Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 28 Maj 2013 11:16 410056 1519
  • Pomocny post
    #841 28 Maj 2013 11:16
    lukasz1471
    Poziom 10  

    Renault panewki bez zamkow czeste obracanie sie :) wadliwe wtryski renaut 1,5 a takze pompy

    Dodano po 1 [minuty]:

    silniki bmw 2,0 urywajace sie waly na 4 korbie ;/

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #842 28 Maj 2013 22:52
    swiercm
    Moderator - Komputery Serwis

    Znów Fiat Punto 2 2001r SX - Ciągle dostające się zanieczyszczenie do zamka bagażnika, mimo zamontowania "osłonki/klapki", uniemożliwia jego otwarcie. Bez rozebrania zamka i wyczyszczenia zapadek otworzenie z zewnątrz jest niemożliwe. Dobrze, że jest jeszcze otwieranie wewnętrzne. Parodia.

  • Pomocny post
    #843 30 Maj 2013 12:33
    djswirek
    Poziom 21  

    to ja do listy dopiszę Kijankę Shuma za imo...

  • Fibaro
  • #844 01 Cze 2013 00:08
    belcho99
    Poziom 12  

    Shuma i sephia to odpala tylko do minus 15 poniżej tej temperatury pocałuj ją w tłumik,

    przewody hamulcowe we fiatach- uno od pompy hamulcowej do samego koła ciągły nigdzie nie dzielony, siena od pompy do beli tylnej brak złączek jedna jedyna na belce, od pompy do belki przewód ma prawie 3,5 metra :D

    fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm :D w takim kurduplu....

    Wymiana tylnego łożyska touran bez rury 2 metry nie idzie odkręcić głównej "śrubki", zwykły ( nie do TIR-ów) klucz pneumatyczny wymięka.

    VW "niubitel" 2,0 dostęp do filtra oleju, jeżeli nie jest bardzo mocno dokręcony problemu nie ma. Gorzej jak jest niestety baaardzo mocno dokręcony i zastany jak mi się trafiło. Dostępu kluczem ni z góry ni z dołu ani taśmowym ani łańcuchem, przebicie łapką mija się z celem bo i tak nie ma ruchu, rozwiązanie jest banalne wystarczyło by żeby producenci dali na dnie filtra 2 zęby lub tzw." nakrętkę" by czymś toto odkręcić ale po co. . .

    Wyrazy pogardy również za napompowane listwy progowe garbusa 2 ileż się trzeba nacudować, żeby toto na podnośnik wsadzić i nic nie połamać.

    Hyundai Terracan diesel gratulacje za pomysłowość w wyborze miejsca na filtr oleju.

    Renault scenic 3 tylne klocki hamulcowe ze względu na swój potężny, wręcz zabawkowy gabaryt potrafią skończyć się już po 9-10 tysiącach jazdy po warszawie.

    Volvo- jakie by nie było wycieraczki przednich lamp żyjące własnym życiem.

    Wymienione wyżej wady/ mankamenty sa upierdliwe ale nic tak nie wkurza jak już wspomniane cudne bagnety w touranie i masterze 2,8 by iveco.

  • #845 01 Cze 2013 17:17
    ZSMS
    Poziom 13  

    Cytat:
    fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm w takim kurduplu....


    Tydzień temu nie potrafiłem tego uzmysłowić klientowi, cóż...

    Ja po dzisiejszej przygodzie dodałbym alternator w Grande Punto i niesamowicie pomysłową górną śrubę pod sprężarką klimy...

  • #846 02 Cze 2013 09:18
    toku74
    Poziom 30  

    belcho99 napisał:

    Wymiana tylnego łożyska touran bez rury 2 metry nie idzie odkręcić głównej "śrubki", zwykły ( nie do TIR-ów) klucz pneumatyczny wymięka.

    VW "niubitel" 2,0 dostęp do filtra oleju, jeżeli nie jest bardzo mocno dokręcony problemu nie ma. Gorzej jak jest niestety baaardzo mocno dokręcony i zastany jak mi się trafiło. Dostępu kluczem ni z góry ni z dołu ani taśmowym ani łańcuchem, przebicie łapką mija się z celem bo i tak nie ma ruchu, rozwiązanie jest banalne wystarczyło by żeby producenci dali na dnie filtra 2 zęby lub tzw." nakrętkę" by czymś toto odkręcić ale po co. . .

    Wyrazy pogardy również za napompowane listwy progowe garbusa 2 ileż się trzeba nacudować, żeby toto na podnośnik wsadzić i nic nie połamać.


    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a.
    Do filtrów oleju są jeszcze klucze nasadowe, więc skoro byłoby dojście do "dna filtra" to i nasadkę tam założysz.
    Są też podnośniki ze specjalnymi łapami np Stenhoj z łapami CF do właśnie takich "obniżonych progów".
    Z tych Twoich opini to raczej nie wpadki, a braki w wyposażeniu lub sporadyczne przypadki.

