Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jeep Grand Cherooke 4.0L Jakie ustawienia Stag 300 Plus ?

24 Mar 2010 18:57 5465 22
  • Level 9  
    Macie może jakieś doświadczenie jak poprawnie ustawić w Ac Gas Synchro :
    - rodzaj wtrysku,
    - lambdę,
    - ciśnienie na reduktorze,
    - ciśnienie na mapsensorze

    Może ktoś ma print screena z takich ustawień i z poprawnie wyglądających map wtrysku?
    Z wszelką pomoc z góry dziękuję.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 34  
    skubi13 wrote:
    Macie może jakieś doświadczenie jak poprawnie ustawić w Ac Gas Synchro :
    - rodzaj wtrysku,
    - lambdę,
    - ciśnienie na reduktorze,
    - ciśnienie na mapsensorze

    rodzaj wtrysku :synchroniczny
    lambda 0-1V
    ciśnienie za reduktorem 1 bar , ale toi zależy od rodzaju zastosowanych wtryskiwaczy i wielkości dysz
    ciśnienia na mapsensorze nie regulujesz bo to popmiar podciśnienia w kolektorze ssącym i zelaży wyłącznie od obciążania auta .
    Nie ma gotowców , każde auto jest nieco inne , nawet z tą samą instalacją. Dopiero autokalibracja i zebranie map pozwala na weryfikację ustawień, cśnienia gazu i średnicy dysz. Na stronie producenta znajdziesz doskonałą instrukcję, przykładowe mapy i co najważniejsze ciekawe forum - to dobra instalacja ale wymaga myślącego instalatora
  • Level 9  
    [/quote]
    rodzaj wtrysku :synchroniczny
    lambda 0-1V
    ciśnienie za reduktorem 1 bar , ale toi zależy od rodzaju zastosowanych wtryskiwaczy i wielkości dysz
    ciśnienia na mapsensorze nie regulujesz bo to popmiar podciśnienia w kolektorze ssącym i zelaży wyłącznie od obciążania auta .
    Nie ma gotowców , każde auto jest nieco inne , nawet z tą samą instalacją. Dopiero autokalibracja i zebranie map pozwala na weryfikację ustawień, cśnienia gazu i średnicy dysz. Na stronie producenta znajdziesz doskonałą instrukcję, przykładowe mapy i co najważniejsze ciekawe forum - to dobra instalacja ale wymaga myślącego instalatora[/quote]

    synchroniczny czyli sekwencyjny?
    ciśnienie mam na poziomie 1 bar
    lambda na wolnych obrotach 1,8V- 2,2V
    instalka autokalibrację przeszła pomyślnie, ale co jest dziwne na wykresie mnożnika miałem nie cztery punkty lecz dwa :(
    i teraz najlepsze :) po autokalibracji wybrałem się na przejażdżkę celem zebrania map, przejechałem chyba z 10 km. a na wykresie pojawiło się wielkie NIC :( :(.
    Ratunku!
  • Level 26  
    poprosimy zrzuty ustawień.
  • Level 26  
    dziwna lambada, za duże wartości powinny być 4 punkty czyli coś nie tak wyszło.
  • Level 34  
    poczytaj instrukcję bo widac , że jej nie znasz , jak większość "zawodowych" gazowników. Wskazania sondy świadczą raczej, że nie jest podłączona :D. Ilość punktów na wykresie mnożnika możesz ustalić samodzielnie - jest to łopatologicznie opisane w instrukcji : jak je przesuwać i jak dodawać nowe. Do zbierania map najlepiej podłączyć laptop , wtedy łatwiej zrozumieć mechanizm i warunki zbierania punktów a także na bieżąco ocenić w jakim zakresie obciążeń brakuje punktów. Żadne forum nie zastąpi przeczytania instrukcji i żadne porady bez jej znajoimości nie będą zrozumiałe. Trudno o łatwiejsze do zagazowania i ustawienia auto. To pewne :D .
  • Level 26  
    hmm jestem z tą instrukcją na bieżąco i to nie z racji pracy tylko posiadania takiej instalacji w aucie i chęci jej obsługiwania samodzielnie bo narazie gazownicy nie popisali się.
    Niestety ale po autokalibracji otrzymujemy 4 punkty na mnożniku proponuję poczytać instrukcję ;) i można dodawać dodatkowe do strojenia i dokładnego pokrycia map, Laptop to raczej podstawa w strojeniu instalacji to raczej oczywiste, ;) jak sonda jest nie podłączona to nie ma wskazań w programie, czyli skąd kolega wie, że jest nie podłączona jak ktoś podał wartości??

