Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 23 Mar 2010 18:53 470842 1911
Automation24
  • Helpful post
    #871
    lysy1980
    Level 32  
    Ale to nie jest wpadka konstrukcyjna.
  • Automation24
  • #872
    wopor
    Level 32  
    Te paski mają do 5 razy wiekszą wytrzymałość od stali .
  • Helpful post
    #874
    gabik001
    Level 37  
    Honda accord 2002 automat z silnikiem F23A4 (wersja US) - można wyjąć kluczyk ze stacyjki w dowolnym położeniu dźwigni zmiany biegów. Filtr oleju umieszczony bezpośrednio nad łącznikiem elastycznym układu wydechowego i po wymianie oleju przez dzień, dwa śmierdzi spalonym olejem (dopóki się nie wypali). Poza tym przy włączonej klimie strasznie mułowaty pomimo 150 hp...
  • Automation24
  • Helpful post
    #875
    kikoo2
    Level 12  
    Astra 2 wyłącznik świateł!!!
  • Helpful post
    #876
    domex32
    Moderator of Cars
    Zespół napinacza paska klinowego, Merc B-clasa 180, oraz świece żarowe.
  • #877
    wopor
    Level 32  
    Dzięki drodzy koledzy za wpisy ,można tylko dać 3 pomógł , a swoją drogą zakładając ten post niemyślałem że tyle bedzie wpisów z pretensjami :D ale widocznie konstrukcja samochodu zamiast być coraz lepsza to schodzi na psy (ksiegowi je chyba projektują) a nas mają w głebokim uważaniu.
  • #878
    T5
    Admin of Cars group
    wopor wrote:
    widocznie konstrukcja samochodu zamiast być coraz lepsza to schodzi na psy (ksiegowi je chyba projektują) a nas mają w głebokim uważaniu.
    I to są święte słowa- liczy się tylko kasa dla producentów.
  • #880
    kikoo2
    Level 12  
    E34 "chciałem" kiedyś wymienić żarówkę przedniego migacza,chyba że niewiedziałem jak.
  • #881
    actin
    Level 34  
    Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat.
  • #882
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    actin wrote:
    Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat.


    Przecież tam jest zaślepka pod nadkolem. Nawet maski nie trzeba otwierać.
  • #883
    Alfred_92
    Level 33  
    mateuszTYGRYS wrote:
    actin wrote:
    Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat.


    Przecież tam jest zaślepka pod nadkolem. Nawet maski nie trzeba otwierać.

    Tak samo jak w Megane II
  • #884
    actin
    Level 34  
    Wymiana żarówki w zimie? Uuuu pozdrawiam. Chyba że solidnie wymyjesz tę część.
  • #885
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Alfred_92 wrote:
    Tak samo jak w Megane II


    To wymień Xenona albo jakąkolwiek żarówkę przy lampie z xenonem przez tą klapkę w megane 2 .
  • Helpful post
    #886
    cyborg39
    Level 28  
    Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe z wału, odkręcić łapę silnika i zdjąć osłony rozrządu, a żeby odkręcić śruby tych osłon trzeba windować silnik raz w górę raz w dół na przemian.. Co ciekawe-chciałem tą śrubkę zastąpić zwykłą śrubą z łbem sześciokątnym żeby w przyszłości ktoś nie klął, okazało się jednak że to gwint M7, a taką chyba mało kto ma tak od ręki.. Ja w każdym razie nie mialem
  • #887
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    cyborg39 wrote:
    Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe z wału, odkręcić łapę silnika i zdjąć osłony rozrządu, a żeby odkręcić śruby tych osłon trzeba windować silnik raz w górę raz w dół na przemian.. Co ciekawe-chciałem tą śrubkę zastąpić zwykłą śrubą z łbem sześciokątnym żeby w przyszłości ktoś nie klął, okazało się jednak że to gwint M7, a taką chyba mało kto ma tak od ręki.. Ja w każdym razie nie mialem