  • Fibaro
  • #847 02 Cze 2013 09:57
    belcho99
    Poziom 12  

    Tak się składa ze mam stenhoja ;-D

    Wyposażenie na bieżąco uzupełniam na ile środki pozwalają do terracana nakładka już jest, mówisz, żeby gwint wyczyścić, a próbowałeś do niego tam podejść czy tylko piszesz co ci do głowy wpadnie. Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera i nie ma takiego co wszystko ogarnie i naprawi. A chociażby wykupił wszystkie narzędzia z kilku sklepów i tak zawsze czegoś zabraknie.

  • #848 02 Cze 2013 10:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    toku74 napisał:
    W Touranie problemów nie ma. Trzeba, tylko przeczyścić wystający koniec gwintu. A skoro to śrubka chyba tylko 14 więc rura 2 m ją urwie albo obrobi XZN'a

    Jak już się obrobi wpust to tylko przecinak pomaga.

  • #849 02 Cze 2013 14:23
    toku74
    Poziom 30  

    belcho99 napisał:
    Tak się składa ze mam stenhoja ;-D

    Wyposażenie na bieżąco uzupełniam na ile środki pozwalają do terracana nakładka już jest, mówisz, żeby gwint wyczyścić, a próbowałeś do niego tam podejść czy tylko piszesz co ci do głowy wpadnie. Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera i nie ma takiego co wszystko ogarnie i naprawi. A chociażby wykupił wszystkie narzędzia z kilku sklepów i tak zawsze czegoś zabraknie.

    Ostatni temat z Touranem z piątku, więc nic mi do głowy "akurat nie wpadło".
    Masz Stenhoja, ale skoro miałeś problem z progami to nie masz łap CF.
    A co do narzędzi i "głupi umiera" to się w pełni zgadzam.

  • #850 03 Cze 2013 17:47
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego:
    Lewa: - akumulator i osłona out
    Prawa: - pompa ABS out?
    Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka.
    Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka.

    Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7)
    Podnosisz auto na lewarku o skok amortyzatora (kolo na ziemii) i wyciągasz ginekologicznie, cały problem się pojawia jak spadnie zapinka (drucik) od żarówki i trzeba go założyć

    Renault Laguna I 1.8: rozrusznik, umiejscowienie pod kolektorem ssącym, pierwszy raz wyjmujesz godzinę.

    LUK/INA za zastępowanie produktu "nowym" tylko w teorii pasującym (np. wysprzęglnik z łożyskiem Fiesta 1.8D).

    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.

    Chevrolet Captiva 2.0D - napinacz paska wieloklinowego - wypust ustalający położenie 6mm i odstęp od podłużnicy na niecały milimetr.

    Nissan Note - kabinówka, jak to włożyć bvez zgięcia?

  • #851 04 Cze 2013 23:56
    andexp
    Poziom 18  

    GSMUnlock napisał:
    Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność.


    Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ...
    Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj przyjeżdzać na inne naprawy.
    Wymiana trwała prawie 4 godziny. Wtedy zapłaciłem frycowe, teraz sie nie bawię i zdejmuje zderzak.
    W Megane II tez zdejmuję.
    W vectrach c z fabrycznymi xenonami tez zdejmuje.

    My tutaj piszemy o różnych rzeczach które nam przeszkadaja, ale dla mnie nic nie przebije Renault Espace II 2.1 lub 2.2 benzyna i paska MICRO do napedu sprężarki klimatyzacji.
    Kolejnośc jest nastepująca:
    - pasek Micro od klimy
    -pasek rozrządu
    -pasek klinowy alternatora i PAS

    Przekładnia kierownicza też jest boska, z resztą cały samochód jest boski.

    Na koniec kolejna anegdota:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"

  • #852 05 Cze 2013 00:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andexp napisał:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

  • #853 05 Cze 2013 00:40
    andexp
    Poziom 18  

    Przemo9826 napisał:
    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.

    Nieważne czy kostka cała, sprężynka jest i niepogieta itd. Po prostu zdejmuję zderzak i lampę, a przy xenonach nawet się nie zastanawiam. Jak dla mnie za duże ryzyko niespodzianki w tej kwestii.

  • #854 05 Cze 2013 10:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    andexp napisał:
    Na podnosniku stoi Espace II. Wchodzi klient, patrzy się na ten samochód i po chwili mówi:
    "Miałem kiedyś takie auto. Po nim stać mnie na każdy samochód"


    Tak pewno sam '' naprawiał'' a gdy nie wyszło warsztat naprawił to pierwotne i to co wyszło ''w naprawie ''. Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?

  • #855 05 Cze 2013 14:19
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Przemo9826 napisał:
    andexp napisał:
    W Megane II tez zdejmuję.


    Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.


    Przy xenonach nie ma opcji wymiany żarówki bez demontażu lampy - wcześniej demontaż zderzaka obowiązkowy.

