Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 02 Kwi 2013 22:27 433195 1707
  • #781 02 Kwi 2013 22:27
    cyborg39
    Poziom 24  

    Ok;) A w ogole VM to za caloksztalt powinien dostac antynobla..

  • Testo
  • #782 02 Kwi 2013 22:35
    ociz
    Moderator Samochody

    cyborg39 napisał:
    Tyle nawet stary Mercedes nie potrafi

    Potrafi, w ciężarówkach i autobusach.

  • #784 07 Kwi 2013 13:00
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #785 10 Kwi 2013 07:12
    dabu
    Poziom 32  

    Panowie powiedzcie kto i popełnił takie bezeceństwo i jaki to samochód :D A żeby coś tam zrobić trzeba mieć anielską cierpliwośc i conajmniej 3 dni na podstawową pierdółkę :| Wpadki konstruktorów samochodów.

  • #786 10 Kwi 2013 07:21
    lysy1980
    Poziom 30  

    dabu napisał:
    Panowie powiedzcie kto i popełnił takie bezeceństwo i jaki to samochód :D A żeby coś tam zrobić trzeba mieć anielską cierpliwośc i conajmniej 3 dni na podstawową pierdółkę :| Wpadki konstruktorów samochodów.


    Knaus S liner 800

    Bo źle do tematu podchodzisz. To jest dom na kółkach więc podchodzisz jak do domu, naprawić cieknące rury wodociągowe, kanalizację, wymienić wylewkę od prysznica...

  • #787 10 Kwi 2013 07:48
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    dabu napisał:
    jaki to samochód


    Knaus Sun Liner 700 LG z silnikiem FIAT 2,3, lub 3.0L - ot Fiat :D

    dabu napisał:
    kto i popełnił takie bezeceństwo


    KNAUS-TABBERT-GROUP - Niemiec :D:D:D

  • Testo
  • Pomocny post
    #788 10 Kwi 2013 10:05
    dabu
    Poziom 32  

    Wymiana rozrządu i świec zarowych to istne piekło :D

  • #789 12 Kwi 2013 22:10
    nike166
    Poziom 8  

    Bravo/Brava 1.4 12v - masowo wycierające się wałki rozrządu
    Bravo/Brava 1.2 16v - silnik krokowy zastosowany z Alfy Romeo często szwankujący, nowy to koszt 600 zł w przeciwieństwie gdzie do innych wersji silnikowych zastosowane tańsze koszt to max 100 zł
    Octavia I 2.0 SLX - do wymiany świec trzeba odkręcać kolektor

  • #791 12 Kwi 2013 22:33
    nike166
    Poziom 8  

    Ah zapomniałem dodać, silnik fiata 1.2 16v 82KM filtr paliwa ma zintegrowany w pompie paliwa i aby go wymienić trzeba wymieniać cała pompę bo jest jej nieodłączną częścią. Brawo dla konstruktorów takiego patentu...

  • #792 12 Kwi 2013 22:38
    swiercm
    Moderator na urlopie...

    nike166 napisał:
    Ah zapomniałem dodać, silnik fiata 1.2 16v 82KM filtr paliwa ma zintegrowany w pompie paliwa i aby go wymienić trzeba wymieniać cała pompę bo jest jej nieodłączną częścią. Brawo dla konstruktorów takiego patentu...


    No i zamiast filtra, masz kratkę stalową, czasem niezdatną do oczyszenia i nie spełniającą roli filtra, bo i tak "syf" idzie w instalację i płukanko konieczne całości.

  • #793 13 Kwi 2013 08:13
    Angry_Us3r
    Poziom 16  

    Ogólnie w Punto MK2 ludzie chcieli sobie utrudnić życie.
    Mk1 1.1/1.2 8V- wymiana filtra powietrza - 2 zatrzaski, 1 minuta.
    Mk2 1.2 8V - do wymiany lepiej mieć 10-15 minut albo wkrętarkę, bo trzeba odkręcić bodaj 16 śrubek pokrywy filtra ;)

  • #794 13 Kwi 2013 16:59
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Zwykły serwis w Berlingo 1,6 HDI czyli filtr powietrza do którego wymiany trzeba demontować podszybie i uważać na gumowe tulejki - amortyzujące całą puszkę. W danym egzemplarzu uszkodziła ona EGR ( przetarta obudowa + woda = awaria ). Czyli wymiana filtra powietrza przebija Scenica II.

