Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 28 Maj 2013 11:16 425185 1643
  • Pomocny post
    #841 28 Maj 2013 11:16
    lukasz1471
    Poziom 10  

    Renault panewki bez zamkow czeste obracanie sie :) wadliwe wtryski renaut 1,5 a takze pompy

    Dodano po 1 [minuty]:

    silniki bmw 2,0 urywajace sie waly na 4 korbie ;/

  • Pomocny post
    #842 28 Maj 2013 22:52
    swiercm
    Moderator na urlopie...

    Znów Fiat Punto 2 2001r SX - Ciągle dostające się zanieczyszczenie do zamka bagażnika, mimo zamontowania "osłonki/klapki", uniemożliwia jego otwarcie. Bez rozebrania zamka i wyczyszczenia zapadek otworzenie z zewnątrz jest niemożliwe. Dobrze, że jest jeszcze otwieranie wewnętrzne. Parodia.

  • Pomocny post
    #843 30 Maj 2013 12:33
    djswirek
    Poziom 21  

    to ja do listy dopiszę Kijankę Shuma za imo...

  • #844 01 Cze 2013 00:08
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #845 01 Cze 2013 17:17
    ZSMS
    Poziom 13  

    Cytat:
    fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm w takim kurduplu....


    Tydzień temu nie potrafiłem tego uzmysłowić klientowi, cóż...

    Ja po dzisiejszej przygodzie dodałbym alternator w Grande Punto i niesamowicie pomysłową górną śrubę pod sprężarką klimy...

  • #846 02 Cze 2013 09:18
    toku74
    Poziom 31  

    belcho99 napisał:

    Wymiana tylnego łożyska touran bez rury 2 metry nie idzie odkręcić głównej "śrubki", zwykły ( nie do TIR-ów) klucz pneumatyczny wymięka.

    VW "niubitel" 2,0 dostęp do filtra oleju, jeżeli nie jest bardzo mocno dokręcony problemu nie ma. Gorzej jak jest niestety baaardzo mocno dokręcony i zastany jak mi się trafiło. Dostępu kluczem ni z góry ni z dołu ani taśmowym ani łańcuchem, przebicie łapką mija się z celem bo i tak nie ma ruchu, rozwiązanie jest banalne wystarczyło by żeby producenci dali na dnie filtra 2 zęby lub tzw." nakrętkę" by czymś toto odkręcić ale po co. . .

    Wyrazy pogardy również za napompowane listwy progowe garbusa 2 ileż się trzeba nacudować, żeby toto na podnośnik wsadzić i nic nie połamać.


    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a.
    Do filtrów oleju są jeszcze klucze nasadowe, więc skoro byłoby dojście do "dna filtra" to i nasadkę tam założysz.
    Są też podnośniki ze specjalnymi łapami np Stenhoj z łapami CF do właśnie takich "obniżonych progów".
    Z tych Twoich opini to raczej nie wpadki, a braki w wyposażeniu lub sporadyczne przypadki.

  • #847 02 Cze 2013 09:57
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #849 02 Cze 2013 14:23
    toku74
    Poziom 31  

    belcho99 napisał:
    Tak się składa ze mam stenhoja ;-D

    Wyposażenie na bieżąco uzupełniam na ile środki pozwalają do terracana nakładka już jest, mówisz, żeby gwint wyczyścić, a próbowałeś do niego tam podejść czy tylko piszesz co ci do głowy wpadnie. Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera i nie ma takiego co wszystko ogarnie i naprawi. A chociażby wykupił wszystkie narzędzia z kilku sklepów i tak zawsze czegoś zabraknie.

    Ostatni temat z Touranem z piątku, więc nic mi do głowy "akurat nie wpadło".
    Masz Stenhoja, ale skoro miałeś problem z progami to nie masz łap CF.
    A co do narzędzi i "głupi umiera" to się w pełni zgadzam.

  • #850 03 Cze 2013 17:47
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego:
    Lewa: - akumulator i osłona out
    Prawa: - pompa ABS out?
    Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka.
    Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka.

    Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7)
    Podnosisz auto na lewarku o skok amortyzatora (kolo na ziemii) i wyciągasz ginekologicznie, cały problem się pojawia jak spadnie zapinka (drucik) od żarówki i trzeba go założyć

    Renault Laguna I 1.8: rozrusznik, umiejscowienie pod kolektorem ssącym, pierwszy raz wyjmujesz godzinę.

    LUK/INA za zastępowanie produktu "nowym" tylko w teorii pasującym (np. wysprzęglnik z łożyskiem Fiesta 1.8D).

    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.

    Chevrolet Captiva 2.0D - napinacz paska wieloklinowego - wypust ustalający położenie 6mm i odstęp od podłużnicy na niecały milimetr.

    Nissan Note - kabinówka, jak to włożyć bvez zgięcia?

  • #851 04 Cze 2013 23:56
    andexp
    Poziom 18  

    GSMUnlock napisał:
    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.


    Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ...
    Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj przyjeżdzać na inne naprawy.
    Wymiana trwała prawie 4 godziny. Wtedy zapłaciłem frycowe, teraz sie nie bawię i zdejmuje zderzak.
    W Megane II tez zdejmuję.
    W vectrach c z fabrycznymi xenonami tez zdejmuje.

    My tutaj piszemy o różnych rzeczach które nam przeszkadaja, ale dla mnie nic nie przebije Renault Espace II 2.1 lub 2.2 benzyna i paska MICRO do napedu sprężarki klimatyzacji.
    Kolejnośc jest nastepująca:
    - pasek Micro od klimy
    -pasek rozrządu
    -pasek klinowy alternatora i PAS

    Przekładnia kierownicza też jest boska, z resztą cały samochód jest boski.