    Dodano po 16 [minuty]:

    ach tak sobie pomyślałem, że zacytuję szanownemu koledze kawałek instrukcji, którą należy czytać zanim zabierze się głos ;)
    cytat: "po zakończeniu procesu autokalibracji na mapie mnożnika powinny pojawić się 2 skrajne punkty i 4 punkty na środku mapy mnożnika." koniec cytatu
    także zanim się coś napisze to należy samemu się doinformować, instrukcja ogólnie dostępna na stronie producenta i w sterowniku.
  • Level 34  
    to sobie pocztaj jeszcze instukcję zanim udzielisz porady, szczególnie od strony opisującej przesuwanie , tworzenie i usuwanie punktów wyznaczającej linię mnożnika zanim zaczniesz się wymądrzać w każym możliwym wątku forum. Sonda cyrkonowa oscyluje w zakresie 0-0.8V , więc odczytana wartość to jakiś śmieć wynikający z braku podłączenia sondy, uszkodzonej lub nieprawidłowo podłączonej do staga sondy. Wcale brak podłączenia sondy nie musi skutkować zerowym wskazaniem. Odpowiada za to zjawisko indukcji elektromagnetycznej :D
  • Level 26  
    http://www.ac.com.pl/materialy-techniczne/programy-i-instrukcje-obslugi,275/

    tu jest do pobrania i można sobie poczytać

    możesz mi wyjaśnić co ma dokładanie i przesuwanie punktów mnożnika podczas strojenia map po autokalibracji, do autokalibracji, po przebiegu której powinno się utworzyć tyle punktów co opisuje instrukcja. Chyba troszkę mylisz pojęcia i tak się zastanawiam czy kiedyś ustawiałeś STAG-a?? do tego wydaje mi się że, jeśli nie podłączysz sondy to nie masz wskazań, proponuję zassać sobie program ze strony co podałem odpalić i zobaczyć co się wyświetla i wtedy prosiłbym abyś pokazał mi na scrinie czerwonym kółeczkiem skąd można odczytać taką wartość sondy jak była podana, gdy ta sonda jest niepodłączona.
    A czy ja się wymądrzam w każdym wątku forum, hmmm nie wydaje mi sie, a jeśli Ty sobie nie radzisz z tym, że nie masz racji to już nic nie poradzę ja potrafię przyznać się do błędu, ale narazie jakoś nie widzę takiej potrzeby.

    Dodano po 21 [minuty]:

    manio123 wrote:
    skubi13 wrote:


    rodzaj wtrysku :synchroniczny
    lambda 0-1V


    widzisz napisałeś coś takiego zapodam scrina z programu i prosiłbym abyś pokazał mi gdzie jest rodzaj wtrysku synchroniczny
    i do tego co to znaczy lambda 0-1V gdzie to ustawić??
    aaa tego się nie ustawia sonda jak jest sprawna powinna tak falować i wskazywać w miejscu gdzie narysowałem czerwone prawie kółeczko
  • Level 34  
    sekwencyjny=synchroniczny , pytał człowiek jaka jast lambda w Jeepku więc podałem , czytaj uważniej . Pozostałe uwagi bez związku z pytaniem właściciela wątku.
  • Level 26  
    skubi13 wrote:
    Macie może jakieś doświadczenie jak poprawnie ustawić w Ac Gas Synchro :
    - rodzaj wtrysku,
    - lambdę,
    - ciśnienie na reduktorze,
    - ciśnienie na mapsensorze

    Może ktoś ma print screena z takich ustawień i z poprawnie wyglądających map wtrysku?
    Z wszelką pomoc z góry dziękuję.


    właśnie, czytam uważnie a przynajmniej się staram i jest napisane ustawić ;) to nie ja rozpocząłem tylko ktoś kazał mi poczytać instrukcję a, że ją znam to pomyślałem, że podzielę się wiedzą. ;)

