Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 28 May 2013 11:16 468886 1911
Texa Poland
  • Helpful post
    #841
    lukasz1471
    Level 11  
    Renault panewki bez zamkow czeste obracanie sie :) wadliwe wtryski renaut 1,5 a takze pompy

    Dodano po 1 [minuty]:

    silniki bmw 2,0 urywajace sie waly na 4 korbie ;/
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #842
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    Znów Fiat Punto 2 2001r SX - Ciągle dostające się zanieczyszczenie do zamka bagażnika, mimo zamontowania "osłonki/klapki", uniemożliwia jego otwarcie. Bez rozebrania zamka i wyczyszczenia zapadek otworzenie z zewnątrz jest niemożliwe. Dobrze, że jest jeszcze otwieranie wewnętrzne. Parodia.
  • Helpful post
    #843
    djswirek
    Level 21  
    to ja do listy dopiszę Kijankę Shuma za imo...
  • #844
    User removed account
    User removed account  
  • #845
    ZSMS
    Level 13  
    Quote:
    fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm w takim kurduplu....


    Tydzień temu nie potrafiłem tego uzmysłowić klientowi, cóż...

    Ja po dzisiejszej przygodzie dodałbym alternator w Grande Punto i niesamowicie pomysłową górną śrubę pod sprężarką klimy...
  • #846
    toku74
    Level 31  
    belcho99 wrote:

    Wymiana tylnego łożyska touran bez rury 2 metry nie idzie odkręcić głównej "śrubki", zwykły ( nie do TIR-ów) klucz pneumatyczny wymięka.

    VW "niubitel" 2,0 dostęp do filtra oleju, jeżeli nie jest bardzo mocno dokręcony problemu nie ma. Gorzej jak jest niestety baaardzo mocno dokręcony i zastany jak mi się trafiło. Dostępu kluczem ni z góry ni z dołu ani taśmowym ani łańcuchem, przebicie łapką mija się z celem bo i tak nie ma ruchu, rozwiązanie jest banalne wystarczyło by żeby producenci dali na dnie filtra 2 zęby lub tzw." nakrętkę" by czymś toto odkręcić ale po co. . .

    Wyrazy pogardy również za napompowane listwy progowe garbusa 2 ileż się trzeba nacudować, żeby toto na podnośnik wsadzić i nic nie połamać.


    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a.
    Do filtrów oleju są jeszcze klucze nasadowe, więc skoro byłoby dojście do "dna filtra" to i nasadkę tam założysz.
    Są też podnośniki ze specjalnymi łapami np Stenhoj z łapami CF do właśnie takich "obniżonych progów".
    Z tych Twoich opini to raczej nie wpadki, a braki w wyposażeniu lub sporadyczne przypadki.
  • Texa Poland
  • #847
    User removed account
    User removed account  
  • #848
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    toku74 wrote:
    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a

    Jak już się obrobi wpust to tylko przecinak pomaga.
  • #849
    toku74
    Level 31  
    belcho99 wrote:
    Tak się składa ze mam stenhoja ;-D

    Wyposażenie na bieżąco uzupełniam na ile środki pozwalają do terracana nakładka już jest, mówisz, żeby gwint wyczyścić, a próbowałeś do niego tam podejść czy tylko piszesz co ci do głowy wpadnie. Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera i nie ma takiego co wszystko ogarnie i naprawi. A chociażby wykupił wszystkie narzędzia z kilku sklepów i tak zawsze czegoś zabraknie.

    Ostatni temat z Touranem z piątku, więc nic mi do głowy "akurat nie wpadło".
    Masz Stenhoja, ale skoro miałeś problem z progami to nie masz łap CF.
    A co do narzędzi i "głupi umiera" to się w pełni zgadzam.
  • #850
    GSMUnlock
    Level 26  
    Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego:
    Lewa: - akumulator i osłona out
    Prawa: - pompa ABS out?
    Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka.
    Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka.

    Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7)
    Podnosisz auto na lewarku o skok amortyzatora (kolo na ziemii) i wyciągasz ginekologicznie, cały problem się pojawia jak spadnie zapinka (drucik) od żarówki i trzeba go założyć

    Renault Laguna I 1.8: rozrusznik, umiejscowienie pod kolektorem ssącym, pierwszy raz wyjmujesz godzinę.

    LUK/INA za zastępowanie produktu "nowym" tylko w teorii pasującym (np. wysprzęglnik z łożyskiem Fiesta 1.8D).

    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.

    Chevrolet Captiva 2.0D - napinacz paska wieloklinowego - wypust ustalający położenie 6mm i odstęp od podłużnicy na niecały milimetr.

    Nissan Note - kabinówka, jak to włożyć bvez zgięcia?
  • #851
    andexp
    Level 20  
    GSMUnlock wrote:
    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.


    Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ...
    Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj przyjeżdzać na inne naprawy.
    Wymiana trwała prawie 4 godziny. Wtedy zapłaciłem frycowe, teraz sie nie bawię i zdejmuje zderzak.
    W Megane II tez zdejmuję.
    W vectrach c z fabrycznymi xenonami tez zdejmuje.

