Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

23 Mar 2010 18:53 441856 1792
  • Poziom 32  
    Kolega owik podał mysl, żeby podac przypadki nietrafionych konstrukcji w samochodach, na poczatek silnik isuzu 3.0 litrowy, konstrukcja tak skomplikowana ze strach sie bać :D a do tego potrafi sie cofnąć tuleja cylindra, myśle ze to jest dobre miejsce do wymiany takich uwag, pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    wkłady papierowe filtrów oleju.Dobre ale czemu droższe od blaszaków?Powinno być inaczej.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    W oplach tych wpadek jest najwięcej
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Silnik 2.8 WV AAA. Nie dość że paliwożerny to dół słabiuteńki.
    A tak wychwalany przez WV i do tego jeszcze nierówne kolektory dolotowe i inne szpeje.... nie godne wspomnienia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    stacyjka łada 1010 1,5 wielopunkt
  • Użytkownik obserwowany
    Karty zamiast kluczyków w renówkach. ?
  • Poziom 31  
    Toyota Avensis 2.2 turbo diesel , niby 177 koni a do 2000 obrotów strasznie anemiczny , rura dolotu powietrza luzuje się z czasem i buczy dokuczliwie , w serwisie znają problem , rurę owijają gąbką :lol:
  • Moderator Samochody
    Silnik VW/Audi 2,5 V6 TDi za całokształt
  • Poziom 17  
    Jeśli już mowa o Toyotach D4D to strasznie kiepskie alternatory w tych wozach.Mostki lecą na potęgę.
  • Poziom 22  
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=434 może nie konstruktorów ale mechaników, podczas czytania 10 stron co najmniej 20 razy spadłem z krzesła... A tak poza tym który to idiota wymyślił montować silniki słabsze jak 100km do aut o masie ponad tone przecież tym cholera nie da się normalnie jeździć...
  • Poziom 15  
    Ford 2.0 TDCI za wtryskiwacze,
    Renault za silniki DCI gdzie wychodzą korbowody bokiem i wtryskiwacze,
    Subaru za sprzęgła w dieslu które podobno potrafią paść po 7 tys. km. (tak stoi na ich forum.
  • Poziom 16  
    Opel Astra za silnik 1,7DTL w którym reularnie co sezon padają uszczelki pod głowicą,tragedia!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    witam, za luty w ektronice we francuzach , za umieszczenie modułu wtrysku w vectrach pod zderzakiem z prawej strony i zmiane kolorystyki przewodów co 3-4 miesiace, za samozasysajace pompy wtryskowe, kolego Mihas66 te 100 i mniej koni to jeszcze bym zdzierżył ale sposób ich uzykiwania , ilość danych potrzebna do popedzenia silnika to szok i stad ten muł, pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Jak wejdą systemy operacyjne do samochodów, to wtedy będzie jazz
  • Moderator Samochody
    Zimne luty zdarzały się już wcześniej, ale za to było ich zdecydowanie mniej. Tendencja zauważalna nie tylko w samochodach. Zresztą - to o czym teraz piszecie, to nie są żadne wpadki, tylko z premedytacja planowane działania konstrukcyjne - ma się psuć, po to żeby był zbyt na nowe, zepsuje się? Owszem, da się naprawić - przy użyciu części, narzędzi i wiedzy serwisowej - w końcu serwisy autoryzowane tez mają generować zysk dla producenta pojazdów. Tak samo ze zużyciem paliwa i niechęcią, często sztucznie "pompowaną" dla paliw alternatywnych - w tej chwili gospodarka światowa oparta jest na ropie, na którą zapotrzebowanie trzeba nawet sztucznie tworzyć. Zobaczcie jak jest np. z cenami elektroniki - pamiętacie czasy kiedy za pierwszy płaski TV trzeba było zapłacić ponad 600 starych milionów? Teraz TV o lepszych właściwościach i większy kosztuje 2-3 tysiące zł. Technologia produkcji staniała? Możliwe, ale jest druga rzecz - taka droga nowinka techniczna ma zwrócić się producentowi w pierwszym okresie sprzedaży, żeby później można było schodzić z ceną w ramach "promocji" aż do granic dumpingu i sprzedać wszystko co się wyprodukowało, zanim ktoś inny wypuści na rynek coś tańszego i lepszego, czy będącego bardziej "trendy".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    owik napisał:
    A propos lutowania właśnie. Mam pytanie, czy to się nie zaczęło od tego pseudo ekologicznego spoiwa bez dodatku ołowiu?


    Wyroby dla motoryzacji nie są objęte dyrektywą o bezołowiowym lutowaniu. To po prostu masówka i taniocha poniża jakość.