    Na koniec kolejna anegdota:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"

  • #852 05 Cze 2013 00:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andexp napisał:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

  • #853 05 Cze 2013 00:40
    andexp
    Poziom 18  

    Przemo9826 napisał:
    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

    Nieważne czy kostka cała, sprężynka jest i niepogieta itd. Po prostu zdejmuję zderzak i lampę, a przy xenonach nawet się nie zastanawiam. Jak dla mnie za duże ryzyko niespodzianki w tej kwestii.

  • #854 05 Cze 2013 10:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    andexp napisał:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"


    Tak pewno sam '' naprawiał'' a gdy nie wyszło warsztat naprawił to pierwotne i to co wyszło ''w naprawie ''. Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?

  • #855 05 Cze 2013 14:19
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Przemo9826 napisał:
    andexp napisał:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.


    Przy xenonach nie ma opcji wymiany żarówki bez demontażu lampy - wcześniej demontaż zderzaka obowiązkowy.

  • #856 05 Cze 2013 17:50
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mówimy o zwykłej H7 w megane, te zaślepki w nadkolach to do ozdoby nie są, no ale jak ktoś uparty i woli zderzak zdejmować to jego sprawa ;)

  • #857 05 Cze 2013 19:55
    andexp
    Poziom 18  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?


    We Wrocławiu.
    I nie jest to legenda tylko autentyczny fakt. Być może Ty nie masz traumatycznych przeżyć związanych z naprawami w Espace II, ale ja długo wspominałem wymianę przekładni kierowniczej, naprawę zawieszenia z przodu czy ten nieszczęsny masek MICRO od klimy.

  • #858 05 Cze 2013 20:13
    Trabi
    Poziom 36  

    Skoda Felicia
    MINUSY:
    - źle zaprojektowana klapa tylna w której stoi woda; wszystkim (!) Felicjom rdzewieją klapy do dziur na wylot włącznie. To samo z rantami tylnych błotników - tam walka z rdzą to walka z wiatrakami. Reszta nie rdzewieje prawie wcale.
    - czemu nie mocowali fabrycznie stabilizatorów choć wszystkie otwory techniczne są? W efekcie Fela kiwa się na zakrętach
    - niski rant przedniej szyby - trzeba walczyć z deszczami (do opanowania, ale walka jest)
    PLUSY:
    - tania jak barszcz w częściach
    - dbana potrafi się odwdzięczyć setkami tysięcy przejechanych kilometrów bez grzebania w silniku
    - kombi nie wygląda jak karawan

  • #859 05 Cze 2013 20:30
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #860 05 Cze 2013 22:36
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    Jak juz mowa o megance 2 wypalające sie mocowanie żarówki kierunkowskaza w reflektorze przód , wymiana pocięte łąpy itd ...zawieszenie,cewki,gnijace progi,upalające sie połączenie w tylnych lampach,mocowanie tłumików,podnośniki szyb ...jednym słowem cudo nie auto ino sie cieszyć bo roboty nie braknie! :)


    Pozdrawiam mateusz

  • #861 09 Sie 2013 22:49
    TomekxD
    Poziom 29  

    Tragiczna konserwacja podwozia w Nissanie Qashqai, konserwacja wykonana jest tylko tak jak klient widzi w salonie, te najgorsze miejsca - tam gdzie sie sol z drog osadza nie ma nawet sladu konserwacji.

  • #862 10 Sie 2013 21:23
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Czteroletnia Toyota Rav4 salonowa na podwoziu rdza na połączeniach zgrzewanych.

  • #863 16 Sie 2013 21:39
    1959821
    Użytkownik usunął konto  
  • #864 16 Sie 2013 21:45
    kybernetes
    Poziom 39  

    rozmarzl napisał:
    Citroen C3 i wymiana pozycji

    A co ty tam widzisz trudnego?

  • #865 30 Wrz 2013 20:24
    2166074
    Użytkownik usunął konto  
  • #866 01 Paź 2013 00:52
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    grochogrocho napisał:
    gumowy pasek rozrządu na stałe pracujący w oleju.

    A cóż to za wpadka? Nie słyszałem, aby były awarie/usterki tegoż rozwiązania. Możesz wyjaśnić, co jest wpadką? Wiesz, że to rozwiązanie wymyślone jest dla ekologów, jak i innych wiele..?

  • #867 01 Paź 2013 01:00
    barto125
    Poziom 16  

    Olej rozpuszcza niektóre gumy.




    Moderowany przez zeimp:

  • #868 01 Paź 2013 01:05
    KruczeK100
    Poziom 9  

    barto125 napisał:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.


    Chyba nie sądzisz, że taki pasek rozrządu jest zrobiony z gumy po balonikach ?

  • #869 01 Paź 2013 01:05
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    barto125 napisał:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.

    Do czego jest ten wpis? Jeśli do info o pływającym w oleju pasku, to powinno być ostrzeżenie - za zaniżanie poziomu forum! Nikt nie zaprojektował w/w paska z dętki od roweru, więc zapoznaj się z materiałami, z których jest wykonany, poczytaj specyfikacje mechaników laborantów i dopiero się wypowiadaj!

  • #870 01 Paź 2013 10:50
    barto125
    Poziom 16  

    Wiem, wiem. Ale są różne chińskie zamienniki gorszej jakości.