Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 18 Lut 2013 19:10 432400 1707
  • TermoPasty.pl
  • #722 18 Lut 2013 19:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    BRYS_ napisał:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.

  • TermoPasty.pl
  • #723 18 Lut 2013 20:01
    Alfred_92
    Poziom 32  

    grala1 napisał:
    BRYS_ napisał:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.

    kto to wymyślił żeby kierowca do otwarcia bagażnika musiał najpierw otworzyć tylne drzwi? :D A mówią że to teraz samochody są bez głowy projektowane :D

  • Pomocny post
    #724 22 Lut 2013 20:41
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Dostęp do świec- vw bora 1.6 benzyna. Najpierw trzeba chociaż podnieść kolektor ssący.

  • #726 22 Lut 2013 21:21
    cybkryst
    Poziom 19  

    Tak samo było we fiacie ulisses z początku lat 2000 też otwieranie maski było obok fotela kierowcy pod klapeczką.
    No i najlepszym hitem ostatnich lat jak dla mnie to uszczelniacze wału korbowego w 2 litrowych dieslach montowanych miedzy innymi w C maxach czy S maxach.
    Komu przeszkadzała ta sprężynka??

  • #727 23 Lut 2013 10:21
    domex32
    Moderator Samochody

    Alfred_92 napisał:
    grala1 napisał:
    BRYS_ napisał:
    Naszukać a przypomnieć :D Chwilka co to było ? Skoda 105,120?(mogę się mylić-lat kilka mineło-ale samochód tej klasy :D )jakaś klamka,od otwierania czegoś(maska? bagażnik? klapka wlewu paliwa?) dostępna/widoczna po otwarciu jak się nie myle tylnych lewych drzwi.To dopiero było profesjonalne ukrycie :D

    Otwieranie tylnej klapy.

    kto to wymyślił żeby kierowca do otwarcia bagażnika musiał najpierw otworzyć tylne drzwi? :D A mówią że to teraz samochody są bez głowy projektowane :D


    Bagażnik to był z przodu, gdzie trzeba było worek piasku wrzucać na zimę aby dało się kierować, z tyłu był silnik :)

  • #728 23 Lut 2013 12:49
    hm2005
    Poziom 11  

    Dostęp do rozrusznika Mercedes A klasa diesel , poezja :(

  • Pomocny post
    #729 23 Lut 2013 13:29
    domex32
    Moderator Samochody

    A o Smarcie było? Za całokształt obsługi silnika?

  • #731 23 Lut 2013 20:43
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    T5 napisał:
    blazej.1994 napisał:
    Dostęp do świec- vw bora 1.6 benzyna. Najpierw trzeba chociaż podnieść kolektor ssący.
    Nie trzeba.Można bez podnoszenia.


    Nie trzeba ale dluzej schodzi...

  • #732 24 Lut 2013 11:54
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Mitsubishi Colt 1,5 12v CA0 filtr paliwa w komorze silnika.

  • Pomocny post
    #733 24 Lut 2013 13:49
    misiek-888
    Poziom 35  

    Silnik Fiata 1.3 D montowany w latach 80-tych. Nie możliwości uszczelniena wycieków oleju, awaryjny i głośny . Fiat w 90 latach zaprzestał produkcji częsci do tego niewypału.

  • #734 24 Lut 2013 16:28
    butla12345
    Poziom 10  

    Plastikowe obudowy na silnik - w niektórych autach potrafią trzeszczeć i wpadać w rezonans przy pewnych obrotach. Tym bardziej jeśli auto ma parę lat.

  • #735 24 Lut 2013 16:47
    toku74
    Poziom 31  

    Don de Leon napisał:
    Mitsubishi Colt 1,5 12v CA0 filtr paliwa w komorze silnika.

    Dodam jeszcze filtry paliwa w Mazda Xedos, i jeszcze innej podobnej. W tej drugiej poddałem się i czekałem na wymianę sprzęgła, bo bez wyjęcia skrzyni nie było podejścia pod filtr paliwa

  • #736 24 Lut 2013 19:25
    Tommi029
    Poziom 17  

    A co powiecie o tej 1 śrubce M6 osłony rozrządu w PSA 1.9 d DW8. Za każdym razem myślę że mi pójdzie bo już tyle tego zrobiłem. I zawsze klnę jak szewc.

  • #737 25 Lut 2013 10:27
    hm2005
    Poziom 11  

    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie :)

  • #738 25 Lut 2013 19:57
    bizon_126
    Poziom 29  

    hm2005 napisał:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie :)

    Rozrząd w tym silniku na łańcuchu żeby nie wymieniać a jak sie rozciągnie i przeskoczy to żeby zaworów nie połamało porobili specjalnie nacięcia na konikach
    i one pękają w razie wu a zawory zostają całe [Czyżby przewidzieli?]
    Wałki połączone są kołami tak więc jak trzaśnie to na dwóch wałkach
    Swoją drogą cena za koniki trochę powalająca

  • #739 25 Lut 2013 20:04
    cybkryst
    Poziom 19  

    A co powiecie o nowych dieslach BMW.
    Łańcuszki się zrywają na potęgę, a koła zębate nie wymienne bo w całości z wałem korbowym i wałkami rozrządu.
    Przyznam że nigdy tego nie robiłem tylko widziałem rozebrany motor. Ten co się tym zajmował powiedział mi to. Ile w tym prawdy nie wiem, ale on mówił to serio.