    Dodano po 5 [godziny] 44 [minuty]:

    a tak poza tym kolego to wejdź sobie na www.lpg-forum.pl tam chłopaki Ci pomogą
  • Level 26  
    zostań tam gdzie piszesz teraz i tam dowiesz się wszystkiego, ogarniesz auto, że będzie latać jak powinno.
  • Level 26  
    spoko dasz radę, mówili Ci przecież że prawdopodobnie wtryski źle wpięte, sterowanie (+), od tego trzeba zacząć, pomogą jak będziesz słuchał,
  • Level 34  
    ja bym jednak radził do gazownika bo po konfiguracji i mapce widać , że robił to ktoś bez baldego pojęcia , więc trudno oczekiwac aby forumowe porady pozwoliły ogarnięcie problemu. Jak to gazownik z grubsza obrobi od strony elektryki i wstępnej konfiguracji to można do woli bawić się w pieszczenie konfiguracji.
    W zasadzie trudni znaleźć poprawnie wypoełnione okienko, ciśnienie absurdalnie wysokie, przełączanie na gaz powinni być jakie 1500 obr, sterowanie sekwencyjne a nie pół, itd
    tak z grubsza powinny wyglądac twoje mapki i pozostałe wskazania :
    Jeep Grand Cherooke 4.0L Jakie ustawienia Stag 300 Plus ?
  • Level 26  
    kolego, ale widzisz chyba, że nie jest na wolnych tylko ma powyżej 1000 obr/min czyli ciśnienie nie wiesz jakie jest na reduktorze gdy jest na wolnych,
    przy sekwencji nie ma czegoś takiego jak przełączne na gaz po 1500 obr/min, auto pracuje na PB jak na LPG, ja mam ustawione 600 i lata spoko, bez urazy ale to nie ta generacja instalacji,
    dałeś scrina z mapami daj jeszcze błędy i ustawienia zobaczymy co tam masz poustawiane ;)
  • Level 34  
    jak koniecznie chcesz radzić to choć nie pisz bzdur. Przełączanie z beny na gaz przy 600 obr właśnie przy sekwencji będzie skutkowało szarpnięciem a zimą nawet zgaśnie w tym momencie , poczytaj co na ten temat pisze guru forum, które powyżej polecałeś :D. Dobry reduktor trzyma ciśnienie, a jeśli już to ono spada wraz z obciążeniem , więc i to zaznaczone w konfiguracji jest za wysokie i to widoczne na screenie mapy. Przy takim ciśnieniu mało które wtryski pracują prawidłowo ,a po cut offie z pewnością się zacinają z powodu niebotycznego piku ciśnienia.
    Wypełnienie tabelki konfiguracji jest najprostsze z możłiwych i wszystko już na ten temat napisałem , prawidłowo obliczono ilośc cylindrów i cewek :D jest więc i sukces :D . Największym błędem jest wybranie sterowania półsekwencyjnego bo wtedy czasy gazu są podwojone w stosunku do benzyny. Przy takim poziomie znajomości tego auta nie wróżę sukcesu, a już o fotki spod maski to nawet nie mam odwagi prosić. Wtryski pewnie , niech zgadnę, czerwone valteki - od biedy sobie poradzą ale nie na takim ciśnieniu i na maksa rozwiercone. Nie wiem też jaki reduktor, pozostaje miec nadzieję że coś mocniejszego niż nieśmiertelna alaska ?
    Zanim zaczniesz czynić uszczypliwości upewnij się czy wiesz o czym piszesz :D Bez obrazy :D , ważne że intencje masz dobre , ale jeepka to chyba nie widziałeś ? Ja jestem akurat jeepnięty , więc wbrew Twoim teoriom wiem co piszę :D , a tu są jakieś grube błedy montażu ( źle rozcięte wtryski?) i żadne nastawy tego nie naprawią , dlatego odsyłam kolegę do gazownika, bo nawet najmniej zdolny ogarnie błędy połączeń w godzinę, chyba że jakoś mocniej niż zwykle namotane.
  • Level 26  
    manio123 wrote:
    jak koniecznie chcesz radzić to choć nie pisz bzdur. Przełączanie z beny na gaz przy 600 obr właśnie przy sekwencji będzie skutkowało szarpnięciem a zimą nawet zgaśnie w tym momencie , poczytaj co na ten temat pisze guru forum, które powyżej polecałeś :D. :D


