Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem

Roburr 26 Sie 2018 09:08 110397 64
  • #61
    DENIZOTAC
    Poziom 2  
    Jericho24 napisał:
    Skrzynia easytronic odmówiła posłuszeństwa po próbie ustawienia styku sprzęgła. Auto oddałem do mechanika z listą usterek. U mechanika pojawił się błąd p0115, czyli błąd czujnika temp. Dziwne, że na klonie opcoma i na magnet marelli ten błąd nie był widoczny. Na dniach odbieram auto i mam nadzieję że po wymianie czujnika dziwne zachowanie silnika zniknie. Oby się nie okazało że to jednak przewody były winne.


    Co było przyczyną błędu P0115 ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #62
    Jericho24
    Poziom 19  
    Z tego co pamietam, to wymienili czujnik temp.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #63
    iro7703
    Poziom 2  
    witam,
    niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia.
    Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach, stąd tez pytanie, czy wypadanie zapłonów może być spowodowane wadliwym działaniem układu Twinport?
    Do wczoraj byłem przekonany, ze tak, ale dzwoniłem do gościa, który mógłby mi zupełnie wyprogramować ze sterownika Twinport i on powiedział, ze skoro w tym samochodzie notorycznie jest problem w wypadaniem zapłonów, to musi być jeszcze jakaś inna usterka. Rzecz w tym, ze wszysko inne już chyba jest wykluczone. Na jesieni samochód miał remont kapitalny głowicy połączony z wymianą pierścieni tłokowych. Wcześniej wymieniona była cewka i to ze trzy razy (na szczęście tylko raz zapłacona), były próby z odcinaniem EGRu, fizycznym odcięciu instalacji gazowej i pewnie jeszcze kilka innych szamańskich prób. Niestety wszystko bez skutku.
    Na tą chwilę mam zamiar spróbować sztuczki ze zmiana pozycji czujnika, czekam tylko na ciut lepszą pogodę.
    Tak jak wspominałem rozważałem już temat zupełnego usunięcia układu Twinport, w sieci znalazłem zestaw dedykowanych zaślepek tego ustrojstwa za 120 złotych, do tego koszt ingerencji w soft - 300 złotych. Pewnie gdyby nie info od magika od softu już bym zamawiał owe zaślepki, a tak znowu mam mętlik w głowie.
    pytanie do mądrzejszych - czy te przeklęte klapy razem z tym ... czujnikiem mogą tak zakłócać pracę silnika by przestawał pracować któryś cylinder?

    pozdrawiam,
    Irek
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #64
    rufi71
    Poziom 10  
    Wracam po ponad roku od mojego pierwszego postu w tym temacie. Problem po zastosowaniu przeze mnie "naprawy" zniknął na dobre . Nie ma check-a od blisko 44tkm. Jeżdżę i czekam cierpliwie jak długo "pociągnie" bez p1113 . W życiu nie podejrzewałem że usunięcie problemu jest tak banalnie proste.

    Dodano po 10 [godziny] 29 [minuty]:

    iro7703 napisał:
    witam,
    niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia.
    Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach, stąd tez pytanie, czy wypadanie zapłonów może być spowodowane wadliwym działaniem układu Twinport?
    Do wczoraj byłem przekonany, ze tak, ale dzwoniłem do gościa, który mógłby mi zupełnie wyprogramować ze sterownika Twinport i on powiedział, ze skoro w tym samochodzie notorycznie jest problem w wypadaniem zapłonów, to musi być jeszcze jakaś inna usterka. Rzecz w tym, ze wszysko inne już chyba jest wykluczone. Na jesieni samochód miał remont kapitalny głowicy połączony z wymianą pierścieni tłokowych. Wcześniej wymieniona była cewka i to ze trzy razy (na szczęście tylko raz zapłacona), były próby z odcinaniem EGRu, fizycznym odcięciu instalacji gazowej i pewnie jeszcze kilka innych szamańskich prób. Niestety wszystko bez skutku.
    Na tą chwilę mam zamiar spróbować sztuczki ze zmiana pozycji czujnika, czekam tylko na ciut lepszą pogodę.
    Tak jak wspominałem rozważałem już temat zupełnego usunięcia układu Twinport, w sieci znalazłem zestaw dedykowanych zaślepek tego ustrojstwa za 120 złotych, do tego koszt ingerencji w soft - 300 złotych. Pewnie gdyby nie info od magika od softu już bym zamawiał owe zaślepki, a tak znowu mam mętlik w głowie.
    pytanie do mądrzejszych - czy te przeklęte klapy razem z tym ... czujnikiem mogą tak zakłócać pracę silnika by przestawał pracować któryś cylinder?

    pozdrawiam,
    Irek


    No i ten gość miał rację , Twinport zostaw to bardzo przydatne ( i kłopotliwe) ustrojstwo. Jeśli wypadanie zapłonów to sprawdź czujniki ( tak obstawiam) Czujnik wałka rozrządu lub czujnik wału korbowego chociaż większe prawdopodobieństwo to ten pierwszy, często jest tak że nawet jeśli nie działają właściwie to interfejs ich nie wskaże. Jeśli nadal będzie problem zostaje ci jeszcze kolektor dolotowy i przepustnica, rozbierz obejrzyj i ewentualnie wyczyść , przy okazji jak zdejmiesz dolot bez problemu zrzucisz również twinport, sprawdź kanały egr i jak pracują klapki , czyszczenie też napewno się przyda.. Osobiście działał bym własnie w ten sposób .
  • #65
    maro198805
    Poziom 8  
    Witam, posiadam Opla Astrę G z silnikiem Z16XEP. Kiedy jest zimno albo stoi po nocy zimnej to po odpaleniu i jeździe zaczyna migać kontrolka check i silnik zachowuje się tak jak by nie paliły wszystkie cylindry. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Ale dzisiaj przed jazdą wypiąłem wtyk do aparatu zapłonowego / modułu cewki i problem się nie pojawił (to ta wtyczka 5 pinowa szeroka). Zastanawia mnie tylko czy problem jest we zawarciu przewodów od wtyki do komputera czy w samym komputerze. Słyszałem że płytka komputera jest połączona z gniazdami na obudowie przy pomocy cienkich drucików, a te lubią się przerywać, albo nie łączyć. Nigdy tego nie rozbierałem, ma ktoś podobnie może? I jeszcze jedno pytanie, czy ktoś ma jakieś informacje o tym silniku, schemat, ewentualnie jakieś rysunki, ten silnik jest bardzo nietypowy.