Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Valtek czerwona? Podgrzewacz..? Czy moja instalacja jest ok?

24 Mar 2010 00:18 10246 14
  • Poziom 20  
    Witam!!! Na początek przedstawiam moją konfigurację LPG a późnij ponudzę z pytaniami :-O . Jeżdżę Skodą Octavia 1.8 20V - 92kW = 125KM. Silnik koncernu VW bez Turbo czy innych ulepszaczy, instalacja LPG zamontowana przy 97 kkm, obecnie auto ma ponad 160 kkm (60kkm na gazie zrobione, bez serwisów innych niż filtry i drobne poprawki jak ciśnienie na reduktorze).

    Sterownik Elisa/Stella Nord Elpigaz
    Reduktor ANA 04 do wtrysku Stella
    Wielozawór EMER
    Wtryskiwacz 4sekw. STELLA -> Zdjęcie obecnej listwy - z boku dodatkowa rurka z czujnikiem temperatury i jej mocowanie

    TERAZ PYTANIA:

    Pada listwa wtryskowa (jak na zdjęciu wyżej), choć silnik pracuje równo i nieźle ciągnie też na gazie to listwa hałasuje a konkretnie jeden wtryskiwacz (odłączenie złącza od niego owocuje znacznym spadkiem hałasu). Gazownik polecił wymianę też na listwę podobnej klasy czyli VALTEK.

    Podobno to co mam to VALTEK ale z nalepką STELLA, prawda to? Oporność moich obecnych cewek to około 3ohm (mierzyłem miernikiem). Czyli muszę zakupić VALTEK czerwonego 3ohm aby pasował do silnika i sterownika? Czy silnik mój nie jest "za mocny" do takich VALTEK-ów (np częstotliwość i czasy pracy)?

    Dużo czytałem waszych postów i czy VALTEK czerwony (pełno tego na allegro) ma odpowiednią wydajność do mojego silnika - tj minimum 30KM na gar (silnik ma 125KM, pewnie miał tyle kiedyś bo auto leciwe)? Czy mój reduktor też jest prawidłowo dobrany do mocy silnika?

    Wiem, polecacie MJ i MATRIX ale są znacznie droższe a jak na VALTEKu przejechałem 60kkm to mi się po prosu nie opłaca. Auto ciągnie fajnie tylko ino głośno pracują wtryski obecnie. Nie wiem czy jest sens wydawać 3x tyle co na VALTEKA (prosta przekładka) szczególnie jak działa a ja nie mam zbyt dużo $.

    Czyli kupuje czerwonego VALTEKA 3ohm, przepinam układ i nic zmieniać w ustawieniach centralki LPG nie muszę? Dysze przekręcam te co już mam obecnie, tak? Bo jak rozumiem gazownik je rozwiercić musiał do ok 2.4mm dla mojego silnika - na podstawie postów o audi 1.8 20V i muszą pasować? Zamówiłem już interface do Elpigazu więc w razie coś mogę poprzestawiać soft :)

    INNE PYTANIA:
    Przy obecnej zimie (no byłej :>) miałem duży problem (nawet dziś) z 'porannym' przechodzeniem na LPG. Sterownik ma przełączyć na LPG przy temperaturze 29C, w lecie jest bez problemu ale jeśli na dworzu jest zimno to silnik momentalnie GAŚNIE! Ponoć listwa wtrysków jest nadal za zimna i to przyczyna problemu! Jeśli na allegro sprzedają takie listwy (jedyne 59zl):

    http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/959/31/47/959314702_1

    To czy będzie to rozwiązaniem mojego problemu (po coś to wymyślili)? Dziś mi znów silnik "siadł" a w nocy było -1, jak jechałem to już ok 3C w cieniu. Drugie przełączenie PB->LPG, 2-3 minuty później jest już OK (lekko szarpnie jedynie). Jak były temperatury -15 to musiałem dość sporo czekać aż LPG zacznie działać no i chce taki podgrzewacz zamontować przy okazji wymiany listwy na nową aby nie mieć problemów za 9 miesięcy hehe.

    NO I PYTANIE o TŁUMIKI DRGAŃ! Jak widzicie w linku u samej góry, moja obecna listwa jest przykręcona 2 płaskownikami do pasu przedniego samochodu, połączenie jest więc sztywne a to doskonale przenosi dźwięk pracy wtrysków na budę! Wiem że jeden wtrysk jest do wymiany (leci cała listwa więc) i będzie pracować znacznie ciszej ale:

    http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/953/38/05/953380505

    Obecnie do VALTEK czerwonych dodają amortyzatorki, pomaga to chyba nie?

