Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z silnikiem Renault Laguna 1.6 16v 2000r.

kriss4065 23 Mar 2010 19:11 12343 31
  • #1 23 Mar 2010 19:11
    kriss4065
    Poziom 9  

    Witam!!!
    Mam lagune i coś się z nią dzieję kupiłem ją pojeździłem jakieś 2 tygognie i teraz chodzi na 3 cylindrach. Już raz mi się tak zrobiło to pojechałem do elektryka załorzył mi nową cewkę i wszystko było ok. Ale dzisiaj mam taki sam problem. Podjechałem do tego samego elektryka i 2 cewka była wybita no to ją wymienił ale nie przeszło mówi że to chyba sterownik. No i teraz nie wiem jak to możliwe. Pomóżcie
    Może ktoś z Was miał takie problem. Pozdawiam

    0 29
  • #2 23 Mar 2010 19:17
    milejow
    Poziom 43  

    Powiedz elektrykowi, że cewki są łączone w szereg po 2

    0
  • #3 23 Mar 2010 19:20
    kriss4065
    Poziom 9  

    Mówiłem mu

    Dodano po 1 [minuty]:

    on zamieniał na inną wymienił świecę i nie pomogło

    0
  • #4 23 Mar 2010 19:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Na ktróym nie pali?

    0
  • #5 23 Mar 2010 19:38
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    dlatego nalezało wymienic wszystkie cewki i swiece

    0
  • #6 23 Mar 2010 21:51
    kriss4065
    Poziom 9  

    Nie pali na 2 w ogóle cewke wybiło a to jest laguna benzyna z gazem ( gaz zwykły holenderski , fabryczny

    0
  • #7 23 Mar 2010 21:58
    marek1977
    Poziom 33  

    Prąd do cewki dochodzi? Jak dochodzi to wykręć świecę, zmasuj z silnikiem i sprawdź czy będzie iskra. Jak tak sprawdź ciśnienie sprężania, jak nie sprawdź zasilenie cewki.

    0
  • #8 23 Mar 2010 22:01
    kriss4065
    Poziom 9  

    Iskra jest bo sprawdzałem

    0
  • #9 23 Mar 2010 22:03
    marek1977
    Poziom 33  

    Sprawdź ciśnienie sprężania. Świeca jest mokra?

    Jeżeli świeca mokra to paliwo daje. jak nie ma ciśnienia to gaz zapewne wykonczył głowicę. Skoro tak a zawory są regulowane na płytki możliwe że zostało podpicowane do sprzedaży alby równo chodziło, ale wiadomo że na długo to nie pomoże i stałes się ofiarą oszustwa (jeżeli ktoś tam zrobił to co napisałem) Nie wiem ile, ale chyba możesz reklamować jako wadę ukrytą albo jakoś tak, czyli zwrot gotówki i oddajesz auto, albo niech sprzedający naprawia na własny koszt głowicę.

    0
  • #10 23 Mar 2010 22:10
    kriss4065
    Poziom 9  

    Nie da rady bo kupiłem go za granicą ale świecamokra była jak ją wykręciłem

    1
  • #11 23 Mar 2010 22:20
    KAROL1138
    Poziom 16  

    16 v Jakie płytki.Zamień cewki miejscami,jeśli dalej ten samo zamien wtryskiwacze.

    0
  • #12 23 Mar 2010 22:25
    marek1977
    Poziom 33  

    kriss4065 napisał:
    Iskra jest bo sprawdzałem
    co mu da że zmieni cewke na inną skoro już zmieniał?

    Nie wiem czy tam jest hydraulika czy płytki, ale jak głowica uszkodzona od gazu to i hydraulika nie pomoże.

    0
  • #13 23 Mar 2010 22:31
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tam są hydrozawory, po drugie włóż dwie sprawne cewki i zobacz czy odpali na 4 gary.

    Tam są 4 cewki zgrupowane po dwie szeregowo i w dodatku palcowe.

    0
  • #14 24 Mar 2010 06:50
    kriss4065
    Poziom 9  

    Najpierw wymieniał 4 a teraz 2 wysiadła

    Dodano po 59 [sekundy]:

    A jak się ją odpali to przez chwile niebieski dym idzie

    0
  • #15 24 Mar 2010 07:01
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak w otoczeniu cewki zbiera się woda to tak się dzieje.
    Ale cóż w zagłębieniach zawsze sie woda zbiera.

