Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Peugeot Speedake problem z iskrą

marioodkrywca 25 Mar 2010 18:10 5523 9
  • #1 25 Mar 2010 18:10
    marioodkrywca
    Poziom 13  

Witam,
    Po roku czasu odkopałem skuter z piwnicy. Mój problem polega na tym, że po zakręceniu rozrusznikiem na świecy pojawia się tylko raz iskra. Po kolejnym zakręceniu sytuacja jest analogiczna. Od czego najlepiej zacząć? Niestety jestem laikiem dlatego pomimo wielu przeczytanych tematów na forum związanych z zapłonem jestem zmuszony napisać własny. Pragne nadmienić, że skuter nie posiada alarmu ani "immobilazera" :)
    Pozdrawiam

0 9
  • #2 25 Mar 2010 20:34
    helena33
    Poziom 27  

Podstawiałes już drugą świece ?? Sprawdz przewód WN, może ma uszkodzenie, przepalony od środka. Głębiej szukając nie wiem czy jest sens skoro jesteś "laikiem"w tej dziedzinie sportu. Pozdro

0
  • #3 25 Mar 2010 20:47
    marioodkrywca
    Poziom 13  

Na innej świecy jest zupełnie to samo. Słowo laik chodziło o to ze nie posiadam super profesionalnego sprzętu poza miernikiem.

0
  • #4 25 Mar 2010 20:50
    helena33
    Poziom 27  

to zmierz tymi miernikami przewodność przewodu WN, podstaw drugi moduł, sprawdz cewki, momierz je omomierzem, poszukaj w instalacji ; moze gdzieś jest przetarty przewód zwiazany z zaplonem.

0
  • #5 25 Mar 2010 21:47
    chudy911
    Poziom 14  

Najprawdopodobniej padnięty moduł.

0
  • #6 26 Mar 2010 07:43
    marioodkrywca
    Poziom 13  

Dokonałem kilku pomiarów. Zacząłem od początku instalacji tj. od iskrownika. Z iskrownika wychodzą 3 kable schodzące się w kostkę.
    Na 2 jest napięcie rzędu 85v (oczywiście podczas kręcenia rozrusznikiem) 3 to masa. Na 4 kablu również jest napięcie ale akurat nie pamiętam jakie.