Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 12 Feb 2014 20:32 467404 1910
Texa Poland
  • #961
    diodabg
    Level 30  
    vodiczka wrote:
    Jeżeli ktoś jest naprawdę mocno połamany może wyciągnąć do kilkuset tysięcy z OC

    Dokładnie tak. Mam kolegę, co miał ciężki wypadek - skasowane auto i kilka tygodni w szpitalu.
    Za auto dostał coś ok. 30.000 zł, a za uszczerbek ponad 80.000, a mógł więcej, ale nie chciał przesadzać, bo żonka pracuje w PZU. ;)
  • Texa Poland
  • #963
    diodabg
    Level 30  
    Wow nic tylko kupić Raptora i życie stanie się prostsze ;)
    A może też o prawko do latania będzie łatwiej i nie trzeba będzie zdawać 20 razy :-)
  • #964
    vodiczka
    Level 43  
    "myśliwiec F22 Raptor sterowany jest za pomocą oprogramowania liczącego 1,7 mln linii kodu, największy samolot pasażerski świata, Airbus A380 20 mln, a nowoczesny luksusowy samochód osobowy nawet do 100 mln!"
    Zawsze są dwa wyjścia:
    albo ta informacja to humbug lub napisał ją kretyn i nie warto się nią przejmować
    albo jest prawdziwa a to znaczy, że firmy samochodowe zatrudniają popłuczyny po informatykach i jak najszybciej należy się przesiąść na retro poloneza, syrenkę lub wartburga :D
  • #965
    MARCIN-FAZA
    Level 9  
    FIAT MULTIPLA PIERWSZE AUTO Z ZESPOŁEM DOWNA.
  • #966
    Alfred_92
    Level 33  
    Powiedział co wiedział, multipla wygląd ma faktycznie specyficzny ale poza tym w połączeniu z silnikiem jtd daje naprawdę niezły pojemny samochód do przemieszczania.
  • Helpful post
    #967
    Don de Leon
    Level 24  
    Nissan Qashqai 2.0 dCi i wymiana pompy wody, kto wymieniał ten wie.
  • Texa Poland
  • #968
    wopor
    Level 32  
    Powoli zaczyna sie era dawnych samochodów do użytecznego przemieszczania a nie epatowania rynku nowinkami i pokazywaniem jacy my to krakowiacy :D ,multipla to raczej nie down ino zmutowany delfin :D
  • Helpful post
    #969
    diodabg
    Level 30  
    Audi Q7 3.0D wymiana turbo! Turbo jest jednocześnie łapą dla kolektorów wydechowych dojście masakra, na dodatek aluminiowe śruby więc magnes nie działa i trzeba przy skręcaniu mocować izolacją do imbusa...
    Ale przynajmniej robota na siedząco bo trzeba siedzieć po turecku na silniku :-)
  • #970
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok
  • #971
    domex32
    Moderator of Cars
    mateuszTYGRYS wrote:
    wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok


    kangoo też to ma ;/
  • #972
    bizon_126
    Level 30  
    mateuszTYGRYS wrote:
    wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok

    Nie tylko postojowych i nie tylko megane prawie cała grupa renault[peugot/citroen jest nieco lepiej] z tych lat do dziś-mam to na codzień
    Wymieniał ktoś wentylator nawiewu w master III?
    Decha wyjazd tylko dlatego że 2 wkręty zrobili od góry gdyby nie one przy odrobinie szczęścia wyszedł by dołem
    Wracając do megane 2/scenic wymiana żarówek przód poezja
    F, paliwa w dci pod nadkolem jakby nie dało się jak w kangoo pod maską
    A w grand scenic 3,0DCi do wymiany f,powietrza należy zdemontować zbiorniczek płynu i akumulator-HIT
  • #973
    Alfred_92
    Level 33  
    mateuszTYGRYS wrote:
    wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok

    W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek?
  • #974
    autoas
    Level 42  
    Alfred_92 wrote:
    W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek?

    Są ....tyle, że bezużyteczne...
  • #975
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    Alfred_92 wrote:
    mateuszTYGRYS wrote:
    wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok

    W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek?



    ja piszę o wymianie bezpiecznika swiatła postojowego..
  • #976
    Alfred_92
    Level 33  
    A przepraszam w takim razie, to z przemęczenia :D
  • #977
    SAWEK101
    Level 31  
    Ktoś powiedział że stare auta to złomy, a ja mówię że nowe to złomy w porównaniu ze starą generacją i do tego auta widmo kto miał serwisował ten wie :D , drą jak za matkę, ceny części jak do dreamlainerów, do tego w aso mówią że wymienili a nie wymienili tylko wpisali na fakturę, kilku znajomych miało taki myk.
  • Helpful post
    #978
    fjodek
    User under supervision
    autoas wrote:
    Alfred_92 wrote:
    W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek?

