Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9 TDI 1998 110KM problem z rozruchem

robzet 25 Mar 2010 18:54 6690 12
  • #1 25 Mar 2010 18:54
    robzet
    Poziom 9  

    Witam wszystkich

    Mam problem, który zmusił mnie do szukania pomocy na tym forum.

    Przeczytałem chyba z 200 stron i wpisów na forach i dalej nic nie wiem, a mechanicy - jak to mechanicy chcą wymieniać wszystko po kolei - na to mnie po prostu nie stać, dlatego proszę o pomoc.

    Objawy:
    - po dłuższym postoju (ponad 2h) musze pokręcić rozrusznikiem dobre 20 sek. zanim silnik "załapie"
    - po krótkich pali jak złoto
    - przy długim kręceniu leci chmura białego dymu
    - po chłodnej nocy - jak zadziałają świece żarowe (są sprawne, akumulator także) - rozruch całkiem poprawny - ale daleki od ideału (dymi , kilka obrotów)
    - widocznego ubytku oleju nie ma
    - usterka pojawiła się nagle - nie był to proces płynny , tylko pewnego dnia po prostu musiałem pokręcić aby ruszyć (zauważyłem to w momencie gdy pojawiły się dodatnie temperatury - więc możliwe, że już dość długo mam ten problem)

    Nie jestem mechanikiem i nie będę sam naprawiał samochodu , ale chciałbym przynajmniej wiedzieć co jest do naprawy, sytuacja w której dostaję od mechanika listę możliwych przyczyn w 34 pozycjach, bez gwarancji skutku wymiany jest dla mnie nie do przyjęcia.

    Proszę aby ktoś z Was, kto ma taką wiedzę podpowiedział od czego zacząć.

    2 12
  • #2 25 Mar 2010 19:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Mar 2010 19:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Filtr paliwa razem z zaworkiem który w nim siedzi.

    1
  • #4 25 Mar 2010 19:33
    bratan1
    Poziom 9  

    Witam Panowie!
    Gdybym był na miejscu mechanika, to sprawdziłbym po kolei.
    1. Świece żarowe
    2. Czy układ się zapowietrza (dac krótki przezroczysty wężyk przed zasilaniem pompy, jeżeli będą bąble, no to wiadomo)
    3. Ustawienia rozrządu
    4. Podłączyłbym komputer
    Jeżeli nic by nie wyszło to wtedy bym się zastanawiał co jest nie tak

    0
  • #5 25 Mar 2010 19:38
    robzet
    Poziom 9  

    bratan1 napisał:
    Witam Panowie!
    Gdybym był na miejscu mechanika, to sprawdziłbym po kolei.
    1. Świece żarowe
    2. Czy układ się zapowietrza (dac krótki przezroczysty wężyk przed zasilaniem pompy, jeżeli będą bąble, no to wiadomo)
    3. Ustawienia rozrządu
    4. Podłączyłbym komputer
    Jeżeli nic by nie wyszło to wtedy bym się zastanawiał co jest nie tak


    jak wspomniałem:
    - świece sprawne i grzeją

    VAG (tak to się chyba nazywa) nic nie pomógł.

    Jutro postaram sie wymienić filtr paliwa i dam znać.

    0
  • #6 25 Mar 2010 19:40
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Skoro był VAG to moment wtrysku sprawdziliście. Jaki był?

    0
  • #7 29 Mar 2010 17:34
    robzet
    Poziom 9  

    No cóż trochę długo to trwało - jakoś wszyscy mechanicy są zajęci , w końcu sam wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze.


    Efekt - zerowy

    kompletnie nic sie nie zmieniło.

    Ale mam dokładniejsze obserwacje objawów:
    - silnik odpala po ok 15-20 sek kręcenia
    - na początku z rury nic nie leci(dym)
    - obrotomierz wskazuje ok 200
    - jak zaczyna dymić i "łapać" obroty wskakują na ok. 600-800 i wtedy rusza
    - problem z odpalaniem zaczyna się po ok. 1,5-2 godz postoju

    Momentu wtrysku itp nie sprawdzałem kompletnie się na tym nie znam (choć wszystko wskazuje że się poznam)

    Jutro kolega umówił mnie do jakiegoś magika który twierdzi że to problem elektroniki i za 200PLN naprawi - zobaczymy.