    Znów muszę napisać, że to nie jest wpadka konstruktorska! Robisz to często? Nie! Co innego, kiedy filtr oleju jest umieszczony w niemal niedostępnym miejscu - to jest wpadka! Myślcie, o czym piszecie, bo już ten wątek przechodzi w zwykłe CZEPIALSTWO do projektantów, niż ich faktyczne błędy!
  • #888
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak trzeba to wymieni się i wał napędowy w samochodzie do połowy zatopionym w śniegu i błocie, a niektórzy z żaróweczkami mają problemy...
  • #889
    kikoo2
    Level 12  
    ociz wrote:
    Jak trzeba to wymieni się i wał napędowy w samochodzie do połowy zatopionym w śniegu i błocie, a niektórzy z żaróweczkami mają problemy...
    Zreguły jak się jedzie do takiego super mechsnika to się kończy na narzekaniu że to musi kosztować,więc proponuję Ci wymianę rozrusznika w Opel Vectra B 1.8 16 v, a o 2.5 benzyna?
  • #890
    wopor
    Level 32  
    zeimp wrote:
    cyborg39 wrote:
    Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe z wału, odkręcić łapę silnika i zdjąć osłony rozrządu, a żeby odkręcić śruby tych osłon trzeba windować silnik raz w górę raz w dół na przemian.. Co ciekawe-chciałem tą śrubkę zastąpić zwykłą śrubą z łbem sześciokątnym żeby w przyszłości ktoś nie klął, okazało się jednak że to gwint M7, a taką chyba mało kto ma tak od ręki.. Ja w każdym razie nie mialem


    Znów muszę napisać, że to nie jest wpadka konstruktorska! Robisz to często? Nie! Co innego, kiedy filtr oleju jest umieszczony w niemal niedostępnym miejscu - to jest wpadka! Myślcie, o czym piszecie, bo już ten wątek przechodzi w zwykłe CZEPIALSTWO do projektantów, niż ich faktyczne błędy!

    Zeimpuś a sie niezgadzam :D bo skoro jest śrubka znaczy się ma prawo sie popsuć i trzeba wymieniać podzespół i nie ma to trwać jak tworzenia węgla kamiennego ,to niech posklejaja wsio do kupy i napiszą jednorazówka :D
  • #891
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Z poprzedniego tygodnia:
    Toyota D4-D (2005r.) - wyczuwalny brak mocy, wsio sprawne, zero błędów, ba (!) parametry w normie (zamieszczam to tutaj, bo do dziś nie poprawili niczego w tej kwestii, a zdarza mi się to często!):
    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.

    A to z dzisiaj:
    Mercedes ML 270 CDI - pęknięta sprężyna i .....spróbujcie ją wymienić! Demontaż tylko i wyłącznie kluczem płaskim oczkowym giętym z grzechotką w oczku i......ruch po ząbku! Oczywiście tył górne mocowanie:
    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.
    Ciekawy jestem, jak oni to w fabryce kręcą = co za narzędź mają :)
  • #892
    actin
    Level 34  
    ociz wrote:
    Jak trzeba to wymieni się i wał napędowy w samochodzie do połowy zatopionym w śniegu i błocie, a niektórzy z żaróweczkami mają problemy...


    Co wniosłeś? Jak trzeba to można i pół auta rozebrać podstawowymi narzędziami. Ale wyobraź sobie: Jedziesz, zima na autostradzie. Przed Tobą jeszcze z 2kkm a tu pach- żarówka padła.Zjeżdżasz na stację, chcesz wymienić. Ja u siebie podnoszę maskę i po sprawie. A grzeb w tym błocie. Nie, dzięki.
  • #893
    diodabg
    Level 30  
    Wpadki konstruktorów samochodów.
    np.BMW kombi E61 łamiące się kable instalacji do tylnej klapy !!!
    Przez ostatnie pół roku naprawiałem ten problem 5 razy! Rozumie w tanim aucie np. Polonez ale w aucie za grube pieniądze ??? :-)
  • #894
    excray
    Level 40  
    diodabg wrote:
    Rozumie w tanim aucie np. Polonez

    Wybacz, Poloneza w to nie mieszajmy. Porządne polskie auto. :-)
    Jak to mówią mechanicy przed naprawą "Poloneza czas zacząć!".
  • Helpful post
    #895
    Mihas66
    Level 22  
    Ponawiam filtr paliwa LT35 2.5tdi chyba ich p...ebało tam by się drugi silnik zmieścił pod maską a tak skitrali filtr....