  • #795 14 Kwi 2013 08:19
    matimon22
    Poziom 25  

    Ale nie przebije wymiany filtra w C4

  • #796 14 Kwi 2013 11:29
    Angry_Us3r
    Poziom 16  

    Wyrywające się talerzyki tylnych amortyzatorów w Vectrze A, blacha gnije wokół mocowania, a nadkole zdrowe. Do tego mocowanie wahaczy tył.

  • Pomocny post
    #797 14 Kwi 2013 21:27
    toku74
    Poziom 31  

    Angry_Us3r napisał:
    Wyrywające się talerzyki tylnych amortyzatorów w Vectrze A, blacha gnije wokół mocowania, a nadkole zdrowe. Do tego mocowanie wahaczy tył.

    Temat schodzi na psy. A czego oczekiwać po tak starym samochodzie? Równie dobrze można przytoczyć Golfa II, III, VW Vento i inne, gdzie po 15 latach coś "zgniło".
    Ludzie, chodzi o wpadki, a nie o rzeczy "normalne" , "czasowe".
    Równie dobrze mogę przytoczyć Peugota 407 i jego wyłamane mocowanie pedełu sprzęgła. To nie wpadka, to po prostu przypadek, i nikt tego /tak mi się zdaje/ nie zaplanował. Po prostu: pech, że akurat u mnie i to po takim czasie.

  • #798 15 Kwi 2013 18:24
    gregoryr
    Poziom 9  

    A co powiecie na korozję blach Mazdy 6?
    Czy mazdę 626 można było zrobić blacharsko OK?
    Ale za długo jeżdzą więc Mazda 6 zgnije jeszcze przed 626.

  • #800 15 Kwi 2013 19:07
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Z tego co wiem to akurat Lanos jest bardziej odporny na korozję niż reszta Daewoo, oraz połowa Opli

  • #801 15 Kwi 2013 19:48
    ZSMS
    Poziom 13  

    Jako były pracownik serwisu mogę tylko potwierdzić, Lanos wypada zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich Daewoo pod względem blacharki. Na przeciwległym biegunie jest Espero którego wyjściem ewakuacyjnym była zgnita podłoga.. ; )

  • #802 16 Kwi 2013 00:23
    Alfred_92
    Poziom 32  

    ZSMS napisał:
    Jako były pracownik serwisu mogę tylko potwierdzić, Lanos wypada zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich Daewoo pod względem blacharki. Na przeciwległym biegunie jest Espero którego wyjściem ewakuacyjnym była zgnita podłoga.. ; )
    Jako auto równe lanosowi postawił bym jeszcze nubirę natomiast wg. mnie większym chrupkiem niż espero jest nexia.

  • #803 18 Kwi 2013 13:33
    Megawe
    Poziom 30  

    Wpadki konstruktorów samochodów.
    .
    Na zdjęciu rozrusznik z przekładnia planetarną 24V do Bizona, Stara, Autosana po 100 odpaleniach na nowych akumulatorach. Wirnik uzwojeniami trze o blachę oddzielającą go od przekładni planetarnej.

  • #804 18 Kwi 2013 13:41
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Megawe napisał:
    Na zdjęciu rozrusznik z przekładnia planetarną 24V do Bizona po 100 odpaleniach na nowych akumulatorach. Wirnik uzwojeniami trze o blachę oddzielającą go od przekładni planetarnej.


    To żadna wpadka. Sam wiele lat jeździłem Z065 i nigdy kłopotów z rozrusznikiem nie miałem! Coś, ktoś źle poskładał w rozruszniku - ale to nie wpadka konstrukcyjna!

  • #805 18 Kwi 2013 17:13
    Megawe
    Poziom 30  

    To nie jest fabryczny rozrusznik.
    Rozrusznik na zdjęciu był kupiony nowy wraz z akumulatorami, nikt do niego nie zaglądał.