    My tutaj piszemy o różnych rzeczach które nam przeszkadaja, ale dla mnie nic nie przebije Renault Espace II 2.1 lub 2.2 benzyna i paska MICRO do napedu sprężarki klimatyzacji.
    Kolejnośc jest nastepująca:
    - pasek Micro od klimy
    -pasek rozrządu
    -pasek klinowy alternatora i PAS

    Przekładnia kierownicza też jest boska, z resztą cały samochód jest boski.

    Na koniec kolejna anegdota:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"
  • #852
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andexp wrote:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.
  • #853
    andexp
    Level 20  
    Przemo9826 wrote:
    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

    Nieważne czy kostka cała, sprężynka jest i niepogieta itd. Po prostu zdejmuję zderzak i lampę, a przy xenonach nawet się nie zastanawiam. Jak dla mnie za duże ryzyko niespodzianki w tej kwestii.
  • #854
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andexp wrote:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"


    Tak pewno sam '' naprawiał'' a gdy nie wyszło warsztat naprawił to pierwotne i to co wyszło ''w naprawie ''. Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?
  • #855
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Przemo9826 wrote:
    andexp wrote:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.


    Przy xenonach nie ma opcji wymiany żarówki bez demontażu lampy - wcześniej demontaż zderzaka obowiązkowy.
  • #856
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mówimy o zwykłej H7 w megane, te zaślepki w nadkolach to do ozdoby nie są, no ale jak ktoś uparty i woli zderzak zdejmować to jego sprawa ;)
  • #857
    andexp
    Level 20  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?


    We Wrocławiu.
    I nie jest to legenda tylko autentyczny fakt. Być może Ty nie masz traumatycznych przeżyć związanych z naprawami w Espace II, ale ja długo wspominałem wymianę przekładni kierowniczej, naprawę zawieszenia z przodu czy ten nieszczęsny masek MICRO od klimy.
  • #858
    Trabi
    Level 36  
    Skoda Felicia
    MINUSY:
    - źle zaprojektowana klapa tylna w której stoi woda; wszystkim (!) Felicjom rdzewieją klapy do dziur na wylot włącznie. To samo z rantami tylnych błotników - tam walka z rdzą to walka z wiatrakami. Reszta nie rdzewieje prawie wcale.
    - czemu nie mocowali fabrycznie stabilizatorów choć wszystkie otwory techniczne są? W efekcie Fela kiwa się na zakrętach
    - niski rant przedniej szyby - trzeba walczyć z deszczami (do opanowania, ale walka jest)
    PLUSY:
    - tania jak barszcz w częściach
    - dbana potrafi się odwdzięczyć setkami tysięcy przejechanych kilometrów bez grzebania w silniku
    - kombi nie wygląda jak karawan
  • #859
    User removed account
    User removed account  
  • #860
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    Jak juz mowa o megance 2 wypalające sie mocowanie żarówki kierunkowskaza w reflektorze przód , wymiana pocięte łąpy itd ...zawieszenie,cewki,gnijace progi,upalające sie połączenie w tylnych lampach,mocowanie tłumików,podnośniki szyb ...jednym słowem cudo nie auto ino sie cieszyć bo roboty nie braknie! :)


    Pozdrawiam mateusz
  • #861
    TomekxD
    Level 29  
    Tragiczna konserwacja podwozia w Nissanie Qashqai, konserwacja wykonana jest tylko tak jak klient widzi w salonie, te najgorsze miejsca - tam gdzie sie sol z drog osadza nie ma nawet sladu konserwacji.
  • #862
    Don de Leon
    Level 24  
    Czteroletnia Toyota Rav4 salonowa na podwoziu rdza na połączeniach zgrzewanych.
  • #863
    User removed account
    User removed account  
  • #864
    kybernetes
    Level 39  
    rozmarzl wrote:
    Citroen C3 i wymiana pozycji

    A co ty tam widzisz trudnego?
  • #865
    User removed account
    User removed account  
  • #866
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    grochogrocho wrote:
    gumowy pasek rozrządu na stałe pracujący w oleju.

    A cóż to za wpadka? Nie słyszałem, aby były awarie/usterki tegoż rozwiązania. Możesz wyjaśnić, co jest wpadką? Wiesz, że to rozwiązanie wymyślone jest dla ekologów, jak i innych wiele..?
  • #867
    barto125
    Level 16  
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.




    Moderated By zeimp:

  • #868
    KruczeK100
    Level 10  
    barto125 wrote:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.


    Chyba nie sądzisz, że taki pasek rozrządu jest zrobiony z gumy po balonikach ?
  • #869
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    barto125 wrote:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.

    Do czego jest ten wpis? Jeśli do info o pływającym w oleju pasku, to powinno być ostrzeżenie - za zaniżanie poziomu forum! Nikt nie zaprojektował w/w paska z dętki od roweru, więc zapoznaj się z materiałami, z których jest wykonany, poczytaj specyfikacje mechaników laborantów i dopiero się wypowiadaj!
  • #870
    barto125
    Level 16  
    Wiem, wiem. Ale są różne chińskie zamienniki gorszej jakości.