Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
CSICSI
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 18 Feb 2013 19:10 462169 1910
  • CSICSI
  • #722
    grala1
    VAG group specialist
    BRYS_ wrote:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.
  • #723
    Alfred_92
    Level 32  
    grala1 wrote:
    BRYS_ wrote:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.

    kto to wymyślił żeby kierowca do otwarcia bagażnika musiał najpierw otworzyć tylne drzwi? :D A mówią że to teraz samochody są bez głowy projektowane :D
  • CSICSI
  • Helpful post
    #724
    blazej.1994
    Level 24  
    Dostęp do świec- vw bora 1.6 benzyna. Najpierw trzeba chociaż podnieść kolektor ssący.
  • #726
    cybkryst
    Level 20  
    Tak samo było we fiacie ulisses z początku lat 2000 też otwieranie maski było obok fotela kierowcy pod klapeczką.
    No i najlepszym hitem ostatnich lat jak dla mnie to uszczelniacze wału korbowego w 2 litrowych dieslach montowanych miedzy innymi w C maxach czy S maxach.
    Komu przeszkadzała ta sprężynka??
  • #727
    domex32
    Moderator of Cars
    Alfred_92 wrote:
    grala1 wrote:
    BRYS_ wrote:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.

    kto to wymyślił żeby kierowca do otwarcia bagażnika musiał najpierw otworzyć tylne drzwi? :D A mówią że to teraz samochody są bez głowy projektowane :D


    Bagażnik to był z przodu, gdzie trzeba było worek piasku wrzucać na zimę aby dało się kierować, z tyłu był silnik :)
  • #728
    hm2005
    Level 11  
    Dostęp do rozrusznika Mercedes A klasa diesel , poezja :(
  • Helpful post
    #729
    domex32
    Moderator of Cars
    A o Smarcie było? Za całokształt obsługi silnika?
  • #731
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    T5 wrote:
    blazej.1994 wrote:
    Dostęp do świec- vw bora 1.6 benzyna. Najpierw trzeba chociaż podnieść kolektor ssący.
    Nie trzeba.Można bez podnoszenia.


    Nie trzeba ale dluzej schodzi...
  • #732
    Don de Leon
    Level 24  
    Mitsubishi Colt 1,5 12v CA0 filtr paliwa w komorze silnika.
  • Helpful post
    #733
    misiek-888
    Level 35  
    Silnik Fiata 1.3 D montowany w latach 80-tych. Nie możliwości uszczelniena wycieków oleju, awaryjny i głośny . Fiat w 90 latach zaprzestał produkcji częsci do tego niewypału.
  • #734
    butla12345
    Level 10  
    Plastikowe obudowy na silnik - w niektórych autach potrafią trzeszczeć i wpadać w rezonans przy pewnych obrotach. Tym bardziej jeśli auto ma parę lat.
  • #735
    toku74
    Level 31  
    Don de Leon wrote:
    Mitsubishi Colt 1,5 12v CA0 filtr paliwa w komorze silnika.

    Dodam jeszcze filtry paliwa w Mazda Xedos, i jeszcze innej podobnej. W tej drugiej poddałem się i czekałem na wymianę sprzęgła, bo bez wyjęcia skrzyni nie było podejścia pod filtr paliwa
  • #736
    Tommi029
    Level 17  
    A co powiecie o tej 1 śrubce M6 osłony rozrządu w PSA 1.9 d DW8. Za każdym razem myślę że mi pójdzie bo już tyle tego zrobiłem. I zawsze klnę jak szewc.
  • #737
    hm2005
    Level 11  
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie :)
  • #738
    bizon_126
    Level 30  
    hm2005 wrote:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie :)

    Rozrząd w tym silniku na łańcuchu żeby nie wymieniać a jak sie rozciągnie i przeskoczy to żeby zaworów nie połamało porobili specjalnie nacięcia na konikach
    i one pękają w razie wu a zawory zostają całe [Czyżby przewidzieli?]
    Wałki połączone są kołami tak więc jak trzaśnie to na dwóch wałkach
    Swoją drogą cena za koniki trochę powalająca
  • #739
    cybkryst
    Level 20  
    A co powiecie o nowych dieslach BMW.
    Łańcuszki się zrywają na potęgę, a koła zębate nie wymienne bo w całości z wałem korbowym i wałkami rozrządu.
    Przyznam że nigdy tego nie robiłem tylko widziałem rozebrany motor. Ten co się tym zajmował powiedział mi to. Ile w tym prawdy nie wiem, ale on mówił to serio.
  • #740
    m_kusow1
    Level 12  
    Ford focus II, filtr kabinowy za pedałem gazu - boskie :)
  • #741
    Don de Leon
    Level 24  
    hm2005 wrote:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie


    Znajomy już tydzień walczy (oczywiście jak już drobnicę obrobi) a ja mu na to "bogata firma rwij głowicę - nieeee daaaam rady" to już nic nad pokrywę nie wystaje a korpus nawet o setkę nie ruszony.
  • #743
    hm2005
    Level 11  
    Don de Leon wrote:
    hm2005 wrote:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie


    Znajomy już tydzień walczy (oczywiście jak już drobnicę obrobi) a ja mu na to "bogata firma rwij głowicę - nieeee daaaam rady" to już nic nad pokrywę nie wystaje a korpus nawet o setkę nie ruszony.