  • #806 18 Kwi 2013 21:12
    cyborg39
    Poziom 24  

    Megawe, widziałeś tytuł wątka? Więc dlaczego wyskakujesz z Bizonem, w dodatku z nieoryginalnym rozrusznikiem? O ile wiem to Bizony nie miały planetarek fabrycznie, ale nieważne, za chwile dołączy ktoś z Ursusem albo Zetorem. To jest dział o błędach konstruktorów samochodów.

  • #807 19 Kwi 2013 14:21
    kkknc
    Poziom 42  

    swiercm napisał:
    nike166 napisał:
    Ah zapomniałem dodać, silnik fiata 1.2 16v 82KM filtr paliwa ma zintegrowany w pompie paliwa i aby go wymienić trzeba wymieniać cała pompę bo jest jej nieodłączną częścią. Brawo dla konstruktorów takiego patentu...


    No i zamiast filtra, masz kratkę stalową, czasem niezdatną do oczyszenia i nie spełniającą roli filtra, bo i tak "syf" idzie w instalację i płukanko konieczne całości.


    Panowie nie przesadzają? W instrukcji obsługi na ostatnich stronach jest opis, co należy tankować do zbiornika. Lejesz to, co pisze i nie ma problemu z filtrem paliwa starcza do końca życia pompy. Swoim zrobiłem, 100k i filtr czysty.

    Angry_Us3r napisał:
    Ogólnie w Punto MK2 ludzie chcieli sobie utrudnić życie.
    Mk1 1.1/1.2 8V- wymiana filtra powietrza - 2 zatrzaski, 1 minuta.
    Mk2 1.2 8V - do wymiany lepiej mieć 10-15 minut albo wkrętarkę, bo trzeba odkręcić bodaj 16 śrubek pokrywy filtra ;)


    Skąd kolega woził te 16 śrubek tonie wiem. Miałem punto II z tym silnikiem i wymiana zwykłym wkrętakiem zajmowała mi 10 minut i to na luzie z browarkiem w ręku. Nie wspomnę o tym, że wymiana według producenta, co 60k. drażnił mnie za to sposób mocowania tego filtra, który nie gwarantował szczelności układu dolotowego.

    Don de Leon napisał:
    Zwykły serwis w Berlingo 1,6 HDI czyli filtr powietrza do którego wymiany trzeba demontować podszybie i uważać na gumowe tulejki - amortyzujące całą puszkę. W danym egzemplarzu uszkodziła ona EGR ( przetarta obudowa + woda = awaria ). Czyli wymiana filtra powietrza przebija Scenica II.


    Berlingo nie posiadał silnika 1,6HDI. Ten silnik pojawił się w drugiej odsłonie tego samochodu. I nie wymaga demontażu podszybia do wymiany filtra. Trzeba przy mocowaniu zwrócić uwagę na jego dolne mocowanie, bo jak tylko zatrzaśnie się go niedbale na górne tulejki to proszenie się o kłopoty. Więc to nie wpadka konstruktora tylko mechanika niedbalucha, który nie potrafi zamocować filtra zgodnie z instrukcją producenta.

  • #808 19 Kwi 2013 18:29
    gsekulski
    Poziom 16  

    Renault Megane II za przełączniki el. szyb. Z iloma nie miałem do czynienia to w każdej nawalało to.

  • #809 19 Kwi 2013 20:46
    T5
    Admin grupy Samochody

    Nie wiem czy było ale mazda 323 z roku ok 2000 1.6 16V.Fantastyczne dojście do filtra oleju.Z tyłu silnika i trzeba mieć rękę przegubową żeby się do niego dostać i nie poparzyć.

  • #810 19 Kwi 2013 22:14
    Don de Leon
    Poziom 24  

    kkknc napisał:
    Berlingo nie posiadał silnika 1,6HDI. Ten silnik pojawił się w drugiej odsłonie tego samochodu.

    I o drugiej odsłonie tutaj mowa.
    kkknc napisał:
    I nie wymaga demontażu podszybia do wymiany filtra.

    Niestety ja nie widziałem szybszego i prostszego rozwiązania. W Scenicach II chłopaki z serwisu też zmieniają szybko filtr powietrza, tyle że mocowania lądują w koszu. Każdy robi jak uważa.