  • #740 02 Mar 2013 10:37
    m_kusow1
    Poziom 12  

    Ford focus II, filtr kabinowy za pedałem gazu - boskie :)

  • #741 02 Mar 2013 17:17
    Don de Leon
    Poziom 24  

    hm2005 napisał:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie


    Znajomy już tydzień walczy (oczywiście jak już drobnicę obrobi) a ja mu na to "bogata firma rwij głowicę - nieeee daaaam rady" to już nic nad pokrywę nie wystaje a korpus nawet o setkę nie ruszony.

  • #743 05 Mar 2013 14:56
    hm2005
    Poziom 11  

    Don de Leon napisał:
    hm2005 napisał:
    Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie


    Znajomy już tydzień walczy (oczywiście jak już drobnicę obrobi) a ja mu na to "bogata firma rwij głowicę - nieeee daaaam rady" to już nic nad pokrywę nie wystaje a korpus nawet o setkę nie ruszony.


    Mam kontakt do firmy która wyciąga urwane wtryski bez demontażu głowicy jak jesteś zainteresowany to kontakt na priv

  • #744 05 Mar 2013 20:43
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Chłopaki też mają bo raz już u nich byli.

  • Pomocny post
    #745 19 Mar 2013 22:11
    ozitonsil
    Poziom 10  

    Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;]
    Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys.
    Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają.
    Renault hehe elektryka. Megane f2000 padające komputery i wiązka na podszybiu non stop w wodzie, espace od 1 do 3 mocowanie + do karoserii.
    Mercedes A klasa przepływka i umiejscownienie cewek zapłonowych,
    Opel corsa B sport korek wlewu oleju,
    Fiat Panda i elektryczne wspomaganie które samo skręca autem
    Fiat punto 2 i brak kierunkowskazów-mistrzostwo
    BMW e36 tds i przewody oleju do chłodnicy;/
    Audi a4 2003r i padające żarówki lamp
    Mercedes A 2gen i listwy zdobne drzwi - bez wykałaczek nie podchodź
    Seat Leon Cupra FR i brak zderzaka przedniego w zamienniku ori 10tys zł. nie naprawialny
    Ford focus i tylna belka i bez palnika nie podchodź
    Ford silniki zetec i wypadający przewód z odmy
    Suzuki grand Vitara po 2005r 2.0 16v benzyna i odkręcające się korbowody!!!!!!! a demontaż czegokolwiek przy silniku = demontaż całego przodu
    Mitsubishi i silniki 4d56 2,5 td padające paski wag, łamiące się napinacze paska wag i łamiące się krzywki zaworowe

    Jak coś sb przypomnę to dopisze ;]

    Napęd wag i pompy oleju w VAG 2.0TDI z początku produkcji a demontaż miski w A6 2006 = wywalenie skrzyni biegów
    Silniki VM 2,5 td w Chryslerach i Jeepach. Demontaż rozrusznika = demontaż kolekrotów. Napęd klimy z koła zamachowego! W jeepie aby wymienic pompe wspomagania należy wyciągnąć silnik lub podcinać łape.
    Merc w 211 i brak możliwości wymiany klocków hamulcowych bez komputera.
    Odpowietrzanie hamulców patrol y61
    Padające pompy hamulcowe w kia sportage i co rok i silnik to inna pompa a w serwisie reperaturek brak ;]
    Akurat A klasa i pasek pomocniczy jest ok. Lewarek kładziesz sie za kołem i działasz płaskim kluczem 10 min i po sprawie.
    Land rover freelander z silnikiem 1,8 albo 2.0 i przy cofaniu na pełnym skręcie mielisz skrzynie
    Skoda octavia 1.9 tdi i padające turbo
    Jeep WH 3.0dMB rozpieraki hamulców postojowych bębnowych, cieknące maglownice i specjalny olej do nich po 160zł za 900ml;]

    Co do motocykli notorycznie pękające wahacze tylne w banditach 1200
    Zacierające się zawory exup w suzuki 250 2t
    Niewymienne świece zapłonowe w kawasaki ninja 1200 po 2003r

  • #746 20 Mar 2013 07:29
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    ozitonsil napisał:
    Merc w 211 i brak możliwości wymiany klocków hamulcowych bez komputera.

    To akurat da się zrobić, bez najmniejszego problemu! Nie trzeba urządzenia diagnostycznego...

  • #747 20 Mar 2013 07:51
    carrot
    Moderator Samochody

    Może nie "bez najmniejszego problemu", bo jak ktoś nie zna procedury, to dostanie 160 bar na tłok w zacisku z akumulatora ciśnienia...

  • #748 24 Mar 2013 17:30
    kaczor4011
    Poziom 14  

    To może i ja coś napisze:
    Niby najprostsza naprawa na drodze, a mianowicie wymiana spalonych przednich żarówek:
    - w Oplu Agila 1.2 walczyłem około 40 min z jedną
    - w VW Polo 9N 1.4 TDI czas podobny jak w Agili
    - w Oplu Corsie C 1.3 CDTI ( lampy soczewkowe) wymiana na drodze niemożliwa ( przynajmniej od strony kierowcy )

    W każdym z tych aut aby wymienić żarówkę najlepiej byłoby wyciągnąć cały reflektor, co w większości przypadków wiąże się z demontażem zderzaka. I weź to człowieku zrób w trasie .....

  • #750 24 Mar 2013 21:17
    bandi21
    Poziom 29  

    focus 2 jest jeszcze lepszy.Odkręcasz jeden wkręt i masz lampę.