Witam!!! Na początek przedstawiam moją konfigurację LPG a późnij ponudzę z pytaniami :-O . Jeżdżę Skodą Octavia 1.8 20V - 92kW = 125KM. Silnik koncernu VW bez Turbo czy innych ulepszaczy, instalacja LPG zamontowana przy 97 kkm, obecnie auto ma ponad 160 kkm (60kkm na gazie zrobione, bez serwisów innych niż filtry i drobne poprawki jak ciśnienie na reduktorze).
Sterownik Elisa/Stella Nord Elpigaz
Reduktor ANA 04 do wtrysku Stella
Wielozawór EMER
Wtryskiwacz 4sekw. STELLA -> Zdjęcie obecnej listwy - z boku dodatkowa rurka z czujnikiem temperatury i jej mocowanie
TERAZ PYTANIA:
Pada listwa wtryskowa (jak na zdjęciu wyżej), choć silnik pracuje równo i nieźle ciągnie też na gazie to listwa hałasuje a konkretnie jeden wtryskiwacz (odłączenie złącza od niego owocuje znacznym spadkiem hałasu). Gazownik polecił wymianę też na listwę podobnej klasy czyli VALTEK.
Podobno to co mam to VALTEK ale z nalepką STELLA, prawda to? Oporność moich obecnych cewek to około 3ohm (mierzyłem miernikiem). Czyli muszę zakupić VALTEK czerwonego 3ohm aby pasował do silnika i sterownika? Czy silnik mój nie jest "za mocny" do takich VALTEK-ów (np częstotliwość i czasy pracy)?
Dużo czytałem waszych postów i czy VALTEK czerwony (pełno tego na allegro) ma odpowiednią wydajność do mojego silnika - tj minimum 30KM na gar (silnik ma 125KM, pewnie miał tyle kiedyś bo auto leciwe)? Czy mój reduktor też jest prawidłowo dobrany do mocy silnika?
Wiem, polecacie MJ i MATRIX ale są znacznie droższe a jak na VALTEKu przejechałem 60kkm to mi się po prosu nie opłaca. Auto ciągnie fajnie tylko ino głośno pracują wtryski obecnie. Nie wiem czy jest sens wydawać 3x tyle co na VALTEKA (prosta przekładka) szczególnie jak działa a ja nie mam zbyt dużo $.
Czyli kupuje czerwonego VALTEKA 3ohm, przepinam układ i nic zmieniać w ustawieniach centralki LPG nie muszę? Dysze przekręcam te co już mam obecnie, tak? Bo jak rozumiem gazownik je rozwiercić musiał do ok 2.4mm dla mojego silnika - na podstawie postów o audi 1.8 20V i muszą pasować? Zamówiłem już interface do Elpigazu więc w razie coś mogę poprzestawiać soft
INNE PYTANIA:
Przy obecnej zimie (no byłej :>) miałem duży problem (nawet dziś) z 'porannym' przechodzeniem na LPG. Sterownik ma przełączyć na LPG przy temperaturze 29C, w lecie jest bez problemu ale jeśli na dworzu jest zimno to silnik momentalnie GAŚNIE! Ponoć listwa wtrysków jest nadal za zimna i to przyczyna problemu! Jeśli na allegro sprzedają takie listwy (jedyne 59zl):
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/959/31/47/959314702_1
To czy będzie to rozwiązaniem mojego problemu (po coś to wymyślili)? Dziś mi znów silnik "siadł" a w nocy było -1, jak jechałem to już ok 3C w cieniu. Drugie przełączenie PB->LPG, 2-3 minuty później jest już OK (lekko szarpnie jedynie). Jak były temperatury -15 to musiałem dość sporo czekać aż LPG zacznie działać no i chce taki podgrzewacz zamontować przy okazji wymiany listwy na nową aby nie mieć problemów za 9 miesięcy hehe.
NO I PYTANIE o TŁUMIKI DRGAŃ! Jak widzicie w linku u samej góry, moja obecna listwa jest przykręcona 2 płaskownikami do pasu przedniego samochodu, połączenie jest więc sztywne a to doskonale przenosi dźwięk pracy wtrysków na budę! Wiem że jeden wtrysk jest do wymiany (leci cała listwa więc) i będzie pracować znacznie ciszej ale:
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/953/38/05/953380505
Obecnie do VALTEK czerwonych dodają amortyzatorki, pomaga to chyba nie?
Ale rodzi się pytanie! Jak połączyć podgrzewacz+listwę razem i do tego wszystko zawiesić na tych tłumikach? Wygląda na to że gwint tłumika jest za krótki by "spiąć" mocno razem listwę i podgrzewacz. Jaki patent więc zastosować? Sam podgrzewacz nie ma gwintowanych otworów i całość do listwy musi być przykręcona jakąś długą śrubą przecież... Jak to rozwiązać przy moim mocowaniu (zdjęcie 1)?