    no znowu słyszałeś ale nie do końca, oj i zaraz będziesz znowu na mnie krzyczał, mozesz mi wyjaśnić jaki ma związek wysokość obrotów do przełącznia na gaz?? bo ja nie widzę, w programie ustawiasz TEMPERATURĘ przełączani i możesz sobie gazować ile chcesz a i tak się nie przełączy.
    Poszukuję rozpiski wtyczek do LPG i trafiłem na Twojego posta który mi pomógł, i szacun za to bo ja się w tym nie orientuje i nie zabieram głosu albo nie idę w zaparte, taka jest różnica między nami.
    Dobry reduktor trzyma ciśnienie, zgadza się a może powiesz mi po co jest tam podłączony wężyk od podciśnienia??
    jepka widziałem z daleka zgadza się i wcale się tego nie wypieram ale nie rozmawiamy tu o samochodzie a o instalacji LPG.
    tak poczytałem Twoje posty w tym temacie i jakoś nie zauważyłem sugestii, że wtryski sterowane (+), dlaczego?? możesz mi powiedzieć?? ja tez tego nie wiedziałem, że tak jest i teraz wiem. ale w przeciwieństwie do Ciebie ja to potrafię powiedzieć a także to, że się uczę cały czas czegoś nowego a nie jak TY wiem wszystko
  • Level 34  
    niedomówienia wynikają wyłącznie z faktu, że niektóe rzeczy są dla mnie oczywiste np. informacja że lambda jest 0-1V , odczytuję ze jest to sonda napięciowa cyrkonowa w przeciwieństwie do rezystancyjnej , która też była w starszych wersjach tego silnika . I tak by można mnożyć , tylko nie widzę potrzeby bo Ty nie masz jeepka. Nie zaczynam żadnej pracy bez miernika uniwersalnego i schematu. Nie ma wtedy niespodzianek.
    Sygnał podciśnienia podłączony do reduktora i mapsensora pełni podwójną rolę : jest sygnałem pomiaru podciśnienia i służy do budowania map , a jednocześnie jest sygnałem odniesienia dla reduktora : zadaniem reduktora jest utrzymanie stałego nadciśnienia w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym. Pokazywane wartość ciśnienia gazu jest więc faktycznie jego nadciśnieniem w stosunku do ciśnienia w kolektorze, choć są instalacje w któych nie przyąłcza się takiego przewodu i reduktor stabilizuje w stosunku do ciśnienia atmosferycznego, ale to moim zdaniem gorsze rozwiązanie bo dodatkowo zakłóca warunki zasilania nie reagując na wzrost mocy i podciśnienia w kolektorze. Prawda czy popelina? :D
  • Level 26  
    szkoda czasu na dyskusję z Tobą, bo to co napisałeś ma się nijak do poprzedniego postu i nie tylko.
    Ja nie wiem wszystkiego i staram się słuchać i wyciągać wnioski a przy okazji się uczę, a Ty wszystko wiesz najlepiej i nie przyjmujesz tego, że możesz się pomylić albo nie do końca mieć rację, choć nie myli się tylko ten kto nic nie robi, na szczęście kolega trafił już tam gdzie miał trafić i jest szansa, że auto pojedzie tak jak powinno, choć większość ludzi co tam są nie ma jepka ;)


    oczywiście poza dopisanym stwierdzeniem o celu podłączenia podciśnienia do reduktora
  • Level 34  
    nie wiem o co Ci chodzi , starałem się :D ,nie trzeba miec jeepka aby zrobić dobrze instalację - to chyba najłatwiejsze auto do zrobienia , no może poza mocą - choć też nie powala :D
    Im precezyjniej postawione pytanie tym łatwiej o precyzyjną odpowiedź.
  • Level 26  
    no to buziak na zgodę :kiss: i wypalimy po małym :ganja: do tego :popcorn: i zapominamy o sprawie,
    a jakbyś miał rozpiskę pinów do różnych instalacji LPG to z chęcią bym to wziął w swoje posiadanie ;) ja mam pod staga ale potrzebuję do innych same piny jak połaczyć