    0
  • #16 24 Mar 2010 08:00
    mczapski
    Poziom 38  

    Czyli mowa o silniku K704? Co znaczy "wybita cewka"? Ale rozumiem, że drugi cylinder zwyczajnie nie spala paliwa. Zawory regulowane hydraulicznie. Cewki sterowane indywidualnie przez sterownik. Ponadto czytam, że iskra występuje. Woda na cewce ma znaczenie, kiedy tam jest a nie po jej wymianie. Więc koniecznie trzeba zbadać ciśnienie w cylindrze. A jeśli ciśnienie w porządku to podejrzenie pada na wtryskiwacz, który może być zawieszony. Przecież mamy do czynienia z instalacją gazową.

    1
  • #17 24 Mar 2010 16:02
    marek1977
    Poziom 33  

    Ale jak by był wtryskiwacz gazu lub benzyny to logicznie myśląc na drugim paliwie powinien pracować. Chyba że pech chciał że padły oba wtryskiwacze, od gazu i benzyny :/

    Ja dalej pozostaje przy sprawdzeniu ciśnienia sprężania.

    0
  • #18 24 Mar 2010 16:48
    kriss4065
    Poziom 9  

    na benzynie jakoś tam chodzi a na gazie ,,strzela''

    0
  • #19 24 Mar 2010 17:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 24 Mar 2010 17:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 24 Mar 2010 17:11
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 24 Mar 2010 18:44
    Fredw
    Poziom 20  

    Pewnie zaraz dostanę kolejne ostrzeżenia, że wypowiadam się nie w temacie czy coś ale zaryzykuję.

    Kumpel miał scenica 1.4 16V (czyli silnik prawie identyczny), też "uszkadzały" mu się cewki, świece, filtry i cuda najróżniejsze, oczywiście tylko wg. gazownika co nie umiał porządnie założyć instalacji. Partacz poplątał kabelki i w efekcie głupiał nawet ECU benzynowy i bardzo często wywalał 1 gar (tutaj akurat zawsze ten sam).

    Dlatego ja bym zaczął od wizyty u gazownika znającego się na tych instalacjach aby sprawdził czy wszystko nie jest winą źle zestrojonej czy uszkodzonej instalacji lpg.

    0
  • #23 24 Mar 2010 19:45
    kriss4065
    Poziom 9  

    Ale to holenderska instalacja i w lublinie jest 2 mechaników którzy naprawdę znają się na niej A cewki to oryginalne Renault

    0
  • #24 24 Mar 2010 19:54
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 24 Mar 2010 21:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 26 Mar 2010 06:46
    kriss4065
    Poziom 9  

    to w niej mam denso

    0
  • #27 26 Mar 2010 07:42
    mczapski
    Poziom 38  

    W ten sposób podyskutujemy sobie do świąt i bez efektu. Ja trochę gubię się - pali, czy nie pali. Chyba nie dowiemy się czy cylinder ma odpowiednie ciśnienie. I czy zwykła instalacja gazowa oznacza, że bez wtryskiwaczy, czy bez sterownika? Następnie gdzie strzela. Do kolektora ssącego, czy do wydechu? Skąd podejrzenie na drugi cylinder? Podobnie z cewkami. W roku 2000 Renault zakładał cewki Sagem, ale wątpię aby mogły dotrwać do teraz. I słuszna uwaga, że silnik musi zacząć poprawnie pracować przy zasilaniu paliwem płynnym aby przystąpić do eksperymentów z instalacją gazową.
    Ze szczątków informacji można domniemywać wadliwe działanie zaworów, lecz niby dlaczego.

    0
  • #28 08 Kwi 2010 08:26
    kriss4065
    Poziom 9  

    Ciśnienie jest ok mówią że to przez przegrzanie

    0
  • #29 08 Kwi 2010 08:50
    kortyleski
    Poziom 41  

    Kolego - zacznij podawać konkrety a nie pierdoły.
    Jakie ciśnienie jest na kazdym cylindrze? ( Liczba a nie "ok")
    Pomiar zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.
    Po kolejne - jak koledzy napisali - odłacz całkowicie gaz i wszystko rób na benzynie. Po kolejne podejrzyj czasy wtrysku poszczególnych cylindrów.
    No i co oznacza stwierdzenie " jakoś tam chodzi?" Ma chodzić równo zarówno na wolnych jak i na wyzszych obrotach.
    Aha - jakie błędy wykazuje lub pamieta sterownik silnika?

    0
  • #30 14 Lip 2010 20:52
    kriss4065
    Poziom 9  

    zaprowadziłem ją do innego gościa . wymienił wszystkie cewki i świece ale nie pomogło . i zauwarzył że komputer jest zgnity w środku ...
    żałatwił inny i teraz nareszcie skończyły się problemy :):):)

    0