    Z wpadek producentów: silniki 1,5 16V w nissanach almera II generacji, które mają łańcuchy rozrządu o trwałości mniejszej niż paski rozrządu u konkurencji.
  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    to nie są żadne wpadki, tylko z premedytacja planowane działania konstrukcyjne - ma się psuć, po to żeby był zbyt na nowe

    Działania konstruktorów sprowadzają się w dużej mierze do żmudnych obliczeń i poszukiwania tzw. punktów krytycznych i tak je zaprojektować aby wytrzymały określony przebieg lub czas . Szczytem marzeń jest wyrób który wytrzyma tylko okres gwarancyjny . :cry:
    Niestety jest to coraz bardziej powszechne zjawisko i to nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym , wiadomo o co chodzi - kasa .
  • Moderator Samochody
    Stary1952 napisał:

    Niestety jest to coraz bardziej powszechne zjawisko i to nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym , wiadomo o co chodzi - kasa .


    Każdy chce mieć pracę i godziwe zarobki - niestety, nie było by zbytu, to i nie było by zapotrzebowania na pracę, prawa rynku i ekonomii.
  • Poziom 42  
    Taki cytat z Wikipedii
    "Teoria spiskowa – hipoteza postulująca, że grupa ludzi działa świadomie i w utajnieniu dokonuje aktów dążących do uzyskania korzyści własnych lub/oraz na szkodę innych grup. Częstymi przykładami mogą być: dominacja ekonomiczna, polityczna czy też militarna."
    A wracając do tematu np silnik 2.2 HDI np. C8 praktycznie ekonomicznie nienaprawialny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    gondoljerzy napisał:
    owik napisał:
    A propos lutowania właśnie. Mam pytanie, czy to się nie zaczęło od tego pseudo ekologicznego spoiwa bez dodatku ołowiu?


    Wyroby dla motoryzacji nie są objęte dyrektywą o bezołowiowym lutowaniu. To po prostu masówka i taniocha poniża jakość.

    Producenci robią to jednak w technologi bezołowiowej , bo nie trzeba oddzielnej linii produkcyjnej uruchamiać :|
  • Poziom 32  
    witam, ja uczyłem sie ze dobrze skonstruowany mechanizm działa np 10lat, potem powinien się rozpaść tak by nie było elementów które wytrzymały w dobrym stanie tech te 10 lat i i załozona ilość jednostek eksploatacji, jezlei przyjmniemy te 10 lat i 35kkm x 10=350kkm, prosze które z ówczesnych sam oprócz eksploatacyjnych wymian to wytrzyma?, a mam sam na warsztacie 2 letni pilot nie działa- nówka bakteria :D i co i d..., luty zimne , chiba w TVN turbo słyszałem ze volvo 3 miesiace i 5000km przebiegu , filtr PDF zapchany i oleju w silniku przybywa? to nie jest wpadka konstrukcyjna a tłumacza sie jak mój junior :D że trzeba było przejechac sie po autostradzie by go wypalic- chyba w dyńke temu co to plecie, Qrna fi teraz bez dyrektywy jak nie bedzie to nie bedzie mozna iść na strone :D, lat temu 35 miałem okazje widzieć pierwszy magnetowit i odtwarzacz płyt wizyjnych, pan z Philipsa porównał parametry i wyszło ze płyta ma o niebo lepsze, ale do eksploatacji wejdzie za 20 lat bo....... za dużo wydalismy na produkcje i promocje tasmy, jak koledzy widzicie po 95 roku ceny na płyty wizyjne i urzadzenia do ich odtwarzania zaczeły sie promować a magnetowidy na smieci poszły, czy to nie zmowa ? producentów, pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Smart i a-klasa- za całokształt
    toyota i VVtI - genialne kosze które fabrycznie są schrzanione
    PSA - wyczyn w postaci instalacji dodatku do fap'a

    Psuć się musi - bo tak ma być. Cena sprzedaży samochodu to z tego co pamiętam jakieś 30-40% zysku koncernu z jego wytworzenia i eksploatacji
  • Poziom 32  
    witam, mercedes vito, toć on koroduje od samego patrzenia na niego, mechanizm zmiany biegów w nim, ten na skrzyni, co do psucia a pewnie ze muszą tylko czemu nie mysla konstruktorzy ze mech bedzie to naprawiał :D, generalnie moim zdaniem udziwniaja coraz bardziej te konstrukcje i we wszystko wpychaja elektronike do sterowania, kolega autoas ma racje jak wejda systemy operacyjne to dopiero będzie jazda, autoryzacja sprawdzenie legalnosci oprogramowania itp, 10min zanim zaczniesz jechać :D, powodzenia