    0
  • #8 29 Mar 2010 19:39
    bratan1
    Poziom 9  

    zapowietrza się JAK NIC

    chociaż miałem przypadek że jakiś chrysler mi źle palił. Okazało się że kontrolka od świec gasła duuużo wcieśniej(5 sec) niż powinna(do 20 sec grzały świece w tamtym modelu). Gdy powiedziałem że musi czekac aż "pstryknie" przekaźnik i wtedy dopiero palic, to palił od strzała i chodził równo. A przed tem długo kręcił i siwy dymek leciał

    0
  • #9 29 Mar 2010 20:01
    trans-serwis
    Poziom 39  

    robzet koniecznie napisz o efektach tej "naprawy elektroniki"

    1
  • #11 31 Mar 2010 21:59
    robzet
    Poziom 9  

    No i jestem szczęśliwym posiadaczem naprawionego samochodu :)

    Więc tak

    Po pierwsze - wykaz usterek poprawionych przez serwis:
    1 źle ustawiony rozrząd - poprawka mechaniczna
    2 zły kąt wtrysku - zmieniony mechanicznie (ustawienie pompy)
    3 zła dawka paliwa - poprawka elektroniczna

    komentarz
    1 - potwierdzam - pamiętam jak kupiłem samochód i zmieniałem rozrząd to mój były mechanik (piszę były - ponieważ prawie całe uszkodzenie to jego robota) mówił że coś poprawił w ustawieniu rozrządu bo "źle pracował silnik" czy coś takiego
    2 - potwierdzam - mój były mechanik jak mi naprawiał rozrusznik 3 miechy temu mówił coś o tym że przestawiał coś w ustawieniu pompy - bo "niezbyt dobrze palił"
    3 - nie wiem - kolega twierdzi , że to może się czasem przestawić.

    Reasumując:
    - wydałem ok. 350 PLN na naprawę
    - nauczyłem się , że warto poszukać dobrego mechanika
    - nauczyłem się troszkę o silnikach diesla
    - no i najważniejsze - zapisałem się do ELEKTRODY - hehehehe

    jak komuś pomoże ten temat - to bardzo się cieszę i pozdrawiam - temat zakończony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i jeszcze jedno - jak ktos ma problem z Dieslem w okolicach Łomży - mogę polecić mechanika :)

    0
  • #12 02 Sty 2014 21:19
    robzet
    Poziom 9  

    Witam ponownie

    Ponieważ miałem już kilka pytań o tego dobrego mechanika od TDI w okolicy Łomży, który mi pomógł w problemie muszę z przykrością uzupełnić temat.

    ten "dobry mechanik" kompletnie mnie zawiódł za kilka miesięcy - nie pamiętam dokładnie co naprawiał , ale grzebał przy rozrządzie i dwa dni później silnik mi się rozpadł (rozwalona pokrywa, wał i wiele innych elementów) - koszt ok 4 - 4,5 tys.- oczywiście nie poczuwał się do odpowiedzialności - wiec mogę tylko napisać - nie odwiedzę więcej AUTO Borawski na Poznańskiej.

    0
  • #13 02 Sty 2014 22:27
    kakibara
    Poziom 27  

    Witam, to zrobiłeś reklamę, jednak jechać na dobrej opinii to podstawa, a teraz z drugiej strony medalu - poprawka ustawień rozrządu wiązała się z wymianą kompletnego rozrządu wpis z 31.03.2010r? - czyli wymiana pompy wody, paska, napinacza, rolki prowadzącej, rolki napinającej, śruby na wale? nie? to znaczy że jeździłeś ileś tam km i dobry mechanik postanowił zaufać tobie i twojemu staremu mechanikowi i ustawić na starym pasku rozrząd.

    0