    Mam kontakt do firmy która wyciąga urwane wtryski bez demontażu głowicy jak jesteś zainteresowany to kontakt na priv
  • #744
    Don de Leon
    Level 24  
    Chłopaki też mają bo raz już u nich byli.
  • Helpful post
    #745
    ozitonsil
    Level 10  
    Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;]
    Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys.
    Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają.
    Renault hehe elektryka. Megane f2000 padające komputery i wiązka na podszybiu non stop w wodzie, espace od 1 do 3 mocowanie + do karoserii.
    Mercedes A klasa przepływka i umiejscownienie cewek zapłonowych,
    Opel corsa B sport korek wlewu oleju,
    Fiat Panda i elektryczne wspomaganie które samo skręca autem
    Fiat punto 2 i brak kierunkowskazów-mistrzostwo
    BMW e36 tds i przewody oleju do chłodnicy;/
    Audi a4 2003r i padające żarówki lamp
    Mercedes A 2gen i listwy zdobne drzwi - bez wykałaczek nie podchodź
    Seat Leon Cupra FR i brak zderzaka przedniego w zamienniku ori 10tys zł. nie naprawialny
    Ford focus i tylna belka i bez palnika nie podchodź
    Ford silniki zetec i wypadający przewód z odmy
    Suzuki grand Vitara po 2005r 2.0 16v benzyna i odkręcające się korbowody!!!!!!! a demontaż czegokolwiek przy silniku = demontaż całego przodu
    Mitsubishi i silniki 4d56 2,5 td padające paski wag, łamiące się napinacze paska wag i łamiące się krzywki zaworowe

    Jak coś sb przypomnę to dopisze ;]

    Napęd wag i pompy oleju w VAG 2.0TDI z początku produkcji a demontaż miski w A6 2006 = wywalenie skrzyni biegów
    Silniki VM 2,5 td w Chryslerach i Jeepach. Demontaż rozrusznika = demontaż kolekrotów. Napęd klimy z koła zamachowego! W jeepie aby wymienic pompe wspomagania należy wyciągnąć silnik lub podcinać łape.
    Merc w 211 i brak możliwości wymiany klocków hamulcowych bez komputera.
    Odpowietrzanie hamulców patrol y61
    Padające pompy hamulcowe w kia sportage i co rok i silnik to inna pompa a w serwisie reperaturek brak ;]
    Akurat A klasa i pasek pomocniczy jest ok. Lewarek kładziesz sie za kołem i działasz płaskim kluczem 10 min i po sprawie.
    Land rover freelander z silnikiem 1,8 albo 2.0 i przy cofaniu na pełnym skręcie mielisz skrzynie
    Skoda octavia 1.9 tdi i padające turbo
    Jeep WH 3.0dMB rozpieraki hamulców postojowych bębnowych, cieknące maglownice i specjalny olej do nich po 160zł za 900ml;]

    Co do motocykli notorycznie pękające wahacze tylne w banditach 1200
    Zacierające się zawory exup w suzuki 250 2t
    Niewymienne świece zapłonowe w kawasaki ninja 1200 po 2003r
  • #746
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    ozitonsil wrote:
    Merc w 211 i brak możliwości wymiany klocków hamulcowych bez komputera.

    To akurat da się zrobić, bez najmniejszego problemu! Nie trzeba urządzenia diagnostycznego...
  • #747
    carrot
    Moderator of Cars
    Może nie "bez najmniejszego problemu", bo jak ktoś nie zna procedury, to dostanie 160 bar na tłok w zacisku z akumulatora ciśnienia...
  • #748
    kaczor4011
    Level 15  
    To może i ja coś napisze:
    Niby najprostsza naprawa na drodze, a mianowicie wymiana spalonych przednich żarówek:
    - w Oplu Agila 1.2 walczyłem około 40 min z jedną
    - w VW Polo 9N 1.4 TDI czas podobny jak w Agili
    - w Oplu Corsie C 1.3 CDTI ( lampy soczewkowe) wymiana na drodze niemożliwa ( przynajmniej od strony kierowcy )

    W każdym z tych aut aby wymienić żarówkę najlepiej byłoby wyciągnąć cały reflektor, co w większości przypadków wiąże się z demontażem zderzaka. I weź to człowieku zrób w trasie .....
  • #750
    bandi21
    Level 30  
    focus 2 jest jeszcze lepszy.Odkręcasz jeden wkręt i masz lampę.