    Ale rodzi się pytanie! Jak połączyć podgrzewacz+listwę razem i do tego wszystko zawiesić na tych tłumikach? Wygląda na to że gwint tłumika jest za krótki by "spiąć" mocno razem listwę i podgrzewacz. Jaki patent więc zastosować? Sam podgrzewacz nie ma gwintowanych otworów i całość do listwy musi być przykręcona jakąś długą śrubą przecież... Jak to rozwiązać przy moim mocowaniu (zdjęcie 1)?

    Z góry pięknie dziękuję za pomoc!
  • MetalWork
  • Poziom 25  
    daruj sobie waldki kup MJ zapłacisz więcej 60 złociszy a zwróci Ci się w paliwie (mniejsze zużycie), Twoim problemem w zimie jest za mała temperatura przełączania w połączeniu z zasyfioną listwą od jakości naszego gazu. Trzeba raz na jakiś czas zapodać tam środka do czyszczenia gażników i powinno być OK. Waldki nie trzymają parametrów trzeb aje często stroić aby było dobrze. Jeśli jednak uprzesz się na nie to trzeba zmienić dysze i zrobić autokalibrację układu pozbierać nowe mapy. Jak zaczniesz to mnożnik musi się mieścić 1-1.2 wtedy można dalej działać, jak jest większy to trzeba rozwiercać dysze jak mniejszy to możesz spróbować podkręcić na reduktorze ciśnienie na 1.2bara
  • Poziom 20  
    Wydałbym wiecej jak sa lepsze ale kto mi to dobrze skonfiguruje i za ile? Mam kabel do centralki ale brak softu z mozliwoscia ustawiania mapy. Mam soft ale bez tej mozliwosci...

    Dlaczego ma mniej spalac? Gdzie w Valtekach ucieka nadmiar gazu? W powietrze czy jest spalany - a jak za duzo sie go spala to nie wypala mi to silnika?:))

    Ile moze kosztowac zmiana wtryskow (wtyczki widze te same co Valtek) i ponowna konfiguracja ECU? Obecnie nie wiem jaki mam ten magiczny mnoznik... Wkleje zrzuty z ekranu:

    NA GAZIE:
    Valtek czerwona? Podgrzewacz..? Czy moja instalacja jest ok?

    BENZYNA:
    Valtek czerwona? Podgrzewacz..? Czy moja instalacja jest ok?

    WYKRES (wlaczylem nagrywanie chwile po odpaleniu wozu, pochodzil troche i przelaczyl sie na gaz sam po przegazowaniu):
    Valtek czerwona? Podgrzewacz..? Czy moja instalacja jest ok?

    I co o tym myslec? Spalania gazu obecnego nie znam, nie wiem jak dokladnie to zmierzyc bo wskazniki nie dzialaja precyzyjnie (raz sie pali rezerwa, odpalisz 40minut pozniej i jeszcze sie rezerwa gazu nie wlacza itd). Mam wskaznik poziomu zintegrowany z przyciskiem (4-5ledow i guziczek ELPIGAZ).

    Poratuje ktos softem ktorym odczytam ową magiczna mape i sprawdze czy wszystko jest OK? Nie wiem czy moj gaz-man sie do tego przyklada i sprawdza :/
  • Poziom 25  
    a co się dzieje z lambadą ??? powinna być taka sama na LPG i PB może gaziaż nie podłączył?? widzę masz fejsa to teraz trzeba poszukać programu jest gdzieś tu w dawnload, ciśnienie na reduktorze ok można tak zostawić, choć jakby było 1 też nie było by źle.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    pokaż zakładkę z mapami

    Dodano po 5 [minuty]:

    MJ są dokładniejsze i wydajniejsze w dawkowaniu gazu, i zobaczysz różnice w samochodzie wiem z autopsji jestem po zmianie i regulacji, do tego zapodaj dobry filtr FL-02 czaji
  • MetalWork
  • Poziom 20  
    Doczytalem ze w mojej instalacji nei trzeba podlaczac (moze zaklocac ECU samochodu takie wpiecie sie na "pajaka"). Ale dlaczego lambda "zyje" na wykresie widac ladny wzrost parabola taka, jak nie podlaczone to skad ta centralka sobie bierze te dane do wykresu... heee? Musialbym rozprowac wiazki i szukac kabelka ale pewnie nie podlaczone. To skad mam wiedziec czy mieszanka nie jest zbyt uboga (wypalanie zaworow)? Jakies inne czynniki mi to pokaza? Programy mam z downloada ale zaden nie ma tej mapy aktywnej (nie ma takiego przycisku). Auto ciagnie ladnie i chodzi poprawnie na gazie poza tym stukajacym wtryskiem, chce wymienic na nowy i przy okazji przeswietlic instalke czy gazownik to zrobil dobrze czy tylko "byle odjechal i zaplacil". Czy ktos z Wroclawia zna sie na tym i za rozsadna kase mi to sprawdzi dokladnie? Jak pomozecie to sam zbiore te mapy ale musze miec soft i instrukcje.
  • Poziom 25  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic315986.html

