Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 28 May 2013 11:16 458788 1880
  • Helpful post
    #841
    lukasz1471
    Level 11  
    Renault panewki bez zamkow czeste obracanie sie :) wadliwe wtryski renaut 1,5 a takze pompy

    Dodano po 1 [minuty]:

    silniki bmw 2,0 urywajace sie waly na 4 korbie ;/
  • Texa PolandTexa Poland
  • Helpful post
    #842
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    Znów Fiat Punto 2 2001r SX - Ciągle dostające się zanieczyszczenie do zamka bagażnika, mimo zamontowania "osłonki/klapki", uniemożliwia jego otwarcie. Bez rozebrania zamka i wyczyszczenia zapadek otworzenie z zewnątrz jest niemożliwe. Dobrze, że jest jeszcze otwieranie wewnętrzne. Parodia.
  • Helpful post
    #843
    djswirek
    Level 21  
    to ja do listy dopiszę Kijankę Shuma za imo...
  • #844
    User removed account
    User removed account  
  • #845
    ZSMS
    Level 13  
    Quote:
    fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm w takim kurduplu....


    Tydzień temu nie potrafiłem tego uzmysłowić klientowi, cóż...

    Ja po dzisiejszej przygodzie dodałbym alternator w Grande Punto i niesamowicie pomysłową górną śrubę pod sprężarką klimy...
  • Texa PolandTexa Poland
  • #846
    toku74
    Level 31  
    belcho99 wrote:

    Wymiana tylnego łożyska touran bez rury 2 metry nie idzie odkręcić głównej "śrubki", zwykły ( nie do TIR-ów) klucz pneumatyczny wymięka.

    VW "niubitel" 2,0 dostęp do filtra oleju, jeżeli nie jest bardzo mocno dokręcony problemu nie ma. Gorzej jak jest niestety baaardzo mocno dokręcony i zastany jak mi się trafiło. Dostępu kluczem ni z góry ni z dołu ani taśmowym ani łańcuchem, przebicie łapką mija się z celem bo i tak nie ma ruchu, rozwiązanie jest banalne wystarczyło by żeby producenci dali na dnie filtra 2 zęby lub tzw." nakrętkę" by czymś toto odkręcić ale po co. . .

    Wyrazy pogardy również za napompowane listwy progowe garbusa 2 ileż się trzeba nacudować, żeby toto na podnośnik wsadzić i nic nie połamać.


    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a.
    Do filtrów oleju są jeszcze klucze nasadowe, więc skoro byłoby dojście do "dna filtra" to i nasadkę tam założysz.
    Są też podnośniki ze specjalnymi łapami np Stenhoj z łapami CF do właśnie takich "obniżonych progów".
    Z tych Twoich opini to raczej nie wpadki, a braki w wyposażeniu lub sporadyczne przypadki.
  • #847
    User removed account
    User removed account  
  • #848
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    toku74 wrote:
    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a

    Jak już się obrobi wpust to tylko przecinak pomaga.
  • #849
    toku74
    Level 31  
    belcho99 wrote:
    Tak się składa ze mam stenhoja ;-D

    Wyposażenie na bieżąco uzupełniam na ile środki pozwalają do terracana nakładka już jest, mówisz, żeby gwint wyczyścić, a próbowałeś do niego tam podejść czy tylko piszesz co ci do głowy wpadnie. Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera i nie ma takiego co wszystko ogarnie i naprawi. A chociażby wykupił wszystkie narzędzia z kilku sklepów i tak zawsze czegoś zabraknie.

    Ostatni temat z Touranem z piątku, więc nic mi do głowy "akurat nie wpadło".
    Masz Stenhoja, ale skoro miałeś problem z progami to nie masz łap CF.
    A co do narzędzi i "głupi umiera" to się w pełni zgadzam.
  • #850
    GSMUnlock
    Level 26  
    Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego:
    Lewa: - akumulator i osłona out
    Prawa: - pompa ABS out?
    Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka.
    Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka.

    Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7)
    Podnosisz auto na lewarku o skok amortyzatora (kolo na ziemii) i wyciągasz ginekologicznie, cały problem się pojawia jak spadnie zapinka (drucik) od żarówki i trzeba go założyć

    Renault Laguna I 1.8: rozrusznik, umiejscowienie pod kolektorem ssącym, pierwszy raz wyjmujesz godzinę.

    LUK/INA za zastępowanie produktu "nowym" tylko w teorii pasującym (np. wysprzęglnik z łożyskiem Fiesta 1.8D).

    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.

    Chevrolet Captiva 2.0D - napinacz paska wieloklinowego - wypust ustalający położenie 6mm i odstęp od podłużnicy na niecały milimetr.

    Nissan Note - kabinówka, jak to włożyć bvez zgięcia?
  • #851
    andexp
    Level 20  
    GSMUnlock wrote:
    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.


    Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ...
    Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj przyjeżdzać na inne naprawy.
    Wymiana trwała prawie 4 godziny. Wtedy zapłaciłem frycowe, teraz sie nie bawię i zdejmuje zderzak.
    W Megane II tez zdejmuję.
    W vectrach c z fabrycznymi xenonami tez zdejmuje.