Z góry pięknie dziękuję za pomoc!
Sterownik Elisa/Stella Nord Elpigaz
Reduktor ANA 04 do wtrysku Stella
Wielozawór EMER
Wtryskiwacz 4sekw. STELLA -> Zdjęcie obecnej listwy - z boku dodatkowa rurka z czujnikiem temperatury i jej mocowanie
TERAZ PYTANIA:
Pada listwa wtryskowa (jak na zdjęciu wyżej), choć silnik pracuje równo i nieźle ciągnie też na gazie to listwa hałasuje a konkretnie jeden wtryskiwacz (odłączenie złącza od niego owocuje znacznym spadkiem hałasu). Gazownik polecił wymianę też na listwę podobnej klasy czyli VALTEK.
Podobno to co mam to VALTEK ale z nalepką STELLA, prawda to? Oporność moich obecnych cewek to około 3ohm (mierzyłem miernikiem). Czyli muszę zakupić VALTEK czerwonego 3ohm aby pasował do silnika i sterownika? Czy silnik mój nie jest "za mocny" do takich VALTEK-ów (np częstotliwość i czasy pracy)?
Dużo czytałem waszych postów i czy VALTEK czerwony (pełno tego na allegro) ma odpowiednią wydajność do mojego silnika - tj minimum 30KM na gar (silnik ma 125KM, pewnie miał tyle kiedyś bo auto leciwe)? Czy mój reduktor też jest prawidłowo dobrany do mocy silnika?
Wiem, polecacie MJ i MATRIX ale są znacznie droższe a jak na VALTEKu przejechałem 60kkm to mi się po prosu nie opłaca. Auto ciągnie fajnie tylko ino głośno pracują wtryski obecnie. Nie wiem czy jest sens wydawać 3x tyle co na VALTEKA (prosta przekładka) szczególnie jak działa a ja nie mam zbyt dużo $.
Czyli kupuje czerwonego VALTEKA 3ohm, przepinam układ i nic zmieniać w ustawieniach centralki LPG nie muszę? Dysze przekręcam te co już mam obecnie, tak? Bo jak rozumiem gazownik je rozwiercić musiał do ok 2.4mm dla mojego silnika - na podstawie postów o audi 1.8 20V i muszą pasować? Zamówiłem już interface do Elpigazu więc w razie coś mogę poprzestawiać soft

INNE PYTANIA:
Przy obecnej zimie (no byłej :>) miałem duży problem (nawet dziś) z 'porannym' przechodzeniem na LPG. Sterownik ma przełączyć na LPG przy temperaturze 29C, w lecie jest bez problemu ale jeśli na dworzu jest zimno to silnik momentalnie GAŚNIE! Ponoć listwa wtrysków jest nadal za zimna i to przyczyna problemu! Jeśli na allegro sprzedają takie listwy (jedyne 59zl):
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/959/31/47/959314702_1
To czy będzie to rozwiązaniem mojego problemu (po coś to wymyślili)? Dziś mi znów silnik "siadł" a w nocy było -1, jak jechałem to już ok 3C w cieniu. Drugie przełączenie PB->LPG, 2-3 minuty później jest już OK (lekko szarpnie jedynie). Jak były temperatury -15 to musiałem dość sporo czekać aż LPG zacznie działać no i chce taki podgrzewacz zamontować przy okazji wymiany listwy na nową aby nie mieć problemów za 9 miesięcy hehe.
NO I PYTANIE o TŁUMIKI DRGAŃ! Jak widzicie w linku u samej góry, moja obecna listwa jest przykręcona 2 płaskownikami do pasu przedniego samochodu, połączenie jest więc sztywne a to doskonale przenosi dźwięk pracy wtrysków na budę! Wiem że jeden wtrysk jest do wymiany (leci cała listwa więc) i będzie pracować znacznie ciszej ale:
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/953/38/05/953380505
Obecnie do VALTEK czerwonych dodają amortyzatorki, pomaga to chyba nie?
Ale rodzi się pytanie! Jak połączyć podgrzewacz+listwę razem i do tego wszystko zawiesić na tych tłumikach? Wygląda na to że gwint tłumika jest za krótki by "spiąć" mocno razem listwę i podgrzewacz. Jaki patent więc zastosować? Sam podgrzewacz nie ma gwintowanych otworów i całość do listwy musi być przykręcona jakąś długą śrubą przecież... Jak to rozwiązać przy moim mocowaniu (zdjęcie 1)?
Z góry pięknie dziękuję za pomoc!