    tu coś było o sofcie poszukaj dokładnie, odnośnie lambady to może gdzieś ukryty emulator, taka lipa robiona przez druciarzy bo nie radzą sobie z montażem. Tak na chłopski rozum, jeśli jest wtrysk sekwencyjny i auto ma gadać na PB i LPG tak samo to chyba lambada powinna podobnie falować
  • Poziom 20  
    Nigdzie nie ma softu z mapą, szukałem mocno na forum i du..a
  • Poziom 25  
    może google w temacie co Ci podałem był ktoś kto przesyłał na maila podpytaj go
  • Poziom 9  
    na moje oko widać ze masz za wysoką lambde przyczyną też mi się wydaje długi czzas wtrysku gazu. nie wiem jakie masz wtryskiwacze ale do każdego innego są inne czasy
  • Poziom 20  
    jacekdtr napisał:
    na moje oko widać ze masz za wysoką lambde przyczyną też mi się wydaje długi czzas wtrysku gazu. nie wiem jakie masz wtryskiwacze ale do każdego innego są inne czasy


    wtrystki stella 3ohm, takie niebieskie - ponoc to valteki.

    Czym szkodzi wyoska lambda? Dzieki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Moim zdaniem podgrzewacz jest Ci zupełnie do niczego nie potrzebny. Skoro listwa kończy żywot proponuje założenie valtek 34. Dostęp do mapy niczego nie zmienia ponieważ nie jest to instalacja, w której "pogrzebiesz" jak w stagu. Żeby dokonywać korekt w tym sterowniku musisz dysponować dużą wiedzą i testerem OBD. Wymień listwę, skalibruj - zapomnij o grzebaniu. Elpigaz korzysta ze sterowników o ograniczonych możliwościach grzebania, żeby ludzie nie narobili bigosu. Co więcej Elpigaz posiada pliki do wgrania dla konkretnego modelu auta a także takie z dodatkowymi funkcjami, których nie ma w zwykłym, dostępnym oprogramowaniu.
  • Poziom 20  
    Szczerze - jaki sens maja te valteki 34 nad tymi za 100zl? Trzy razy wieksza cena... auto juz zrobilo prawie 100 tys km na valtekach! Od jakis 20 tysiecy trzaska jedna cewka (chodzi glosniej) ale auto ciagnie zdrowo i silnik pracuje rowno.

    Tak wiec 3x wieksza cena... ja tym autem zrobie jeszcze ok 20-30tys (2-3lata) a pozniej sie go sprzeda.

    Jest sens?

    Kalibracje nowej listwy trzeba jak czytam zrobic nawet gdybym przekrecil dysze od obecnej listwy tak? Softem "demo" z sieci nic nie zdzialam - tak?

    Jak sprawdzic czy gazownik robi kalibracje? Niby jest na liscie autoryzowanych zakladow od instalacji gazowej ale kij wie...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sens jest taki, że stare czerwone valteki za 100 zł rozkalibrowują się już po kilku tysiącach kilometrów. Potem już tylko sikają gazem a nie go dawkują. Kalibrację valteków za 100 zł. trzeba zrobić na specjalnym przyrządzie plus dobranie dysz plus kalibracja programowa. Valtek 34 kalibracja programowa plus dobór odpowiednich dysz.
  • Poziom 20  
    Hmm a rozkalibrowany wtrysk powoduje wieksze zuzycie gazu?

    Jak wiecej gazu leje to moze mi to wypalac silnik od srodka (zawory), ktos pisal o parametrze Lambda - za duzy co robi zlego?

    Gdybym ja ufal gazownikowi kurcze... dysze widze ze tez na allegro sa ale to musze miec jakis komplet 4 dysz o roznych srednicach by dobrac dobrze, czy moze sie je rozwierca zwykla wiertarka na stojaku?

    Moze ktos "kumaty" z DolnegoSlaska - Wroclaw by sie znalazl albo do kogo sie udac kto sie zabierze za to z glowa i nie zedrze za duzo. Oszczednosci na gazie utopie w nowa listwe i gazownika pensje brrrrr

    Valtek34 to taka sama klasa co matrixy czy jakies MJ ? Moja instalacja to Elpigaz Stella i mam nadzieje ze ECU gazu obsluzy tez te valteki34...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Valtek 34 to bardzo dobre wtryskiwacze. Twoje ecu obsłuży ten typ - trzeba w zakładce Wtryskiwacz wybrać opcję Elisa.