    RS4 b7 za silnik FSI przecież to po 50tyś ma 100hp mniej...
  • #896
    kikoo2
    Level 12  
    excray wrote:
    diodabg wrote:
    Rozumie w tanim aucie np. Polonez

    Wybacz, Poloneza w to nie mieszajmy. Porządne polskie auto. :-)
    Jak to mówią mechanicy przed naprawą "Poloneza czas zacząć!".


    Poloneza (silnik) 1-2 godziny cały,a wpadką była cała konstrukcja...Wystarczyło odchudzić,zmienić zawieszenie układ kierowniczy...no właśnie cały.
  • #897
    T5
    Admin of Cars group
    zeimp wrote:
    Z poprzedniego tygodnia:
    Toyota D4-D (2005r.) - wyczuwalny brak mocy, wsio sprawne, zero błędów, ba (!) parametry w normie (zamieszczam to tutaj, bo do dziś nie poprawili niczego w tej kwestii, a zdarza mi się to często!):
    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.

    A to z dzisiaj:
    Mercedes ML 270 CDI - pęknięta sprężyna i .....spróbujcie ją wymienić! Demontaż tylko i wyłącznie kluczem płaskim oczkowym giętym z grzechotką w oczku i......ruch po ząbku! Oczywiście tył górne mocowanie:
    Wpadki konstruktorów samochodów. Wpadki konstruktorów samochodów.
    Ciekawy jestem, jak oni to w fabryce kręcą = co za narzędź mają :)
    A gdzie kolega zatyczki na wtryskiwacze zgubił?Dlaczego nie założone?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2596371-30.html
  • #898
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Foto było zrobione tuż po rozkręceniu wszystkiego (fizycznie było pozasłaniane tuż po odkręceniu przewodów, ale to i tak za mało (wiem), niestety innej możliwości tam nie ma, ponieważ nakrętki i tak są schowane głębiej). Przed odkręceniem przewodów paliwowych porządnie wsio wymyłem i wydmuchałem, więc został tylko bardzo mocno trzymający się brud... Przed montażem wsio było wymyte i sprawdzone (wtryskiwacze sprawdzone i na moje szczęście nic im się nie stało - powstał "nowy silnik" ;)). To pierwszy tak zabrudzony z zewnątrz silnik D4-D jaki robiłem. Inne były zasyfione, ale tylko od wewnątrz. Tak więc spostrzeżenie słuszne, ale bardzo uważałem i.... się udało (znowu :D ).
  • #899
    diodabg
    Level 30  
    kikoo2 wrote:
    excray wrote:
    diodabg wrote:
    Rozumie w tanim aucie np. Polonez

    Wybacz, Poloneza w to nie mieszajmy. Porządne polskie auto. :-)
    Jak to mówią mechanicy przed naprawą "Poloneza czas zacząć!".


    Poloneza (silnik) 1-2 godziny cały,a wpadką była cała konstrukcja...Wystarczyło odchudzić,zmienić zawieszenie układ kierowniczy...no właśnie cały.


    Żadna wpadka konstrukcyjna kolego z naszym Polonezem :-)
    Wsiądz sobie do Poloneza np rok produkcji 1985 i do wspaniałych np golfów czy passatów jaki i również Renault Citroen czy Fiat... Wykończenie Poloneza w porównaniu z innymi to jak statek kosmiczny ... ;) A że niestety stosowane były kiepskie materiały np do budowy silnika to inna sprawa, i nie jest to winna konstruktorów ale takie wtedy były możliwości bo wszystko co dobre szło do ruskich , na dodatek za darmo więc gospodarka nie miała szans i pieniędzy aby wykorzystać coś lepszego... Warto też podsumować i napisać że jest to wina Niemców /nie faszystów/ bo oni rozpętali II wojnę a po wojnie dostaliśmy okupanta a oni mieli czas, możliwość, pieniądze i inwestora USA żeby się rozwinąć... Oczywiście chodzi tu o Poloneza z tamtych czasów bo to co teraz się dzieje to inna bajka...
  • #900
    Anonymous
    Anonymous