    My tutaj piszemy o różnych rzeczach które nam przeszkadaja, ale dla mnie nic nie przebije Renault Espace II 2.1 lub 2.2 benzyna i paska MICRO do napedu sprężarki klimatyzacji.
    Kolejnośc jest nastepująca:
    - pasek Micro od klimy
    -pasek rozrządu
    -pasek klinowy alternatora i PAS

    Przekładnia kierownicza też jest boska, z resztą cały samochód jest boski.

    Na koniec kolejna anegdota:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"
  • #852
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andexp wrote:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.
  • #853
    andexp
    Level 20  
    Przemo9826 wrote:
    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

    Nieważne czy kostka cała, sprężynka jest i niepogieta itd. Po prostu zdejmuję zderzak i lampę, a przy xenonach nawet się nie zastanawiam. Jak dla mnie za duże ryzyko niespodzianki w tej kwestii.
  • #854
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andexp wrote:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"


    Tak pewno sam '' naprawiał'' a gdy nie wyszło warsztat naprawił to pierwotne i to co wyszło ''w naprawie ''. Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?
  • #855
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    Przemo9826 wrote:
    andexp wrote:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.


    Przy xenonach nie ma opcji wymiany żarówki bez demontażu lampy - wcześniej demontaż zderzaka obowiązkowy.
  • #856
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mówimy o zwykłej H7 w megane, te zaślepki w nadkolach to do ozdoby nie są, no ale jak ktoś uparty i woli zderzak zdejmować to jego sprawa ;)
  • #857
    andexp
    Level 20  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?


    We Wrocławiu.
    I nie jest to legenda tylko autentyczny fakt. Być może Ty nie masz traumatycznych przeżyć związanych z naprawami w Espace II, ale ja długo wspominałem wymianę przekładni kierowniczej, naprawę zawieszenia z przodu czy ten nieszczęsny masek MICRO od klimy.
  • #858
    Trabi
    Level 36  
    Skoda Felicia
    MINUSY:
    - źle zaprojektowana klapa tylna w której stoi woda; wszystkim (!) Felicjom rdzewieją klapy do dziur na wylot włącznie. To samo z rantami tylnych błotników - tam walka z rdzą to walka z wiatrakami. Reszta nie rdzewieje prawie wcale.
    - czemu nie mocowali fabrycznie stabilizatorów choć wszystkie otwory techniczne są? W efekcie Fela kiwa się na zakrętach
    - niski rant przedniej szyby - trzeba walczyć z deszczami (do opanowania, ale walka jest)
    PLUSY:
    - tania jak barszcz w częściach
    - dbana potrafi się odwdzięczyć setkami tysięcy przejechanych kilometrów bez grzebania w silniku
    - kombi nie wygląda jak karawan
  • #859
    User removed account
    User removed account  
  • #860
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    Jak juz mowa o megance 2 wypalające sie mocowanie żarówki kierunkowskaza w reflektorze przód , wymiana pocięte łąpy itd ...zawieszenie,cewki,gnijace progi,upalające sie połączenie w tylnych lampach,mocowanie tłumików,podnośniki szyb ...jednym słowem cudo nie auto ino sie cieszyć bo roboty nie braknie! :)


    Pozdrawiam mateusz
  • #861
    TomekxD
    Level 29  
    Tragiczna konserwacja podwozia w Nissanie Qashqai, konserwacja wykonana jest tylko tak jak klient widzi w salonie, te najgorsze miejsca - tam gdzie sie sol z drog osadza nie ma nawet sladu konserwacji.
  • #862
    Don de Leon
    Level 24  
    Czteroletnia Toyota Rav4 salonowa na podwoziu rdza na połączeniach zgrzewanych.
  • #863
    User removed account
    User removed account  
  • #864
    kybernetes
    Level 39  
    rozmarzl wrote:
    Citroen C3 i wymiana pozycji

    A co ty tam widzisz trudnego?
  • #865
    User removed account
    User removed account  
  • #866
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    grochogrocho wrote:
    gumowy pasek rozrządu na stałe pracujący w oleju.

    A cóż to za wpadka? Nie słyszałem, aby były awarie/usterki tegoż rozwiązania. Możesz wyjaśnić, co jest wpadką? Wiesz, że to rozwiązanie wymyślone jest dla ekologów, jak i innych wiele..?
  • #867
    barto125
    Level 16  
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.




    Moderated By zeimp:

  • #868
    KruczeK100
    Level 10  
    barto125 wrote:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.


    Chyba nie sądzisz, że taki pasek rozrządu jest zrobiony z gumy po balonikach ?
  • #869
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    barto125 wrote:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.

    Do czego jest ten wpis? Jeśli do info o pływającym w oleju pasku, to powinno być ostrzeżenie - za zaniżanie poziomu forum! Nikt nie zaprojektował w/w paska z dętki od roweru, więc zapoznaj się z materiałami, z których jest wykonany, poczytaj specyfikacje mechaników laborantów i dopiero się wypowiadaj!
  • #870
    barto125
    Level 16  
    Wiem, wiem. Ale są różne chińskie zamienniki gorszej jakości.