nierówno pracuje lub wogle nie chce odpalić przy niskim poziomie paliwa w baku bo powietrze ciągnie.
    Przez taką pierdółkę zbiornik wyciągać...
  • #70
    lukaszszostakiewicz
    Level 12  
    Ford mondeo I i II żeby wyjąć lewy, przedni wahacz a w zasadzie przednią śrubę
    trzeba wyjąć ramę podsilnikową (albo ją pociąć) bo skrzynia biegów przeszkadza.

    Skoda Fabia łożyska przednie (z piastą) wymienia się co najmniej jedno przed
    100tys km mój rekord samochód miał na liczniku 40 tys km. Łańcuch rozrządu po
    45tys km.

    Audi VW modele z aluminiowym przednim zawieszeniem, przy demontażu dolnych,
    tylnych wahaczy brakuje 1mm żeby wyjąć śrubę mocującą wahacz do ramy
    podsilnikowej.
  • #71
    User removed account
    User removed account  
  • #72
    mikrocb
    Level 15  
    Quote:
    mikrocb wrote:
    Ford Escort 86-90 - umiejscowienie bagnetu olejowego.
    Poza tym wszystko banalne.


    Z jakim silnikiem?
    Miałem takiego z 1.4, i wszystko było intuicyjnie umieszczone. ;)




    1,6 CVH na mechanicznym wtrysku, miedzy kolumną przy akumulatorze a kolektorem ssącym schowany tak bardziej pod kolektor. Jak mi się nie zapomni to dorzucę jutro fotkę.

    Fotki dorzucone w pierwotnym poście wyżej.
  • #73
    web69
    Level 31  
    Może się koledzy nie zgodzą, ale ja stawiam krechę grupie VW za wspaniałe elektrohydrauliczne wspomaganie... Po prostu dosyć mam lamentujących właścicieli fabii i polo. Toyota D4D ledwo 70kkm a ciśnienie na pompie (gaz do dechy) 40MPa i to w yarisie, raf-ce a nawet w avensis. I wogóle wszystkie super nowoczesne auta, złom ledwo dojeździ 150-200 tysięcy km i nie ma opcji coby przepływka, turbina, czy inny czujnik za jedyne 1500zł się nie sypnął... Gdzie jest mó MB123 z przebiegiem prawie miliona kilometrów? Chcę go spowrotem...
  • #74
    User removed account
    User removed account  
  • #75
    ekka
    Level 17  
    Za Głowną wiązkę elektryczną w Mercedesie Atego dzięki której nie wiesz gdzie i kiedy staniesz bo się przeciera w zwiazku z jej specyficznym zamontowaniem.
  • #76
    mosfet
    Level 25  
    Skoda Fabia 1:

    Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora
    Przeciekające drzwi
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)
    Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua)
    czujnik świateł stop, krańcówki drzwi..czy w XXI wieku wielka firma VW nie umie zrobić porządnego wyłącznika typu pstryczek-elektryczek?
  • #77
    User removed account
    User removed account  
  • #78
    mikrocb
    Level 15  
    mosfet wrote:
    Skoda Fabia 1:
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)


    Które żarówki zapytam tak z ciekawości bo nie znam tematu?
  • #80
    User removed account
    User removed account  
  • #81
    mareczek222
    Level 14  
    VW Polo Cordoba , Ibiza za zamarzające zamki drzwi i powtórzę za kimś - za skrzynie biegów.
  • #82
    magarski
    Level 12  
    Seat Toledo II, cholernie parujące reflektory przednie. Przychodzi jesien - cały reflektor przedni mokry.
  • #83
    Megawe
    Level 34  
    Pompa oleju w silniku DJ5 Peugeot Boxer.
    Zębatka napędzająca i wałek są robione oddzielnie, połączenie jest na wcisk co powoduje że pęka zębatka między zębami.
  • #84
    mosfet
    Level 25  
    mikrocb wrote:
    mosfet wrote:
    Skoda Fabia 1:
    Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy)


    Które żarówki zapytam tak z ciekawości bo nie znam tematu?



    oho! Podniosłem swój niewyparzony jęzor na święty VA group. Spotka mnie kara.
    Spieszę z wyjaśnieniem, chodzi o żarówki przednich reflektorów, przepalające się ponoć pod wpływem przepięć od pompy wspomagania. ASO wstawia krótką wiązkę drutu o nieco większej rezystancji. Proszę poczytać na forach poświęconych skodzie.

    W seacie Cordoba Sedan (superwagen) w deszczowe/wilgotne dni tyle światła zachodzą parą. Myślałem, że to tylko mój ojciec miał pecha..ale widziałem na mieście kilka sztuk z tym felerem, więc coś chłopakom nie wyszło.. oj ja niedobry, toż to znowu VAG.... :(
  • #85
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Paranoją jest dla mnie pakowanie plastikowych miarek oleju, na dodatek wyprofilowanych w każdą możliwą stronę...

    Nie wiem czy to są czy będą wpadki, nie miałem z tym do czynienia i nie zagłębiałem się w tych konstrukcjach, ale obawiam się tych nowinek jak systemy parkowania w pasacie czy wykrywanie pieszych w volvo... Jak dla mnie zbyt duża ingerencja w podstawowe systemy, a niech jakiś sterownik zwariuje i nagle zahamuje na drodze albo skręci kołami, nie mówię już o rozleniwianiu człowieka i "eliminowaniu" jego roli w samochodzie.
  • #86
    User removed account
    User removed account  
  • #88
    mikrocb
    Level 15  
    Quote:
    Zgadzam się z opinią dotyczącą wyżej wymienionych systemów. To już zbyt duże zaufanie powierzone elektronice.

    Co do "nienormalnych pomysłów" - Opel Corsa A, wersja poliftingowa z rocznika 1991. Spróbujcie zamontowac tam po ludzku głośniki z przodu. ;)

    Żeby tego dokonac trzeba zdjąc ich kratki, które mają szerokośc ok. 5-6 cm. Pod nimi trzeba zdemontowac kratki nawiewów i włożyc przez nie głośnik. Trzeba też zdjąc schowek po prawej stronie. Wszystko to jednak na nic, ponieważ dziura na głośnik ma ok. 5-6 cm średnicy i nie jest okręgiem. Dodatkowo nie ma jak wkręcic śrub, ponieważ brak dostępu. :D

    Od strony kierowcy dodatkowo przeszkadza rura nawiewu, i nie ma jak włożyc głośnika, który jest stosunkowo mały (10 cm)



    Nie wiem jak tam w całości wygląda boczek drzwi (czy jest miejsce) ale prościej byłoby właśnie tam zamodelować głośnik nisko/średniotonowy z maskownicą a w miejscu starych nad nawiewami dać wysokotonowe pod starymi maskownicami. Chyba, że chodzi o zachowanie oryginalnego wyglądu to pozostaje rozbiórka deski bo nieprzykręcony nie będzie dobrze grał.
  • #89
    User removed account
    User removed account  
  • #90
    wopor
    Level 32  
    witam, stan wiązki silnikowej w mercedesie 500 z lat 90, czegoś takiego nie widziałem wsie przewody gołe bez izolacji a nie było toto polane żadnymi chemikaliami, jak chciałem kupić całą wiąche silnikową to nie dodostania ze wzgledu na stan innych ,podobne objawy, pozdrawiam