    Są ....tyle, że bezużyteczne...


    nie mam problemu z wymianą zarówki przez tą klapke , gorzej jak siedza jakies lampy taiwan ''Dj auto'' wtedy jest problem z zapinkami

    SAWEK101 wrote:
    Ktoś powiedział że stare auta to złomy, a ja mówię że nowe to złomy w porównaniu ze starą generacją i do tego auta widmo kto miał serwisował ten wie :D , drą jak za matkę, ceny części jak do dreamlainerów, do tego w aso mówią że wymienili a nie wymienili tylko wpisali na fakturę, kilku znajomych miało taki myk.


    no bo statystyczny polaczek jeszcze nie przywykł do tego że utrzymanie auta kosztuje , kupuje auto na pokaz dla sąsiada . Dużo jest klientów którzy kupują samochód za 50 tyś a nie biora pod uwage żadnych napraw , ostatnio gosciu z toyotą za 60 tyś 2 tygodnie gryzł sie z myslą o wymianie wtrysków za 2 tyś :) Do tego jeszcze wez mu samemu kup UZYWKI i daj na to gwarancje.Nie nie poki nie ma hajsu nie ma zadnych używek , nie pasuje motaj se sam , albo bedzie rachunek na nowe. Przy nastepnej wizycie/naprawie powiem mu poprostu NIE MAM CZASU.
    Jezeli chce sie miec auto z 200 koniami pod maską pełną elektryką , klimatyzacją i wogle wszystkimi bajerami trzeba sie liczyć z UTRZYMANIEM. W przeciwnym wypadku polecam fiat panda 1.1 z wyposażenia wspomaganie , wtedy można jezdzic bez awarii
  • Helpful post
    #979
    SAWEK101
    Level 31  
    Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D

    A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek, co za kretyn wymyślił chłodzenie diod wodą o temp 90-100st.
  • Helpful post
    #980
    diodabg
    Level 30  
    SAWEK101 wrote:
    co za kretyn wymyślił chłodzenie diod wodą o temp 90-100st.

    Dobrze że nie wpadł na pomysł żeby chłodzić spalinami ;)
  • Helpful post
    #981
    jgajek
    Level 13  
    Volvo v40 poduszki stabilizatora :)


    Poza tym czujniki abs które są zamontowane w zwrotnicy na rdzę :D
  • #982
    bizon_126
    Level 30  
    fjodek wrote:
    Jezeli chce sie miec auto z 200 koniami pod maską pełną elektryką , klimatyzacją i wogle wszystkimi bajerami trzeba sie liczyć z UTRZYMANIEM. W przeciwnym wypadku polecam fiat panda 1.1 z wyposażenia wspomaganie , wtedy można jezdzic bez awarii

    Prywatnie jeżdżę sejem 1,1 mpi prosty jak cep choć koncern fiata sie postarał i zmienił alternator na taki pękający i łapa silnika która jest wymienna tylko w całości
    Popatrzcie silnik z lat 90-tych żadnych kasatorów kółek zmiennych faz a na dodatek kable tylko te które są niezbędne do jazdy
  • #983
    blazej.1994
    Level 24  
    Bo ludzie sobie komplikują życie. Duże moce z małych silników- potrzeba kupę danych podczas pracy żeby ten silnik się nie Rozlecial. I co z tego? Jak takie 110 konne 1.2 biorę corsa 1.4 która ma 82KM.
  • #984
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bizon_126 wrote:
    Wymieniał ktoś wentylator nawiewu w master III?


    A ciekawe co tam szukałeś? Niech zgadnę, wyjąłeś piankę "uszczelniającą" podszybie :d. Jeśli tak, można to samo zrobić demontując wycieraczki i podszybie, jest dojście do "łopatek" wentylatora.
  • #985
    SAWEK101
    Level 31  
    Ja mam taką zagwozdkę mianowicie w jakim celu skonstruowano silniki tsi i inne z bezpośrednim wtryskiem benzyny, oczywiście miało być wszystko cacy, ale rzeczywistość jest brutalna te silniki nie są ani ekologiczne, oszczędne czy bezawaryjne, no tylko ta moc z np 1,4 pojemności ale poco, co on poleci na księżyc czy będzie silnikiem do motolotni.
  • #986
    ociz
    Moderator of Cars
    blazej.1994 wrote:
    I co z tego? Jak takie 110 konne 1.2 biorę corsa 1.4 która ma 82KM.

    Ja stwierdzam że teraz już nie montują w samochodach koni, tylko kucyki. Jadę nowym samochodem co w papierach ma niby 150KM a moja "dupohamownia" mówi że ich jest nie więcej jak 90.
  • #987
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ociz wrote:

    Ja stwierdzam że teraz już nie montują w samochodach koni, tylko kucyki. Jadę nowym samochodem co w papierach ma niby 150KM a moja "dupohamownia" mówi że ich jest nie więcej jak 90.

    Nie no, nadal konie. Tylko inaczej rozłożony moment obrotowy. Stąd zamiast wciskać w siedzenie, rozpędza się. Zresztą ostatni samochód jaki miałem i wciskał w siedzenie to był FSO1500 z gaźnikiem DCHD. A to było raptem 70KM.
  • #988
    blazej.1994
    Level 24  
    Można powiedzieć w takim razie ze te "kobyły" to chwyt marketingowy. Bo ja naprawie nie czuje tej mocy, nie widać nawet tego przyspieszenia po większości nowych aut.
  • #990
    carrot
    Moderator of Cars
    Nieporozumieniem dla mnie są 3 cylindrowe kosiarki (obojętnie, czy benzyna czy diesel), osiągi żadne, kultura pracy poniżej krytyki, co z tego, że mało pali ?