  • #856 05 Cze 2013 17:50
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mówimy o zwykłej H7 w megane, te zaślepki w nadkolach to do ozdoby nie są, no ale jak ktoś uparty i woli zderzak zdejmować to jego sprawa ;)

  • #857 05 Cze 2013 19:55
    andexp
    Poziom 18  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Nie wiem gdzie takie miejskie legendy są tworzone o espasach?


    We Wrocławiu.
    I nie jest to legenda tylko autentyczny fakt. Być może Ty nie masz traumatycznych przeżyć związanych z naprawami w Espace II, ale ja długo wspominałem wymianę przekładni kierowniczej, naprawę zawieszenia z przodu czy ten nieszczęsny masek MICRO od klimy.

  • #858 05 Cze 2013 20:13
    Trabi
    Poziom 36  

    Skoda Felicia
    MINUSY:
    - źle zaprojektowana klapa tylna w której stoi woda; wszystkim (!) Felicjom rdzewieją klapy do dziur na wylot włącznie. To samo z rantami tylnych błotników - tam walka z rdzą to walka z wiatrakami. Reszta nie rdzewieje prawie wcale.
    - czemu nie mocowali fabrycznie stabilizatorów choć wszystkie otwory techniczne są? W efekcie Fela kiwa się na zakrętach
    - niski rant przedniej szyby - trzeba walczyć z deszczami (do opanowania, ale walka jest)
    PLUSY:
    - tania jak barszcz w częściach
    - dbana potrafi się odwdzięczyć setkami tysięcy przejechanych kilometrów bez grzebania w silniku
    - kombi nie wygląda jak karawan

  • #859 05 Cze 2013 20:30
    belcho99
    Poziom 12  

    W felicji 1,3 miałem ostatnio zabawny przypadek, tłumik końcowy zatkał się na amen swoim własnym wygłuszeniem. Jak dobrze pamiętam, to chyba w 1,3 były tuleje pływające jak w VM i traktorach...

    Słyszał ktoś legendę o "gumowym biegu" felicji czy tylko mi się o uszy obiło? :D

  • #860 05 Cze 2013 22:36
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    Jak juz mowa o megance 2 wypalające sie mocowanie żarówki kierunkowskaza w reflektorze przód , wymiana pocięte łąpy itd ...zawieszenie,cewki,gnijace progi,upalające sie połączenie w tylnych lampach,mocowanie tłumików,podnośniki szyb ...jednym słowem cudo nie auto ino sie cieszyć bo roboty nie braknie! :)


    Pozdrawiam mateusz

  • #861 09 Sie 2013 22:49
    TomekxD
    Poziom 29  

    Tragiczna konserwacja podwozia w Nissanie Qashqai, konserwacja wykonana jest tylko tak jak klient widzi w salonie, te najgorsze miejsca - tam gdzie sie sol z drog osadza nie ma nawet sladu konserwacji.

  • #862 10 Sie 2013 21:23
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Czteroletnia Toyota Rav4 salonowa na podwoziu rdza na połączeniach zgrzewanych.

  • #863 16 Sie 2013 21:39
    1959821
    Usunięty  
  • #864 16 Sie 2013 21:45
    kybernetes
    Poziom 39  

    rozmarzl napisał:
    Citroen C3 i wymiana pozycji

    A co ty tam widzisz trudnego?

  • #865 30 Wrz 2013 20:24
    2166074
    Usunięty  
  • #866 01 Paź 2013 00:52
    zeimp
    Moderator Samochody

    grochogrocho napisał:
    gumowy pasek rozrządu na stałe pracujący w oleju.

    A cóż to za wpadka? Nie słyszałem, aby były awarie/usterki tegoż rozwiązania. Możesz wyjaśnić, co jest wpadką? Wiesz, że to rozwiązanie wymyślone jest dla ekologów, jak i innych wiele..?

  • #867 01 Paź 2013 01:00
    barto125
    Poziom 16  

    Olej rozpuszcza niektóre gumy.




    Moderowany przez zeimp:

  • #868 01 Paź 2013 01:05
    KruczeK100
    Poziom 9  

    barto125 napisał:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.


    Chyba nie sądzisz, że taki pasek rozrządu jest zrobiony z gumy po balonikach ?

  • #869 01 Paź 2013 01:05
    zeimp
    Moderator Samochody

    barto125 napisał:
    Olej rozpuszcza niektóre gumy.

    Do czego jest ten wpis? Jeśli do info o pływającym w oleju pasku, to powinno być ostrzeżenie - za zaniżanie poziomu forum! Nikt nie zaprojektował w/w paska z dętki od roweru, więc zapoznaj się z materiałami, z których jest wykonany, poczytaj specyfikacje mechaników laborantów i dopiero się wypowiadaj!

  • #870 01 Paź 2013 10:50
    barto125
    Poziom 16  

    Wiem, wiem. Ale są różne chińskie zamienniki gorszej jakości.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo